Gå til innhold

Norge velger å fortsette å støtte UNRWA.


NatNat

Anbefalte innlegg

jordy skrev (13 minutter siden):

Det er galt når de tar de i Gaza og det er galt når de går på et presist oppdrag og tar de ut, virker nesten som at du ønsker at de skal skånes for uansett hvordan de blir tatt så er det galt for deg.

Israel fikk kritikk for det angrepet fordi de gikk utkledd inn på et sykehus som helsepersonell og tok ut folk som var, per da angrepet skjedde, ikke-stridende og innlagt for behandling. https://www.rodekors.no/vart-arbeid/regler-i-krig/

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bålkaffe skrev (2 minutter siden):

Israel fikk kritikk for det angrepet fordi de gikk utkledd inn på et sykehus som helsepersonell og tok ut folk som var, per da angrepet skjedde, ikke-stridende og innlagt for behandling. https://www.rodekors.no/vart-arbeid/regler-i-krig/

 

Han planla terrorbfra sykesengen med to andre terrorister,  da er han ikke lenger ikke-stridende

  • Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topsi skrev (Akkurat nå):

Han planla terrorbfra sykesengen med to andre terrorister,  da er han ikke lenger ikke-stridende

Hvor kom dette frem?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bålkaffe skrev (3 minutter siden):

Hvor kom dette frem?

Israel sa dette, og ingen av terrorgruppene har benektet det, som er kommet frem i media ihvertfall de 3 som ble drept var høytstående medlemmer av hamas og pij

Endret av Topsi
  • Liker 14
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topsi skrev (3 minutter siden):

Israel sa dette, og ingen av terrorgruppene har benektet det, som er kommet frem i media ihvertfall de 3 som ble drept var høytstående medlemmer av hamas og pij

Ok, og kildene dine på dette er?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bålkaffe skrev (Akkurat nå):

Ok, og kildene dine på dette er?

Mener du at jeg skal gi en kilde på noe som ikke er sagt? 

Forøvrig, de 3 var alene i rommet, ingen andre tilstede, tror ikke de snakket om damer på byen akkurat. Jeg vil tro dette var et resultat av gode kilder og god etterretning. 

  • Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topsi skrev (Akkurat nå):

Mener du at jeg skal gi en kilde på noe som ikke er sagt? 

Forøvrig, de 3 var alene i rommet, ingen andre tilstede, tror ikke de snakket om damer på byen akkurat. Jeg vil tro dette var et resultat av gode kilder og god etterretning. 

Jeg ba om en kilde på noe du sier at Israel sa?

Topsi skrev (6 minutter siden):

Israel sa dette, og ingen av terrorgruppene har benektet det, som er kommet frem i media ihvertfall de 3 som ble drept var høytstående medlemmer av hamas og pij

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Bålkaffe said:

Israel fikk kritikk for det angrepet fordi de gikk utkledd inn på et sykehus som helsepersonell og tok ut folk som var, per da angrepet skjedde, ikke-stridende og innlagt for behandling. https://www.rodekors.no/vart-arbeid/regler-i-krig/

 

Terrorister har dog ikke de samme rettighetene som sivile og soldater.

Terrorister er ikke beskyttet av Genèvekonvensjonene. 
Så det er irrelevant hva dem holdt på med eller ikke. Dem er ikke beskyttet og kan fjernes når som helst og hvor som helst.

For å poengtere. Det trengs ingen grunn for å fjerne en terrorist. Man må kun påvise at vedkommende var en terrorist. Om vedkommende lå lenket til en sykehus semg ingen har ingen betydning. 
Terrorist=ingen beskyttelse ifra Genèvekonvensjonene.

Endret av Duraton
  • Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirisiri10
Duraton skrev (4 minutter siden):

Terrorister har dog ikke de samme rettighetene som sivile og soldater.

Terrorister er ikke beskyttet av Genèvekonvensjonene. 
Så det er irrelevant hva dem holdt på med eller ikke. Dem er ikke beskyttet og kan fjernes når som helst og hvor som helst.

Har du link til at terrorister er unntak? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bålkaffe skrev (28 minutter siden):

Israel fikk kritikk for det angrepet fordi de gikk utkledd inn på et sykehus som helsepersonell og tok ut folk som var, per da angrepet skjedde, ikke-stridende og innlagt for behandling. https://www.rodekors.no/vart-arbeid/regler-i-krig/

Du kaller de folk, jeg kaller de motbydelige terrorister.

Har ikke sett noe bevis for at de var der for å få behandling og mtp sammenblandingen mellom sykehus, FN, leger tilhørende diverse grupper m.m. og terrorister så vil jeg gjerne ha tak i journalen der epikrisen er skrevet av en nøytral lege (hvis slike finnes). Vet at dette skjedde på Vestbredden, der kryr det også av terrorister og Hamas-sympatisører som både feirer og dreper i gledesrus.

Vet ikke hva du foretrekker, men jeg synes dette var en genial løsning kontra at IDF hadde stormet sykehuset med fare for å drepe uskyldige i det kaoset som ville oppstått. 

Sirisiri10 skrev (1 minutt siden):

Har du link til at terrorister er unntak? 

Really?

  • Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, Bålkaffe said:

Ok, dette er altså anklager som kommer fra IDF, men har de bevis for at disse tre personen faktisk lå i sjukehus senga og planla terroraksjoner?

Dem trenger ikke bevis på at dem planla noe som helst. Alt som trengs er å stadfeste at dem er terrorister.

  • Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bålkaffe skrev (2 minutter siden):

Ok, dette er altså anklager som kommer fra IDF, men har de bevis for at disse tre personen faktisk lå i sjukehus senga og planla terroraksjoner?

To av dem var terrorister på besøk hos den ene, jeg tenker sterke mistanker holder lår de bevist er medlemmer av to terrorgrupper

  • Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sirisiri10 skrev (12 minutter siden):

Her står det 3 fra Hamas. Det stemmer vel ikke? 

shot dead three men whom the army said were Hamas militants planning a terror attack

Nei, 1 er Hamas. 2 er pij

  • Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duraton skrev (13 minutter siden):

Terrorister har dog ikke de samme rettighetene som sivile og soldater.

Terrorister er ikke beskyttet av Genèvekonvensjonene. 
Så det er irrelevant hva dem holdt på med eller ikke. Dem er ikke beskyttet og kan fjernes når som helst og hvor som helst.

For å poengtere. Det trengs ingen grunn for å fjerne en terrorist. Man må kun påvise at vedkommende var en terrorist. Om vedkommende lå lenket til en sykehus semg ingen har ingen betydning. 
Terrorist=ingen beskyttelse ifra Genèvekonvensjonene.

Hvor er det det er nevnt i Genèvekonvensjonene at disse ikke gjelder for terrorister?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...