Gå til innhold

Flere som bytter vintersko hver sesong?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bruker de i 6 mnd, så bytter de hver sesong om jeg bare bruker det ene paret

Anonymkode: fe55f...e3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Titalls par til bruk resten av året?? Nei, jeg har ett par brukbare vintersko, ett par vanntette sneakers og ett par vanlige sneakers. Bruker innimellom jaktstøvlene på vinteren når det er mye snø siden de er så høye, men stort sett de samme skoa hver dag. Har selvsagt også et lite utvalg pensko samt skisko og fjellsko, men det er absolutt ikke titalls 🤣

Anonymkode: 13f87...8d3

Du gikk glipp av "....mange har". Det sto ikke "...alle og enhver har". Selv om ikke du har det, er det ikke akkurat sjeldent å ha ganske mange par sko. 

Anonymkode: 76e23...b16

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De nyeste vinterskoene mine er 3 år gamle. I tillegg har jeg et par som er minst 15 år gamle, og et par som er enda eldre. Så lenge de ser greie ut, holder kulda ute og sålen ikke er slitt, så er det ingen grunn til å bytte dem ut.

De to eldste parene er Ecco, det nyeste er Okaki. Blir spennende å se om de holder like lenge.

Nye vintersko hvert år har jeg ikke hatt siden føttene mine sluttet å vokse.

Anonymkode: 1b6b5...c65

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør du med fjorårets vintersko når du kjøper nye da?

Jeg kjøper nye når de gamle begynner å bli slitt eller stygge. Jeg har flere par til forskjell bruk. De nyeste er 3 år og de eldste over 10 år gamle. 

Anonymkode: 37d90...f6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hva gjør du med fjorårets vintersko når du kjøper nye da?

Jeg kjøper nye når de gamle begynner å bli slitt eller stygge. Jeg har flere par til forskjell bruk. De nyeste er 3 år og de eldste over 10 år gamle. 

Anonymkode: 37d90...f6a

De kastes i søpla 

Anonymkode: 115ab...b7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Hva gjør du med fjorårets vintersko når du kjøper nye da?

Jeg kjøper nye når de gamle begynner å bli slitt eller stygge. Jeg har flere par til forskjell bruk. De nyeste er 3 år og de eldste over 10 år gamle. 

Anonymkode: 37d90...f6a

De kastes jo fordi de er utslitt! Det er jo hele grunnen til at man kjøper nye sko vel! Jeg trodde faktisk ikke at pris betydde noe for kvalitet, det gjør jo ikke nødvendigvis det når det gjelder klær. 2-3000 kr på sko er ekstremt mye penger for meg. 

Anonymkode: 3b90c...a19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bruker de i 6 mnd, så bytter de hver sesong om jeg bare bruker det ene paret

Anonymkode: fe55f...e3a

Jeg bruker ikke samme vintersko hver dag over lang tid, så de varer i mange år. Jeg er uansett nøye med at de tørker ordentlig, og setter de jevnlig inn med god skokrem og impregnering. Tar av skoene innendørs slik at de får god lufting.

Anonymkode: e599d...3e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytter ikke ut vintersko hver vinter, men jeg bruker ikke samme vintersko hver dag. Har flere par.

Anonymkode: ee148...550

Lenke til kommentar
Del på andre sider

myMa skrev (3 timer siden):

Hadde et par høye timberland boots i over 10 år. Men kjøper jeg billige skoletter så holder de 1, maks 2 sesonger. Timberland ble billigere per sesong i hvertfall, og det er jo mer bærekraftig å kjøpe kvalitet.

Samme her. Har 11år gamle timberland høye vintersko. Brukt mye, brukt i to permisjoner hvor jeg gikk tur hele tiden og brukes fortsatt mye. Utrolig god kvalitet, ser fortsatt fine ut og er gode og varme, men begynner å bli slitt nå. 

Anonymkode: d4dc8...d30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper kvalitet, og vedlikeholder skoene med skinnpuss og impregnering, så kjøper ikke nye hvert år. Selv om jeg fint hadde hatt råd til det. Har bedre ting å bruke pengene på. :)

Anonymkode: 7f506...e69

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det kunne ikke falt meg inn. Kjenner heller ingen som gjør det. jeg kjøper ordentlige skinnsko med ullfor som holder i åresvis. 

Anonymkode: 86256...2d5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et par fra Ecco som jeg kjøpte på salg i 2012. Er like fine ennå.

Anonymkode: 62ee9...44e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

De kastes i søpla 

Anonymkode: 115ab...b7b

Du kaster fullt brukbare sko, rett i søpla? 😳 Hvorfor kan du ikke bruke skoene i flere sesonger? Eller er det sånn at du har et pengetre i hagen? 😄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bytter vintersko nesten hver sesong. Vinterskoene jeg har nå er på andre sesongen og de er betydelig slitt i skinnet, har skrapemerker, en del av sålen er løsnet, stoffet innvendig i hælpartiet et gnagd gjennom og de har blitt lite vannresistente. Ecco sko for over 1000 lappen.

Det er ett lite mysterium for meg hvordan folk har hverdagssko år etter år. Jeg tråkker dem rett og slett i stykker. Nå har jeg stort sett ett par for en funksjon og bruker dem veldig mye. Vinterskoene bruker jeg både i byen og på tur. Og jeg går en god del. Jeg skulle gjerne hatt de samme skoene mye lengre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to par vinterstøvler. Det ene paret er fra 2018 og det andre er fra 2021, bruker begge parene om hverandre. Kunne ikke falt meg inn å kjøpe nye vintersko hvert år.

Anonymkode: fb9c9...ed4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Anonymbruker*** skrev (12 timer siden):

Jeg bytter vintersko nesten hver sesong. Vinterskoene jeg har nå er på andre sesongen og de er betydelig slitt i skinnet, har skrapemerker, en del av sålen er løsnet, stoffet innvendig i hælpartiet et gnagd gjennom og de har blitt lite vannresistente. Ecco sko for over 1000 lappen.

Det er ett lite mysterium for meg hvordan folk har hverdagssko år etter år. Jeg tråkker dem rett og slett i stykker. Nå har jeg stort sett ett par for en funksjon og bruker dem veldig mye. Vinterskoene bruker jeg både i byen og på tur. Og jeg går en god del. Jeg skulle gjerne hatt de samme skoene mye lengre. 

Jeg bruker ingen sko veldig mye og dermed slites de mindre. Ville aldri hatt sko jeg svetter mye i som «bysko» Så alle typer sko til sin funksjon. Har flere joggesko med ulik funksjon, noen til tørt førte og noen goretex til våtere dager og i tillegg fjellstøvler for å gå tur.  Tørker og lufter de godt og helst ikke samme sko to dager på rad.  Har både billige og dyre sko.  

Bruker du sko veldig mye ville jeg satset på to par for å bytte på. 

Anonymkode: fbb5b...3ce

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg knapt oversikt over for min egen del, og i alle fall ikke venners. 

Jeg har vel 9-10 par sko det varieres mellom på vinteren. Avhengig av anledning, temperatur og føre. Kjøper ikke nytt bare for å kjøpe nytt. Siste jeg kastet var Uggs som var 10+ år gamle og hadde revnet i sømmen (stort sett brukt til måking hjemme siste årene). Og på lista for innkjøp står et par sorte timberlands eller lignende i ankelhøyde med foring, snøring og skikkelig såle. 

Anonymkode: 15fd4...341

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Venninnene mine reagerer på at jeg bytter ut vinterskoene mine hver sesong. Er ikke det helt normalt da?

Anonymkode: 115ab...b7b

Kjenner ingen som kjøper nye bare for å gjøre det. 

Anonymkode: 9164e...c60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg bruker ingen sko veldig mye og dermed slites de mindre. Ville aldri hatt sko jeg svetter mye i som «bysko» Så alle typer sko til sin funksjon. Har flere joggesko med ulik funksjon, noen til tørt førte og noen goretex til våtere dager og i tillegg fjellstøvler for å gå tur.  Tørker og lufter de godt og helst ikke samme sko to dager på rad.  Har både billige og dyre sko.  

Bruker du sko veldig mye ville jeg satset på to par for å bytte på. 

Anonymkode: fbb5b...3ce

Man beholder sko lengre slik, men ser man på regnskapet ender man sannsynligvis opp med å ha kjøpt like mange par uansett 🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...