AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #201 Del Skrevet 3. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, de kan ha sex edru med kondom og riktig glidemiddel. Det fungerer ekstremt godt. Anonymkode: 80bbb...17d Og hvis kondomet sprekker så blir din 18 år gamle sønn pappa 🤷♀️ Anonymkode: 7b860...67d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 3. februar 2024 #202 Del Skrevet 3. februar 2024 Traktor skrev (2 minutter siden): På hvilken måte har vedkommende skrevet at DU har deaktivert spiralen og lurt eksen din? Det ble skrevet at kvinner ikke kan stoles på. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #203 Del Skrevet 3. februar 2024 Rosalilje84 skrev (5 minutter siden): All prevensjon for kvinner har bivirkninger. Abort er ikke prevensjon. Ingen prevensjonsmidler er 100 prosent sikre. Jeg ble gravid med spiral i mitt tidligere forhold. På hvilken måte mener du jeg har deaktivert spiralen og lurt eksen min? Som i TS sitt tilfelle, hvor de var enige om at de ikke ville ha barn. Hvor TS var villig til å sterilisere seg men fikk nei, fordi det var da ikke nødvendig. Nå er han ufrivillig far, og eks'en er fullstendig utslitt av ungene og krever avlastning. Anonymkode: 7b860...67d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Traktor Skrevet 3. februar 2024 #204 Del Skrevet 3. februar 2024 Rosalilje84 skrev (Akkurat nå): Det ble skrevet at kvinner ikke kan stoles på. Nå må du slutte å ta alt av generaliseringer så personlig og bokstavelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 3. februar 2024 #205 Del Skrevet 3. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Som i TS sitt tilfelle, hvor de var enige om at de ikke ville ha barn. Hvor TS var villig til å sterilisere seg men fikk nei, fordi det var da ikke nødvendig. Nå er han ufrivillig far, og eks'en er fullstendig utslitt av ungene og krever avlastning. Anonymkode: 7b860...67d Han har ikke fått nei. Ingen nektet ham å sterilisere. Avtale om å ikke ville prøve å ha barn er ikke det samme som avtale om abort. 2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #206 Del Skrevet 3. februar 2024 Rosalilje84 skrev (3 minutter siden): Det ble skrevet at kvinner ikke kan stoles på. Kvinner skriver jo i denne tråden at det må forventes at de ombestemmer seg når et uønsket graviditet er et faktum, på tross av at de har vært svært tydelige på forhånd om at barn er helt uaktuelt. Anonymkode: 7b860...67d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Huldra-78 Skrevet 3. februar 2024 #207 Del Skrevet 3. februar 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Så 18 år gamle menn som ønsker å debutere seksuelt bør klippe strengen, fordi de ønsker å ha sex, men ikke er klare for å bli far? Dette hadde du f eks anbefalt din egen sønn? Anonymkode: 7b860...67d Det er ikke så mange dager i hver måned en kvinne er fruktbar. Og om begge bruker prevensjon, er mulighetene enda mindre. Det er jo dere som er så ivrige på at menn skal få lov til å ta juridisk abort som klarer å skape så ekstreme situasjoner. Jeg vil også -igjen- tro at det er de færreste jenter på 18-20 år som vil ende opp som enslig mor, derfor tror jeg ogs at de fleste damer vil ta abort om en slik situasjon oppstår. Så får dere bare håpe at Traktors våte drøm om forbud mot selvbestemt abort aldri blir en realitet. (Jeg har forresten ingen barn, men jeg hadde forklart grundig hvordan graviditet oppstår og hva man kan gjøre for å unngå ufrivillig graviditet, OM jeg hadde hatt egne barn.) 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #208 Del Skrevet 3. februar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Og hvis kondomet sprekker så blir din 18 år gamle sønn pappa 🤷♀️ Anonymkode: 7b860...67d Nei. Det blir han ikke på automatikk. 😅 For det første må kondomet sprekke når han har sædavgang. Deretter må kvinnen ha eggløsning der og da, eller de neste dagene. Da er det kanskje 15-30% sjanse for befruktning. Så må fosteret overleve de første ukene, også der går noen sjanser tapt. Kondomet sprekker hvis det er ødelagt, feil størrelse eller det er for lite glid. Ungdommer som ikke skjønner dette, har hatt for dårlig opplæring, og er ikke modne nok for sex. Og da kan tenåringsgraviditeter skje, dessverre. Da kan kvinnen ta abort, fordi hun kan bli gravid. Ikke alle ønsker det. Da lærer min dønn for første gang i livet at noen ting er urettferdig. Når han deltar i fødselen, vil han erfare at et og annet er urettferdig for kvinnen også. Anonymkode: 80bbb...17d 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #209 Del Skrevet 3. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei. Det blir han ikke på automatikk. 😅 For det første må kondomet sprekke når han har sædavgang. Deretter må kvinnen ha eggløsning der og da, eller de neste dagene. Da er det kanskje 15-30% sjanse for befruktning. Så må fosteret overleve de første ukene, også der går noen sjanser tapt. Kondomet sprekker hvis det er ødelagt, feil størrelse eller det er for lite glid. Ungdommer som ikke skjønner dette, har hatt for dårlig opplæring, og er ikke modne nok for sex. Og da kan tenåringsgraviditeter skje, dessverre. Da kan kvinnen ta abort, fordi hun kan bli gravid. Ikke alle ønsker det. Da lærer min dønn for første gang i livet at noen ting er urettferdig. Når han deltar i fødselen, vil han erfare at et og annet er urettferdig for kvinnen også. Anonymkode: 80bbb...17d Dessverre så er ikke alle tenåringsgutter sex-og prevensjonseksperter fra første gang de har sex med ei jente. Og hvis kondomet ryker, så er graviditetsfaren absolutt tilstede. Og apropos det urettferdige i at det er kvinner som må føde; det er i så fall den unge kvinnen som har valgt å bære frem barnet i 9 mnd, å føde det og å oppfostre og ivareta barnet økonomisk, praktisk og følelsesmessig i 18 år ++, fordi det ble for krevende for henne å bruke en formiddag på å ta abort. Anonymkode: 7b860...67d 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Traktor Skrevet 3. februar 2024 #210 Del Skrevet 3. februar 2024 (endret) Huldra-78 skrev (14 minutter siden): Så får dere bare håpe at Traktors våte drøm om forbud mot selvbestemt abort aldri blir en realitet. Jeg er på ingen måte noen abortmotstander. Jeg bruker bare logikken deres mot dere. Endret 3. februar 2024 av Traktor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Huldra-78 Skrevet 3. februar 2024 #211 Del Skrevet 3. februar 2024 Traktor skrev (10 minutter siden): Jeg er på ingen måte noen abortmotstander. Jeg bruker bare logikken deres mot dere. Så du mener det, at siden en mann ikke kan ta en juridisk abort, så skal ikke en kvinne få lov til å ta abort? 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #212 Del Skrevet 3. februar 2024 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Og hvis kondomet sprekker så blir din 18 år gamle sønn pappa 🤷♀️ Anonymkode: 7b860...67d Ja, hvis jenta han lå med ønsker å beholde barnet. Jeg antar alle gutte-foreldre bruker MYE tid med sønnene sine og forklarer dem konsekvensene av sex? Jeg får egentlig ikke inntrykk av det siden det er uaktuelt for så mange menn å bruke kondom. Anonymkode: 46e03...201 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Huldra-78 Skrevet 3. februar 2024 #213 Del Skrevet 3. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, hvis jenta han lå med ønsker å beholde barnet. Jeg antar alle gutte-foreldre bruker MYE tid med sønnene sine og forklarer dem konsekvensene av sex? Jeg får egentlig ikke inntrykk av det siden det er uaktuelt for så mange menn å bruke kondom. Anonymkode: 46e03...201 Du må huske på at å knulle med gummi er som å spise suppe med gaffel, spise sukkertøy med papiret på osv... Det å beskytte seg selv, og partner, mot kjønnssykdommer og uønsket graviditet, det er ikke viktig. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Traktor Skrevet 3. februar 2024 #214 Del Skrevet 3. februar 2024 Huldra-78 skrev (8 minutter siden): Så du mener det, at siden en mann ikke kan ta en juridisk abort, så skal ikke en kvinne få lov til å ta abort? Nei, men jeg mener at logikken deres skulle tilsi det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thyra Skrevet 3. februar 2024 #215 Del Skrevet 3. februar 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Mens kvinner ikke trenger å tenke på dette fordi de kan ta abort av bekvemmelighetsgrunner. Og ta valget helt på egenhånd. Anonymkode: 1d69f...f15 Det er ikke lettvindt å ta abort. For mange er det et vanskelig valg. Og for alle kvinner innebærer det smerter og fare for komplikasjoner. Og veldig mange aborter blir faktisk foretatt av bekvemmelighets grunner for mannen. 