Gå til innhold

Mannlig Abort


Sadpanda

Anbefalte innlegg

13 minutter siden, Maleficenta said:

Du betaler jo skatt for ytelser hun får om hun ikke tar abort....

Ja, og du betaler allerede for at enslige kvinner får hjelp til å bli mødre. De får den støtten som normalt skulle kommet fra faren.

Anonymkode: 80ea0...1ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, og du betaler allerede for at enslige kvinner får hjelp til å bli mødre. De får den støtten som normalt skulle kommet fra faren.

Anonymkode: 80ea0...1ce

De betaler jo skatt selv og...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg tror det beste og tryggeste er at abort er gratis. Og jeg har ingen betenkeligheter med at fellesskapet gir økonomisk støtte til enslige mødre.

Anonymkode: 80ea0...1ce

Ok, så når du bruker argumentet om at du betaler for hennes abort, så er det et sidespor. Det er greit nok. 

Men la oss anta, for diskusjonene del, at abort må være gratis pga risiko for kvinners helse hvis det koster penger. Det er fremdeles ikke noe argument for at jeg skal betale fordi far ikke vil ha barnet. Det er ikke noe helsefare inne i bildet her, bare ansvarsfraskrivelse 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Maleficenta said:

Befruktning av enslige blir ikke det samme. Da er det jo planlagt og selvvalgt å bli alenemor

Hvis han frasier seg farskapet før barnet finnes, og hun ikke vil ta abort, så har hun jo valgt å bli alenemor.

Anonymkode: 80ea0...1ce

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Maleficenta said:

Men det går ikke an når menn ikke kan bli gravide. Det kan aldri bli likt dette her...

Men det kan bli mye likere enn det er i dag.

Anonymkode: 80ea0...1ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvis han frasier seg farskapet før barnet finnes, og hun ikke vil ta abort, så har hun jo valgt å bli alenemor.

Anonymkode: 80ea0...1ce

Nei. Da har han valgt å ikke stille opp. Det å ta abort er ikke noe alle klarer å gjennomføre. Da kan ikke du komme ædda bædda du valgte selv å beholde så fuck you jeg stikker. Det er bare uansvarlig og barnslig

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men det kan bli mye likere enn det er i dag.

Anonymkode: 80ea0...1ce

Nei det blir bare verre. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 sider med svar orker jeg ikke lese, så tar sjansen på å meningen min selv om noen allerede har ment det samme. 

Man kan jo ikke likestille rn abort med det å fraskrive seg ansvaret for et uønsket barn. Det er ikke det samme fordi ved det siste blir jo barnet født. Det er jo helt på viddene merkelig tankegang 🤔 

Har man sex og det blir graviditet så MÅ man ta konsekvensen. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Maleficenta said:

De betaler jo skatt selv og...

Ja, og menn som har sagt fra seg farskap betaler også skatt, hvis de har jobb.

Anonymkode: 80ea0...1ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ja, og menn som har sagt fra seg farskap betaler også skatt, hvis de har jobb.

Anonymkode: 80ea0...1ce

Kanskje de skulle hatt en egen skatteklasse da, for det er ikke min oppgave å betale for ditt barn, les "abortert foster" fordi du ikke vil

En klasse for de med barn, en for oss uten, og en for menn med juridisk abort

Endret av Topsi
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Topsi said:

Ok, så når du bruker argumentet om at du betaler for hennes abort, så er det et sidespor. Det er greit nok. 

Men la oss anta, for diskusjonene del, at abort må være gratis pga risiko for kvinners helse hvis det koster penger. Det er fremdeles ikke noe argument for at jeg skal betale fordi far ikke vil ha barnet. Det er ikke noe helsefare inne i bildet her, bare ansvarsfraskrivelse 

Poenget er jo at mor og barn ikke skal lide økonomisk nød på grunn av farens valg. Han frasier seg både rettigheter og plikter. Du kan jo snu på det og si at når han betaler, så skal han også ha rettigheter overfor barnet. Vil han ikke betale, så får han heller ingen rettigheter.

Anonymkode: 80ea0...1ce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Poenget er jo at mor og barn ikke skal lide økonomisk nød på grunn av farens valg. Han frasier seg både rettigheter og plikter. Du kan jo snu på det og si at når han betaler, så skal han også ha rettigheter overfor barnet. Vil han ikke betale, så får han heller ingen rettigheter.

Anonymkode: 80ea0...1ce

Nei, jeg sier at han er faren, han har plikt til å betale, det er ikke noe han skal kaste over på meg og andre skattebetalere. Hans unge, hans plikt til å betale. Argumentet ditt blir ikke bedre av at du skriver det på en annen måte

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Maleficenta said:

Nei. Da har han valgt å ikke stille opp. Det å ta abort er ikke noe alle klarer å gjennomføre. Da kan ikke du komme ædda bædda du valgte selv å beholde så fuck you jeg stikker. Det er bare uansvarlig og barnslig

Du kan godt mene det er uansvarlig og barnslig. Jeg synes også det er uansvarlig av kvinner å ha ubeskyttet sex for så å ta abort fordi det ikke passet å få barn. Det er fellesskapet som betaler for det. Men de bør likevel ha rett til å gjøre det selv om det er umodent, uansvarlig og egoistisk.

Anonymkode: 80ea0...1ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, Topsi said:

Kanskje de skulle hatt en egen skatteklasse da, for det er ikke min oppgave å betale for ditt barn, les "abortert foster" fordi du ikke vil

En klasse for de med barn, en for oss uten, og en for menn med juridisk abort

Og en klasse for kvinner som tar abort også, da?

Anonymkode: 80ea0...1ce

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Og en klasse for kvinner som tar abort også, da?

Anonymkode: 80ea0...1ce

En abort koster 5000? Juridisk abort koster kanskje 50 000 i året II 18 år?

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Selvsagt skal biologisk far registreres om det er kjent hvem han er. Jeg ser ikke virkelig ikke hvorfor det ikke skulle registreres. Hvorfor gjøre det vanskeligere enn det trenger å være?

Anonymkode: 80ea0...1ce

Fordi det ikke skal være lett for dere å slippe å betale. Du har abortert barnet, ergo er du ikke far. Punktum.

Anonymkode: 4c696...7c4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

NEI, HAN SKAL IKKE KUNNE VELGE DET.

Utrolig hvor vanskelig det skulle være å forstå det. Faren skal ikke ha noen rettigheter, BARNET skal selvfølgelig ha rett til å oppsøke sin far om hen ønsker.

Anonymkode: 80ea0...1ce

Et abortert foster har ingen far.

Anonymkode: 4c696...7c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Topsi said:

Nei, jeg sier at han er faren, han har plikt til å betale, det er ikke noe han skal kaste over på meg og andre skattebetalere. Hans unge, hans plikt til å betale. Argumentet ditt blir ikke bedre av at du skriver det på en annen måte

Hvis poenget er at folk skal betale for sine egne feil, blir det vanskelig å forsvare at abort skal være gratis.

Eller at staten skal støtte frivillig enslige mødre i det hele tatt.

Men det virker som poenget her ikke egentlig er at det blir så fryktelig dyrt for oss som betaler skatt, men at faren skal betale nærmest som en straff. 

Anonymkode: 80ea0...1ce

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvis poenget er at folk skal betale for sine egne feil, blir det vanskelig å forsvare at abort skal være gratis.

Eller at staten skal støtte frivillig enslige mødre i det hele tatt.

Men det virker som poenget her ikke egentlig er at det blir så fryktelig dyrt for oss som betaler skatt, men at faren skal betale nærmest som en straff. 

Anonymkode: 80ea0...1ce

Åhh lær deg hva abort er du og les litt historie om hvorfor det ble selvbestemt abort for kvinner før du lirer av deg all slags piss du.

Abort handler om kvinnens rett til å ta avgjørelser om egen kropp. Det handler ikke om noe annet enn det.

Og menn har kunnet stikke av fra alt lenge allerede. Mange snor seg unna barnebidrag og. Juridisk abort fører bare til at ennå flere menn kan drite i alt og ture fram som de vil.

Endret av Maleficenta
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvis poenget er at folk skal betale for sine egne feil, blir det vanskelig å forsvare at abort skal være gratis.

Eller at staten skal støtte frivillig enslige mødre i det hele tatt.

Men det virker som poenget her ikke egentlig er at det blir så fryktelig dyrt for oss som betaler skatt, men at faren skal betale nærmest som en straff. 

Anonymkode: 80ea0...1ce

Jeg har allerede sagt hva jeg mener om å betale for abort, så det er ikke meg du skal spørre om det

Nei, det handler ikke om at far skal betale, det handler om at han skal være far til barnet sitt. Siden ingen kan tvinge far til å ta praktisk ansvar hvis han ikke vil, er økonomisk ansvar det eneste samfunnet kan sørge for at han gjør som far for sitt barn

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...