Gå til innhold

Norge velger å fortsette å støtte UNRWA.


NatNat

Anbefalte innlegg

Gjest Sirisiri10
Topsi skrev (Akkurat nå):

 Tror ikke det er noen her inne som støtter Netanyahu,  ikke som jeg har sett ihvertfall

Det er det, uten å nevne hvem (orker ikke diskusjoner med disse personene, blir alltid så mye brukerdebatt og drittslenging). 

Men snakker nå om å støtte den krigføringen BN nå driver på med eller bortforklarer det, nekte for det etc. Helt uforståelig med mindre man ønsker at konflikten fortsetter og ikke bryr seg døyt om andre mennesker - både israelere og palestinere. Trist. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

31 minutter siden, Topsi said:

 Tror ikke det er noen her inne som støtter Netanyahu,  ikke som jeg har sett ihvertfall

Jeg leste nylig at Netanyahu eldre bror ble drept i operasjon Entebbe. (palestinske og tyske ytre venstre terrorister) Jeg tror at han har meget gode grunner til å mislike Palestinere. Bare en anekdote....

Endret av NatNat
  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Topsi said:

Hvorfor er du så opptatt  av rettighetene til beviselig terrorister?

Det er et sporsmål vi kunne stillt mange her...

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NatNat skrev (1 minutt siden):

Jeg leste nylig at Netanyahu eldre bror ble drept i operasjon Entebbe. (palestinske og tyske ytre venstre terrorister) Jeg tror at han meget gode grunner til å mislike Palestinere. Bare en anekdote....

Det kan godt stemme, og jeg er enig I at Hamas må bort, en våpenhvile med Hamas med makta er å vente på neste krig. Det kan godt være han har gode grunner til å mislike palestinerne, men han er statsminister nå, han skal styre et land, ikke ta ut sine private følelser. Jeg synes Gallant er langt mer fornuftig enn BN

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Topsi said:

Det kan godt stemme, og jeg er enig I at Hamas må bort, en våpenhvile med Hamas med makta er å vente på neste krig. Det kan godt være han har gode grunner til å mislike palestinerne, men han er statsminister nå, han skal styre et land, ikke ta ut sine private følelser. Jeg synes Gallant er langt mer fornuftig enn BN

Som sagt, bare en anekdote :) Jeg har lest en del og sett filmer om Entebbe men hadde ikke peiling at broren til Netanyahu ble drept mens han prøvde å fri gislene..

https://no.wikipedia.org/wiki/Jonathan_Netanyahu

Endret av NatNat
  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sirisiri10 skrev (2 timer siden):

BN sier at nå er ingen steder trygge i Gaza. Han sitter sikkert å gnir seg i hendene mens han sier det. 

Det blir helt grusomt når de nå går inn i Rafah. Nå må noen stoppe BN, den største terroristen av dem alle. 

Det blir nok stor internasjonal reaksjon når de nå går inn i Rafah. "Gjør alt for å beskytte de sivile" Bullshit! Er det mulig å være så blind, hvem tror på det enda? 🫤

Og hvor er angrepet på Hamas lederene i Qatar? 

 

Nesten så en kan mistenke Israel å ha andre planer med Gaza en å bekjempe Hamas. 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sirisiri10

Er det med UNWRA fakta og dokumentert, eller en anklage fra Israel? Noen som har link? Fant ikke annet enn at Israel anklager 12 stykk fra UNWRA for å delta i angrepet og flere som er medlemmer i Hamas. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NatNat skrev (1 minutt siden):

Som sagt, bare en anekdote :) Jeg har lest en del og sett filmer om Entebbe men hadde ikke peiling at broren til Netanyahu ble drept mens han prøvde å fri gislene..

Jeg lurer bare på en ting, hvis Israel fortsetter å frigi fanger, og det er ingen tvil om at Hamas vil ha fri blodige terrorister,  vil ikke stadig flere prøve å kidnappe israelere da?

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Topsi said:

Jeg lurer bare på en ting, hvis Israel fortsetter å frigi fanger, og det er ingen tvil om at Hamas vil ha fri blodige terrorister,  vil ikke stadig flere prøve å kidnappe israelere da?

ja visst. Uten tvil !

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sirisiri10 skrev (2 minutter siden):

Er det med UNWRA fakta og dokumentert, eller en anklage fra Israel? Noen som har link? Fant ikke annet enn at Israel anklager 12 stykk fra UNWRA for å delta i angrepet og flere som er medlemmer i Hamas. 

