Gå til innhold

Mannlig Abort


Sadpanda

Anbefalte innlegg

13 minutter siden, Maleficenta said:

For at de også skal ta konsekvensene av sine handlinger

Som jeg tenkte.

Anonymkode: 80ea0...1ce

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 minutter siden, Topsi said:

Fordi de er barnets far, og hvis vi som samfunn aksepterer at foreldre ikke tar ansvar for egne barn, da er vi på ville veier

Det er nok av dem som ikke kan ta ansvar for egne barn, dette koster enorme summer vi som samfunn selvsagt skal bruke på barna, men vi kan ikke ta ansvaret fra de som kan men ikke vil

Vi tvinger ikke foreldre til å bo sammen og ta felles ansvar for barn i dag. Hvorfor skulle det gjøre så stor forskjell at noen får frasi seg både rettigheter og ansvar?

Anonymkode: 80ea0...1ce

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Maleficenta said:

Leste du lenger opp. BEGGE har vært dumme. Dermed må BEGGE ta konsekvensene

Og begge må få en form for angrerett.

Anonymkode: 80ea0...1ce

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Topsi said:

Du kan nesten spørre det samme spørsmålet om å jobbe. Vi bruker enorme summer på å forsørge de som ikke kan jobbe, vi kan ikke forsørge de som kan men ikke vil i tillegg.

Det handler om ansvar for eget liv, og i forlengelsen, ansvar for egen familie/barn

Da blir det, igjen, vanskelig å forsvare økonomisk støtte til dem som får donorbarn. De KAN finne en far til barnet, men de VIL ikke.

Anonymkode: 80ea0...1ce

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vi tvinger ikke foreldre til å bo sammen og ta felles ansvar for barn i dag. Hvorfor skulle det gjøre så stor forskjell at noen får frasi seg både rettigheter og ansvar?

Anonymkode: 80ea0...1ce

Sammenligner du det å ikke bo sammen som forelder med å ikke ta ansvar for barnet i det hele tatt?

Visste du at foreldre som blir frattat omsorgen må betale til barnevernet for oppfostring av barna? Og så skal en far som har både midler og evne til å være forelder slippe unna fordi han ikke vil være far?

Tror ikke vi kommer så mye lenger jeg. Foreldre har ansvar for barna sine, så enkelt og så vanskelig er det i mine øyne

hvis de ikke kan, skal de selvsagt få hjelp, hvis de ikke vil, får de ta seg sammen

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Og begge må få en form for angrerett.

Anonymkode: 80ea0...1ce

Ingen bør ha angrerett, det er et menneske vi snakker om, og i fars tilfelle et menneske som per idag fortsatt lever

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, Maleficenta said:

Ja det er vondt for mange psykisk å ta abort. Du er tydeligvis mann og har ingen anelse om hvor tøft valg det er. Overhode ikke selvmotsigende

Jeg sier ikke at det ikke er tøft. Selvsagt er det tøft for mange (og for mange ikke). Men det virker som om du etterlyser sympati med kvinner som står i det valget. Samtidig som du sier folk må ta konsekvensene av egne valg.

Anonymkode: 80ea0...1ce

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Topsi said:

Sammenligner du det å ikke bo sammen som forelder med å ikke ta ansvar for barnet i det hele tatt?

Visste du at foreldre som blir frattat omsorgen må betale til barnevernet for oppfostring av barna? Og så skal en far som har både midler og evne til å være forelder slippe unna fordi han ikke vil være far?

Kvinner som ikke vil være mødre slipper jo unna.

Ellers var posten min et svar til Topsi som mener at samfunnet ikke bør akseptere at foreldre ikke tar ansvar for egne barn. Det er jeg i prinsippet enig i, men vi tillater jo allerede det på mange måter.

Anonymkode: 80ea0...1ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Topsi said:

Ingen bør ha angrerett, det er et menneske vi snakker om, og i fars tilfelle et menneske som per idag fortsatt lever

Som nevnt tidligere tar jeg utgangspunkt i at et foster bare er en del av kvinnens kropp og ikke har egenverdi eller rettigheter.

Anonymkode: 80ea0...1ce

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Jeg sier ikke at det ikke er tøft. Selvsagt er det tøft for mange (og for mange ikke). Men det virker som om du etterlyser sympati med kvinner som står i det valget. Samtidig som du sier folk må ta konsekvensene av egne valg.

Anonymkode: 80ea0...1ce

Det ER jo en konsekvens å ta abort. Det er jo det jeg har sagt hundre ganger. Mannlig abort som du vil ha kan ikke sammenlignes med ordentlig abort. Er en dame gravid så har hun to onder å velge mellom

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (3 timer siden):

Mot barnet og mor. Hun har måttet stå alene om alt og barnet har mistet økonomiske rettigheter både mtp barnebidrag og framtidig arv fra farssiden.

Men hvis far tar en juridisk abort før abort grensen er nådd. Rekker mor å bestemme seg for om hun vil fortsette svangerskapet og stå i alt ansvaret alene, eller om hun også vil avslutte. 

