Gå til innhold

Ser du ned på folk som tar danskebåten?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min ex sa at han var så flau over meg, siden jeg hadde tatt danskebåten. Han sa at folk som tar den båten er av lav kulturell kapital. Det er ikke min favoritt, men jeg har ofte tatt den fordi det er mye billigere enn å fly til København. 

Selv ser jeg ikke ned på folk som tar daskebåten altså, men hva med dere andre på KG? 

Anonymkode: 55645...246

  • Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser ikke ned på de som bruker den som er fremkomstmiddel men så har du "white trash" menneskene som drikker fra de kommer på til de går av og er på "ferie".

Anonymkode: b0ce9...5df

  • Liker 9
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok ferge fra Sandefjord til Strømstad, og jeg følte meg nesten classy i forhold til alle de som var enda mer harry enn meg selv 😆😃

Anonymkode: 20046...1b6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, litt. Det har noe med at på danskebåten så er det utrolig lite annet å gjøre enn å spille på enarmet banditt, handle på tax-free og spise på buffet. Alt er glorete af. Hvorfor vil man utsette seg selv for noe sånt, egentlig. Når det finnes så mye annet interessant og bra å gjøre.

Anonymkode: 25b6c...c7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå liker jeg både opera, klassisk musikk, musikaler, teater, rock, dansefester, og det meste annet du kan komme på av høy- og lavkulturelle aktiviteter, så jeg lurer på hva din venninne hadde sagt om meg :ler:

Nei, jeg ser ikke ned på de som reiser med danskebåten (men foretrekjer Kiel-ferga selv)

Anonymkode: c7017...237

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke ned på de som bruker den som et praktisk fremkomstmiddel i ny og ne. Men de som reiser titt og ofte på "cruise", derimot, skal jeg innrømme at jeg har mine tanker om. Kan jo ikke stikke under en stol at det er en litt "spesiell" type mennesker. 

Anonymkode: 76aa0...c06

  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja. Alle jeg har møtt som har vært på danskebåten har lite i livet sitt annet en å nave og drikke øl i hverdagen.

Anonymkode: 9679a...77e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

 Hvorfor vil man utsette seg selv for noe sånt, egentlig. Når det finnes så mye annet interessant og bra å gjøre.

Anonymkode: 25b6c...c7e

Fordi man vil til København på billigst mulige måte. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man tar den kun for å være på en flytende bar så humrer jeg litt, men jeg ser ikke ned på folk av den grunn. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke ned på folk som tar danskebåten, men jeg tviler sterkt på at jeg har så mye til felles med dem som jevnlig benytter danskebåten som et festcruise. Danskebåten er f.eks en ganske rimelig måte å komme seg til Danmark. 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja, litt. Det har noe med at på danskebåten så er det utrolig lite annet å gjøre enn å spille på enarmet banditt, handle på tax-free og spise på buffet. Alt er glorete af. Hvorfor vil man utsette seg selv for noe sånt, egentlig. Når det finnes så mye annet interessant og bra å gjøre.

Anonymkode: 25b6c...c7e

Hva er det som er så interssant og spennende på en flyplass da? Man kan jo sitte på lugaren og jobbe / lese/ henge på kg.. ja, går alltid innom taxfreen , det gjør jeg om jeg flyr også, men enarmet banditt? 

Anonymkode: 1af80...738

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel det spørs jo hvorfor du tar danskebåten. Er det for å komme fra A til B og du har med bil, familie, det passer ikke/lønner seg ikke å fly osv. Så er det helt legitimt. Hvis du tar danskebåten for et "minicruise" så er det jo ganske Harry.. Jeg hadde en mor som bodde i Danmark, billigste måten å besøke var definitivt å ta båten. Gå om bord, spise noe mens man seiler ut Oslofjorden, så legge seg for så å komme seg av båten fortest mulig, helt kurant til 99,- eller hva det nå var.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok Sandefjord- Strømstad ferja en ettermiddag/kveld nylig og det var klart klasseskille på båten. De som gikk på båten selv eller satt oppe var «brune» og de som kjørte eller satt og spiste på buffeten var «hvite».  Var veldig tydelig å se når vi gikk forbi utgangen for å komme til bilen. 

