Gå til innhold

2 av 7 kom i bursdag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet mitt har invitert 7 gutter til sin 15 års bursdag. Nå har bursdagen startet og det kom 2 stk. 

Jeg har så vondt i mammahjertet. Jeg viser selvfølgelig ikke dette til tenåringen men synes det er dårlig oppmøte. Tror han føler på det men får ikke gjort noe. 

Anonymkode: c87b9...4a2

• Liker 2
  • Hjerte 45
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var leit. Men noen har kanskje dratt på vinterferie?

Anonymkode: 7adae...540

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

15-årsbursdag hjemme en lørdag i starten av vinterferien kl.12.? (Bor dere på Østlandet, ingen bør være inne det i dag!)

Selvfølgelig skal du snakke med ham om det, det var jo en utrolig dårlig plan i utgangspunktet, og gutta melder da og sier i fra om de kommer eller ikke? Var det ikke en gruppe på snap eller what’s app? 

Anonymkode: e340e...0fa

• Liker 16
  • Nyttig 2
Skrevet

Nå er det jo vinterferie da, garantert mange har reist bort.

Noe som er innmari kjekt er å få folk til å svare på er om de kommer eller ikke, altså å få svar uansett. Så får man planlagt bedre.

Skjønner det er utrulig kjipt!!

Anonymkode: 215f2...0eb

• Liker 15
  • Nyttig 1
Skrevet

Sa de ifra om at de ikke kunne komme i forveien? Ser han på de som gode venner?

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Barnet mitt har invitert 7 gutter til sin 15 års bursdag. Nå har bursdagen startet og det kom 2 stk. 

Jeg har så vondt i mammahjertet. Jeg viser selvfølgelig ikke dette til tenåringen men synes det er dårlig oppmøte. Tror han føler på det men får ikke gjort noe. 

Anonymkode: c87b9...4a2

Hvem 15 åring starter bursdagsfeiringen kl 12 om dagen?! Det er jo som regel barnebursdag man feirer 2-3 timer på formiddagen. Hva serverte du til denne bursdagen? 

Selvfølgelig leit for gutten din. Ville prøvd å feire den f.eks neste helg, og på kvelden. Skriv i invitasjonen at siden det passet for så få så prøver vi igjen. 

Anonymkode: 1030a...ba4

• Liker 18
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg reagerer også på tidspunktet, da jeg var på den alderen hadde jeg såvidt stått opp kl 12 😅
Med mindre man skal ut og gjøre en aktivitet mens det er lyst så klart, da er det forståelig :) 

• Liker 14
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Nå er det jo vinterferie da, garantert mange har reist bort.

Noe som er innmari kjekt er å få folk til å svare på er om de kommer eller ikke, altså å få svar uansett. Så får man planlagt bedre.

Skjønner det er utrulig kjipt!!

Nei ikke vinterferie her

Anonymkode: 5aee1...8cd

• Nyttig 2
Skrevet

Herregud så mye victim blaiming nedover hele tråden. 

Saken er at om invitasjonene ble sendt ut og svaret var VI KOMMER, så har det ikke noe å si at det er vinterferie, kl 12 på en lørdag, eller fandens oldemors bursdag, da kan man forvente at de kommer. Da er der veldig dårlig gjort å ikke si fra. 

Anonymkode: 344a1...ff8

• Liker 29
  • Hjerte 1
  • Nyttig 15
Skrevet

Feirer 15 årsdag kl 13 på en lørdag i vinterferien? Veldig merkelig tidspunkt 

Anonymkode: a900d...fb1

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Saken er at om invitasjonene ble sendt ut og svaret var VI KOMMER, så har det ikke noe å si at det er vinterferie, kl 12 på en lørdag, eller fandens oldemors bursdag, da kan man forvente at de kommer. Da er der veldig dårlig gjort å ikke si fra. 

Men vi vet jo ikke om folk har sagt at de kommer eller ikke. Dersom de har sagt at de skal komme, for så å ikke gjøre det, så er det selvfølgelig forferdelig dårlig gjort.

• Liker 12
Skrevet (endret)

Det er vanskelig for en del å komme når det ikke er jenter der, og man kan møte jenter andre steder. Husk at gutter ofte er konkurrenter. For meg fungerte det mye bedre å ha flere venninner da jeg var i den alderen. De var stort sett mer opptatt av dype relasjoner, og ikke hva de kunne få ut av  relasjonen rent materialistisk. Men det er selvfølgelig kjipt når han først er i den situasjonen han er i. Lite foreldre kan gjøre

Endret av Majer
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men vi vet jo ikke om folk har sagt at de kommer eller ikke. Dersom de har sagt at de skal komme, for så å ikke gjøre det, så er det selvfølgelig forferdelig dårlig gjort.

Ts og sønnen ventet de jo, da er det ikke bare invitasjoner ingen svarte på

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

TS sier ingenting om at folk har sagt at de kommer da... Bare at det ble invitert. 

Også har man den delen som omhandler at om man ønsker at barnet skal passe inn, så må man faktisk til en viss grad følge sosiale normer for aldersgruppen. Og der har foreldre et ansvar for å veilede barna sine, om barnet ikke helt finner ut av det selv.

Når jeg var 15 for snart ti år siden, så var min vennegjeng knapt nok våkne klokka 12 på en lørdag, og for å dra i bursdag må man stå opp enda tidligere.. Jeg er ikke uenig i at det er dårlig gjort av de inviterte å evt. ikke gi tilbakemelding på om de kommer, men det er spesielt å ha en 15års bursdag klokka 12 på en lørdag. 

Anonymkode: 7a0f7...0df

• Liker 18
Skrevet (endret)

Det er vinterferie, noe som kan være årsaken, sikkert mange som har dratt på ferie. Litt dumt å legge feiring når mange drar på ferie.

Endret av Freyja Valkyrie
  • Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Ts og sønnen ventet de jo, da er det ikke bare invitasjoner ingen svarte på

Joda, det skjer... Jeg har selv møtt opp i bursdag, der det var sendt ut invitasjoner til hele klassen. 2stk sa ifra at de ikke kom, 2stk møtte opp til bursdagen, 11 stk bare kom aldri, uten å si noe.. 😓

• Hjerte 4
Skrevet

Har alle 7 takket ja til invitasjonen?

Anonymkode: 7fd32...681

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Joda, det skjer... Jeg har selv møtt opp i bursdag, der det var sendt ut invitasjoner til hele klassen. 2stk sa ifra at de ikke kom, 2stk møtte opp til bursdagen, 11 stk bare kom aldri, uten å si noe.. 😓

(og jeg vet antallet, for moren snakket (høylytt av fortvilelse og frustrasjon) med min mor når vi ble hentet..)

• Hjerte 4
Skrevet

Det er irrelevant, de kan jo bare gi beskjed, så kunne dere utsette det?  Jeg har aldri vært i den settingen, men det er det en pleier å gjøre?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...