 

Anonymkode: 90329...9d5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men hvis far tar en juridisk abort før abort grensen er nådd. Rekker mor å bestemme seg for om hun vil fortsette svangerskapet og stå i alt ansvaret alene, eller om hun også vil avslutte. 

 

Anonymkode: 90329...9d5

Jamen da presser han henne indirekte til abort, da det er mye tøffere å stå i det alene. Han bare sier sayonara. Jeg bryr meg ikke om deg. Jeg driter i hva du velger. Jeg har ikke ansvar.

Er ikke alle uplanlagte graviditeter som skjer ved løse forbindelser. Dette kan være en kjæreste.

Her har en dame blitt gravid, så skal hun sviktes av den hun trodde stod ved hennes side når hun står i en vanskelig situasjon. Det er fint eller?

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er viktigere at faren for en passende straff enn at barnet skal ha rett til å kjenne sin biologiske familie?

Anonymkode: 80ea0...1ce

Nei. Dere ønsker likestilling. Ved fysisk abort har barnet ingen mor, siden barnet ikke blir født. Ved juridisk abort, som tas før 12. uke, har barnet ingen far. Dere kan ikke få i pose og sekk. Har dere abortert fosteret, så ble det ikke noe barn for dere. 

Anonymkode: 4c696...7c4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Maleficenta skrev (32 minutter siden):

Jamen da presser han henne indirekte til abort, da det er mye tøffere å stå i det alene. Han bare sier sayonara. Jeg bryr meg ikke om deg. Jeg driter i hva du velger. Jeg har ikke ansvar.

Er ikke alle uplanlagte graviditeter som skjer ved løse forbindelser. Dette kan være en kjæreste.

Her har en dame blitt gravid, så skal hun sviktes av den hun trodde stod ved hennes side når hun står i en vanskelig situasjon. Det er fint eller?

Nettopp. Eller ektemann og PLANLAGT barn, som i mitt tilfelle. 

Anonymkode: 4c696...7c4

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Som nevnt tidligere tar jeg utgangspunkt i at et foster bare er en del av kvinnens kropp og ikke har egenverdi eller rettigheter.

Anonymkode: 80ea0...1ce

Så ufattelig trist at tiår med dehumanisering av ufødte mennesker har ført til at fedre idag ønsker retten til å drite i sine barn....

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (42 minutter siden):

Jamen da presser han henne indirekte til abort, da det er mye tøffere å stå i det alene. Han bare sier sayonara. Jeg bryr meg ikke om deg. Jeg driter i hva du velger. Jeg har ikke ansvar.

Er ikke alle uplanlagte graviditeter som skjer ved løse forbindelser. Dette kan være en kjæreste.

Her har en dame blitt gravid, så skal hun sviktes av den hun trodde stod ved hennes side når hun står i en vanskelig situasjon. Det er fint eller?

Men den garantien har man ikke uansett, med eller uten juridisk abort. 

Anonymkode: 90329...9d5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tror dere glemmer at dersom en hadde innført " mannlig abort", dvs det som i virkelighetens verden kalles å fraskrive seg ansvar for et barn, så hadde det gått utover felleskapet og velferdsstaten. Da hadde vi andre, skattebetalerne i praksis betalt mer for å forsørge alle barna som faren hadde "abortert". For utgiftene forsvinner ikke og barnet har rett til en minimumsstandard  selv med bare en forelder. 

 

Så det er vel egentlig mer en diskusjon om felleskapet skattebetalerne  og velferstraten skal ta enda mer ansvar fra uansvarlige latsabber som ikke gidder å ta snsvar en vi allerede gjør. 

 

Er det for sent qt velferdsstaten aborterer voksne borgere som ikke gidder bidra eller ta sin del av lasset? Kanskje vi kunne sende disse folka som ikke gidder ta snsvar for livet sitt og handlingene sine til Svalbard? 

Anonymkode: 0d1e6...296

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Og begge må få en form for angrerett.

Anonymkode: 80ea0...1ce

 

Far har ju ingen kontroll över sina sperimer i det han sprutar i en kvinna. Kanske de befruktar kvinnans ägg, kanske inte. Kanske det blir ett foster, som så föds och definieras som ett barn som så växer upp och definieras som människa. (För folk som hakat upp sig på fosterstadiet).

Att far ångrar vad dessa sperimer (eller det specifika sperimet som befruktade ägget) gör är ju irrelevant. Du får gärna ångra och tycka det är orättvist att du inte kan styra de. Kanske en gång i framtiden utvecklas microchips som kan styra? Eller små droner som "aborterar" de? Kanske det är det som är manlig prevention. 🤷‍♂️

Anonymkode: 3d01c...f6f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Men den garantien har man ikke uansett, med eller uten juridisk abort. 

Anonymkode: 90329...9d5

Men ved juridisk abort blir det legalisert og akseptert at mannen er en dritt

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, dette er jeg i mot. Min sæd, mitt ansvar. Om jeg så var tappet i søvne. 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...