AnonymBruker Skrevet 28. februar #21 Del Skrevet 28. februar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Rett fram. Anonymkode: f0e49...9d7 Med d-lyd? Jeg er fra Oslo og har aldri uttalt det rett frem. Anonymkode: 36e9a...f26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar #22 Del Skrevet 28. februar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvordan i helvete kan uttalen på Emma og lise, Nina variere innad i landet? Ikke hørt.. Kristoffer og karen absolutt men som regel er det r i et navn som gir dialekt forskjeller så de overnevnte navna kan variere er meg et mysterium. Hvordan uttales de ulikt da? Anonymkode: 74eef...e22 Det handler om trykk og melodi, på østlandet går de opp i tone på slutten av stninger og også mange ord. De sier Emma uten trykk på e og går opp på a' en. Anonymkode: f0e49...9d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar #23 Del Skrevet 28. februar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Med d-lyd? Jeg er fra Oslo og har aldri uttalt det rett frem. Anonymkode: 36e9a...f26 Ja Anonymkode: f0e49...9d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar #24 Del Skrevet 28. februar 7 minutter siden, AnonymBruker said: Hvordan skal Anders uttales egentlig? Anonymkode: 36e9a...f26 An-der-s. Altså ikke bokstavelig slik, men alle bokstavene skal uttales. Anonymkode: bf35e...a38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar #25 Del Skrevet 28. februar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja Anonymkode: f0e49...9d7 Anders er jo helt forjævlig uttalt på feks trøndersk grøss mye bedre med anners Anonymkode: 74eef...e22 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar #26 Del Skrevet 28. februar Hareena skrev (22 minutter siden): Jeg synes de uttaler det Noot fordi kn er en umulig konsonantkombinasjon for mange med annet tungemål. Den uttalen har jeg ikke hørt, altså uten K. Da sønnen min gikk i barnehagen (og alle de ansatte var fremmedspråklige), så ble han bare kalt Knot. Jeg: Han heter Knut. De: Ja, Knot. Jeg: Nei, ikke Knot, men Knuuuut. De: Ja, Knooot? Til slutt ga jeg opp. De klarte ikke å høre forskjell, og min sønn trodde han var Knot til han begynte på skolen og fikk norske lærere. Anonymkode: 640ba...182 3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar #27 Del Skrevet 28. februar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja Anonymkode: f0e49...9d7 Å legge til en D kan jeg fint klare. Men pga retrofleksene i østlandsk og mangel på skarre-r så må det bli en en sh til slutt Anonymkode: 36e9a...f26 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar #28 Del Skrevet 28. februar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvordan i helvete kan uttalen på Emma og lise, Nina variere innad i landet? Ikke hørt.. Kristoffer og karen absolutt men som regel er det r i et navn som gir dialekt forskjeller så de overnevnte navna kan variere er meg et mysterium. Hvordan uttales de ulikt da? Anonymkode: 74eef...e22 Mener nok forskjellene i våre dialekter og hvordan da ord og navn vil høres/uttales forskjellig. Som hvorvidt man bruker kort eller lang vokal, og høytone vs lavtone. Anonymkode: 0e6ff...276 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar #29 Del Skrevet 28. februar Bendik er ikke vanskelig på engelsk men uheldig 🤣 Anonymkode: 1dc02...beb 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar #30 Del Skrevet 28. februar Gekko skrev (20 minutter siden): Tone er et enkelt navn på norsk, men komplett umulig for mange andre språk. Det blir gjerne varianter av Tuna. Helt håpløst å hete Tone i utlandet. Heter det selv og har vel funnet ut at jeg bare får hete Tony når jeg ferierer utenlands. Anonymkode: 8bf7a...8b2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar #31 Del Skrevet 28. februar AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Å legge til en D kan jeg fint klare. Men pga retrofleksene i østlandsk og mangel på skarre-r så må det bli en en sh til slutt Anonymkode: 36e9a...f26 Skarrer ikke jeg heller. Anonymkode: f0e49...9d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar #32 Del Skrevet 28. februar Navn med flere konsonanter etter hverandre og med y, pleier å være vanskelige. R er også et problem, så enig med Brynjulf som noen foreslo. Anonymkode: 41f23...044 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar #33 Del Skrevet 28. februar AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Det er nok ikke det vanskeligste navnet, men utlendinger klarer ikke å uttale Knut. Det blir bare uttalt Knot. Anonymkode: 640ba...182 Det blir ofte uttalt Cunt også. Ganske vittig. Mange som heter Knut er noen cunts. Liker ironien i hvordan navnet blir uttalt utenlands. Anonymkode: 43d2a...3df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar #34 Del Skrevet 28. februar AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Helt håpløst å hete Tone i utlandet. Heter det selv og har vel funnet ut at jeg bare får hete Tony når jeg ferierer utenlands. Anonymkode: 8bf7a...8b2 I Norge kan du bruke Tone. I utlandet bruker du Melody. Vær litt kreativ. Anonymkode: d4b4b...84c 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar #35 Del Skrevet 28. februar Ernst er dritvanskelig for meg som sunnmøring. Har ikke den lyden midt i ordet som østlendinger har. Anonymkode: afedd...ab4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar #36 Del Skrevet 28. februar 1 hour ago, AnonymBruker said: Alle navn med kj-lyd. De dør nok ut snart. Anonymkode: fb5c1...176 Det er jo en kjempeenkel lyd å uttale. Jeg vet ikke engang om innvandrere som ikke klarer det. At enkelte ungdommer de siste 20-25 årene med vilje har begynt å uttale noe feil fordi det er "tøft" å være kontrær gjør det ikke noe vanskeligere. Alle barnehagebarn jeg vet om over en viss alder kan uttale denne lyden. Anonymkode: 98dc8...654 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar #37 Del Skrevet 28. februar Lorentz. Anonymkode: 96bc3...013 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar #38 Del Skrevet 28. februar 6 minutter siden, AnonymBruker said: I Norge kan du bruke Tone. I utlandet bruker du Melody. Anonymkode: d4b4b...84c Og på Only Fans Anonymkode: 1dc02...beb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar #39 Del Skrevet 28. februar 10 minutter siden, AnonymBruker said: Det blir ofte uttalt Cunt også. Ganske vittig. Mange som heter Knut er noen cunts. Liker ironien i hvordan navnet blir uttalt utenlands. Anonymkode: 43d2a...3df Cnut brukes ofte som omskriving for cunt i forum med automatmodering. Anonymkode: 1dc02...beb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar #40 Del Skrevet 28. februar AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Å legge til en D kan jeg fint klare. Men pga retrofleksene i østlandsk og mangel på skarre-r så må det bli en en sh til slutt Anonymkode: 36e9a...f26 De sier and-derSSh på trøndersk grøss og gru Anonymkode: 74eef...e22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå