Gå til innhold

Svigers som dukker opp uanmeldt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sa akkurat ha det, etter middag med svigers. Fantastiske folk som vi ofte er med flere ganger per uke. Men til forskjell fra svoger til TS, så vet dem hvordan man bruker mobil. 

  • Liker 2
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rødstrupa skrev (12 minutter siden):

Trist å høre at du/dere ikke ‘’gidder å henge’’ med hans foreldre… Hvilket forhold har du til dine egne?

Tja. Komplisert. Jeg har voldelige narsissistiske foreldre som mishandlet meg så det holdt. Ikke særlig kontakt med dem. De får heller ikke komme uanmeldt. 
Han har greit forhold med sine, men ikke noe behov for å møte dem ofte. 

Anonymkode: f50ab...2f5

  • Hjerte 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Unnskyld meg men jeg valgte ikke å bli født og jeg skylder ingen min tid. Er det mulig

Anonymkode: f50ab...2f5

Derfor er du fullstendig ute av stand til å være normalt høflig, mener du. Hvem valgte forresten å bli født? Vi kan da oppføre oss likevel.

Anonymkode: 9afc2...46b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Så heldig du er som har mennesker i livet ditt som bryr seg om deg. ❤️ Tenk på alle som er ensomme... 

Om du er alene, de står på dør og du kjenner at dette orker jeg ikke, kan du ikke ta en hvit løgn? "vet dere, jeg var akkurat på vei å ta paracet og legge meg nedpå litt, så plagsom hodepine idag. Sønnen deres er der og der, ring han å hør om han drar innom dere på vei hjem". Eller, "oi, er dere her, skulle akkurat til å vaske, men kan dere ikke ringe sønn å høre når det passer med besøk til uka, jeg må bare sette igang nå som jeg har bestemt meg"  

 

Hva er det egentlig du skal gjøre når det ikke passer med besøk? Folk trenger gjerne en saklig grei forklaring. Å at du sier nei, vil ikke, så asosial og dere er så slitsomme, er liksom ikke helt en voksen, saklig grunn som en klarer å forholde seg til...  At du skal noe, har planer eller ikke er i form er grunner, om du ikke har slike grunner vil det være nødvendig å lage de. 

 

Evt. Ta styringen, skriv allerede fredag: denne helgen blir jeg til å trenge ro etter en slitsom uke, så kan desverre ikke ta imot besøk. Men om dere vil kan dere komme en tur innom tirsdag kl 19.00. God helg. 

 

Anonymkode: f45de...fa2

Men hele poenget er at folk har ikke rett på en forklaring/saklig grunn. Det er nok at jeg ikke kan/vil. Ingen har noe å gjøre med hva jeg skal eller ikke. Svigerforeldre har ikke noe ekstra krav på meg. Jeg valgte deres sønn, ikke dem. Det er ikke noe automatikk i at jeg må dekke deres sosiale behov. 
ingen har krav på meg og min tid. 

Anonymkode: f50ab...2f5

  • Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du kan få hjelp…. Du høres temmelig låst ut….

Anonymkode: 03333...f0c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Derfor er du fullstendig ute av stand til å være normalt høflig, mener du. Hvem valgte forresten å bli født? Vi kan da oppføre oss likevel.

Anonymkode: 9afc2...46b

Jeg er høflig. Har forklart mange ganger på en høflig måte at jeg ikke er særlig sosial, at jeg ikke liker spontane besøk mm. Men når de gir totalt f så blir jeg forbanna. Da kommer det et punkt der jeg ikke er høflig lenger

Anonymkode: f50ab...2f5

  • Liker 9
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er det jeg frykter mest med mine gutter, at de skal få en kjæreste som deg.

Anonymkode: 4b9f8...d40

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Håper du kan få hjelp…. Du høres temmelig låst ut….

Anonymkode: 03333...f0c

Jeg har det helt fint og trenger ingen hjelp. Det er flott å ikke være avhengig av folk for å ha det greit. Jeg er ikke til for å dekke andres sosiale behov. 

Anonymkode: f50ab...2f5

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dette er det jeg frykter mest med mine gutter, at de skal få en kjæreste som deg.

Anonymkode: 4b9f8...d40

Da får du oppdra dem slik at de har litt bein i nesa og evt kan stå opp for sine meninger om de er uenig med kona. Her er vi ikke uenige, men han sier heller ikke ifra til dem selv. Så jeg er den stygge ulven

Anonymkode: f50ab...2f5

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ro deg for helvete ned!!! Hvilket samfunn lever vi i nå, eller?? Bare tragisk! Hva er det som er så fælt at familien til mannen kommer på besøk? Og hvem tvinger deg til å lage kaffe?? Huff, verden blir bare tristere og tristere :( 

Anonymkode: 414c1...2f3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ro deg for helvete ned!!! Hvilket samfunn lever vi i nå, eller?? Bare tragisk! Hva er det som er så fælt at familien til mannen kommer på besøk? Og hvem tvinger deg til å lage kaffe?? Huff, verden blir bare tristere og tristere :( 

Anonymkode: 414c1...2f3

Helt greit så lenge de har blitt invitert og fått bekreftet at det passer. Frekt å bare valse inn også bli sure når man får et nei

Anonymkode: f50ab...2f5

  • Liker 12
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Men det er ikke normalt å besøke folk som ikke ønsker besøk eller ikke har anledning til å motta besøk.

Anonymkode: c4b60...ae9

Er det unormalt å besøke barna sine????????? Hvorfor mener du er er unormalt at familie ønsker å møte familie?? Og her ønsker jo mannen i huset besøk av sin familie, og ser ikke problemet på samme måte! Det er da helt unormalt å ikke ville ha familie på besøk?!? TS er rar i mine øyne! 

Anonymkode: 414c1...2f3

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er det unormalt å besøke barna sine????????? Hvorfor mener du er er unormalt at familie ønsker å møte familie?? Og her ønsker jo mannen i huset besøk av sin familie, og ser ikke problemet på samme måte! Det er da helt unormalt å ikke ville ha familie på besøk?!? TS er rar i mine øyne! 

Anonymkode: 414c1...2f3

Det er unormalt når du ikke har blitt invitert elelr fått bekreftet at det passet, og i tillegg bli sur når det da ikke passer

Anonymkode: f50ab...2f5

  • Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man kommer selvfølgelig ikke uanmeldt på besøk, særlig om den som skal besøkes gjentatte ganger har sagt fra at de ønsker beskjed på forhånd

  • Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Men det er ikke normalt å besøke folk som ikke ønsker besøk eller ikke har anledning til å motta besøk.

Anonymkode: c4b60...ae9

Nei, egentlig burde svigers innse at svigerdatter ikke ønsker å ha noe med dem å gjøre pga egne egoistiske grunner og heller holde seg langt unna og innse at de har mistet sønnen sin og evt kontakt med barnebarn - ikke fordi de er fæle folk, men fordi svigerdatter, aka TS, synes det er så provoserende med besøk fra mannens side av familien….. Dette synes du er helt greit??

Anonymkode: 414c1...2f3

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Da er vel det «standaren» hos dere. Vi har aldri gitt uttrykk for at dette er noe som er greit i vår krets. Jeg dukker aaaldri opp uten p ha fått lov. Har forresten akkurat samme regler for mine foreldre og familie. 
ts

Anonymkode: f50ab...2f5

Åhh, må du «få lov» å besøke noen før du besøker?

Anonymkode: 414c1...2f3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Svigers er ofte en belastning dessverre. De vil også være en del av forholdet. Alt for vanlig dette. Litt som han i reklamen for familierabatt fra OneCall.

Anonymkode: 4bff8...238

Men din familie er det aldri??? ;) Hjelpes for en verden! Bli voksen i stedet! 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Han er litt sånn tafatt når det gjelder dette. Er ikke kaffen som er noe problem, jeg vil bare ikke sosialisere. Jeg inviterer når jeg ønsker folk hjem. Vil ikke at folk skal dukke opp på døra når jeg ikke har bedt om det. Mannen gir f, han har ikke særlig behov for å se foreldrene og han tar aldri noe initiativ. Kun jeg som inviterer

ts

Anonymkode: f50ab...2f5

«Jeg vil ikke sosialiseres»… Kun dine regler som gjelder? Handler ikke om hvem som pleier å invitere eller eller om hvem songar F… Her handler det kun om hva DU vil….. trist! 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kondolerer de med deg som svigerbarn.

Anonymkode: d2758...7f3

Enig!

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Uff da. Ja det får du bare gjøre. Er sønnen deres som har valgt meg, ikke dem. Vi har vært sammen i 8 år og de kjenner meg veeeldig godt. Og de vet at jeg ikke liker dette!! Likevel fortsetter de.

ts

Anonymkode: f50ab...2f5

Hææ, det er sønnen deres som har valgt deg, og ikke dem?? Faen, TS, de er en del av pakka når du involverer deg med deres sønn og evt får barn! Huff, du er et eksemplar på dårlig og vanskelig svigerdatter, så gå i deg selv og ikke skyld på andre, egotryne! Er så glad du ikke er sammen med en av våre sønner! 

Anonymkode: 414c1...2f3

  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye rabiate folk her. Det er vel helt vanlig høflighet å ikke valse inn hos folk til tross av at man har fått beskjed om at det må avtales på forhånd. Hørrs jo ut som dere gjør TS til problemet. Det er det jo IKKE.

Jeezes ..

Anonymkode: c25a0...8af

  • Liker 18
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men din familie er det aldri??? ;) Hjelpes for en verden! Bli voksen i stedet! 

«Jeg vil ikke sosialiseres»… Kun dine regler som gjelder? Handler ikke om hvem som pleier å invitere eller eller om hvem songar F… Her handler det kun om hva DU vil….. trist! 

Enig!

Hææ, det er sønnen deres som har valgt deg, og ikke dem?? Faen, TS, de er en del av pakka når du involverer deg med deres sønn og evt får barn! Huff, du er et eksemplar på dårlig og vanskelig svigerdatter, så gå i deg selv og ikke skyld på andre, egotryne! Er så glad du ikke er sammen med en av våre sønner! 

Anonymkode: 414c1...2f3

Har du psykiske problemer? Du virker spik spenna gæren. 

Anonymkode: c25a0...8af

  • Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Nei, egentlig burde svigers innse at svigerdatter ikke ønsker å ha noe med dem å gjøre pga egne egoistiske grunner og heller holde seg langt unna og innse at de har mistet sønnen sin og evt kontakt med barnebarn - ikke fordi de er fæle folk, men fordi svigerdatter, aka TS, synes det er så provoserende med besøk fra mannens side av familien….. Dette synes du er helt greit??

Anonymkode: 414c1...2f3

Du høres ut som svigermor fra h*lvete med den tankegangen din.

Anonymkode: c25a0...8af

  • Liker 15
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...