Gå til innhold

Takk for tilbakemeldinger! :)

Fremhevede innlegg

Skrevet
imagineme skrev (Akkurat nå):

Ser den altså, helt klart 🙂 270k er jo ikke småpenger heller.

Nå har jeg et godt forhold til moren min og dersom hun hadde hatt behov for å låne noen hundre tusen hadde jeg ikke tenkt over det en gang.

Håper situasjonen løser seg uansett hvilket valg du tar ❤️

Takk❤️ Jeg kjenner godt inni meg at det ikke er aktuelt for min del, så jeg skal stå ved det😅

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her må du sette grenser. Ikke lån bort penger til noen i familien din. 

Anonymkode: a17ee...09f

• Liker 2
Skrevet
Iridium skrev (Akkurat nå):

Takk❤️ Jeg kjenner godt inni meg at det ikke er aktuelt for min del, så jeg skal stå ved det😅

Alltid gjøre det som kjennes rett ut for deg ❤️

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Da var det jo ikke så gæli at det ikke er godt for noe. Jeg tror du må finne stemmen din og sette grenser for familien din. Du er ikke banken deres. Det er mest ubehagelig de første gangene. 

Anonymkode: 3be36...734

Så sant så sant🙈 På tide at jeg lærer meg å si nei😅

• Nyttig 1
Skrevet

Med tanke på at du har et dårlig forhold til foreldrene dine med mye grums i fortiden, og med tanke på at du allerede har lånt bort penger til begge brødrene dine flere ganger uten å få noe tilbake, så er det på høyt is å sette foten ned. INGEN skal få "låne" mer penger av deg!

• Liker 1
Skrevet

"Vet du hva mamma, jeg har blitt så utrolig brent av alle de gangene som jeg har lånt bort penger til Per og Pål uten å få tilbake. Så jeg må dessverre si nei."

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Med tanke på at du har et dårlig forhold til foreldrene dine med mye grums i fortiden, og med tanke på at du allerede har lånt bort penger til begge brødrene dine flere ganger uten å få noe tilbake, så er det på høyt is å sette foten ned. INGEN skal få "låne" mer penger av deg!

Jeg har innsett det, ja😂 Det er definitivt noe jeg skal jobbe med

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

"Vet du hva mamma, jeg har blitt så utrolig brent av alle de gangene som jeg har lånt bort penger til Per og Pål uten å få tilbake. Så jeg må dessverre si nei."

❤️

Endret av Iridium
  • Liker 1
Skrevet
Carrot skrev (12 minutter siden):

Hadde du vært min datter ville vi fått et noe kjølig forhold i etterkant av et slikt svar - smålig av deg.. og ja, ganske urimelig.. og ekstremt kynisk å presse egne foreldre for penger på den måten. Hadde vært mye bedre å bare si nei. 

Hvilken del hadde fått deg til å få et kjølig forhold til din datter?

Skrevet
Iridium skrev (14 minutter siden):

Jeg skulle ønske jeg hadde en slikt forhold med mine foreldre og søsken og det misunner jeg deg veldig! Jeg legger godt merke til at du skriver «gode foreldre» og det er nok ikke tilfellet for alle, dessverre. 

Jeg har betalt regninger til brødre opp til flere ganger fordi jeg ikke vil at barna skal oppleve at strømmen forsvinner -eller at internett forsvinner. Jeg ønsker alltid å hjelpe, men personlig så var dette litt meget.

Ja, de har vært meget gode foreldre som har gjort alt for familien. Vi har også et søsken som har skyldt penger til oss alle og ikke betalt tilbake. ikke så store summer men likevel flere titalls tusen. Våre foreldre gjorde opp det den ene lånte av de med å betale oss andre det samme beløpet med renter etter en del år uten å få tilbake. De etterlyste aldri pengene som var et kortsiktig lån … Vi andre søskener «har tatt tapet» for lenge siden. Vondt mens det sto på men i dag mange år etter er det glemt. Alle har et godt forhold nå, men låner ikke ut mer penger til vedkommende. Ikke blir vi spurt heller 😊

Anonymkode: a20bd...1a8

• Liker 1
Skrevet
Iridium skrev (4 minutter siden):

Hvilken del hadde fått deg til å få et kjølig forhold til din datter?

den urimelige "renten" som krevet, ikke en gang en lånehai som sender torpedoer krever slike renter...

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, de har vært meget gode foreldre som har gjort alt for familien. Vi har også et søsken som har skyldt penger til oss alle og ikke betalt tilbake. ikke så store summer men likevel flere titalls tusen. Våre foreldre gjorde opp det den ene lånte av de med å betale oss andre det samme beløpet med renter etter en del år uten å få tilbake. De etterlyste aldri pengene som var et kortsiktig lån … Vi andre søskener «har tatt tapet» for lenge siden. Vondt mens det sto på men i dag mange år etter er det glemt. Alle har et godt forhold nå, men låner ikke ut mer penger til vedkommende. Ikke blir vi spurt heller 😊

Det var snilt av de! De gjorde det kanskje fordi de var redd for at dere søsken skulle få et dårlig forhold? Jeg skulle nok heller bare sagt nei -selv om jeg tror at det ikke hadde gjort saken noe bedre.

• Liker 1
Skrevet

Meget urimelig!! 
Hadde aldri i hele verden kunne gjort noe lignende mot egne foreldre

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
Carrot skrev (1 minutt siden):

den urimelige "renten" som krevet, ikke en gang en lånehai som sender torpedoer krever slike renter...

Penger er virkelig roten til alt ondt

• Liker 1
Skrevet
Iridium skrev (1 time siden):

Det er ekstremt vanskelig for meg å bare si nei, så da ville jeg heller gi dem en mulighet til å si nei til meg i stedet

Høres lurt ut. Du fikk det du ville. Skjønner godt du ikke vil låne bort nærmere 300k, særlig med historien med brødrene dine. 

Dette minner meg om et tips jeg fikk da jeg drev med oppdragsvirksomhet. At hvis jeg fikk et oppdrag jeg egentlig ikke ønsket så skulle jeg si prisen min mye høyere. Som oftest ville de si nei, og sa de ja, fikk jeg i det minste rikelig betalt. 😅 

Jeg tipper moren din skjønte at dette var din måte å si nei på. 

• Liker 1
Skrevet
Carrot skrev (2 minutter siden):

Om jeg skal tillate meg å gjette, var det et tall som ble kastet ut fordi hun fikk spørsmålet rett i fleisen og med tanken på historien som er- så ble tallet satt noe høyt.

Etterpåklok som jeg er, ville jeg nok kanskje sagt "Det må jeg tenke på" - etter å kunne ha kastet ut tilsvarende kommentar dersom jeg hadde et anstrengt forhold til mine foreldre 🙂

Mange nyanser der ute vettu.

• Liker 1
Skrevet
Rainstorm2.0 skrev (4 minutter siden):

Høres lurt ut. Du fikk det du ville. Skjønner godt du ikke vil låne bort nærmere 300k, særlig med historien med brødrene dine. 

Dette minner meg om et tips jeg fikk da jeg drev med oppdragsvirksomhet. At hvis jeg fikk et oppdrag jeg egentlig ikke ønsket så skulle jeg si prisen min mye høyere. Som oftest ville de si nei, og sa de ja, fikk jeg i det minste rikelig betalt. 😅 

Jeg tipper moren din skjønte at dette var din måte å si nei på. 

Ja, feilen jeg gjorde var kanskje at jeg gjorde det mot familie😅 Jeg er bare sååå lei av å bli spurt om å låne bort penger hele tiden. Det er faktisk hver mnd.

• Liker 1
Skrevet
imagineme skrev (5 minutter siden):

Om jeg skal tillate meg å gjette, var det et tall som ble kastet ut fordi hun fikk spørsmålet rett i fleisen og med tanken på historien som er- så ble tallet satt noe høyt.

Etterpåklok som jeg er, ville jeg nok kanskje sagt "Det må jeg tenke på" - etter å kunne ha kastet ut tilsvarende kommentar dersom jeg hadde et anstrengt forhold til mine foreldre 🙂

Mange nyanser der ute vettu.

Takk! Du har nok veldig i rett i det du skriver her😅 Setter veldig pris på forståelsen du viser

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
Iridium skrev (4 minutter siden):

Det var snilt av de! De gjorde det kanskje fordi de var redd for at dere søsken skulle få et dårlig forhold? Jeg skulle nok heller bare sagt nei -selv om jeg tror at det ikke hadde gjort saken noe bedre.

De er virkelig verdens snilleste og beste foreldre ❤️ Nei, vi andre visste ikke at den ene hadde lånt av foreldrene før pengene plutselig kom på kontiene våre. De ville bare at rett skulle være rett i forhold til alle barna ❤️

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

De er virkelig verdens snilleste og beste foreldre ❤️ Nei, vi andre visste ikke at den ene hadde lånt av foreldrene før pengene plutselig kom på kontiene våre. De ville bare at rett skulle være rett i forhold til alle barna ❤️

Åhh så snille! Er veldig glad på deres vegne at dere har så flotte foreldre og det virker som om dere vet det også☺️

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...