Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
6 minutter siden, Topsi said:

En abort koster 5000? Juridisk abort koster kanskje 50 000 i året II 18 år?

Er problemet at summene blir for store? Hva med kvinner som tar mange aborter, eller må behandles for kjønnssykdommer fordi de har hatt ubeskyttet sex? Det blir noen tusen det også. Gjelder prinsippet om å betale for sine egne feil da også?

Anonymkode: 80ea0...1ce

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Fordi det ikke skal være lett for dere å slippe å betale. Du har abortert barnet, ergo er du ikke far. Punktum.

Anonymkode: 4c696...7c4

Ok, fint at du sier hva som egentlig plager deg ved muligheten til å fraskrive seg farskap: det lar oss ikke straffe den umoralske mannen.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er problemet at summene blir for store? Hva med kvinner som tar mange aborter, eller må behandles for kjønnssykdommer fordi de har hatt ubeskyttet sex? Det blir noen tusen det også. Gjelder prinsippet om å betale for sine egne feil da også?

Jeg har sagt tidligere om hva jeg mener om å betale for abort, jeg ser ikke hvordan det tjener diskusjonen å male mer på det

La meg understreke, hvis mor får barnet, og hun etterhvert ikke vil ta ansvar og far tar ansvaret, så skal selvsagt også mor gjøre det minimale for sitt barn, nemlig å bidra økonomisk 

Det å bidra til et barns oppvekst handler ikke om kjønn, men om å være forelder

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Du kan godt mene det er uansvarlig og barnslig. Jeg synes også det er uansvarlig av kvinner å ha ubeskyttet sex for så å ta abort fordi det ikke passet å få barn. Det er fellesskapet som betaler for det. Men de bør likevel ha rett til å gjøre det selv om det er umodent, uansvarlig og egoistisk.

Man kan bli gravid selv om man bruker beskyttelse. Dessuten vet alle at det er menn som slurver mest på dette

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Et abortert foster har ingen far.

Anonymkode: 4c696...7c4

Det er viktigere at faren for en passende straff enn at barnet skal ha rett til å kjenne sin biologiske familie?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er viktigere at faren for en passende straff enn at barnet skal ha rett til å kjenne sin biologiske familie?

Når han oppfører seg uansvarlig må han ta konsekvensene ja. Mannlig abort er ingen konsekvens. For kvinner er abort en vond konsekvens. Det er forskjellen. 

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, Maleficenta said:

Åhh lær deg hva abort er du og les litt historie om hvorfor det ble selvbestemt abort for kvinner før du lirer av deg all slags piss du.

Abort handler om kvinnens rett til å ta avgjørelser om egen kropp. Det handler ikke om noe annet enn det.

Selvsagt skal de bestemme over egen kropp, men hvorfor skal vi andre betale for at de har sex uten beskyttelse?

6 minutter siden, Maleficenta said:

Og menn har kunnet stikke av fra alt lenge allerede. Mange snor seg unna barnebidrag og. Juridisk abort fører bare til at ennå flere menn kan drite i alt og ture fram som de vil.

"Som de vil?" Vi snakker ikke om voldtektsmenn. Kvinner velger jo å ha ubeskyttet samleie med dem.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det samme barnet du vil frata rett til arv....

• Liker 2
Skrevet

Selvsagt skal de bestemme over egen kropp, men hvorfor skal vi andre betale for at de har sex uten beskyttelse?

"Som de vil?" Vi snakker ikke om voldtektsmenn. Kvinner velger jo å ha ubeskyttet samleie med dem.

Leker du dum? Ingen prevensjon er 100 prosent sikker. Og om hun er dum å går med på å ligge med en mann som ikke gidder kondom, hvorfor er det BARE hun som var dum da? BEGGE var dumme. Da skal jo BEGGE måtte ta konsekvensen. Og jeg sa abort for kvinner er også en konsekvens for henne. Hun må ta all dritten uansett hva hun velger. Da er det ikke rettferdig at han skal slippe unna alt.