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Huldra-78 Skrevet 3. februar 2024 #216 Del Skrevet 3. februar 2024 Traktor skrev (2 minutter siden): Nei, men jeg mener at logikken deres skulle tilsi det. Siden jeg bare en en dum kvinne; Kan du ikke være så snill å forklare meg denne logikken du snakker om? Eller liker du bare å trollesvare, uten å virkelig komme med skikkelige svar på ting? Nå gir jeg deg en mulighet til å forklare meg denne logikken du mener vi holder oss til😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Traktor Skrevet 3. februar 2024 #217 Del Skrevet 3. februar 2024 (endret) Huldra-78 skrev (11 minutter siden): Siden jeg bare en en dum kvinne; Kan du ikke være så snill å forklare meg denne logikken du snakker om? Eller liker du bare å trollesvare, uten å virkelig komme med skikkelige svar på ting? Nå gir jeg deg en mulighet til å forklare meg denne logikken du mener vi holder oss til😊 En gjenganger her, som jeg sikkert har påpekt 10 ganger nå, er kvinner som mener at menn bare kan bruke prevensjon eller avstå fra sex dersom de ikke ønsker barn. Da ser jeg ingen grunn til at denne logikken ikke også skal gjelde for kvinner. Som da også bare kan bruke prevensjon eller avstå fra sex, dersom de ikke ønsker barn. Som ville gjort abort helt overflødig, untatt ved voldtekt eller spesielle medisinske årsaker. Spørsmålet her blir hvorfor samfunnet mener at kvinner ikke skal ansvarliggjøres, slik som menn? At du virker å ha særdeles tungt for å oppfatte dette, gjør verken svarene mine til trolling eller ufullstendige. Endret 3. februar 2024 av Traktor 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thyra Skrevet 3. februar 2024 #218 Del Skrevet 3. februar 2024 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Dessverre så er ikke alle tenåringsgutter sex-og prevensjonseksperter fra første gang de har sex med ei jente. Og hvis kondomet ryker, så er graviditetsfaren absolutt tilstede. Og apropos det urettferdige i at det er kvinner som må føde; det er i så fall den unge kvinnen som har valgt å bære frem barnet i 9 mnd, å føde det og å oppfostre og ivareta barnet økonomisk, praktisk og følelsesmessig i 18 år ++, fordi det ble for krevende for henne å bruke en formiddag på å ta abort. Anonymkode: 7b860...67d "For krevende å bruke en formiddag på å ta abort", faktisk! Denne tråden handler om hvor urettferdig det er at kvinner kan ta abort og ikke menn. Men det skinner også igjennom at mange ikke anser mulighet til abort som et gode kvinnen har, men i mange situasjoner nærmest en plikt. Jeg er absolutt for selvbestemt abort, men en negativ konsekvens av abortloven er at mange kvinner også føler press til å ta abort. 4 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Huldra-78 Skrevet 3. februar 2024 #219 Del Skrevet 3. februar 2024 Traktor skrev (6 minutter siden): En gjenganger her, som jeg sikkert har påpekt 10 ganger nå, er kvinner som mener at menn bare kan bruke prevensjon eller avstå fra sex dersom de ikke ønsker barn. Da ser jeg ingen grunn til at denne logikken ikke også skal gjelde for kvinner. Som da også bare kan bruke prevensjon eller avstå fra sex, dersom de ikke ønsker barn. Som ville gjort abort helt overflødig, untatt ved voldtekt eller spesielle medisinske årsaker. At du virker å ha særdeles tungt for å oppfatte dette, gjør verken svarene mine til trolling eller ufullstendige. Men det har jeg jo sagt vil bli resultatet, om menn ikke tar ansvar for å bruke gummi. Vi damer kan si nei, men hvor mye sex tror du at dere menn vil få? Om dere skal ha sex med kvinner, må dere finne kvinner som vil ha sex med dere... Eller skal dere bare "ta" det dere vil ha? 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Traktor Skrevet 3. februar 2024 #220 Del Skrevet 3. februar 2024 (endret) Huldra-78 skrev (8 minutter siden): Men det har jeg jo sagt vil bli resultatet, om menn ikke tar ansvar for å bruke gummi. Vi damer kan si nei, men hvor mye sex tror du at dere menn vil få? Om dere skal ha sex med kvinner, må dere finne kvinner som vil ha sex med dere... Eller skal dere bare "ta" det dere vil ha? Har jeg sagt eller sagt i mot noe som helst av det du påstår her? Dersom det er noen som troller her eller kommer med usaklige svar, så er det deg. Les og svar på det jeg faktisk skriver, ikke det du måtte føle. Endret 3. februar 2024 av Traktor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå