AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #21 Skrevet 8. februar 2024 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Alle som tror det ikke synes, det er ingen som sier det direkte til deg! Det er jo helt sykt fokus på glatt hud, rynker hører til livet og alder og kan godt bæres med verdighet. Det ser bare rart ut med disse Botox-fillers fjesene. Også på unge jenter på 25. Anonymkode: 46e25...0a4 Neida, skal love deg at du ikke kan se det på minst 80% av de som tar det. Grunnen til at du tror det synes, er fordi du kun kan se det på de som drar det alt for langt, og du tror at alle som tar det ser sånn ut, noe de da ikke gjør. Anonymkode: 511f6...130 8
KraKriAm Skrevet 8. februar 2024 #22 Skrevet 8. februar 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Neida, skal love deg at du ikke kan se det på minst 80% av de som tar det. Grunnen til at du tror det synes, er fordi du kun kan se det på de som drar det alt for langt, og du tror at alle som tar det ser sånn ut, noe de da ikke gjør. Anonymkode: 511f6...130 Delvis enig, lettest å se på de som overdriver og tar for mye, men man kan fint se det på de som ikke tar for mye også. 3
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #23 Skrevet 8. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Alle som tror det ikke synes, det er ingen som sier det direkte til deg! Det er jo helt sykt fokus på glatt hud, rynker hører til livet og alder og kan godt bæres med verdighet. Det ser bare rart ut med disse Botox-fillers fjesene. Også på unge jenter på 25. Anonymkode: 46e25...0a4 Nope. Tok for første gang for noen uker siden. Samboeren min er heeelt imot det, så jeg sa det ikke til han. Hadde han lagt merke til det hadde han definitivt sagt noe og blitt irritert. Men her har det ikke blitt nevnt. Tok veldig lav dose, fortsatt bevegelighet i panna, bare mindre rynker øverst. Veldig fornøyd Ikke noe jeg ønsker å gjøre ofte, ville bare fjerne noen fine linjer i pannen, som har begynt å dukke opp. Anonymkode: cb703...607 9 2 2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #24 Skrevet 8. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nope. Tok for første gang for noen uker siden. Samboeren min er heeelt imot det, så jeg sa det ikke til han. Hadde han lagt merke til det hadde han definitivt sagt noe og blitt irritert. Men her har det ikke blitt nevnt. Tok veldig lav dose, fortsatt bevegelighet i panna, bare mindre rynker øverst. Veldig fornøyd Ikke noe jeg ønsker å gjøre ofte, ville bare fjerne noen fine linjer i pannen, som har begynt å dukke opp. Anonymkode: cb703...607 Tror kvinner ser dette bedre enn menn. Anonymkode: 46e25...0a4 6
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #25 Skrevet 8. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Tror kvinner ser dette bedre enn menn. Anonymkode: 46e25...0a4 Som sagt så har jeg fortsatt bevegelse i pannen, hvis jeg dytter hardt opp så er det fortsatt linjer som dannes, øyenbrynene har mye bevegelse. Så nei, man hadde neppe lagt merke til det, kvinne eller ei. De du legger merke til har nok valgt en større dose, og da ønsker de vel den effekten også. Anonymkode: cb703...607 5
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #26 Skrevet 8. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 7.2.2024 den 10.02): Tok botox i panne, sinnarynke og kråketærne (altså 3 områder) for 3890 kr i forrige uke i en av de større byene 😊 Hos lege som jobber med medisinske botoxinjeksjoner og også tilbyr kosmetisk behandling. Vil si det er så seriøst du får det. Så neida, man trenger ikke betale 5k for 2 områder. Anonymkode: c9f04...f68 AnonymBruker skrev (På 7.2.2024 den 1.05): Ikke mange seriøse steder du får btx i to områder for ‘kun’ 3000 kr nå. Vi snakker minst 5000 kr..🙈 Anonymkode: b00c0...58f Jeg betaler 1500 for sinnarynke og 4 stikk øverst i panna. Kjenner sykepleieren så tror jeg får det billig. Gjør det bare 2 g i året. Anonymkode: 0841f...c48 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #27 Skrevet 8. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 6.2.2024 den 21.13): Like vanlig så kjøpe deg en bolle i lunsjen. Par sprøytestikk så er du ferdig. Så ja 99% gjør det spesielt offentlige personer. Anonymkode: 90c7a...6ba Man blir rød, blør noen ganger og hovner opp. Ikke vanlig å ta i lunsjen sin. Anonymkode: 0841f...c48