Vi tok båten for å gjøre noe i Sverige og ha en hyggelig middag sammen med en gruppe. Maten var bra. 

Anonymkode: 5b128...0ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser ikke ned på noen. Men den fergeturen faller inn under harry. Ikke så ille når brukt utelukkende som transportmiddel, men de som reiser for turen i seg selv, ja, da når vi blodharry

Anonymkode: 8201c...b8f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ser ikke ned på de som bruker den som et praktisk fremkomstmiddel i ny og ne. Men de som reiser titt og ofte på "cruise", derimot, skal jeg innrømme at jeg har mine tanker om. Kan jo ikke stikke under en stol at det er en litt "spesiell" type mennesker. 

Anonymkode: 76aa0...c06

Hva slags spesielle mennesker da ?

Anonymkode: 244ce...ff4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i Kristiansand. Ferja til Danmark tar 3 timer. Her tar folk danskeferja oftere enn de tar tog. Alle starter og slutter ferien med ferja, det er ikke harry. 

Anonymkode: a2cbc...0e3

  • Liker 10
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

K.B. skrev (2 minutter siden):

Vel det spørs jo hvorfor du tar danskebåten. Er det for å komme fra A til B og du har med bil, familie, det passer ikke/lønner seg ikke å fly osv. Så er det helt legitimt. Hvis du tar danskebåten for et "minicruise" så er det jo ganske Harry.. Jeg hadde en mor som bodde i Danmark, billigste måten å besøke var definitivt å ta båten. Gå om bord, spise noe mens man seiler ut Oslofjorden, så legge seg for så å komme seg av båten fortest mulig, helt kurant til 99,- eller hva det nå var.

Hvorfor er det Harry? 7 t i København er da helt kurant 

Anonymkode: 244ce...ff4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja. Alle jeg har møtt som har vært på danskebåten har lite i livet sitt annet en å nave og drikke øl i hverdagen.

Anonymkode: 9679a...77e

Jøss.. jobbet i et dansk firma og dro til Danmark en gang i måneden. Navet ikke på reisen, men det hendte jeg drakk en øl. Møtte egentlig ikke så mange andre enn kollegaer, men det er klart om du sitter på båten og naver og drikker øl med selskapet  ditt, er det jo dem du møter. 

Anonymkode: 1af80...738

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja, litt. Det har noe med at på danskebåten så er det utrolig lite annet å gjøre enn å spille på enarmet banditt, handle på tax-free og spise på buffet. Alt er glorete af. Hvorfor vil man utsette seg selv for noe sånt, egentlig. Når det finnes så mye annet interessant og bra å gjøre.

Anonymkode: 25b6c...c7e

Danskebåten er en effektiv og grei måte å reise på. Ikke masse bagasjekrav, ikke masse sikkerhetskontroll, og du kan tilbringe tiden du er der i ro og fred på en privat lugar. 
Det er mulig å tusle en tur ut på dekke og trekke frisk luft. Det er mulig å spise OK mat, og det er generelt en rolig og fin måte å reise på. 

Jeg foretrekker absolutt å reise med danskebåten fremfor å ta fly. Jeg synes alt som involverer reise til og fra flyplasser og sikkerhetskontroll og bagasjehåndtering og sånt er skikkelig stress. 

På båten har jeg tilgang til all bagasjen min hele tiden. 

Anonymkode: 71772...c62

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor er det Harry? 7 t i København er da helt kurant 

Anonymkode: 244ce...ff4

Der hjelper om du leser hva jeg skriver. Bruker du danskebåten som transportmiddel, fair enough. Men tar du båten som en opplevelse i seg selv, så sier det mye om deg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...