Gå til innhold

Norge velger å fortsette å støtte UNRWA.


NatNat

Anbefalte innlegg

jordy skrev (11 minutter siden):

Du kaller de folk, jeg kaller de motbydelige terrorister.

Har ikke sett noe bevis for at de var der for å få behandling og mtp sammenblandingen mellom sykehus, FN, leger tilhørende diverse grupper m.m. og terrorister så vil jeg gjerne ha tak i journalen der epikrisen er skrevet av en nøytral lege (hvis slike finnes). Vet at dette skjedde på Vestbredden, der kryr det også av terrorister og Hamas-sympatisører som både feirer og dreper i gledesrus.

Vet ikke hva du foretrekker, men jeg synes dette var en genial løsning kontra at IDF hadde stormet sykehuset med fare for å drepe uskyldige i det kaoset som ville oppstått. 

Really?

De er fremdeles folk, selv om de er terrorister. Ikke glem at alle har menneskerettigheter, uansett hva de har gjort.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Duraton skrev (6 minutter siden):

Dem trenger ikke bevis på at dem planla noe som helst. Alt som trengs er å stadfeste at dem er terrorister.

For å stadfeste at de er terrorister, må de jo bevise at de har planlagt noe.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topsi skrev (5 minutter siden):

To av dem var terrorister på besøk hos den ene, jeg tenker sterke mistanker holder lår de bevist er medlemmer av to terrorgrupper

Sterke mistanker fungerer aldri. Det er sånn justismord skjer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bålkaffe skrev (18 minutter siden):

Hvor er det det er nevnt i Genèvekonvensjonene at disse ikke gjelder for terrorister?

Det er vel en generell ting at fiender som enten tar på seg fiendens uniform eller soldater som slåss kledd som sivil ikke har samme beskyttelse iht krigens regler en uniformerte soldater.

Det var helt normalt å skyte tyske soldater under andre verdenskrig som infiltrerte amerikanske linjer i amerikansk uniform.

Tror det er dette som gjør at Hamas soldater i sivile klær gjemt blant befolkningen kjenner litt på når de blir røff behandlet, og synes egentlig ikke noe synd på dem generelt pga dette. 

Hadde de brydd seg om sin egen befolkning hadde de lagt ned våpnene for lenge siden, men siden de er jihadister så skjer jo ikke dette.

Sedvane regler tror jeg dette kalles

Endret av NakenPanda
  • Liker 10
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Bålkaffe said:

Hvor er det det er nevnt i Genèvekonvensjonene at disse ikke gjelder for terrorister?

https://lawcat.berkeley.edu/nanna/record/1119491/files/fulltext.pdf?withWatermark=0&withMetadata=0&version=1&registerDownload=1
 

Denne tar for seg hva som trengs for å kunne komme inn under Genévekonvensjonene.

Tl;dr: Hvis dem ikke følger Genévekonvensjonene, så er dem heller ikke beskyttet av Genévekonvensjonene.

  • Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NakenPanda skrev (Akkurat nå):

Det er vel en generell ting at fiender som enten tar på seg fiendens uniform eller soldater som slåss kledd som sivil ikke har samme beskyttelse iht krigens regler en uniformerte soldater.

Det var helt normalt å skyte tyske soldater under andre verdenskrig som infiltrerte amerikanske linjer i amerikansk uniform.

Tror det er dette som gjør at Hamas soldater i sivile klær gjemt blant befolkningen kjenner litt på når de blir røff behandlet, og synes egentlig ikke noe synd på dem generelt pga dette. 

Hadde de brydd seg om sin egen befolkning hadde de lagt ned våpnene for lenge siden, men siden de er jihadister så skjer jo ikke dette.

Om det er så generell ting, burde det jo være ganske enkelt å linke til hvor i konvensjonene dette står.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bålkaffe skrev (3 minutter siden):

Sterke mistanker fungerer aldri. Det er sånn justismord skjer.

Vel, nå er det ikke noenå bekymre seg for i denne saken, da terrprgruppene har innrømmet at de var deres folk.

Nå skal jeg på jobb.

  • Liker 10
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duraton skrev (Akkurat nå):

https://lawcat.berkeley.edu/nanna/record/1119491/files/fulltext.pdf?withWatermark=0&withMetadata=0&version=1&registerDownload=1
 

Denne tar for seg hva som trengs for å kunne komme inn under Genévekonvensjonene.

Tl;dr: Hvis dem ikke følger Genévekonvensjonene, så er dem heller ikke beskyttet av Genévekonvensjonene.

Dette er jo ikke noen link til hvor spesifikt i Genèvekonvensjonen det står at disse reglene ikke gjelder terrorister? For det var det jeg spurte etter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topsi skrev (Akkurat nå):

Vel, nå er det ikke noenå bekymre seg for i denne saken, da terrprgruppene har innrømmet at de var deres folk.

Nå skal jeg på jobb.

De har innrømmet at det er deres folk, ja, men ikke sagt noe om at de var igang med å planlegge noe.

Og det er det som er hele grunnlaget for angrepet til IDF på disse menneskene.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bålkaffe skrev (10 minutter siden):

Ok, dette er altså anklager som kommer fra IDF, men har de bevis for at disse tre personen faktisk lå i sjukehus senga og planla terroraksjoner?

IDF?

Dette kommer fra israelsk etterretning, som i likhet med all verdens etterretningstjenester ikke opplyser Ola og Kari om hva de sitter på av info. Så kan man tro hva man vil, problemet for dere her er fraværet av benektelser og løgner fra Hamas/PIJ... Deres stillhet sier mer enn tusen ord, for å si det sånn.

  • Liker 12
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bålkaffe skrev (Akkurat nå):

Om det er så generell ting, burde det jo være ganske enkelt å linke til hvor i konvensjonene dette står.

Nå er du bare vanskelig, alle som er i en krig og er aktivt kjempende kan tas uansett, det er kun reelle sivile og krigsfanger som er omfattet av Genevekonvensjonen. Hva er det her som har brutt denne konvensjonen det er litt uklart selv om du krever det av alle som svarer deg.

Det som er helt klart er at Hamas har brutt alle reglene fra Geneve konvensjonen til og med den originale og mest grunnleggende fra 1800 tallet.

  • Det er forbudt å drepe en motstander som har overgitt seg.  
  • De sårede skal pleies av den parten som har dem i sin varetekt.   
  • Liker 5
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jordy skrev (2 minutter siden):

IDF?

Dette kommer fra israelsk etterretning, som i likhet med all verdens etterretningstjenester ikke opplyser Ola og Kari om hva de sitter på av info. Så kan man tro hva man vil, problemet for dere her er fraværet av benektelser og løgner fra Hamas/PIJ... Deres stillhet sier mer enn tusen ord, for å si det sånn.

Jeg leste dette i artikkelen, mener du at den er feil?

Screenshot_2024_02_07-2.png

Screenshot_2024_02_07-3.png

Screenshot_2024_02_07-4.png

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NakenPanda skrev (Akkurat nå):

Nå er du bare vanskelig, alle som er i en krig og er aktivt kjempende kan tas uansett, det er kun reelle sivile og krigsfanger som er omfattet av Genevekonvensjonen. Hva er det her som har brutt denne konvensjonen det er litt uklart selv om du krever det av alle som svarer deg.

Det som er helt klart er at Hamas har brutt alle reglene fra Geneve konvensjonen til og med den originale og mest grunnleggende fra 1800 tallet.

  • Det er forbudt å drepe en motstander som har overgitt seg.  
  • De sårede skal pleies av den parten som har dem i sin varetekt.   

Jeg er ikke vanskelig, jeg ber om kilder på denne påstanden:

Sitat

Terrorister er ikke beskyttet av Genèvekonvensjonene.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bålkaffe skrev (4 minutter siden):

Jeg leste dette i artikkelen, mener du at den er feil?

Screenshot_2024_02_07-2.png

Screenshot_2024_02_07-3.png

Screenshot_2024_02_07-4.png

..og dette har du klippet fra Al Jazeera eller?

  • Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bålkaffe skrev (1 minutt siden):

Jeg klippet det fra den artikkelen jeg ble tilsendt......?

Ok, men slik info kommer jo fra Mossad som ikke driver å utleverer mer info enn de må og som er en av verdens mest kjente etterretningstjenester. 

Israel produserer komponenter som gjør at vi kan bruke mobiler så det er soleklart at de har topp kvalitet på etterretning og kan avlytte hvem som helst, å stille spørsmål med om disse terroristene var "uskyldige pasienter" eller jihadister blir for dumt.. Legg til at terrorgruppene deres, som vanligvis sutrer og klager på alt, holder kjeft og har lagt saken død så har vi svaret på hvem disse terroristene var.

  • Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

jordy skrev (3 minutter siden):

Ok, men slik info kommer jo fra Mossad som ikke driver å utleverer mer info enn de må og som er en av verdens mest kjente etterretningstjenester. 

Israel produserer komponenter som gjør at vi kan bruke mobiler så det er soleklart at de har topp kvalitet på etterretning og kan avlytte hvem som helst, å stille spørsmål med om disse terroristene var "uskyldige pasienter" eller jihadister blir for dumt.. Legg til at terrorgruppene deres, som vanligvis sutrer og klager på alt, holder kjeft og har lagt saken død så har vi svaret på hvem disse terroristene var.

 

De har sikkert en god etterretningstjeneste, men jeg hopper ikke rett på noen sin etterretning uten at de kan faktisk bevise det de sier, såpass har jeg lært i den etterretningskrigen som er i sosiale medier og mediebildet.

 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bålkaffe skrev (6 minutter siden):

 

De har sikkert en god etterretningstjeneste, men jeg hopper ikke rett på noen sin etterretning uten at de kan faktisk bevise det de sier, såpass har jeg lært i den etterretningskrigen som er i sosiale medier og mediebildet.

 

Etterretningstjenester driver ikke på å beviser noe for kreti & pleti, så da får du bare leve i tvil og tro at dette var palestinske barn eller noe.

Hvem deltar i den etterretningskrigen du har observert, er Mossad med der?

  • Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jordy skrev (5 minutter siden):

Etterretningstjenester driver ikke på å beviser noe for kreti & pleti, så da får du bare leve i tvil og tro at dette var palestinske barn eller noe.

Hvem deltar i den etterretningskrigen du har observert, er Mossad med der?

Du trenger ikke å komme med stråmenn, vel?

Forsvarets forskningsinstitutt har vel sikkert noe om hvem som deltar, jeg regner med at omtrent alle lands etteretningstjenester er med på en eller annen form for etterretningskrig. https://www.ffi.no/forskning/prosjekter/propaganda-desinformasjon-og-pavirkningsoperasjoner

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bålkaffe skrev (15 minutter siden):

Du trenger ikke å komme med stråmenn, vel?

Forsvarets forskningsinstitutt har vel sikkert noe om hvem som deltar, jeg regner med at omtrent alle lands etteretningstjenester er med på en eller annen form for etterretningskrig. https://www.ffi.no/forskning/prosjekter/propaganda-desinformasjon-og-pavirkningsoperasjoner

..og du snakker om stråmenn..

  • Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...