Gå til innhold

Mannlig Abort


Sadpanda

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Barnets rettigheter er større enn fars rettigheter.  Far tok en risiko ved å ha sex. Følgene kan bli et barn. Det vet folk i 2024.

Anonymkode: e527b...a89

Å donerer sperm kan også resultere i barn. 

Anonymkode: d893a...488

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, Maleficenta said:

Det blir et menneske om det blir født, noe mannen ikke har kontroll på. Klart man blir pressa til abort da det å være alenemor er vanskelig

Nettopp. Mannen er passasjer, kvinnen er sjåfør. De ble kanskje enige om å kjøre en tur, mannen prøver kanskje å påvirke hvor hun skal kjøre, men det er hun som sitter i førersetet, og det er hun som har ansvaret for hvordan de kjører.

Anonymkode: 80ea0...1ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sadpanda skrev (På 2.2.2024 den 12.19):

Inspirert av en annen diskusjon her på KG. 

Hva tenker dere om mannlige abort ? 

La meg forklare kvinner kan ta abort fram til et visst uke tall. Menn burde ha muligheten til å ta juridisk abort i samme periode. Det vil si de sier fra seg alle rettigheter og plikter i forhold til barnet. 

Dette ville gjøre kjønnene mer likestilt. Men regner med at forslaget kommer til å bli ganske kontroversielt. 

Personlig kunne jeg tenkt meg barn, men synes en bør kunne respektere at ikke alle ønsker det. 

Hvor mange ganger skal en ha denne debatten?

Nei juridisk abort vil bare ikke skje, lev med det og ikke dypp kuken i alt og alle 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn er så enkle, dere minner meg om bikkja mi før den ble kastrert 😆 Jukka rundt på alt han så 😄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korsihalsen skrev (2 minutter siden):

Menn er så enkle, dere minner meg om bikkja mi før den ble kastrert 😆 Jukka rundt på alt han så 😄

Dette var en enkel tankegang, og man fremstår enfoldig med slike utsagn. 

(Jeg er kvinne, forresten).

Anonymkode: d893a...488

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Å donerer sperm kan også resultere i barn. 

Anonymkode: d893a...488

Det er vel det som er meningen ved donasjon. 

Anonymkode: e527b...a89

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

28 minutter siden, Korsihalsen said:

Menn er så enkle, dere minner meg om bikkja mi før den ble kastrert 😆 Jukka rundt på alt han så 😄

It takes two to tango.

Anonymkode: 80ea0...1ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så synd på kvinner som blir uplanlagt gravide. Det er så synd på kvinner som står i valget mellom abort eller barn. Og menn er så kjipe når de ikke vil ta ansvar.

Men vi kan ikke gi folk rettigheter ut fra våre personlige sympatier og antipatier. De fleste er sikkert enige om at det ikke er spesielt synd på en kvinne som tar sin fjerde abort fordi hun aldri gidder å bruke prevensjon. Men hun må jo ha rett til det. Mange har lite sympati med røykere som får lungekreft. Men de må jo ha rett på behandling for det.

Anonymkode: 80ea0...1ce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja, så hva er det egentlig du ikke er enig i da? Jeg har jo sagt hele tiden at faren ikke skal ha noen rettigheter. Men hvorfor skal ikke barnet få lov til å vite hvem faren er og ta kontakt, om de skulle ønske? Hvorfor vil du nekte barnet rettigheter?

Anonymkode: 80ea0...1ce

Fordi barnet ikke har noen far. Far har adoptert fosteret før uke 12, og skal selvsagt ikke oppføres i fødselsattest. Er du registrert som far, så har du plikter som far. Kan mor få fosteret brakt til livet igjen hvis hun ombestemmer seg? Nei. Da kan ikke far få barnet til å "oppstå fra de døde" juridisk. Likestilling. 

Anonymkode: 4c696...7c4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

OK, prøv å få det med deg denne gangen:  BARNETS ØKONOMISKE RETTIGHETER IVARETAS AV STATEN.

Og igjen, jeg vil ikke nekte noe barn noe som helst. Jeg vil at en potensiell far skal få velge om han skal være juridisk far for et potensielt barn. Hvis du vil anklage mannen for å ta rettigheter fra et BARN, så må du også anklage kvinnen for å abortere et BARN.

Anonymkode: 80ea0...1ce

Nettopp. Har han abortert fosteret juridisk, så er han ikke lenger en far. 

Anonymkode: 4c696...7c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

OK, prøv å få det med deg denne gangen:  BARNETS ØKONOMISKE RETTIGHETER IVARETAS AV STATEN.

Og igjen, jeg vil ikke nekte noe barn noe som helst. Jeg vil at en potensiell far skal få velge om han skal være juridisk far for et potensielt barn. Hvis du vil anklage mannen for å ta rettigheter fra et BARN, så må du også anklage kvinnen for å abortere et BARN.

Anonymkode: 80ea0...1ce

Herremin, hvor mange ganger skal vi gjentar det, dette fosteret som du vil fraskrive deg ansvaret for er og blir barnet ditt.

Dette fosteret som du vil juridisk abortere, det vil du, på samme tidspunkt som du vil abortere der juridisk, blir du dømt for hvis du tar livet av det. Det er ikke noe potensielt ved det, hverken praktisk eller juridisk

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Nettopp. Mannen er passasjer, kvinnen er sjåfør. De ble kanskje enige om å kjøre en tur, mannen prøver kanskje å påvirke hvor hun skal kjøre, men det er hun som sitter i førersetet, og det er hun som har ansvaret for hvordan de kjører.

Anonymkode: 80ea0...1ce

Ja kvinnen er sjåfør fordi fosteret bor i hennes kropp. Deal with it. Sånn er det og sånn bør det forbli. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Barnets rettigheter er større enn fars rettigheter.  Far tok en risiko ved å ha sex. Følgene kan bli et barn. Det vet folk i 2024.

Anonymkode: e527b...a89

Det samme kan sies om mor. Så argumenter gjerne for det om du er imot abort generelt. Ellers, er argumentet syltynt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Fordi barnet ikke har noen far. Far har adoptert fosteret før uke 12, og skal selvsagt ikke oppføres i fødselsattest. Er du registrert som far, så har du plikter som far. Kan mor få fosteret brakt til livet igjen hvis hun ombestemmer seg? Nei. Da kan ikke far få barnet til å "oppstå fra de døde" juridisk. Likestilling. 

Anonymkode: 4c696...7c4

Så lenge far er i live har barnet en far. Det er BARNETS RETTIGHETER som er og forblir viktigst 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru Uperfekt skrev (7 minutter siden):

Så lenge far er i live har barnet en far. Det er BARNETS RETTIGHETER som er og forblir viktigst 

Da bør far betale det han skal da

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Example skrev (2 timer siden):

Det samme kan sies om mor. Så argumenter gjerne for det om du er imot abort generelt. Ellers, er argumentet syltynt. 

Det kan faktisk ikke det. Det å abortere et foster som ikke engang vet at det fins er ikke det samme som å stikke fra det og gjøre det arveløst om det blir født 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Maleficenta skrev (1 minutt siden):

Da bør far betale det han skal da

Jupp, selvfølgelig 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det er så synd på kvinner som blir uplanlagt gravide. Det er så synd på kvinner som står i valget mellom abort eller barn. Og menn er så kjipe når de ikke vil ta ansvar.

Men vi kan ikke gi folk rettigheter ut fra våre personlige sympatier og antipatier. De fleste er sikkert enige om at det ikke er spesielt synd på en kvinne som tar sin fjerde abort fordi hun aldri gidder å bruke prevensjon. Men hun må jo ha rett til det. Mange har lite sympati med røykere som får lungekreft. Men de må jo ha rett på behandling for det.

Anonymkode: 80ea0...1ce

Ja for det er jo sååå vanlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (21 minutter siden):

Det kan faktisk ikke det. Det å abortere et foster som ikke engang vet at det fins er ikke det samme som å stikke fra det og gjøre det arveløst om det blir født 

Som da gjerne skjer med en del barn hvor får ikke er interessert i å få barn. En del av barna med fedre som ikke er tilstede er jo det fordi han ikke har hatt noe ønske om å få barn. 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Topsi said:

Herremin, hvor mange ganger skal vi gjentar det, dette fosteret som du vil fraskrive deg ansvaret for er og blir barnet ditt.

Dette fosteret som du vil juridisk abortere, det vil du, på samme tidspunkt som du vil abortere der juridisk, blir du dømt for hvis du tar livet av det. Det er ikke noe potensielt ved det, hverken praktisk eller juridisk

Hvis moren kan ta livet av fosteret og fjerne det som om det var en føflekk, uten hverken juridisk eller moralsk fordømmelse, så er det jo helt sinnssykt at faren ikke skal kunne frasi seg farskapet for et potensielt barn som ikke eksisterer.

Anonymkode: 80ea0...1ce

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...