Gå til innhold

Mangel på sosiale antenner under vennemiddag

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Her er det nok noen som har lyst å legge skylden på hun på slanker’n. Én dame klarer ikke velte lasset for 9 andre. Hun klarer ikke utkonkurrere, ikke bare én eller to, men 9 andre i å pelle reker mens de andre sulter på sidelinja. Hadde selvfølgelig vært fint å gitt beskjed om dette før selskapet, siden loff er det billigste på en slik kveld, men høres mer ut som du trengte noe å ta henne på. Hun har umulig klart å spise så mye at 9 andre satt sultne igjen. 

Anonymkode: a055c...5ee

Hun klarte det altså! Hun lesset på salatbladet sitt, rullet det sammen, og fikk det i seg.  Vi andre satt med kniv og gaffel. Hun var mye kjappere på neste runde, enn vi fikk til. Hun klarte også å få mye mer innholdet i salatbladet sitt, enn vi fikk på en loffskive. Vanligvis vil det velte over på skiven, hun bare rullet sammen alt og begynte å spise. Det var sprøtt å se på

Anonymkode: 1d032...3a1

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dessuten er det mange grunner til hvorfor folk er overstige. De kan være glad i mat, ha en depresjon, spiseforstyrrelse, dårlig metthetsregulerende hormoner, gå på medisiner som senker forbrenninger/øker appetitten eller man har lav forbrenning.

Anonymkode: 8ba03...c2b

I så fall så spiser man seg stappa mett hjemme og behersker seg i selskap. 

Anonymkode: d3bf6...88c

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hun klarte det altså! Hun lesset på salatbladet sitt, rullet det sammen, og fikk det i seg.  Vi andre satt med kniv og gaffel. Hun var mye kjappere på neste runde, enn vi fikk til. Hun klarte også å få mye mer innholdet i salatbladet sitt, enn vi fikk på en loffskive. Vanligvis vil det velte over på skiven, hun bare rullet sammen alt og begynte å spise. Det var sprøtt å se på

Kanskje dere hadde rukket å pelle + spise flere reker om dere konsentrerte dere om maten istedenfor å se på den stakkars venninna som et sirkusdyr på utstilling?

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Ja, jeg synes faktisk det var utrolig merkelig oppførsel. Altså, damen så virkelig ikke annet enn rekene! Hun brukte de crispisalat bladene, fikk lesset skremt mange reker på ja

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Du skrev jo det selv i en kommentar i ste, så er jo ganske tydelig at det er snakket om. Med mindre du er synsk å derfor vet hva alle tenkte. Legger ved kommentaren din:

Hun er på slanker’n, da tenkte vi at hu er nede på normal mengde mat 

Anonymkode: 8b0c5...de0

Du har fått en slags hang-up på hvor «merkelig» dette var, og messer om og om igjen om akkurat det samme, og om slanking og normal mengde mat. Det er tydeligvis lett å vippe deg av pinnen.

Anonymkode: 43ccb...d32

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Ts her

Det er klart hun skulle gitt beskjed om at det kommer til å gå enorme mengder majones, reker og avokado..

Vi andre spiste med kniv og gaffel, hun spiste som om det var en tykk tacolefse. Helt merkelig

Du må sette deg så du ikke kan se hva denne personen spiser, du er for opphengt.

Anonymkode: ffc87...6de

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ja, når vi skulle bestemme oss for hvor mye reker som skulle bestilles, så er jo hun på slanker’n, så klart man tenker at hun spiser mindre nå, enn hun vanligvis gjør. Uten at det ble diskutert høyt

Da får du si jeg tenker, i stede for å blande inn alle. For det høres noe ut som dere har drevet å snakket om henne,noe jeg tror dere faktisk har gjort også. Visst hun går på lavkarbo så er ikke det garantert at hun spiser mindre nei, det betyr at hun ikke spiser karbo. Noe dere burde tatt med i beregningen og da hatt ekstra av det andre. Dere hadde 0,5 kilo hver pluss en kilo skriver du. Det vil si at personen må ha spist over 1,5 kilo reker på den tiden dere spiste å det har jeg faktisk ikke tro på.. 

Sitte der å gi blikk under middagen, tenker ingen av dere er spesielt greie, dere burde vert flau over dere selv. 

Anonymkode: 8b0c5...de0

• Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med mindre det ikke var mere en nok til andre ser jeg ikke problemet. Du bør også sette deg inn i lavkarbo om du først skal kritisere og tro at siden hun spiste så mye pga slanking. Ikke noe problem og spise ganske mye på lk om man holder seg unna karbohydratene som hun gjorde. Så var det ikke nok til dere andre og hun grabbet til seg alt for mye? Om ikke ser jeg kun dømmende venniner her. Er jo ikke vits i at det er masse mat tilovers heller 

Anonymkode: 26177...0e0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BobbySocks skrev (11 timer siden):

Artig på KG, alle synes den stakkars venninna skal få spise seg mett, mens de ni andre bare kunne bestilt seg en pizza. :ler: 

Jeg mener ikke at man skal legge opp til at én person skal spise seg mett og resten spise pizza, men når det først skjedde så hva skal en gjøre for å redde situasjonen med den uheldige kombinasjon at man beregnet feil + at en person forsynte seg mer? Skal man velge å gjøre slik ts og resten, de satt rundt bordet og sendte hverandre blikk? Hun har sittet og baksnakket venninnen sin over 7 sider på et forum fordi hun spiste mer enn hun skulle. Man kan si at venninnen ikke leste rommet, dreit på draget når hun ene og alene spiste 1500 gram reker, og det var visst mer også for ts sa at ikke alle rakk å spise sine 500 gram, men da kan man vise omtanke og takt, man kan være diskré og neste gang invitere til ferdige porsjoner heller. 

Ts er virkelig ute etter å ta denne dama, og det er synd for de skal liksom være venner.

Anonymkode: 3203b...ae0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Nei, de har bare lav forbrenning😂

Kiloene samler seg på magisk vis😂

Anonymkode: 484ba...f0f

Spiser du litt chips og sjokolade f eks daglig, legger du på deg. Trenger ikke være enorme mengder. 

Anonymkode: 7168d...eee

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har og en slik venninne.

Synes det er helt greit at hun ikke spiser loff. Men at hun da tar utrolige mengder av tilbehøret, synes ikke jeg er særlig dannet eller fint gjort.

Akkurat som en gang vi hadde hjortefilet, og hun tok mengder av de fine hjortefiletene uten særlig av tilbehøret. Det er jo ikke veldig fine manerer akkurat

Anonymkode: 3e041...557

• Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere andre må jo tydeligvis ha brukt alt for lang tid på å sende hverandre og henne stygge blikk i stedet for å forsyne dere med reker. Hvorfor satt dere bare der passivt mens hun forsynte seg igjen og igjen med mer slik at det ikke ble mer mat til dere selv? Hadde vel vært ganske enkelt å bare ta til seg noen fler reker når dere så hvor veien gikk. Klarer ikke helt å tro på dette, at 9 andre mennesker skal være så feige og tafatte. 

Anonymkode: bfa83...8d9

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Spiser du litt chips og sjokolade f eks daglig, legger du på deg. Trenger ikke være enorme mengder. 

Anonymkode: 7168d...eee

Ikke hvis man trener/er aktiv i proposisjonen med det

Anonymkode: 3203b...ae0

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regel en som vert: beregn alltid for mye mat! Jeg hadde blitt flau som vert om gjestene mine måtte spare på maten eller ikke kunne spise seg helt mett fordi de så at det var for lite av alt

jeg beregenr alltid rikelig av hva enn jeg lager . Og blir det rester blir det en lunsj eller middag en annen dag

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cyndaquil skrev (22 minutter siden):

Regel en som vert: beregn alltid for mye mat! Jeg hadde blitt flau som vert om gjestene mine måtte spare på maten eller ikke kunne spise seg helt mett fordi de så at det var for lite av alt

I det store og det hele enig, men har vi f.eks multer og is til dessert, synes jeg ikke det tar seg fint ut at det er en som forsyner seg rikelig flere porsjoner med bare multer. Det er helt i orden å bare spise multer, men da fyller man ikke dessertskåler like full som de som tar begge deler.

Jeg synes det gjelder Ts sitt eksemel også.

Cyndaquil skrev (22 minutter siden):

jeg beregenr alltid rikelig av hva enn jeg lager . Og blir det rester blir det en lunsj eller middag en annen dag

Det er en god ide

Endret av exictence
  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

På salatbladene lesset hun på med enorme mengder majones, reker,  avokado og annet tilbehør.

Denne setningen fra første innlegg gjør at jeg ikke klarer å tro helt på ts. At hun har klart å spise i overkant av 1,5kg reker, enorme mengder majones, avokado, mens resten nesten ikke fikk spist opp mer enn et par skiver loff hver? Det gjør at hele historien ser veldig overdrevet ut. 

Jeg har ikke noe problem med å tro på at hun kanskje spiste mer enn 600g reker. Heller ikke at hun kanskje burde vært litt mer fintfølende i forhold til å forsyne seg. Jeg spiser mer i retning ketogent/carnivore selv - uten å være overvektig (siden det er noe ts trakk frem i forhold til historien). Noen dager kan jeg spise MYE kjøtt, og mange ville bltt sjokkert om de så den dagens matinntak. Andre dager kan jeg spise lite. Jeg bor alene og styrer eget kosthold. Men så store mengder proteiner (reker) og fett (majones og avokado) klarer jeg bare ikke å tro at noen klarer å spise så raskt. Om det har skjedd, så burde venner heller blitt bekymret enn dømmende.

Det blir derfor enklest for meg å anta at ts ble sjokkert over måten og mengden mat som ble spist, og da overdriver i beskrivelsen av det som skjedde.. Kanskje ekstra fordi flere ikke ga støtte i tråden. De senere innleggene til ts synes jeg er så ufine/fordømmende i karakteristikken av et menneske. Siden den "rekespisende venninnen" også godt kan være her inne, så kan denne tråden lett gli over i mobbing - selv om ts sikkert ikke har tenkt den tanken. 

Anonymkode: c4b8a...7bc

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I huleste…. Har KG klikka??!!

Det er jo grunnleggende sosial dannelse, som vi lærer barna våre, at i selskap der alle deler på maten så passer en på å ikke forsyne seg mer enn ‘sin del’.

Især når dette var spleiselag, hvor alle var enige om mengdene på forhånd.

Barn som gnafser i seg hele godteskålen eller tar all tacokjøttdeigen uten å tenke på de andre rundt bordet får rettmessig korreks.

En forventer av et voksent menneske at det har folkeskikk.

Om vedkommende er på lavkarbo og har behov for å spise en større mengde av dyre ingredienser enn andre - ja - da er det normal folkeskikk når en planlegger spleiselag sammen med andre at en tilbyr seg å enten ta med litt ekstra eller betale litt ekstra så det kan kjøpes inn mer.

Ellers så får en spise litt hjemme på forhånd.

Bare det å forvente å kunne spise lavkarbo og kun spise seg mett på det dyreste på bordet, men betale like mye som de andre i spleiselaget - det er utrolig frekt, og blottet for sosiale antenner.

Anonymkode: 7d70e...26a

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Cyndaquil skrev (21 minutter siden):

Men dette var et spleiselag.

Der alle var involvert i å planlegge både maten og mengdene.

Denne personen var like ansvarlig som alle andre i å sørge for at det ble nok mat til alle.

Og uansett - hva så om det ble kjøpt ‘for lite…’?

Ingen voksne mennesker med noenlunde sosiale antenner forsyner seg med mer enn ‘sin del’ av det som er på bordet, før alle andre har fått spist seg ferdig.

Det er normal folkeskikk.

Anonymkode: 7d70e...26a

• Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde blitt irritert selv. Folk som forsyner seg grovt er kvalmt. 

Anonymkode: 8ccad...097

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen har bommet på rekeine. Det er forskjell å kjøpe 5 kg reker med eller uten "skall"

Anonymkode: c9ac6...e56

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...