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #28 Skrevet 8. februar 2024 On 2/6/2024 at 4:16 PM, AnonymBruker said: Er man ikke redd for alt som kan gå galt? Er jo mange det ikke ser så pent ut på, slik som de eksemplene du nevner… Effekten begynner jo å avta etter 8-10 uker alt etter hvilket nevrotoksin som brukes, så man går ikke i grava med feil resultat.. Anonymkode: df2f1...10d
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #29 Skrevet 8. februar 2024 Jeg tar botox i sinnarynken, og for en befrielse å bli kvitt den Anonymkode: 6e482...602 6
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #30 Skrevet 9. februar 2024 Jeg tok Botox i sinnarynka for første gang denne uka. Har ikke sagt det til noen og er spent på om jeg får noen kommentarer etter hvert. Særlig fra mannen min, som nok er den som ser mest på meg. Jeg hadde egentlig aldri trodd jeg kom til å gjøre det, men akkurat den sinnarynka begynte å bli så fremtredenene at det var det eneste jeg klarte å se når jeg så på meg selv i speilet og i videomøter. Jeg har ikke noe ønske om å fjerne alle linjer i ansiktet mitt, men bare dempe den aller verste av dem. Anonymkode: 86036...541 1 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #31 Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg tok Botox i sinnarynka for første gang denne uka. Har ikke sagt det til noen og er spent på om jeg får noen kommentarer etter hvert. Særlig fra mannen min, som nok er den som ser mest på meg. Jeg hadde egentlig aldri trodd jeg kom til å gjøre det, men akkurat den sinnarynka begynte å bli så fremtredenene at det var det eneste jeg klarte å se når jeg så på meg selv i speilet og i videomøter. Jeg har ikke noe ønske om å fjerne alle linjer i ansiktet mitt, men bare dempe den aller verste av dem. Anonymkode: 86036...541 Kan bare legge til at jeg er langt i fra noen jåle. Bruker for eksempel ikke sminke. Farger heller ikke håret, selv om jeg begynner å få mange grå hår og jeg er mørk, så det er veldig synlig. Men akkurat den pølsa mellom bryna, den plager meg virkelig.. Anonymkode: 86036...541 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #32 Skrevet 9. februar 2024 Har ikke skjønt dette, og syns det et fryktelig synd. SPESIELT for de som har døtre. Eller når jeg tenker meg om er det syns for de som har sønner også.. Poenget er at man lærer barna sine at «fake» er normalt. Jeg tenker at en av de viktige tingene jeg lærer min datter er å være fornøyd med seg slik man er. At vi kommer i ulik innpakning alle mann, og at det ikke gjør noe om ansiktet er ikke er helt symmetrisk, eller at man har noen smårynker rundt øynene. Hvordan skal jeg kunne lære henne det om jeg fikser på pupper og ansikt? De får så mye fake i feeden sin hele dagen, og tenker at det må være trist for en datter som likner på sin mor, hvor mor fikser på utseende sitt. Det betyr jo for jenta at hun i mammas øyne ikke er «fin» nok. Jeg tror vel egentlig de som gjør dette i utgangspunktet er veldig usikre på seg selv. Og mange burde nok spandere litt tid og penger på å jobbe med hodet fremfor å bruke de pengene på fillers og silikon. Anonymkode: 1e8ed...b80 2 2 3
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #33 Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har ikke skjønt dette, og syns det et fryktelig synd. SPESIELT for de som har døtre. Eller når jeg tenker meg om er det syns for de som har sønner også.. Poenget er at man lærer barna sine at «fake» er normalt. Jeg tenker at en av de viktige tingene jeg lærer min datter er å være fornøyd med seg slik man er. At vi kommer i ulik innpakning alle mann, og at det ikke gjør noe om ansiktet er ikke er helt symmetrisk, eller at man har noen smårynker rundt øynene. Hvordan skal jeg kunne lære henne det om jeg fikser på pupper og ansikt? De får så mye fake i feeden sin hele dagen, og tenker at det må være trist for en datter som likner på sin mor, hvor mor fikser på utseende sitt. Det betyr jo for jenta at hun i mammas øyne ikke er «fin» nok. Jeg tror vel egentlig de som gjør dette i utgangspunktet er veldig usikre på seg selv. Og mange burde nok spandere litt tid og penger på å jobbe med hodet fremfor å bruke de pengene på fillers og silikon. Anonymkode: 1e8ed...b80 Nå handler denne tråden om botox, ikke fillers og silikon. Ingen endrer utseende her, men demper musklene som stopper rynker, midlertidig. Med holdningen din så håper jeg du aldri bruker shapeware på fest, sminker deg, fikser håret eller bruker hudprodukter for å dempe rødehet o.l. Eller så sender du jo signaler om at du ikke er fin nok som du er? Anonymkode: cb703...607 9 4
