Gå til innhold

Ser du ned på folk som tar danskebåten?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du bor tydeligvis ikke i Kristiansand...

Anonymkode: a6646...645

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det ville vært dobbelmoralsk av meg å se ned på folk som tar DK båten! Mannen min, jeg og tenåringsbarna har tatt den en del ganger på vei til vår Europatur ;) og Dansketurer inkludert museer!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er veldig harry å stemple andre som harry basert på danskebåtturer. Folk er rare.

Anonymkode: 2bc38...0e5

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/4/2024 at 2:49 PM, AnonymBruker said:

Ser ikke ned på de som bruker den som er fremkomstmiddel men så har du "white trash" menneskene som drikker fra de kommer på til de går av og er på "ferie".

Anonymkode: b0ce9...5df

Ikke nok med det . . De forser før de går ombord og har nachspiel i byen etter hjemkomst.

Men . . . . jeg har nå drevet med litt av hvert gjennom årene jeg også . . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For oss på Vestlandet og Sørlandet er jo danskebåten (fra Bergen, Stavanger eller Kristiansand) den mest effektive måten å få med seg bil til Danmark på- så nei, jeg ser ikke på det som harry.

Anonymkode: f0c7b...4b4

  • Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.3.2024 den 23.03):

og innholdet er alkohol og shopping. 

Og Sjekking/Knulling .  😜   Masse kåte gifte 40/45+ kvins der, som var sugen på et kjapt lite eventyr med en yngre mann.     Var iaf. slik for noen tiår siden.  

Anonymkode: 341e4...b05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt grei måte å komme seg til København på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Jeg skjønner hva han mener hvis hans erfaring med danskebåten begrenser seg til tv-serien som gikk for noen år siden. 
Men for oss her på Sørlandet så er den ett fremkomstmiddel. 3 timer så er man i Danmark og har hele Europa for sine føtter. ALLE bilferier starter med danskebåten 

Dog reiste vi på fylletur med Kristian Quart i sin tid. Da va det opp og ned tur med full fest. 
Men det er maaaange år siden.

Anonymkode: c3e85...fc8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.3.2024 den 14.46):

Min ex sa at han var så flau over meg, siden jeg hadde tatt danskebåten. Han sa at folk som tar den båten er av lav kulturell kapital. Det er ikke min favoritt, men jeg har ofte tatt den fordi det er mye billigere enn å fly til København. 

Selv ser jeg ikke ned på folk som tar daskebåten altså, men hva med dere andre på KG? 

Anonymkode: 55645...246

Ville kanskje heller vært litt skeptisk om han virkelig sa at «de ER AV lav kulturell kapital».

Anonymkode: 293e7...c9a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.3.2024 den 15.59):

Og Sjekking/Knulling .  😜   Masse kåte gifte 40/45+ kvins der, som var sugen på et kjapt lite eventyr med en yngre mann.     Var iaf. slik for noen tiår siden.  

Anonymkode: 341e4...b05

For noen tiår siden gikk partybåten Stena Line til Hirtshals og snudde, fra Oslo. Der var det mange ungdommer på festetur også. Men den går ikke lenger, fra Oslo går nå båten til København med en mer familievennlig profil.

Anonymkode: 293e7...c9a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.3.2024 den 0.33):

Haha! Jeg skjønner hva han mener hvis hans erfaring med danskebåten begrenser seg til tv-serien som gikk for noen år siden. 
Men for oss her på Sørlandet så er den ett fremkomstmiddel. 3 timer så er man i Danmark og har hele Europa for sine føtter. ALLE bilferier starter med danskebåten 

Dog reiste vi på fylletur med Kristian Quart i sin tid. Da va det opp og ned tur med full fest. 
Men det er maaaange år siden.

Anonymkode: c3e85...fc8

Vi og bruker danskebåten (superspeed) som transport til Danmark - funker supert!

Skal vi videre nedover i Europa foretrekker vi Color Line til Kiel, men det er kanskje harry det og?🤷🏽‍♀️

Anonymkode: 3f3c5...311

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Jeg har alltid likt å kjøre båt og har vært på flere turer med danskebåten og Kiel-ferga helt siden jeg var barn. Enten som transportmiddel eller som en liten tur opp og ned for moro skyld. Aldri fyll og rør, bare avslapping, god mat og frisk sjøluft for min del. Jeg driter en lang marsj om noen anser det som harry. 

Anonymkode: 5cf84...43b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, syntes det er bra folk koser seg og lever slik de vil. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ned på folk som ser ned på folk som tar danskebåten.

Anonymkode: 0ba9b...c37

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke si at når vi tok med begge barna våre på danske båten var vi Harry. Vi koste oss masse barna hadde kjempe flott tid 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg ser ikke ned på dem. Kan ikke folk få reise på den turen de trives med uten at man skal se ned på dem? 

Anonymkode: 1e58b...0b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Danskebåten er da ganske lang, bred og høy. Hvordan er det mulig å se ned på den? 

Anonymkode: cd38a...cab

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke ned på de som tar danskebåten. Men sånne fylleturer til Hirtshals og Frederikshavn der folk er så dritings at de ikke gidder å gå i land en gang er blodharry. Er noe helt annet med de som tar båten som et transportmiddel og er sikkert en fin måte å komme seg til København med bil på. Selv foretrekker jeg å kjøre hele veien da jeg lett blir sjøsyk.

Sist jeg tok danskebåten var i 2000 på julebord med min daværende jobb i dagligvarebutikk. Var 26 års aldersgrense fra Oslo i helgene og de aller fleste av oss var mye yngre enn det, så vi måtte kjøre buss fra Oslo til Larvik og ta båten derfra. Husker jeg måtte ta reisesyketabletter som inneholdt koffein for å slippe å bli sjøsyk og siden de inneholdt koffein ble jeg ikke så døsig heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...