Gå til innhold

Bakemesterskapet på NRK.

Knitalong

Skal du se på Bakemesterskapet?  

190 stemmer

1. 1. Skal du se på Bakemesterskapet?

• Ja
      146
    • Nei
      44

Anbefalte innlegg

totti_1 skrev (19 timer siden):

Håper Lukas vinner. Tonje er også veldig flink, men synlig en dårlig taper. 

Veldig enig! Lukasz er en fin fyr, og flink. Enig om Tonje også. Flink, men overpresterende.

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes Ulrikke fungerer bra, synes ikke hun gjør så mye ut av seg. Tidligere har jeg syntes hun var litt mye, men her synes jeg hun er passe. 

Skulle ønske de fikk god nok tid på hovedoppgaven, slik at resultatet hadde blitt mer imponerende. 

Jeg synes den mannlige dommeren er grei- selv om han snakker vel mye om krem. Den kvinnelige dommeren er faglig dyktig, men hun snakker og uttrykker seg veldig monotont. Det har nok endel å gjøre med dialekten, men for meg oppfattes det litt livløst. 

• Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde mareritt inatt, fikk kjeft fordi jeg ikke hadde nok KRØNSJ i maten min 😞 

• Liker 10
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følger fortsatt med, men den kvinnelige dommeren går meg på nervene med negativiteten sin....

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på angående hun kvinnelige dommeren. Det er da grenser for hvor mye kritikk hun må komme med. Får en følelse av at hun skal kopiere Hellstrøm eller han Ramsey, men det blir bare teit. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For et kjedelig program. Fatter ikke hvorfor jeg fortsatt ser på det.  Jeg har likt både det engelske og det svenske veldig godt.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/18/2024 at 12:44 AM, sofie777 said:

Jeg er glad at det endelig er et konkurranse-program for "vanlige" folk (selv om jeg regner med at det kommer kjendis-versjoner også... ). Gøy å se hvordan folk uttaler seg mellom bakingene også. Men det er en ting norske tv-produsenter er veldig flink med, særlig i begynnelsen. Den første som går ut (av og til andre og tredje også) får veldig stor oppmerksomhet i de første programmene/til de går ut. Jolanta hadde mye (rart???) å si nå i begynnelsen, så jeg visste 60 % sikkert at hun kom til å gå ut. Dessuten satt hun og "avslørte" hvem de hemmelige bakerne i den ene oppgaven var forrige gang, det skal hun ikke gjøre. Hun var også litt sånn "jeg er best og jeg kan mye mer enn de andre" (uten å bruke de ordene), men så ble resultatet middelmådig til dårlig. Det blir jevnere konkurranse fremover, tror jeg. 

Fikk ikke med meg dette. Hvem var de hemmelige bakerne? 

On 3/13/2024 at 2:55 PM, Lerke987 said:

Hadde mareritt inatt, fikk kjeft fordi jeg ikke hadde nok KRØNSJ i maten min 😞 

Hehe, det er så komisk hvordan noen ord tydeligvis bare må være på engelsk. Knaseelement, sprøtt, knas.. De finnes på norsk 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

venus* skrev (1 time siden):

Fikk ikke med meg dette. Hvem var de hemmelige bakerne? 

I den tekniske oppgaven der ekspertene går ut, vet de ikke hvem som har bakt hva. Men Jolanta så på hver enkelt og dyttet til de som satt ved siden av når ekspertene skulle vurdere kaken "blindt". Så bakerne er hemmelige for ekspertene, ikke for de andre bakerne

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, sofie777 said:

I den tekniske oppgaven der ekspertene går ut, vet de ikke hvem som har bakt hva. Men Jolanta så på hver enkelt og dyttet til de som satt ved siden av når ekspertene skulle vurdere kaken "blindt". Så bakerne er hemmelige for ekspertene, ikke for de andre bakerne

Oja! Ja, det synes jeg er røper hver gang. Dommerne skal ikke være veldig gode på å lese kroppsspråk for å skjønne hvem som har bakt..

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

venus* skrev (1 time siden):

Oja! Ja, det synes jeg er røper hver gang. Dommerne skal ikke være veldig gode på å lese kroppsspråk for å skjønne hvem som har bakt..

Men ingen er så åpenbare som Jolanta, som lente seg frem og så hardt på bakeren. Om det bare er en ansiktsrykning, så er ikke det et problem, de ser ikke hardt på dem.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykkelinn skrev (22 timer siden):

Slenger meg på angående hun kvinnelige dommeren. Det er da grenser for hvor mye kritikk hun må komme med. Får en følelse av at hun skal kopiere Hellstrøm eller han Ramsey, men det blir bare teit. 

Hun virker så sur. Null karisma. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Xstrella skrev (13 timer siden):

Rett mann røk ut i dag. 

Hvem røk ut i dag ? Jeg fikk det ikke med meg da jeg måtte rekke bussen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xstrella skrev (13 timer siden):

Rett mann røk ut i dag. 

Enig.

Jeg er derimot litt i tvil om rette mann ble mesterbaker. Jeg synes dommerne har vært overraskende velvillig innstilt til ham, i alle fall hvis man ser helheten gjennom flere programmer. Det virker nesten som at de har gått inn for at han skulle være med når brød-uka kom. 

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, sommermor said:

Hvem røk ut i dag ? Jeg fikk det ikke med meg da jeg måtte rekke bussen.

Miguel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Ullvott skrev (3 minutter siden):

Enig.

Jeg er derimot litt i tvil om rette mann ble mesterbaker. Jeg synes dommerne har vært overraskende velvillig innstilt til ham, i alle fall hvis man ser helheten gjennom flere programmer. Det virker nesten som at de har gått inn for at han skulle være med når brød-uka kom. 

Ja, de skulle jo bake brød formet som en slags skulptur, ikke skjære opp brød og bygge noe av brødskivene/nanbrødene. Merkelig avgjørelse.

• Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det ikke sånn at noe av brødet skulle farges? Hun med kurven hadde jo ikke farget sitt brød, det som gjorde at det så forskjellig ut, var jo at noe ikke var gjennomstekt? Da burde jo hun ha røket da isteden for han andre, han gjorde hvertfall det oppgaven sa.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

xQueenKx skrev (6 minutter siden):

Var det ikke sånn at noe av brødet skulle farges? Hun med kurven hadde jo ikke farget sitt brød, det som gjorde at det så forskjellig ut, var jo at noe ikke var gjennomstekt? Da burde jo hun ha røket da isteden for han andre, han gjorde hvertfall det oppgaven sa.

Husker ikke om hun hadde farget noen elementer, men det virker uansett som at det å følge oppgaven ordrett er utrolig viktig i enkelte tilfeller, men mindre viktig andre ganger. De kommenterte jo at det var avgjørende at han polske ikke rakk å legge på en liten pynt på den ene kaken sin, selv om kakene var helt identiske bortsett fra akkurat det, mens han som fikk mesterforkledet ikke hadde fulgt den siste oppgaven i det hele tatt.

Endret av anonym111111
  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, anonym111111 said:

Husker ikke om hun hadde farget noen elementer, men det virker uansett som at det å følge oppgaven ordrett er utrolig viktig i enkelte tilfeller, men mindre viktig andre ganger. De kommenterte jo at det var avgjørende at han polske ikke rakk å legge på en liten pynt på den ene kaken sin, selv om kakene var helt identiske bortsett fra akkurat det, mens han som fikk mesterforkledet ikke hadde fulgt den siste oppgaven i det hele tatt.

Ja, synes det var en rar avgjørelse at Martin (?) skulle få det forkledet. Lukasz var jo gjennomsnittlig best i denne runden også synes _jeg_, men jeg smakte jo selvsagt ikke på noe. Kanskje de bare ikke ville at Lukasz skulle få forkledet nok en gang. 

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...