Gå til innhold

Hvordan kan jeg vite om håret mitt har blitt kort og tynt på grunn av genene eller er min feil i hvert fall når det gjelder dårlig kosthold?


FurryKvinne

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 5.2.2024 den 23.02):

Jøss. Du mister mer hår på enkelte treningssentre og tror at øl er sunt. Dette var spesielt.

Anonymkode: c5aad...4c8

Du merker vel om du mister hår i dusjen? Øl er sunt! Alkoholfri øl er helt supert!

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

FurryKvinne skrev (8 minutter siden):

Kan selv det å noen ganger spise noe mat som har gått ut på dato påføre hårtap og ujevnt hår selv om det fortsatt både ser ut som og ikke lukter råttent?

Nei.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har nordisk hår så er det bare å spare til parykk. Vi har de jævligste hårgenene i verden og jeg har i tillegg sånn grusomt askeblondt hår. Som ikke tåler farging 🙄

Vi skulle bare blitt født uten hårvekst. Ingen hår er bedre enn tynt, grått, fettete, flassete, elektriske "tråder"

Anonymkode: 8866b...12c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok akkurat en ny og andre blodprøve, denne gangen manglet jeg eller hadde litt for lav jern og folisyre, bare 10 prosent og ikke minst 15 prosent S-Ferritin, bare 5,4 prosent og ikke minst 9,0 S-Jern, bare 7 prosent og ikke minst 10 prosent S-Transferrinmetning, bare 4,5 prosent og ikke minst 5,7 prosent S-Folat, bare 106 prosent og ikke mye mer enn 106 prosent S-Fosfatase alkalisk, bare 4,6 prosent S-Glukose, bare 0,76 prosent S-Triglys, og bare 16 prosent og ikke minst eller mye mer enn 1-13 prosent S-LH.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FurryKvinne skrev (1 time siden):

Jeg tok akkurat en ny og andre blodprøve, denne gangen manglet jeg eller hadde litt for lav jern og folisyre, bare 10 prosent og ikke minst 15 prosent S-Ferritin, bare 5,4 prosent og ikke minst 9,0 S-Jern, bare 7 prosent og ikke minst 10 prosent S-Transferrinmetning, bare 4,5 prosent og ikke minst 5,7 prosent S-Folat, bare 106 prosent og ikke mye mer enn 106 prosent S-Fosfatase alkalisk, bare 4,6 prosent S-Glukose, bare 0,76 prosent S-Triglys, og bare 16 prosent og ikke minst eller mye mer enn 1-13 prosent S-LH.

Blodprøver måles ikke i prosent…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FurryKvinne skrev (På 3.2.2024 den 19.18):

Jeg har asperger syndrom.

Det har jeg også, er dessverre sykelig opptatt av mitt eget hår og nå blir det markant tynnere, men jeg er mann, men det er like gale for meg.

Ta en prat med hudlegen dersom du får time. Frisører kan hjelpe noen ganger ettersom de kan gjenkjenne hudproblemer men ikke diagnostisere selvfølgelig. Håper legen også tar det på alvor.

Håravfall kan gå i perioder pga stress, ikke glem at for noen så har man økt håravfall ved covid, selv om det for mange er forbigående ettersom jeg forstår.

 

NB har dårlig tid så har ikke lest hele tråden.

Anonymkode: b1544...b3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det har jeg også, er dessverre sykelig opptatt av mitt eget hår og nå blir det markant tynnere, men jeg er mann, men det er like gale for meg.

Ta en prat med hudlegen dersom du får time. Frisører kan hjelpe noen ganger ettersom de kan gjenkjenne hudproblemer men ikke diagnostisere selvfølgelig. Håper legen også tar det på alvor.

Håravfall kan gå i perioder pga stress, ikke glem at for noen så har man økt håravfall ved covid, selv om det for mange er forbigående ettersom jeg forstår.

 

NB har dårlig tid så har ikke lest hele tråden.

Anonymkode: b1544...b3c

Hvor lenge måtte man være med lav jern og folsyre vitaminer før det ville gå utover håret eller påvirker det håret samtidig når jeg får lavere jern og folsyre vitaminer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.2.2024 den 20.09):

Tror gener er det viktigste. Her er jeg nå 48 år, har veldig tykt hår, og det går nå nesten ned til rumpa, det vokser i rekordfart. Skal klippe det igjen nå. Jeg spiser ikke sunt, har hatt bulimi/overspisings siden jeg var barn. Men min far hadde veldig tykt hår, og måtte tynne det ut til han ble 70, da døde han, så vet jo ikke om han hadde hatt like flott hår som 90 åring.  

Anonymkode: a13de...29e

Faren min har også kjempetykt hår, må bruke tynnesaksa hver gang jeg klipper han, men jeg har tynt hår, og fått håravfall som har pågått nå i 4 år.

Anonymkode: 2e777...e22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bytta til naturlig shampoo (hjemmelaget, superenkelt og superbillig!) Og håret mitt er seriøst dobbelt så tykt nå, og langt sunnere og mykere!

Før jeg begynte med det, var jeg tynn i vikene, det var en fæl følelse og jeg så mye eldre ut. Nå er det helt grodd ut og jeg får mye lengre hår enn jeg gjorde før. Ingen endringer i kosthold.

Anonymkode: 748cb...e33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...