Gå til innhold

Ser du ned på folk som tar danskebåten?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Synes det er rart å automatisk anse medmennesker som harry og søppel/ uten kulturell kapital, fordi de tar båt og ikke fly til Danmark/ Tyskland. Det er på en måte behovet for å plassere andre i den kategorien, mens Italia og Peru er ikke det. 

Anonymkode: ae7c1...49b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes det var mye fordommer her. Tar tur med danskebåten til København fordi det er koselig og avslappende på båten og vi kan ha noen hyggelige timer i Kbh. Er jo mye å finne på og se der, eller bare rusle rundt og spise litt et eller annet sted. Ingen fylletur i det hele tatt. Tror det er litt sånne gamle forestillinger.

Anonymkode: 4ec3f...2e1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Min ex sa at han var så flau over meg, siden jeg hadde tatt danskebåten. Han sa at folk som tar den båten er av lav kulturell kapital. Det er ikke min favoritt, men jeg har ofte tatt den fordi det er mye billigere enn å fly til København. 

Selv ser jeg ikke ned på folk som tar daskebåten altså, men hva med dere andre på KG? 

Anonymkode: 55645...246

Jeg ser ned på folk som ser ned på folk som tar danskebåten. Tenk å være så ekstremt opptatt av hva andre driver med, og ha et behov for å rakke ned på dem.

  • Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harry å bruke danskeferga som transportmiddel over Skagerak?  Det er det i hvertfall slett ikke.  De lengre reisene fra østlandet  rigges vel som cruise, med litt ekstra for å trekke passasjerer som ellers hadde valgt andre reisemåter.

utrolig hva noen sitter og mener på dette forumet.   

Anonymkode: 35295...417

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

K.B. skrev (5 timer siden):

Der hjelper om du leser hva jeg skriver. Bruker du danskebåten som transportmiddel, fair enough. Men tar du båten som en opplevelse i seg selv, så sier det mye om deg.

Tar heller danskebåten som en opplevelse enn å være en killjoy med pinne langt opp i bakenden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke tenktnå svømme over dammen, så nei.

Anonymkode: 74b8b...634

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Ja. Det er definisjonen på samfunnstrash om du drar på danskebåten eller Kielferga. 

Anonymkode: 32fad...8cf

For noe jævla vrøvl ?

Anonymkode: 341e4...b05

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke ned på, men forundrer meg over dem som synes det er stas å bare ta ferja tur-retur. Vet jo det er mye pensjonister som gjør det, kan lett føles tryggere enn å dra til Oslo sentrum og komme seg hjem seint på kvelden fra restaurant. Selv ser jeg ikke helt sjarmen med å tilbringe så mye tid ombord hvis man knapt går i land. 

Anonymkode: 70b44...2e4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser på Danskebåten på discovery nå, og det er jo rimelig harry de som er med da. 

Men jeg husker jeg har hatt mye moro på tur da jeg dro med familien først, så med venninner og kjæreste senere. Etter jeg fikk barn kunne jeg ikke tenkt meg slike turer, og syns fulle folk er slitsomme. 

Anonymkode: 5e949...6a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjetil E skrev (På 4.3.2024 den 15.34):

Er det så mye av de drikke, feste og fyll på Københavnbåten? Det er noe jeg mer forbant med nå nedlaget Stena Line til Fredrikshavn. Har ikke hatt inntrykk av at det er så mye sånt på Københavnbåten.

Ja, Riktig !  Det var Stena som var den store fyllebåten.  Københavnbåten kan det være litt i helgene, men ikke i nærheten av "Daskebåten" eller "Stena Erotica"  😉

 

AnonymBruker skrev (På 4.3.2024 den 16.33):

Det var vel mer "harry" tidligere, da det var color festival og stena line som gikk, ,så dette er gamle fordommer. Da kastet de jo fribilletter etter en.

Exact !

Endret av bullehurk
rettet opp feilskriving
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje bittelitt harry? Men kjempegøy! Ikke hør på henne 😄 Det er veldig spesielt å se ned på mennesker over noe sånt 😊 

Anonymkode: 30f9a...a0e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kanskje bittelitt harry? Men kjempegøy! Ikke hør på henne 😄 Det er veldig spesielt å se ned på mennesker over noe sånt 😊 

Anonymkode: 30f9a...a0e

Er jo folk som synes det er harry med Svenskehandel også. så det tar jeg med knusende ro.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, det er ikke til å komme utenom at det har et visst harrystempel. Har ei venninne som stadig vekk drar på «cruise» og drikker seg dritings på båten. Jeg synes det er både harry og usmakelig, men henne om det, ser ikke ned på henne fordi hun er litt harry.

Anonymkode: d7f51...500

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

nope. Og nå må det bli slutt på disse "ser du ned på-trådene" Jeg er ikke Spessielt opptatt av Danskebåt eller kielferga - har kun vært med på et par firmaturer med innlagt seminar de siste 30 åra. Folk må jo for fan reise på hva de vil uten å bli sett ned på tenker jeg. 

Anonymkode: c9882...d88

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

nope. Og nå må det bli slutt på disse "ser du ned på-trådene" Jeg er ikke Spessielt opptatt av Danskebåt eller kielferga - har kun vært med på et par firmaturer med innlagt seminar de siste 30 åra. Folk må jo for fan reise på hva de vil uten å bli sett ned på tenker jeg. 

Anonymkode: c9882...d88

Du er ikke noe politi her på KG og bestemmer da ikke hva andre skal skrive! Om du ikke interesserer deg for temaet så gå UT av tråden. 

Anonymkode: 55645...246

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det Harry å ta båten til Hirtshals for å dra til legoland? Har jeg aldri hørt om.. da er vi rimelig Harry da🤷🏽‍♀️

Anonymkode: 3f3c5...311

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Aldri tenkt over det, båt er et fremkomstmiddel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motelvibes skrev (21 timer siden):

Aldri tenkt over det, båt er et fremkomstmiddel.

Nemlig. Og derfor synes jeg det er rart å tilbringe to netter på et fremkomstmiddel for å komme tilbake til utgangspunktet. Ser ikke ned på folk, men forstår ikke vitsen med to netter på ferja tur retur og knapt ha vært i land. Da er jeg heller hjemme og drar på restaurant i Oslo. 

Anonymkode: 70b44...2e4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.3.2024 den 14.46):

Min ex sa at han var så flau over meg, siden jeg hadde tatt danskebåten. Han sa at folk som tar den båten er av lav kulturell kapital. Det er ikke min favoritt, men jeg har ofte tatt den fordi det er mye billigere enn å fly til København. 

Selv ser jeg ikke ned på folk som tar daskebåten altså, men hva med dere andre på KG? 

Anonymkode: 55645...246

Nei, egentlig ikke. Men jeg hadde jo ikke skrytt av det. Men hadde kanskje sagt det en del bare for å se reaksjoner til folk? Hvor er alle snobbene hen. 

Anonymkode: 330c4...8e5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.3.2024 den 23.05):

Er det Harry å ta båten til Hirtshals for å dra til legoland? Har jeg aldri hørt om.. da er vi rimelig Harry da🤷🏽‍♀️

Anonymkode: 3f3c5...311

Regner med ts mener type «minicruise» med båtene, der man bare drar frem og tilbake, og innholdet er alkohol og shopping. 

Anonymkode: 8ad7a...282

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...