AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #81 Skrevet 6. februar 2024 Hotwife skrev (4 timer siden): Er ingen som latterliggjør. Er som du sier, mange som har det slik. Men DU må ta tak i det. Joda det ee mange som latterliggjør , det står ingenting om at det skjer her i tråden Anonymkode: 4b9a9...2e2
Svartfugl Skrevet 6. februar 2024 #82 Skrevet 6. februar 2024 Du er selvfølgelig ikke en dårlig mor fordi du får angst av gruppearbeid. 😅❤️ De fleste mennesker aksepterer at noen er mer stille enn andre. De tenker nok bare "hun er litt stille/reservert". Kanskje du kan ha noen standardsvar som du bruker. "Nei huff, jeg er litt trøtt i dag og har ikke så mye å bidra med", eller "Jeg er enig med dere, har ikke så mye å tilføye" pg den slags. Det er ikke sikkert lærer reagerer negativt om du forteller om at du trenger å vite dånt på forhånd. Angst er langt vanligere enn du tror. Lærere er vant til å forholde seg til ulike og spesielle behov, så det går nok bra å spørre om det, hvis du tør. 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #83 Skrevet 6. februar 2024 Som lærer hadde jeg likt å få beskjed om det. Anonymkode: c9260...63d 2
fru Alving Skrevet 6. februar 2024 #84 Skrevet 6. februar 2024 Hvis det kun er foreldremøtetene som er vanskelige, så er det kanskje noe Ts kommer seg greit igjennom. Samtidig om man blir så stresset av angst for å kanskje måtte si noe at man ikke hører eller oppfatter hva som sies så er jo en del av hensikten med å gå på møtet borte.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #85 Skrevet 6. februar 2024 3 hours ago, AnonymBruker said: Nope. Som sagt, jeg følger opp barna overalt. Er svært deltakende i deres utvikling, vi deltar på Sommerles hver sommer, og leser mye ellers i året, vi går i museer, på toppturer og i teater, vi lager eksperimenter på kjøkkenet. Jeg er dommer og hjelpetrener på barnas idrett, er alltid med på stevner og følger med. Vi lager mat sammen, snekrer sammen. Jeg forbereder meg hver gang til utviklingssamtaler, og ringer lærer hvis jeg ser at ett av barna har fått noen faglige utfordringer. Barna har mange venner, jeg må faktisk si nei til overnattingsforespørsler fra venner, fordi det er liksom hver dag forespørsler kommer. Så ingen utfordringer, men jeg gidder ikke å leke barnehage på foreldremøter, når jeg egentlig skulle ha trent idrettslaget til barna. Har to barn til, som nå er voksne. Begge studerer ved universitetet, er selvstendige og navigerer uten problemer i den voksne verdenen. Anonymkode: c78c3...a8e Lol du prioriterer nokså underlig. Sammenlignet med barnets skolegang er det kanskje mindre viktig å være hjelpetrener i idrettslageter å være med på sommerles. Mange rare unnskyldninger i tråden for å ikke dølge opp skole skikkelig Anonymkode: b4ce2...f74
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #86 Skrevet 6. februar 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): En voksen mor bør oppsøke hjelp om foreldremøte blir så vanskelig at man ligger og svetter og gruer seg i ukesvis. Det er ikke normalt Anonymkode: 80d80...70b Mer normalt enn du tror. Veldig mange hater dagens foreldremøter og avslutninger. Så forbanns mye mingling med kleiene folk du må hale og dra ut ord av.. Tragisk! Selv hvor mye du prøver.. og andre baksnakker og "mobber" og er bitchy.. Og ikke alle er like gla i gruppearbeid med fremmende. Det er bare kleint.. Har aldri fått noe ut av det. Alle har sin mening, ok.. Ingenting skjer videre! Det meste kunne vært skrevet på mail! Anonymkode: e280d...aad 2 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #87 Skrevet 6. februar 2024 Jeg gruer meg også alltid til foreldremøter. Men det er fordi jeg er lærer og må være med å holde møtene. Ikke i sånn grad at jeg ligger våken og svetter, men ikke langt unna. Hvis noen hadde tatt kontakt med meg for å spørre om det blir gruppearbeid eller hva så hadde jeg svart fint og ikke tenkt så mye mer over det. Det er lov å spørre om det meste. Anonymkode: d8dc7...246 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #88 Skrevet 6. februar 2024 Prøv å ikke bekymre deg. Det er alltid noen som ikke sier så mye på disse møtene. Jeg har totalsperre for å snakke foran hele foreldregruppa, men det behøver jeg heller ikke, siden det stort sett er de samme 4-5 som holder det gående i plenum. Vi har lite gruppearbeid. Jeg trives bedre med det, men det er alltid en og annen som ikke sier så mye da også. Vet ikke om de er veldig introvert eller sånn passe interessert. Anonymkode: 410d9...730
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #89 Skrevet 6. februar 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Lol du prioriterer nokså underlig. Sammenlignet med barnets skolegang er det kanskje mindre viktig å være hjelpetrener i idrettslageter å være med på sommerles. Mange rare unnskyldninger i tråden for å ikke dølge opp skole skikkelig Anonymkode: b4ce2...f74 HVem i all verden er du som mener at andre mennesker prioriterer feil fordi DU gjør ting på en annen måte? Jeg tror du er den typen som gjør at i hvert fall jeg holder meg hjemme fra foreldremøtene. Fordi det er noen som er utrolig slitsomme, det er bare MEG, MEG, barnet MITT, MEG, MEG...bla bla bla. Anonymkode: 5ec15...b57 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #90 Skrevet 6. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Du er bare ikke interessert i å følge opp ungene dine. Bare innrøm det. Du gir faen. Anonymkode: 1033e...3ca Det bare måtte komme en gjøk. Anonymkode: 410d9...730 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #91 Skrevet 6. februar 2024 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Lol du prioriterer nokså underlig. Sammenlignet med barnets skolegang er det kanskje mindre viktig å være hjelpetrener i idrettslageter å være med på sommerles. Mange rare unnskyldninger i tråden for å ikke dølge opp skole skikkelig Anonymkode: b4ce2...f74 Du hoppet elegant over det at jeg forbereder meg til hver utviklingssamtale, følger opp leksene nøye og bidrar til barnets utvikling hjemme i form av lesing, kjemi, matte osv? Du vet at blant dere som går på foreldremøter og sjabber i gruppearbeid, så ligger barna deres på bunn i leseferdigheter i Europa? Men selvfølgelig, dere mener at å lese på fritiden er uviktig. Derfor. Anonymkode: c78c3...a8e
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #92 Skrevet 6. februar 2024 Til alle dere som er så innmari gira på å få info på mail; flesteparten bare, i beste fall, skumleser skolemeldinger. Hvordan jeg vet det? Fordi jeg ukentlig får mailer, telefoner og blir huket tak i i korridorene av foreldre som spør om ting som er gitt fellesinfo om, eller som står på ukeplanen. Virker som om ingen tar til seg NOE felles lenger, men må få individuell beskjed. Utrolig slitsomt. Møt opp. Gjør en innsats for barnets skolemiljø. Du trenger ikke bli bestis, men du må faktisk vite hvordan de andre foreldrene ser ut så dere kan hilse på butikken og i porten. Om ikke annet så for å virke litt mindre skrekkinngytende å ta kontakt med for de andre foreldrene, dersom de trenger det. Anonymkode: 74096...866 1
fru Alving Skrevet 6. februar 2024 #93 Skrevet 6. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mer normalt enn du tror. Veldig mange hater dagens foreldremøter og avslutninger. Så forbanns mye mingling med kleiene folk du må hale og dra ut ord av.. Tragisk! Selv hvor mye du prøver.. og andre baksnakker og "mobber" og er bitchy.. Og ikke alle er like gla i gruppearbeid med fremmende. Det er bare kleint.. Har aldri fått noe ut av det. Alle har sin mening, ok.. Ingenting skjer videre! Det meste kunne vært skrevet på mail! Anonymkode: e280d...aad Det handler og om å skape møteplasser for foreldregruppa. Slik at folk har en sjanse til å bli kjent med andre en mor og far til ungens bestevenner. Om de andre foreldrene baksnakker og mobber, da har dere et problem og bør gjøre noe med det. 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #94 Skrevet 6. februar 2024 Dropp foreldremøtet da vel. Jeg har tre barn og har vært på alt av foreldremøter opp igjennom og disse møtene er helt unødvendige. All infoen du får kunne vært gitt skriftlig og det kommer uansett referat i etterkant. Noen foreldre skal alltid kverulere og gjerne diskutere ting som kun angår deres barn og drar ut tiden. Og så er det alltid noen brautende flinkis-foreldr som tror at alle har like god økonomi og tid som dem selv som skal dra igang alt mulig av dugnader, turer, aktiviteter og fandens oldemor som overhodet ikke forstår at mange andre har jobber uten fleksitid, ikke har fire besteforeldrene som bare kan passe ungene til enhver tid og som ikke aner hva det vil si å ha trang økonomi som bare MÅ presse gjennom arrangementer, for det et jo SÅÅÅÅ hyggelig! Anonymkode: 2f45b...870 1 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #95 Skrevet 6. februar 2024 Jeg vil si at de som får referat, er heldige. Vi har aldri fått referat. Tror skolen gjør det sånn for å få alle til å delta, men det er jo dumt for de som ikke kan (pga sykdom, bortreist eller annet). Anonymkode: 410d9...730
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #96 Skrevet 6. februar 2024 Er det slik at begge foreldre stiller på slike møter eller kun en? Anonymkode: 2f2bc...425
Luckiness Skrevet 6. februar 2024 #97 Skrevet 6. februar 2024 Be om møteplan som flere foreslår. Da vet du litt mer hva som er agenda og hvordan det presenteres kanskje. Alternativt kan du jo late som du får en telefon hvis det blir gruppearbeid. Eller «jeg må bare ta/svare en viktig telefon». Og så følger du med via vindu/hører utenfor døren når de er ferdig før du kommer inn. Og bare beklager til gruppen med «beklager, det var ikke mulig å droppe den samtalen».
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #98 Skrevet 6. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Til alle dere som er så innmari gira på å få info på mail; flesteparten bare, i beste fall, skumleser skolemeldinger. Hvordan jeg vet det? Fordi jeg ukentlig får mailer, telefoner og blir huket tak i i korridorene av foreldre som spør om ting som er gitt fellesinfo om, eller som står på ukeplanen. Virker som om ingen tar til seg NOE felles lenger, men må få individuell beskjed. Utrolig slitsomt. Møt opp. Gjør en innsats for barnets skolemiljø. Du trenger ikke bli bestis, men du må faktisk vite hvordan de andre foreldrene ser ut så dere kan hilse på butikken og i porten. Om ikke annet så for å virke litt mindre skrekkinngytende å ta kontakt med for de andre foreldrene, dersom de trenger det. Anonymkode: 74096...866 Jeg vet godt hvordan de andre foreldrene ser ut, i hvert fall til de som ungene mine omgås. Foreldremøter gir meg ingen ting, hverken fra eller til, Med flere unger opp gjennom så er det lett å se at dette foreldremøteopplegget er det samme fra år til år, og noe foreldre og lærere bare må lide seg gjennom. Og: Hvis dere sliter med at folk ikke får med seg beskjeder, det renner jo konstant inn meldinger i skoleappen, om alt mulig rart, HVER dag. Kanskje dere bør se litt på budskap og frekvens? Da vi foreldre gikk på barneskolen så var det vel knapt noen dialog mellom skole og hjemmet, nå er det til tider verre i Vigilo enn i jobbmailboksen. Anonymkode: 5ec15...b57
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #99 Skrevet 6. februar 2024 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Jeg vet godt hvordan de andre foreldrene ser ut, i hvert fall til de som ungene mine omgås. Foreldremøter gir meg ingen ting, hverken fra eller til, Med flere unger opp gjennom så er det lett å se at dette foreldremøteopplegget er det samme fra år til år, og noe foreldre og lærere bare må lide seg gjennom. Og: Hvis dere sliter med at folk ikke får med seg beskjeder, det renner jo konstant inn meldinger i skoleappen, om alt mulig rart, HVER dag. Kanskje dere bør se litt på budskap og frekvens? Da vi foreldre gikk på barneskolen så var det vel knapt noen dialog mellom skole og hjemmet, nå er det til tider verre i Vigilo enn i jobbmailboksen. Anonymkode: 5ec15...b57 Nettopp. Når norske mennesker påstår at man blir KJENT med et annet menneske i løpet av en times (!) tvungen sosialisering i gruppe der man jobber med en eller annen oppgave, så ler jeg. Alle vet at det skal mye mer enn det for å bli kjent. Anonymkode: c78c3...a8e
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #100 Skrevet 6. februar 2024 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Jeg vet godt hvordan de andre foreldrene ser ut, i hvert fall til de som ungene mine omgås. Foreldremøter gir meg ingen ting, hverken fra eller til, Med flere unger opp gjennom så er det lett å se at dette foreldremøteopplegget er det samme fra år til år, og noe foreldre og lærere bare må lide seg gjennom. Og: Hvis dere sliter med at folk ikke får med seg beskjeder, det renner jo konstant inn meldinger i skoleappen, om alt mulig rart, HVER dag. Kanskje dere bør se litt på budskap og frekvens? Da vi foreldre gikk på barneskolen så var det vel knapt noen dialog mellom skole og hjemmet, nå er det til tider verre i Vigilo enn i jobbmailboksen. Anonymkode Poenget: foreldremøtet skal ikke gi deg noe, det er for barna. Du må gidde å investere de to timene i halvåret selv om det ikke gir deg noe annet enn å ha en litt ledigere tone og lavere terskel for å slå av en prat med de andre foreldrene. Fordi all forskning viser at DET er det som gagner barnet ditt og hele klassens sosiale utvikling. Hvem vil ikke ha en sosialt smart unge? Det er jo nettopp de barna som enklest oppnår suksess i livet. Skjønner seriøst ikke problemet. Anonymkode: 74096...866 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå