Gå til innhold

Bakemesterskapet på NRK.

Knitalong

Skal du se på Bakemesterskapet?  

190 stemmer

1. 1. Skal du se på Bakemesterskapet?

• Ja
      146
    • Nei
      44

Anbefalte innlegg

Elsker sjokolade skrev (10 timer siden):

De fikk nok for kort tid på siste oppgaven, men de fleste bystene så ut som takras.

Og det var heller ikke mange av kakene i første oppgaven som lignet de vi så når de presenterte hvordan de forskjellige kakene skulle se ut.  

Jeg tror ikke de fikk for kort tid, det handlet nok mer om at de må lære begrensningens kunst av erfaring  :)

Dette er tross alt oppgaver som de kan planlegge til og øve på, og da forventes det at de ikke blir for ambisiøse, ikke tar med for mange elementer, og klarer disponere tiden de har til rådighet.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lillemor_Meg skrev (1 time siden):

Jeg tror ikke de fikk for kort tid, det handlet nok mer om at de må lære begrensningens kunst av erfaring  :)

Dette er tross alt oppgaver som de kan planlegge til og øve på, og da forventes det at de ikke blir for ambisiøse, ikke tar med for mange elementer, og klarer disponere tiden de har til rådighet.

Skulle til å si det samme. Oppgavene mange "feilet" på var jo oppgaver der de selv må planlegge. Å skulle lage ørtenhundre elementer (første oppg) på to timer er jo bare toskete. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett første episode, og fikk lyst til å kommentere litt.

Marianne, Anita og Jolanta - sett opp håret!! Det ser SÅ uappetittlig ut når dere står over kakene med håret hengende ned.

Jasreena, du putter rosevann inn i sjokokadekake? For å gi den en «parfymert smak»?? Grusomt! Og dommeren kommenterer at man sitter igjen med en følelse av å ha spist «badekarvann» eller noe sånt.. Nam nam, nydelig 😂

Og til slutt, når dommerne skulle smake på rombollene, så var det jo meningen at de ikke skulle vite hvem som har bakt hvilke. Men deltagerne sitter jo rett imot, slår ut med armene sine, nikker, smiler, dulter hverandre på skuldre og lår - det blir jo helt åpenlyst hvem som har bakt hvilke? Skjønner ikke poenget da 😄

Men gleder meg til å følge gjengen videre, og håper det blir selve bakingen og smakene som er i fokus, og IKKE slike typiske «pyntekaker» med tre kilo sukkerglasur på, for å få kaken til å se ut som en enhjørning eller traktor.

• Liker 15
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5by5 skrev (28 minutter siden):

Jasreena, du putter rosevann inn i sjokokadekake? For å gi den en «parfymert smak»?? Grusomt! Og dommeren kommenterer at man sitter igjen med en følelse av å ha spist «badekarvann» eller noe s

Hva ellers bruker man rosevann til? Jeg synes en touch av parfymert smak i teorien kan være artig. Det blir som en touch av sprit og sjokolade. Trodde dette var "anerkjent" som et "grep" innenfor baking? Men er ikke noe baker selv.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5by5 skrev (30 minutter siden):

Marianne, Anita og Jolanta - sett opp håret!! Det ser SÅ uappetittlig ut når dere står over kakene med håret  

Verste var Gea som formet en skulptur med håndarbeid og null hansker. Det var mer smak av hender enn sjokolade 😆

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

totti_1 skrev (1 time siden):

Hva ellers bruker man rosevann til? Jeg synes en touch av parfymert smak i teorien kan være artig. Det blir som en touch av sprit og sjokolade. Trodde dette var "anerkjent" som et "grep" innenfor baking? Men er ikke noe baker selv.

Kan godt hende dette er utbredt i bakemiljøet, jeg er ingen bakemester selv så jeg vet ikke. Men jeg er en sjokolade-elsker, og vil aldri noensinne foretrekke parfymert sjokoladekake 😂

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ble helt puteflau da Jolanta ble sint på Miguel fordi sjokoladebrillene hennes falt i gulvet. Det var jo ikke sånn at han gjorde det med vilje!

• Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masete program som passer best på en søndag. Kjedelig lørdagsunderholdning av nrk. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omtrent som ventet. Mangler profesjonaliteten i den britiske produksjonen. Lite variasjon på deltagerne. Karakterløse dommere. Programlederen gjør ok voice-over'e, men savnet av god britisk humor er overveldende. At NRK ikke har forstått betydningen av programlederparene er uforståelig. Noe av hemmeligheten med originalproduksjonen  er at de viser uhell og sammenbrudd, men aldri tværer det ut.

Positivt (såvidt): Bedre enn den helt humørløse svenske versjonen.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes det var ganske underholdende. Har ikke sett noen andre bakeprogrammer før. Om det med rosevannet tenker jeg det kan være litt dumt å legge til indiske smaker til norske dommere 😬

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommernatt skrev (På 11.2.2024 den 22.27):

Ble helt puteflau da Jolanta ble sint på Miguel fordi sjokoladebrillene hennes falt i gulvet. Det var jo ikke sånn at han gjorde det med vilje!

Ja det var flaut av henne! Han gjorde det jo ikke med vilje! Han ville jo ikke flytte på sjokoladebrillene, han sa jo det flere ganger! Han gjorde det fordi hun maste på han og omtrent krevde det av han, selv om han også hadde det travelt med sitt eget. Og så går det galt, og hun blir skikkelig furten og kommer med små stikk til han lenge etterpå..? Skjønner at hun brenner for konkurransen altså, men dette var dårlig gjort mot han som faktisk kun prøvde å hjelpe henne.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Episode 2, og her kom skulptur-kakene. Det er akkurat slike ting jeg ikke liker, for da er det ikke bakingen som er i fokus, men mer «pynting» med marsipan og sukkerglasur. Men jeg skal innrømme at det var ganske underholdende å se på likevel 😄 Så mange stygge skulpturer! Og så høye ambisjoner de hadde 😂 Men håper det ikke blir så mye sånne ting fremover.

Glad for at hun trønderske vant, siden hennes kake ifølge dommerne smakte skikkelig godt. Men syns hun «slapp unna» litt fordi hun lagde en mye enklere skulptur enn resten av gjengen. Men smaken er viktigst 😊

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5by5 skrev (8 timer siden):

Ja det var flaut av henne! Han gjorde det jo ikke med vilje! Han ville jo ikke flytte på sjokoladebrillene, han sa jo det flere ganger! Han gjorde det fordi hun maste på han og omtrent krevde det av han, selv om han også hadde det travelt med sitt eget. Og så går det galt, og hun blir skikkelig furten og kommer med små stikk til han lenge etterpå..? Skjønner at hun brenner for konkurransen altså, men dette var dårlig gjort mot han som faktisk kun prøvde å hjelpe henne.

Jeg troor det kanskje var forsøk på humor? Men funket ikke helt med den strenge finnmarksdialekta 😅

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lerke987 skrev (3 timer siden):

Jeg troor det kanskje var forsøk på humor? Men funket ikke helt med den strenge finnmarksdialekta 😅

Det var et dårlig forsøk isåfall 😆

Og når hun gråter flere ganger i løpet av de to første episodene, så skjønner man jo at dette er viktig for henne. Så jeg tror hun helt oppriktig var sur/irritert på Miguel i gjerningsøyeblikket 😅

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er et så koselig program og gøy med episode både lørdager og tirsdager. Har sett den svenske og britiske versjonen før. 

Syns det var overraskende store forskjeller på sitronterte med marengs, er det så vanskelig å få til marengsen? 🤔 (lurer oppriktig). 

Anbefaler forresten podcasten Kremsnakk med kremElin, gøy å høre en proff kommentere. Måtte faktisk se de to første episodene på nytt etter jeg hadde hørt hennes kommentarer😆 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sjekk instagrammen til Randiloenn, at ikke hun kom med i programmet skjønner jeg ikke 😨 bysten av Freddy Mercury var mye finere enn mange av de andres 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Maskopi said:

Sjekk instagrammen til Randiloenn, at ikke hun kom med i programmet skjønner jeg ikke 😨 bysten av Freddy Mercury var mye finere enn mange av de andres 

Imponerende + lady og landstrykeren kake! 

uten at jeg vet detaljene så kan det tenkes at deltakerne ikke har hatt samme tidspress når de har testbakt? 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskopi skrev (1 time siden):

bysten av Freddy Mercury var mye finere enn mange av de andres 

Det er jo en bakekonkurranse, ikke en skulpturkonkurranse. Kanskje hun er flink til å modellere, men ikke så oppfinnsom eller treffende på smak?

Greit nok at det er artig å se på disse kakeskulpturene, men hvem er det egentlig som spiser sånt? Lag på lag med klumpete sukkerglasur som kun er der for å gi kaken et visst utseende. Kaaanskje er det noen stykker med spiselig kake inni der en plass, men hvem sitter egentlig og spiser selve sukkerglasuren?

(Ja, jeg er veldig imot slike kaker hvis noen lurte 😅)

• Liker 17
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5by5 skrev (På 12.2.2024 den 23.03):

Glad for at hun trønderske vant, siden hennes kake ifølge dommerne smakte skikkelig godt. Men syns hun «slapp unna» litt fordi hun lagde en mye enklere skulptur enn resten av gjengen. Men smaken er viktigst 

Usj, jeg var absolutt ikke glad for hun som vant, sånn som hun klaga 😬 Får helt fnatt av sånne folk som står og syter og okker seg over det som er det åpenbart fineste prosjektet blant alle. Og det mens de fleste andre faktisk har stygge kaker, eller var i faresonen fra før. Minner om de på skolen som grein etter hver prøve fordi de "kom til å stryke" og så fikk A på alt 💩

• Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...