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #34 Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 6.2.2024 den 21.16): Tull😅 Jeg har botox og filmers i 2 rynker i panna. Eneste du ser er en freshere og yngre utgave av meg😍 Du tror kanskje fillers kun er kinn og duck lips?? Nope😅 Ingen ser fillers i min panne utenom at rynken er borte🎉 Anonymkode: 90c7a...6ba Fillers er ikke bra over tid, det hadde du visst hadde du fulgt med. Det betyr ikke at det ikke går bra ut og at du ikke kan bruke det en stund - over tid så vil du ødelegge/gjøre permanente endringer som vil gjøre at du ser annerledes ut. Det er ulempen med fillers. Botox kommer jeg til å teste ut, men fillers? Aldri. Anonymkode: dcf22...1f1 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #35 Skrevet 9. februar 2024 Anonymførtipluss skrev (På 7.2.2024 den 0.43): Synes dette er nesten utrolig. Og folk skryter sånn beskjedent av å se unge ut og så har det tatt Botox. Haha Det er jo noen som ser unge ut for alderen. Jeg ser veldig ung ut og har aldri tatt botox, men vurderer å ta det når behovet melder seg. Moren min er i slutten av sekstiårene og har nesten ingen rynker, panna er nesten rynkefri. Hun har aldri utført kosmetiske operasjoner. Anonymkode: dcf22...1f1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #36 Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 8.2.2024 den 11.37): Jeg tar botox i sinnarynken et par ganger i året, det er den eneste ryken jeg helst ikke vil ha (jeg blir seende så morsk ut 😄). Fillers er skumlere, men jeg ser jeg kunne trengt bittelitt rundt munnen (ikke i leppene, men i linjene på siden) og for å korrigere en litt saggete kjeve. Det er mye penger og jeg er ganske pysete, så vi får se hvor raskt forfallet setter inn (er 47, og ser at det går drastisk mye raskere nedover enn for få år siden). Jeg har ingen store motforestillinger mot å hjelpe naturen litt, men jeg tenker jo aldri om andre at "de kunne trengt litt Botox", kanskje jeg burde vært like snill mot meg selv. Jeg er mest redd for at jeg skal "kjenne det" i etterkant. Jeg tok Botox ved øynene én gang, og da kjente jeg at det på en måte strammet under øynene etterpå når jeg beveget ansiktet, gjør ikke det igjen. Jeg har ellers sett mange før og etterbilder der man ikke ser ut som man har ansiktet fullt av Botox og fillers, de ser bare litt freshere ut. Skrekkeksemplene er jo de man legge merke til, de andre ser man ikke at har gjort noe, om det er gjort rett. Lipfillers og Botox i hele panna er vel det eneste jeg tenker at nesten alltid syns, i hvert fall rett etter påfyll. Anonymkode: 30b5a...202 Det er det området hvor jeg aldri ville fillers. Huden strekker seg ut mer og mer og fyller du på med fillers det over tid vil di ende opp med å se ut som et hamster. Anonymkode: dcf22...1f1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #37 Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nå handler denne tråden om botox, ikke fillers og silikon. Ingen endrer utseende her, men demper musklene som stopper rynker, midlertidig. Med holdningen din så håper jeg du aldri bruker shapeware på fest, sminker deg, fikser håret eller bruker hudprodukter for å dempe rødehet o.l. Eller så sender du jo signaler om at du ikke er fin nok som du er? Anonymkode: cb703...607 Shapeware? Aldri eid. Jeg trener og spiser sunt, så slikt trenger jeg ikke. og jo Botox endrer utseende. Det andre du skriver er typisk svar fra folk som «rettferdiggjøre» typ Botox, fillers etc.. Det ER forskjell på sminke og Botox, eller å fikse håret. Anonymkode: 1e8ed...b80 4 1 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #38 Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Shapeware? Aldri eid. Jeg trener og spiser sunt, så slikt trenger jeg ikke. og jo Botox endrer utseende. Det andre du skriver er typisk svar fra folk som «rettferdiggjøre» typ Botox, fillers etc.. Det ER forskjell på sminke og Botox, eller å fikse håret. Anonymkode: 1e8ed...b80 Så du sminker deg og farger /retter /krøller håret da. Nei det endrer ikke utseende, det får musklene dine til å slappe av så huden får tid til å stramme seg. Du syntes det er greit å legge produkter med masse kjemikalier i seg oppe huden er bedre enn inni? Hykleri kaller man slikt. Du endrer utseende, for å få finere hud, lengre vipper, mørkere vipper, tykkere bryn hver dag. Så hvis du er «fin som du er» hvorfor aksepterer du ikke din ujevne hudtone, lyse korte vipper og bleke leppe? Du sender jo eksempel om at dette ikke er bra nok for døtrene dine.. your logic, not mine. Anonymkode: cb703...607 6 3
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #39 Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 8.2.2024 den 13.39): Tror kvinner ser dette bedre enn menn. Anonymkode: 46e25...0a4 Jeg har tatt botox i sinterynken og disse bunny lines’ene på nesa i mange år. Mamma og søstrene mine har aldri kommentert det, og det betyr at de heller ikke har sett det. Kollegaene mine ble også veldig overraska over at jeg hadde det, så det synes nok i liten grad 😊 Får alltid høre at jeg ser langt yngre ut enn jeg er, så det har vært en veldig god investering for min del 😊 Anonymkode: ed6f5...6df 5
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2024 #40 Skrevet 10. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 9.2.2024 den 13.32): Shapeware? Aldri eid. Jeg trener og spiser sunt, så slikt trenger jeg ikke. og jo Botox endrer utseende. Det andre du skriver er typisk svar fra folk som «rettferdiggjøre» typ Botox, fillers etc.. Det ER forskjell på sminke og Botox, eller å fikse håret. Anonymkode: 1e8ed...b80 Mener du også at det er feil å (bruke "gift" for å) fjerne en ufarlig vorte, laser for å ta bort en stygg føflekk (benign) eller en hudtagg. At det er feil å bruke syrebehandling for å få bukt med solskader og psoriasis (dersom det ikke er kreft der), feil med regulering kun for utseende, feil med hull i ørene, feil med tatoveringer? Jeg synes det innimellom er et hysteri rundt det å hele tiden passe på å fronte det at alle er fine nok uansett. Tenker tvert i mot at det ikke er så farlig å akseptere at man ikke er eller kommer til å være "fin" i alle faser av hele livet. For det er jo sannheten. Vi trenger ikke leve i late-som-land. Det skaper bare lettfornærmelige og skjøre mennesker. Noen ganger er man rett og slett stygg, sliten, dratt, syk - og det må vel være greit å kunne si det, akseptere det og ønske å gjøre noe med det. Det gir deg ikke mindre verdi som menneske. Det må kunne være mulig å oppfostre unger som blir robuste nok til å takle at mor ikke alltid er like fin og ikke alltid synes at hun selv er like fin - og at dersom mor ønsker å føle seg mer fin så har mor noen verktøy hun kan benytte seg av. Dette handler om kultur. Hvorfor er det så feil og så farlig i seg selv? Det handler vel om å finne en balanse som ikke skader helsa, som med alt annet. Alt man overdriver blir giftig. Men en liten dose gift innimellom kan til og med være sunt (Hormesis teori). Men tilbake til trådens tema; jeg tror det blir mer og mer vanlig med botox og jeg hører også mange si at man trenger mindre og mindre av det dersom man har brukt det jevnlig over flere år, da musklene etter hvert slapper mer av. Jeg har selv ikke prøvd det enda, men ønsker nok å prøve da jeg ofte får spenningshodepinne siden jeg strammer brynene når jeg konsentrerer meg. Er imidlertid litt redd for å ta det da jeg har sett ganger hvor det har blitt satt feil og personen har blitt helt skjev i ansiktet.. Dette skjer sikkert sjeldent da, og effekten avtar jo etter hvert, men hadde vært veldig kjipt, så holder litt igjen foreløpig. Anonymkode: fef75...b52 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå