Gå til innhold

Er det upassende at min 2018 gutt blir med i damegarderobe fra høsten av?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er forventet at han har en far som hjelper ham i herregarderoben. Ellers må han vente til han er gammel nok, eller dere dra til steder som har andre garderobeløsninger. Selvfølgelig.

Anonymkode: 0139e...4d6

Herregud. Så en mor kan ikke dra å bade med sønnen sin uten en far? 

Vi bor da i Norge ikke Saudi Arabia..

Det er snakk om en 6-åring!

Anonymkode: 7b09c...bb3

  • Liker 11
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor tror du det? Vi har vært på svømmekurs og det var gutter som går i andre klasse med i damegarderoben. Jeg ble noe overrasket over at de som er så store ikke går i riktig garderobe, men jeg ser heller ikke at det skal være et stort problem. Jeg spurte jo ikke mødrene hvorfor, men det virket som de har en annenhver gang-ording, som ellers er vanlig å ha på fritidsaktiviteter.

Jeg kan legge til at jeg er alenemor. Nå er jeg heldig og har jente, men hvis jeg hadde fått gutt måtte jeg ha tatt med henne selv på bading, for både onkel og bestefar nekter bassengbading. 

Anonymkode: 57ca4...997

tatt med ham så klart 🤦‍♀️

Anonymkode: 57ca4...997

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det er forventet at han har en far som hjelper ham i herregarderoben. Ellers må han vente til han er gammel nok, eller dere dra til steder som har andre garderobeløsninger. Selvfølgelig.

Anonymkode: 0139e...4d6

Nå får du gi deg

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikje at flere plasser lager båser og legger til rette for sånt.

Åå ene bade stedet her. Har de familieskiftebåser og båser med pg uten dører i dusjen. Da kan man velge privat og ikke etter eget behov

Anonymkode: 6100d...155

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjell på barn. Noen klarer det fint. Andre ikke. Far må ta han med og hjelpe han til å klare seg selv. 
 

Ellers tenker jeg det går fint med en 6 åring. Men ha som mål å trene han opp ila høsten. Han greier skapet om han får øve sammen med deg i damegarderoben. 

Anonymkode: a2e89...390

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg leser noen tråder her om mange som syns det er upassende at gutter over barnehage alder er i garderoben med mamman sin.

min eldste er født i 2018 og starter på skolen til høsten . Er det da forventet av samfunnet at han skal kunne klare seg helt selv i guttegarderoben? Svømmehallen her jeg bor har et komplisert låsesystem på skapene. Man må holde skapet igjen og så dytte armbåndet mot en sensor. Bare det tror jeg blir for vanskelig for han. 
Selvom han kan kle av og på seg selv blir han lei seg om han setter seg fast i noe. Sender jeg han alene og han ikke klarer noe er det ingen som kan hjelpe han eller trøster han om noe blir skummelt/vanskelig å få til . 

han er en høffelig gutt på rundt 117 cm. Glaner aldri på noen og kommenterer aldri noen sin kropp eller hvordan de der ut . Er det fortsatt upassende at han blir med meg i garderoben? 

Anonymkode: 579cc...d5f

Pass på at han ikke har med seg mer enn han trenger inn i garderoben. Hvis han ikke får til å bruke garderobedøren kan han ta med seg posen inn til deg i bassengområdet og så legger dere den i ditt skap. Etter bading henter du den til han igjen og så kan han ta med inn i guttegarderoben. Kan det være en enkel løsning?

  • Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Men jeg skjønner ikke helt hvorfor det skal være ubehagelig for en jente på seks år å møte på en naken gutt i klassen mens det går greit for en jente på fem år å møte på en naken gutt fra barnehage-avdelingen i damegarderoben? Hva er det som skjer ved skolestart som gjør det ekkelt for jentene?

Anonymkode: 57ca4...997

Ja det er dette jeg lurer på også. I følge noen her skjer det noe magisk tydeligvis akkurat når skolen begynner. Noen svømmehaller har 9-årsgrense men det visst helt feil i følge meningene til noen.

Jeg er også redd for å gjøre kropp til noe ekkelt og seksualisere små barn uten grunn. Jeg lærer i hvert fall ikke mine barn dette og generelt har det aldri vært et problem med større barn i motsatt garderobe. Det virker som et voksenskapt problem blant enkelte.

For noen uker siden var det en voksen dame her på kg som fikk helt sjokk av en gutt på 7-8 år i damegarderoben. Det er kanskje slike holdninger vi nå er i ferd med å tre nedover hodet på ungene våre.

Jenter i storskolealder vil jo heller ikke dusje sammen etter gym lenger så noe har skjedd. Sånn er det ikke blant guttene. Jeg er redd vi er på feil vei med dette fokuset på kropp blant de små.

Anonymkode: 6bbbb...6f1

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo bruke resten av vinteren, våren og sommer til å trene på å gjør alt selv med deg i garderobe. Han må jo en dag klare selv uansett, blir jo bare dumt å utsette enda mer. 

Anonymkode: 558da...400

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg leser noen tråder her om mange som syns det er upassende at gutter over barnehage alder er i garderoben med mamman sin.

min eldste er født i 2018 og starter på skolen til høsten . Er det da forventet av samfunnet at han skal kunne klare seg helt selv i guttegarderoben? Svømmehallen her jeg bor har et komplisert låsesystem på skapene. Man må holde skapet igjen og så dytte armbåndet mot en sensor. Bare det tror jeg blir for vanskelig for han. 
Selvom han kan kle av og på seg selv blir han lei seg om han setter seg fast i noe. Sender jeg han alene og han ikke klarer noe er det ingen som kan hjelpe han eller trøster han om noe blir skummelt/vanskelig å få til . 

han er en høffelig gutt på rundt 117 cm. Glaner aldri på noen og kommenterer aldri noen sin kropp eller hvordan de der ut . Er det fortsatt upassende at han blir med meg i garderoben? 

Anonymkode: 579cc...d5f

problemet er jo ikke om han glaner eller kommenterer.

Problemet er hvordan det føles for jentene i klassen å møte en jevnaldrende skolekamerat i dusjen. 

Anonymkode: 63d90...922

  • Liker 13
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Ja, og så? 
Kropp er naturlig. 

Anonymkode: f3da3...5c9

Det er sex også

Anonymkode: 66d81...b39

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du syr puter under armene på gutten. De du beskriver er ting dom han må mestre når han begynner på skolen. Det å øve på selvstendighet og å klare ting uten mamma må øves på. Du vil bli forbauset over hvor mye han får til og hvor godt det gjør for selvfølelsen å opplevd å mestre verden. 

Anonymkode: 1cee9...d13

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker dette er en fin mulighet å øve til han begynner på skolen. Her jeg bor, så har de svømming i 1. klasse. Det er da forventet at barna klarer seg i garderoben alene. Det er en voksen der for å passe på at det ikke er mobbing og sånn, men ikke noen som er der for å hjelpe til. 

Anonymkode: e3a61...e36

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Ta på han en kjole før dere går, så er det helt greit. 

Anonymkode: f8ea8...d97

Ja, transebarn er tillatt

Anonymkode: 60598...3d0

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Dette er jo et rent voksenskapt problem. Prepubertale barn tenker ikke slik. 

Anonymkode: 86ae8...4d1

dette er det fjerneste jeg har lest på internett idag.

Selvfølgelig tenker prepubertale barn slik. De er jo livredde det motsatte kjønn. Har du aldri hørt begrepene guttelus og jentelus?

Anonymkode: 63d90...922

  • Liker 7
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Ja det er dette jeg lurer på også. I følge noen her skjer det noe magisk tydeligvis akkurat når skolen begynner. Noen svømmehaller har 9-årsgrense men det visst helt feil i følge meningene til noen.

Jeg er også redd for å gjøre kropp til noe ekkelt og seksualisere små barn uten grunn. Jeg lærer i hvert fall ikke mine barn dette og generelt har det aldri vært et problem med større barn i motsatt garderobe. Det virker som et voksenskapt problem blant enkelte.

For noen uker siden var det en voksen dame her på kg som fikk helt sjokk av en gutt på 7-8 år i damegarderoben. Det er kanskje slike holdninger vi nå er i ferd med å tre nedover hodet på ungene våre.

Jenter i storskolealder vil jo heller ikke dusje sammen etter gym lenger så noe har skjedd. Sånn er det ikke blant guttene. Jeg er redd vi er på feil vei med dette fokuset på kropp blant de små.

Anonymkode: 6bbbb...6f1

Det ville ikke vi heller i begynnelsen av 90-tallet. Tenker enda på det som noe vondt og vanskelig. Forstår ikke hvorfor det er så vanskelig å lage avlukker. Vi får gå på toalettet med dører foran. Hadde faktisk foretrukket å gjort det uten avlukke, da er tross alt det meste av klær fremdeles på. 

Endret av Skogtusssa
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når de kan si "pupp" er de for store.

Anonymkode: de4de...7bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja det er dette jeg lurer på også. I følge noen her skjer det noe magisk tydeligvis akkurat når skolen begynner. Noen svømmehaller har 9-årsgrense men det visst helt feil i følge meningene til noen.

Jeg er også redd for å gjøre kropp til noe ekkelt og seksualisere små barn uten grunn. Jeg lærer i hvert fall ikke mine barn dette og generelt har det aldri vært et problem med større barn i motsatt garderobe. Det virker som et voksenskapt problem blant enkelte.

For noen uker siden var det en voksen dame her på kg som fikk helt sjokk av en gutt på 7-8 år i damegarderoben. Det er kanskje slike holdninger vi nå er i ferd med å tre nedover hodet på ungene våre.

Jenter i storskolealder vil jo heller ikke dusje sammen etter gym lenger så noe har skjedd. Sånn er det ikke blant guttene. Jeg er redd vi er på feil vei med dette fokuset på kropp blant de små.

Anonymkode: 6bbbb...6f1

Ja, jeg er redd at voksne sine holdninger smitter over på barna. Det trenger ikke være ting vi sier, men kroppsspråk eller blikk kanskje. Nå kan jeg jo ikke si skråsikkert at det ikke er ubehaglig for noen, for barn erter og så klart kan de være en greie noen steder at barn ertes for hvordan de ser ut når de er nakne. Men i så fall vil det jo gjelde jenter mot jenter også. Som du sier, så tør de jo ikke vise seg nakne for andre jenter lenger heller. Jenta mi sa i hvert fall ikke noe om at hun syntes det var ekkelt med nakne gutter fra klassen. Tror vi har et så nært forhold at hun ville ha nevnt det for meg hvis hun syntes det var ugreit. Jeg tror rett og slett at hun knapt registrerer andre, for hun har nok med å få vaske håret og huske hvor hun la håndkleet. Vi har trent på selvstendighet i garderoben fordi de begynner snart med bading på skolen, og jeg regner da med at guttemammaene trener på det samme så 7-åringene som var der med mammaen sin klarer seg nok snart helt selv de også går jeg ut fra. 

Anonymkode: 57ca4...997

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei selvfølgelig er det ikke det. 

Guttebarn har lik rett til beskyttelse som jentebarn. 

Anonymkode: 24d26...4c6

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg leser noen tråder her om mange som syns det er upassende at gutter over barnehage alder er i garderoben med mamman sin.

min eldste er født i 2018 og starter på skolen til høsten . Er det da forventet av samfunnet at han skal kunne klare seg helt selv i guttegarderoben? Svømmehallen her jeg bor har et komplisert låsesystem på skapene. Man må holde skapet igjen og så dytte armbåndet mot en sensor. Bare det tror jeg blir for vanskelig for han. 
Selvom han kan kle av og på seg selv blir han lei seg om han setter seg fast i noe. Sender jeg han alene og han ikke klarer noe er det ingen som kan hjelpe han eller trøster han om noe blir skummelt/vanskelig å få til . 

han er en høffelig gutt på rundt 117 cm. Glaner aldri på noen og kommenterer aldri noen sin kropp eller hvordan de der ut . Er det fortsatt upassende at han blir med meg i garderoben? 

Anonymkode: 579cc...d5f

Be han pakke tingene sine i en veske/pose og ta med ut i svømmehallen. Så møter du ham der og bærer det inn i ditt skap. En gutt over barnehage-alder har ingenting i en kvinbegarderobe å gjøre.

Anonymkode: 9b1de...c49

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er jo vanlig med smågutter i damegarderoben. Hvor synes du grensa går da, 4 år, 5 år?

Anonymkode: 57ca4...997

Den grensen som svømmehallen setter. Ofte er det 6 år.

Anonymkode: 80ef2...3f4

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...