• Liker 2
Skrevet
8 minutter siden, Topsi said:

Jeg har allerede sagt hva jeg mener om å betale for abort, så det er ikke meg du skal spørre om det

Nei, det handler ikke om at far skal betale, det handler om at han skal være far til barnet sitt. Siden ingen kan tvinge far til å ta praktisk ansvar hvis han ikke vil, er økonomisk ansvar det eneste samfunnet kan sørge for at han gjør som far for sitt barn

Hvorfor er det så verdifullt at uvillige fedre skal betale for et barn de ikke ønsker hverken ansvar for eller rettigheter til?

Skrevet

Hvorfor er det så verdifullt at uvillige fedre skal betale for et barn de ikke ønsker hverken ansvar for eller rettigheter til?

For at de også skal ta konsekvensene av sine handlinger

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Fordi de er barnets far, og hvis vi som samfunn aksepterer at foreldre ikke tar ansvar for egne barn, da er vi på ville veier

Det er nok av dem som ikke kan ta ansvar for egne barn, dette koster enorme summer vi som samfunn selvsagt skal bruke på barna, men vi kan ikke ta ansvaret fra de som kan men ikke vil

Endret av Topsi
  • Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, Maleficenta said:

Man kan bli gravid selv om man bruker beskyttelse. Dessuten vet alle at det er menn som slurver mest på dette

Det er per definisjon umulig at menn slurver mer enn kvinner. Hvis han slurver med kondom, slurver hun ved å ligge med ham likevel.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er per definisjon umulig at menn slurver mer enn kvinner. Hvis han slurver med kondom, slurver hun ved å ligge med ham likevel.

Leste du lenger opp. BEGGE har vært dumme. Dermed må BEGGE ta konsekvensene

Skrevet
9 minutter siden, Maleficenta said:

Når han oppfører seg uansvarlig må han ta konsekvensene ja. Mannlig abort er ingen konsekvens. For kvinner er abort en vond konsekvens. Det er forskjellen. 

Dette blir selvmotsigende. Først sier du at man må ta konsekvensene av å oppføre seg uansvarlig, og så er det synd på kvinner som tar abort?

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du kan nesten spørre det samme spørsmålet om å jobbe. Vi bruker enorme summer på å forsørge de som ikke kan jobbe, vi kan ikke forsørge de som kan men ikke vil i tillegg.

Det handler om ansvar for eget liv, og i forlengelsen, ansvar for egen familie/barn

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette blir selvmotsigende. Først sier du at man må ta konsekvensene av å oppføre seg uansvarlig, og så er det synd på kvinner som tar abort?

Ja det er vondt for mange psykisk å ta abort. Du er tydeligvis mann og har ingen anelse om hvor tøft valg det er. Overhode ikke selvmotsigende

Endret av Maleficenta
  • Liker 2
Skrevet
9 minutter siden, Topsi said:

Det samme barnet du vil frata rett til arv....

Det er ikke jeg som bestemmer at arveløse barn skal være til, det er mødrene deres.

Skrevet

Det er ikke jeg som bestemmer at arveløse barn skal være til, det er mødrene deres.

Så ikke bare fraskriver man seg ansvaretbfor barnet, man fraskriver seg ansvaret for ansvarsfraskrivelse også

Makan...

• Liker 3
Skrevet
12 minutter siden, Maleficenta said:

Leker du dum? Ingen prevensjon er 100 prosent sikker. Og om hun er dum å går med på å ligge med en mann som ikke gidder kondom, hvorfor er det BARE hun som var dum da? BEGGE var dumme. Da skal jo BEGGE måtte ta konsekvensen. Og jeg sa abort for kvinner er også en konsekvens for henne. Hun må ta all dritten uansett hva hun velger. Da er det ikke rettferdig at han skal slippe unna alt.

Jeg sier ikke at det bare er hun som er din, jeg har gjennom førti sider her lagt like mye skyld på begge.

Og mannen kan ikke på noe vis slippe unna "alt" - han kan bli far mot som vilje, eller miste et potensielt barn mot sin vilje. Kvinnen er den som sitter med hele makten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...