Gå til innhold

Kong Harald er innlagt på ferieøy i Malaysia

Gjest Arne_Toholt

Anbefalte innlegg

Gjest Luksusbia

Synes det er en rimelig pris med tanke på lege/ fly, men blir bekymret for at helsen hans er svært dårlig nå❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kongen koster ingenting, kongen og kongehuset drar inn absurde mengder penger i turisme.

• Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At penger ikke betyr noe. Penger er "ingenting".

Hva er en million? Eller en milliard? 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Småpenger.

Trodde det ble mye dyrere.

Vi kan heller klage på at regjeringskvartalet koster 53,5 milliarder, aka 13 millioner pr. kontorplass (!), og det før det står ferdig. 

• Liker 20
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det er uforsvarlig at han, som er gammel og i dårlig helse, valgte å dra til Sør-Øst Asia. Risikoen for å bli syk der, er høyere enn i Vest-Europa. 

Siden han likevel valgte å dra, håper jeg at han ikke får særbehandling. Han er ikke verdt mer enn andre mennesker. Hvis jeg eller noen andre  blir like syk som han i utlandet (for alt vi vet, er han ikke veldig syk engang), håper jeg at vi får samme behandling dersom det er nødvendig. Dvs. får en norsk lege til oss, og hjemtransport til 2 millioner 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlige folk med reiseforsikring får komme hjem ved sykdom i utlandet, hvorfor skal ikke kongen vår få komme hjem? Ja, det er en familie med privilegier, men som også har ofret mye som vi tar som en selvfølge. De færreste er nesten alltid på jobb, slik som kongen må være, og de færreste har en arbeidskarriere frem til man dør. 

• Liker 18
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MissKatt skrev (Akkurat nå):

Jeg tenker at det er uforsvarlig at han, som er gammel og i dårlig helse, valgte å dra til Sør-Øst Asia. Risikoen for å bli syk der, er høyere enn i Vest-Europa. 

Siden han likevel valgte å dra, håper jeg at han ikke får særbehandling. Han er ikke verdt mer enn andre mennesker. Hvis jeg eller noen andre  blir like syk som han i utlandet (for alt vi vet, er han ikke veldig syk engang), håper jeg at vi får samme behandling dersom det er nødvendig. Dvs. får en norsk lege til oss, og hjemtransport til 2 millioner 

Når en monark dør så påvirker det gjerne ting som børsen. Kanskje de er redd for at dersom monarken dør i utlandet så nekter landet å utlevere han. Det er forskjell på Kong Salomon og Jørgen Hattemaker.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glufseguri skrev (20 minutter siden):

Men hva er reelle alternativ?

Bedre å få han hjem og om det går «den veien» fortjener han å være i Norge

Jeg er forøvrig helt enig.

Bet meg i merke at det var store diskusjoner i diverse kommentarfelt på sosiale medier om denne prisen for hjemreisen av kongen. 

Endret av K_mb
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bvp skrev (11 minutter siden):

Jeg synes egentlig det er ett unødvendig/usmakelig spørsmål.

Jeg synes vel egentlig ikke det med tanke på alle debatter og diskusjoner det har vært i media angående denne turen.

Jeg tar opp ett spørsmål jeg vet engasjerer og som folk har ulike meninger om.

Det betyr ikke at jeg personlig mener pengebruken er feil. 

Endret av K_mb
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er jo bundet til å presentere. Tenk å ha de kameraene og div. hele tiden etter seg. Alltid være politisk korrekte div. Det er sikkert en belastning også, selv om de sikkert trives med det. De har sikkert noe helsepersonell som de lener seg på, som gir dem god helsehjelp. Alle i befolkningen har krav på god helsehjelp, også dem. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

...men de har da penger nok til å kunne betale det selv? :klo: 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Smascha said:

Jøss, trudde det ville bli dyrare..

Har ikke giddet å klikke på artiklene som omtaler dette - men et slikt regnestykke kan jo settes opp på veldig mange måter. Dette er jo et fly som allerede er kjøp og mye av mannskapet har jo allerede lønn, så det regnes nok ikke med. Men det er sikkert en del ekstramannskap regne med og slikt som drivstoff osv osv osv.  Uansett - meningsløst regnestykke, stort sett. Kongen skal selvsagt hjem på best mulig og forsvarlig måte.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

K_mb skrev (1 minutt siden):

Jeg synes vel egentlig ikke det med tanke på alle debatter og diskusjoner det har vært i media angående denne turen.

Jeg tar opp ett spørsmål jeg vet engasjerer og som folk har ulike meninger om.

Men hva er alternativet? La han bli igjen der nede og be han klare seg selv?

Å hente kongen hjem er ikke dyrere enn når f.eks en fjellklatrer sitter fast i en fjellhylle eller en seilbåt i havsnød og må reddes av et helikopter til en  milliard kroner.

Kongen må jo hjem uansett tilstand...

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av alle ting dette landet øser ut millioner på så er dette en av de bedre.

Kong Harald må hjem ❤️

• Liker 11
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

K_mb skrev (1 time siden):

Synes hele den operasjonen der med å fly en privat spesialjumbojet jorda rundt for én person er både litt teit og lite miljøvennlig. Så lenge det er en akutt infeksjon som ikke er antatt å være spesielt langvarig og han får god behandling der han er, er det bedre at han blir på sykehuset der han er og tar det med ro til han blir bedre, i stedet for at de å frakte han hjem mens han fortsatt er syk. Det er både mer ubehagelig og risikabelt for Kongen.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det er helt greit. Han er og har vært en fantastisk flott konge, klok og moderne på samme tid, han er en ypperlig representant for Norge. Og ellers alle de andre gode grunnene andre har kommet med tidligere i tråden. 

Synes også at han må få reise akkurat dit han vil. Han er en voksen mann, har tjent landet sitt trofast, og vet veldig godt selv at han begynner å trekke på årene, og har begrenset med muligheter for lange reiser fremover. Han hadde ikke reist om han ikke var i form til det, det er garantert gjennomgått nøye av leger og staben rundt han, og uforutsette ting kan alltid skje, uansett alder. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja kostnaden er vel der uansett, men ressursen brukes i dette tilfellet på Kongen.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er helt ok. Reagerer mer på at en mann på straks 90 år valgte en slik lang reise🤷

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mezzosoprena skrev (43 minutter siden):

Jeg tenker at Kongen må få komme hjem.

Ja. Men han bør kanskje ikke reise på ferie til andre verdensdeler i fremtiden. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...