Gå til innhold

Ser du ned på folk som tar danskebåten?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nei, ser ikke ned på folk som tar danskebåten. Man får ikke med seg bilen på fly. Båten er billigere, mer praktisk og rimelig behagelig. Win-win for familier f.eks. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Min ex sa at han var så flau over meg, siden jeg hadde tatt danskebåten. Han sa at folk som tar den båten er av lav kulturell kapital. Det er ikke min favoritt, men jeg har ofte tatt den fordi det er mye billigere enn å fly til København. 

Selv ser jeg ikke ned på folk som tar daskebåten altså, men hva med dere andre på KG? 

Anonymkode: 55645...246

Daskebåten ja!!!

Ja. jeg ser litt ned på dere som tar daskebåten.

Anonymkode: f51ed...e3c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Det er definisjonen på samfunnstrash om du drar på danskebåten eller Kielferga. 

Anonymkode: 32fad...8cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Min ex sa at han var så flau over meg, siden jeg hadde tatt danskebåten. Han sa at folk som tar den båten er av lav kulturell kapital. Det er ikke min favoritt, men jeg har ofte tatt den fordi det er mye billigere enn å fly til København. 

Selv ser jeg ikke ned på folk som tar daskebåten altså, men hva med dere andre på KG? 

Anonymkode: 55645...246

Det er et transportmiddel. Jeg er glad for at muligheten finnes for meg som ikke kan ta fly for å komme til sør europa.

Anonymkode: b7656...b24

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg er harry, men jeg har tatt med ungene et par ganger på minicruise. Vi snakker om en gang til København og en gang til Kiel. De syns det er hysterisk morsomt, med badebasseng på båten, spis så mye du vil og muligheter for sjokoladeshopping…. Jeg suer ikje at det er høykultur, men en opplevelse for ungene, og grei morro til en lav pris😊 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Min ex sa at han var så flau over meg, siden jeg hadde tatt danskebåten. Han sa at folk som tar den båten er av lav kulturell kapital. Det er ikke min favoritt, men jeg har ofte tatt den fordi det er mye billigere enn å fly til København. 

Selv ser jeg ikke ned på folk som tar daskebåten altså, men hva med dere andre på KG? 

Anonymkode: 55645...246

Daskebåten er ikke hva det en gang var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare de gangene jeg selv er på danskebåten og står høyt oppe og ser ned på de andre passasjerene 🤭 

At noen syns noe er Harry betyr jo ikke at det er det. Folk syns jo både det ene og det andre, det blir ikke sannhet av den grunn. 

Ungene syns danskebåten er langt mer gøy enn å sitte time på time i bil for eksempel, og det er ikke alltid fly funker for turen vi vil på. Selv liker jeg å ferdes med båt, så jeg kan sitte på dekk og skue utover mens ungene leker. Maten er helt ok+. Og vi har det fint. Om noen syns det er Harry så får de gjøre det da. Min far syns bilen vår er dustete dyr og venninna mi liker ikke katt. Ingen av delene betyr voldsomt mye 🤭

Anonymkode: db04b...666

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja. Det er definisjonen på samfunnstrash om du drar på danskebåten eller Kielferga. 

Anonymkode: 32fad...8cf

I forbindelse med jobb og privat (julebord) har jeg reist ned til Kiel (tur/retur). Flertallet var pent kledd i dress/kjole i forbindelse med måltider. Heller ikke mye fyll. Å betegne disse menneskene som "samfunnets søppel" sier mest om deg. 

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Ser ikke ned på de som bruker den som er fremkomstmiddel men så har du "white trash" menneskene som drikker fra de kommer på til de går av og er på "ferie".

Anonymkode: b0ce9...5df

Signerer dette..

Anonymkode: a1e5c...091

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo både rimeligere, mer effektivt, og mer behagelig, enn å kjøre via Sverige når vi ønsker å kjøre egen bil ned til feriehuset i Nord-Frankrike. 

Anonymkode: 4b59c...5ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Ser ikke ned på de som bruker den som er fremkomstmiddel men så har du "white trash" menneskene som drikker fra de kommer på til de går av og er på "ferie".

Anonymkode: b0ce9...5df

Er det så mye av de drikke, feste og fyll på Københavnbåten? Det er noe jeg mer forbant med nå nedlaget Stena Line til Fredrikshavn. Har ikke hatt inntrykk av at det er så mye sånt på Københavnbåten.

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er danskebåten et transportmiddel og jeg ser vel mest ned på mennesker som ser ned på andre fordi de velger et annet transportmiddel enn det man selv velger. Eller. Ser rart på, passer vel kanskje bedre. 
 

Om noen vil dra tur/retur for å handle taxfree/billig må de vel det. På samme måten som noen krysser svenskegrensen for det samme. Og det å drikke seg overstadig beruset er like trist enten man gjør det på en båt eller på et fly. 
 

Det er litt stakkarslig å dømme andre fordi de lever livet sitt annerledes enn man selv synes man skal. 

Endret av HSV50
  • Liker 3
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HSV50 skrev (5 minutter siden):

For meg er danskebåten et transportmiddel og jeg ser vel mest ned på mennesker som ser ned på andre fordi de velger et annet transportmiddel enn det man selv velger. Eller. Ser rart på, passer vel kanskje bedre. 
 

Om noen vil dra tur/retur for å handle taxfree/billig må de vel det. På samme måten som noen krysser svenskegrensen for det samme. Og det å drikke seg overstadig beruset er like trist enten man gjør det på en båt eller på et fly. 
 

Det er litt stakkarslig å dømme andre fordi de lever livet sitt annerledes enn man selv synes man skal. 

Kunne ikke ha vært mer enig. Har aldri tenkt tanken på å dømme andre, eller se ned på folk som tar feks danskebåten. Helt absurd. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis man skal ha med egen bil på ferie i Europa er det fint å starte reisen med ferge. Vi har tatt ferge til Danmark både fra Oslo, Larvik og Kristiansand, den siste er best hvis man skal reise med hund. Alternativt ferge til Kiel, da er den fra Gøteborg best hvis man reiser med hund.

Aldri tenkt at det er mindre harry å kjøre bil over broen enn å ta fergen?  Hvorfor skulle det være det?

Anonymkode: 6b02c...1f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var vel mer "harry" tidligere, da det var color festival og stena line som gikk, ,så dette er gamle fordommer. Da kastet de jo fribilletter etter en. 
Båten til København har aldri vært spesielt billig heller eller fyllt av NAVere... (dog ofte billigere om man reiser fler enn ved å reise med fly). 

Anonymkode: b541a...ee6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Helt grei måte å komme seg fra Oslo til Danmark på.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bra han der er en eks, tenker nå jeg. 

Anonymkode: 52b9d...06c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svaret mitt er nei. Jeg ser ikke ned på folk som tar danskebåten.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Tok Sandefjord- Strømstad ferja en ettermiddag/kveld nylig og det var klart klasseskille på båten. De som gikk på båten selv eller satt oppe var «brune» og de som kjørte eller satt og spiste på buffeten var «hvite».  Var veldig tydelig å se når vi gikk forbi utgangen for å komme til bilen. 

Vi tok båten for å gjøre noe i Sverige og ha en hyggelig middag sammen med en gruppe. Maten var bra. 

Anonymkode: 5b128...0ac

Hva kommer jeg inn under, jeg gikk ombord, spiste på bufeen, ikledd norrøna jakke, outlet bukse med hull på kneet,  fjellsko (husker ikke merket, men kostet nærmere 4000kr) utslitt outlet ryggsekk og strikkegenser med hull i?😂😂 Brukte båten som transportmiddel.   (Fasit; midt i mellom, kanskje «gyllen»?)

Synest båt er mye bedre enn fly, mindre stress

Er forsåvidt enig med deg. Mye fyll og rullings på «cruisene» der. Ser at de «harry» handler på de andre «resurantene» der, de som er litt billigere, men bare næringsfattig junkfood, de sparer ikke mye på det. Pluss at de handler masse dritt på taxfreen, det gjør ikke de, i samme grad ihverfall, som er på buffen. Vil tro de «harry» legger igjen mer penger enn de andre, i baren og på taxfreen. 

Folk har forskjellige definisjoner på å kose seg, og det er helt greit. Tror de som er harry er helt enig i og ler av at de er harry, ikke noe galt med det. .Vil heller være det enn en snobb. 

(Hvor lite skal til før man kan kalle det cruice? Kan man ta cabincruiseren over fjorden, ligge over i den og kalle det «cruise»?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis turen med Danskebåten er den eneste grunnen til at man drar, synes jeg det er veldig harry - hvis det er for å komme seg til Danmark er det praktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...