Gå til innhold

Svigers som dukker opp uanmeldt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har ikke sett noen som er så krasse som deg 😂

Hvis du skal slenge ut diagnoser til folk du ikke har møtt så er det kanskje på plass med litt selvinnsikt? Hadde en venninne som er sånn mot alle hun er uenig med, og det er ikke pent.

Du må da skjønne at hvis man har vokst opp på en annen måte kan man synes noe er koselig som andre synes er irriterende. Sånn er det med mange ting. Det har da ikke noe med mangel på empati å gjøre. Ikke sikkert ts har sagt ordentlig ifra en gang, og da har de ikke peiling på at de er «i veien.» 

Anonymkode: 10def...166

Hun sa jo ordentlig ifra sist. Da ble de sure. Null forståelse

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 4.3.2024 den 18.46):

Som barn på 80-tallet gjorde vi dette, men voksne folk ramlet ikke inn dørene hos hverandre uanmeldt da heller i vårt nabolag eller i mine foreldres vennekrets. 

Anonymkode: 578eb...7a8

Da har vi litt forskjellige erfaringer. Er selv på din alder og opplevde ofte at folk bare stakk innom mor og far.

Uplanlagte besøk ble ofte en kaffe og noe småtterier ved kjøkkenbordet, mens mer planlagte besøk ble i spisestuen og stuen.

Familie troppet mest opp men også venner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morra mi skal ikke måtte spørre for å komme innom herregud. 

Anonymkode: 1ae29...05a

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Morra mi skal ikke måtte spørre for å komme innom herregud. 

Anonymkode: 1ae29...05a

Hva med svigermorra di da?

Anonymkode: ac75b...bb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva med svigermorra di da?

Anonymkode: ac75b...bb2

Hun er ofte "morra til den andre parten", så det gjelder selvfølgelig de samme reglene...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mezzosoprena skrev (45 minutter siden):

Hun er ofte "morra til den andre parten", så det gjelder selvfølgelig de samme reglene...

Nei, jeg har mer tålmodighet med min egen mor. Svigermorra trenger ikke komme så ofte. 

Anonymkode: ac75b...bb2

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har stått i dine sko for mange år siden. En stk ganske intens svigermor som kunne dukke opp på døra i tide og utide, kom rett inn så lenge døra var ulåst. Var vi ikke hjemme hadde hun ofte en unnskyldning for å låse seg inn, vi måtte bare slutte å ha reservenøkkelen gjemt ute. Så hun at vi hadde besøk kom hun inn allikevel. Det ble noen harde konfrontasjoner, konflikter og rett og slett krangler før hun slutta med det. For meg som er ganske privat, trenger armslag og ro ble dette alt for intenst. Den dag i dag har vi et ok forhold, men det er ganske anspent. 
Broren til mannen min, og kona hans har bodd flere timer unna og har et helt annet forhold. De har ikke fått  den intense biten av henne, og jeg kan misunne svigerinna mi som har et mer avslappet forhold til henne. 
Bare for å komme med et eksempel; da vi hadde fått vår førstefødte lå jeg og babyen og hvilte på sofaen, mannen drev ute i hagen og døra var derfor ulåst. Men hun hadde gått inn uten at han hadde sett henne, og jeg våkner av at hun står å ser på meg mens jeg sover.  Følte meg så invadert.
 

Anonymkode: 9e212...b61

  • Liker 3
  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.3.2024 den 20.28):

Hva mener du? Svigermødre skal da være MED på fødselen?! Noe annet er utenkelig som koneemne for min sønn 🤣

Neida. Men du hadde ledd hvis jeg sa når pappa sto på fødestua hos meg. Sånn vil vi ha det. Og selvfølgelig aksepterer jeg at andre vil ha det annerledes. Det eneste jeg sa var at hvis det skulle bli sånn så ville jeg synes det var trist. Ikke fødestua altså, der holder jeg meg nok unna.

Huff, jeg kommer til å være den litt dumme svigermora som dukker opp på døra for å være sammen med de jeg er aller mest glad i. Og ikke skjønne at jeg egentlig bare er i veien. Da ønsker jeg meg ikke at svigerdattra mi skal kalle meg «jævlig provoserende» på internett. Man kan kanskje si det på en ordentlig måte i så fall?

Håper dere finner en god løsning som funker for dere TS 😊

Anonymkode: 10def...166

Men ts har jo prøvd å si ifra på en fin måte. Hun har flere ganger sagt i fra at hun ønsker beskjed først. Og når hun nå sa at det ikke passer ble de fornærmet og sinte på henne. 
Det er dette som er provoserende! Ikke at de ønsket å komme på besøk, men at de overkjører ts, ignorerer det hun sier og blir sint når de ikke får viljen sin i hennes hjem.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Helt likt her, dessverre! Utrolig slitsomt. Jeg har rett og slett begynt å ikke lukke opp døren alltid, frekt ja, men frekt å dukke opp uanmeldt også. Her er svigers nærmeste nabo. 

Anonymkode: 8d8b8...954

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...