Gå til innhold

Flere som bytter vintersko hver sesong?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg går i vintersko ca. 2 måneder i året. Jeg bruker sko mer enn 2 måneder før jeg bytter dem ut.

Anonymkode: 99168...bf2

2 måneder ???

Man trenger jo dem fra minst november til mars!!

Anonymkode: 3b90c...a19

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei.. bytter ikke ut eller skaffer meg andre sko så veldig ofte heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvordan klarer du å slite ut et par sko på én sesong?
Det er et lite hull i overlæret på mine nå, så jeg er på jakt etter nye, men de er  over ti år gamle.

Anonymkode: 5897e...344

What?? 10 år?? Hva slags sko er det du kjøper ?

Anonymkode: 3b90c...a19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skoa mine blir ekle inni. Derfor ny hvert år.

Anonymkode: 13c13...7dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere bare ett par vintersko om gangen? 😳 Jeg bor et sted hvor man trenger vintersko minst 3-4 måneder i året, og kan ikke forstå hvorfor man bare skal bruke ett par i hele den perioden, mens mange har flere titalls par til bruk resten av året. :klo: 

Jeg har flere par. Det har en synergieffekt: de holder faktisk lenger enn summen av ett og ett par.

Men til TS: nei, jeg bytter ikke vintersko hver sesong. Akkurat denne vinteren kjøpte jeg et nytt par, men nå er det i alle fall tre år siden sist. De er fremdeles i bruk, sammen med sko jeg kjøpte for 5-10 år siden. 

Anonymkode: 76e23...b16

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Men har dere mange andre sko dere bruker samtidig da? Jeg kjøpte nye vintersko for ca 1,5 år siden, til rundt 800 kr. Jeg tenkte de var god kvalitet men fargen på «skinnet» falmet etter bare noen dager og nå har de begynt å lekke vann til tross for imprignering.
 

Gikk med de hver bidige dag første vinteren, denne vinteren litt mindre. Jeg tenker at vintersko blir jo veldig slitt hvis du bruker de hver dag gjennom høst/vinter ?? Er jo snakk om 6 måneder med snø, slaps og regn?

Anonymkode: 3b90c...a19

Litt annen prisklasse på mine. Vinterskoene (5 år gamle og fortsatt fine) kosta 2500 da jeg kjøpte de. De 7 år gamle jaktstøvlene kosta vel ca 5000 i sin tid. 

Årlig kostnad er ikke så høy uansett da. Begge par har fortsatt lenge igjen, selv om de brukes godt, jeg går mye. 

Anonymkode: 9b3e0...dec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Skoa mine blir ekle inni. Derfor ny hvert år.

Anonymkode: 13c13...7dd

Det er fordi de ikke får "fri". Har man flere par å bytte på med, rekker de å tørke ordentlig og å få litt hvile. Da holder de ekstremt mye bedre. 

Anonymkode: 76e23...b16

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Venninnene mine reagerer på at jeg bytter ut vinterskoene mine hver sesong. Er ikke det helt normalt da?

Anonymkode: 115ab...b7b

Nei.

Det «normale» er å kjøpe sko av god kvalitet og så ta vare på dem til de faller fra hverandre. Og så - om mulig - reparere dem. 
Om du kjøper sko til 5-600 hvert år så sier det jo seg selv at du  kaste dem. Og det sier seg selv at å bruke 1500-3000 på gode, komfortable, pene sko som varer 10 år er billigere.

Fast fashion er ikke billig - det bare ser billig ut. 

Anonymkode: b514d...b13

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei.

De jeg bruker på vinteren er nå mitt 5 år. Alfa tursko. Holder jo mange år hvis en behandler sko riktig med impregnering osv

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det ser jeg ikke behovet for 😊 Jeg bruker sko til dem er utslitt 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp sko av kvalitet så slipper du det. Er på sjette sesongen på mine vintersko. Like fine. Men ikke opptatt av hva som er «in» da.

Sko til jobb byttes en gang i året, for går så mye at de slites ut på den tiden.

Anonymkode: 5429b...316

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

myMa skrev (31 minutter siden):

Hadde et par høye timberland boots i over 10 år. Men kjøper jeg billige skoletter så holder de 1, maks 2 sesonger. Timberland ble billigere per sesong i hvertfall, og det er jo mer bærekraftig å kjøpe kvalitet.

Samme her,begge mine par er 10-15 år. Like fine! :) har både høye og lave. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker de ett par ganger hver vinter, så veldig skjeldent. Bruker hovedsakelig sneakers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fjugur skrev (58 minutter siden):

Kjøper kvalitet og har de gjerne i 5-6 år, om ikke enda mer, så nei… 

Og jeg har selvsagt flere. Til forskjellig vær og føre, anledning etc. bruker ikke samme støvelen hver dag vinteren gjennom

Endret av Fjugur
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. I vinter har jeg trasket rundt i fjorårets kjøp og de holder garantert både ett og to år til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

What?? 10 år?? Hva slags sko er det du kjøper ?

Anonymkode: 3b90c...a19

Ugg Adirondack. Jeg skal ha det samme igjen.

Anonymkode: 5897e...344

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Har dere bare ett par vintersko om gangen? 😳 Jeg bor et sted hvor man trenger vintersko minst 3-4 måneder i året, og kan ikke forstå hvorfor man bare skal bruke ett par i hele den perioden, mens mange har flere titalls par til bruk resten av året. :klo: 

Jeg har flere par. Det har en synergieffekt: de holder faktisk lenger enn summen av ett og ett par.

Men til TS: nei, jeg bytter ikke vintersko hver sesong. Akkurat denne vinteren kjøpte jeg et nytt par, men nå er det i alle fall tre år siden sist. De er fremdeles i bruk, sammen med sko jeg kjøpte for 5-10 år siden. 

Anonymkode: 76e23...b16

Titalls par til bruk resten av året?? Nei, jeg har ett par brukbare vintersko, ett par vanntette sneakers og ett par vanlige sneakers. Bruker innimellom jaktstøvlene på vinteren når det er mye snø siden de er så høye, men stort sett de samme skoa hver dag. Har selvsagt også et lite utvalg pensko samt skisko og fjellsko, men det er absolutt ikke titalls 🤣

Anonymkode: 13f87...8d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

2 måneder ???

Man trenger jo dem fra minst november til mars!!

Anonymkode: 3b90c...a19

Bruker de kanskje 10 ganger per vinter

Anonymkode: 9862a...9c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er egentlig veldig glad i å kjøpe sko. Men det blir jo for dyrt å kjøpe nytt hvert år. 

Anonymkode: 3f3c9...681

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine er på 3.året nå, fortsatt fine og varme!

Anonymkode: fa6c4...340

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...