Det er ikke fakta.  Her har du lenke (NRK) fra nyhetene i dag:  https://www.nrk.no/nyheter/norge-gir-ny-stotte-pa-275-millioner-kroner-til-fn-organisasjonen-unrwa-1.16753911

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at Norge fortsetter støtten!! Håper andre land følger etter. 

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hank Amarillo skrev (Akkurat nå):

Man har visst at UNWRA har Hamas-medlemmer som ansatte i 20 år. Veldig synd, og veldig besynderlig, at man ikke har tatt affære med det før man nå er i en akutt situasjon,

Man har visst...  Hvem har visst?  Send meg en lenke du (som ikke er fra et israelsk nettsted).  

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirisiri10
Apis skrev (2 minutter siden):

Nesten så en kan mistenke Israel å ha andre planer med Gaza en å bekjempe Hamas. 

Ja, skulle nesten tro det....... 🤔 Men sånn er vel ikke Israel? Eller? 

Flere israelere står klare til å flytte "hjem" til Gaza. Noen var så snille å mente at et av sykehusene i nord kunne få stå igjen som et museum. Sykt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Amossa skrev (1 minutt siden):

Man har visst...  Hvem har visst?  Send meg en lenke du (som ikke er fra et israelsk nettsted).  

UNWRA selv har visst. Og innrømmet det.

  • Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hank Amarillo skrev (Akkurat nå):

UNWRA selv har visst. Og innrømmet det.

Dokumentasjon, takk!......  

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sirisiri10 skrev (Akkurat nå):

Er det med UNWRA fakta og dokumentert, eller en anklage fra Israel? Noen som har link? Fant ikke annet enn at Israel anklager 12 stykk fra UNWRA for å delta i angrepet og flere som er medlemmer i Hamas. 

Flere av gislene skal ha fortalt om UNRWA-samarbeid, et gissel ble holdt av en UNRWA-lærer

Gislene egne historier https://www.jpost.com/middle-east/article-775777

Amossa skrev (3 minutter siden):

Det svarer ikke på.det som spørres om

  • Liker 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Sirisiri10
Amossa skrev (2 minutter siden):

Så nok engang kun israelsk propaganda? Isåfall, smart å knele en av, eller den viktigste hjelpen. Enda et steg nærmere å fordrive eller drepe palestinerene. 💔

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta Norge kan vel ikke bare stjele hele tiden fra midt østen som andre landene. Noe må de gi fra seg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Sirisiri10 said:

Er det med UNWRA fakta og dokumentert, eller en anklage fra Israel? Noen som har link? Fant ikke annet enn at Israel anklager 12 stykk fra UNWRA for å delta i angrepet og flere som er medlemmer i Hamas. 

jeg leser Wiki sida om UNWRA (på engelsk) og det er en del suspekte punkter , UNWRA gjørde mye bra men de har nok vært infiltrerte.

James G. Lindsay, a former UNRWA general counsel .... One of his conclusions was that UNRWA is not ousting terrorists from its ranks:[124]" UNRWA has taken very few steps to detect and eliminate terrorists from the ranks of its staff or its beneficiaries, and no steps at all to prevent members of organizations such as Hamas from joining its staff. UNRWA has no preemployment security checks and does not monitor off-time behavior to ensure compliance with the organization's anti-terror rules....

https://en.wikipedia.org/wiki/UNRWA


"

Endret av NatNat
  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirisiri10
NatNat skrev (Akkurat nå):

jeg leser Wiki sida om UNWRA (på engelsk) og det er en del suspekte punkter , UNWRA gjørde mye bra men de har nok vært infiltrerte.

James G. Lindsay, a former UNRWA general counsel .... One of his conclusions was that UNRWA is not ousting terrorists from its ranks:[124]" UNRWA has taken very few steps to detect and eliminate terrorists from the ranks of its staff or its beneficiaries, and no steps at all to prevent members of organizations such as Hamas from joining its staff. UNRWA has no preemployment security checks and does not monitor off-time behavior to ensure compliance with the organization's anti-terror rules....


"

Uansett, tenker jeg at UNWRA burde fortsatt få støtte under krigen, fjerne eventuelt de som har svinn på skogen og gjøre en real opprydding etter krigen. Nå er ikke tiden for å kutte støtten. Det er katastrofalt. Heldigvis slik jeg har forstått det har de fått utbetalt støtten for 2024? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...