Ichiko Skrevet 7. februar 2024 #121 Del Skrevet 7. februar 2024 2 minutter siden, Bålkaffe said: Angående det siste der, da er vi tilbake på det å skulle stole på hva en eller annen etteretning påstår om andre, uten å ha konkrete bevis for det. Angående svaret jeg er ute, så er altså svaret "menneske" og jeg lurer på om det finnes noen anerkjente lover som sier at man skal henrette mennesker uten at det har vært en anerkjent og legitim rettsak mot dem i ett rettsystem. For det er her vi lander helt til slutt på dette her, skal vi oppheve menneskerettighetene for mennesker som blir utpekt som terrorister av myndighetene? Jeg stoler på Israel, du får gjøre som du vil. Stoler du på opplysninger fra helsemyndighetene i Gaza? Dette er krigssituasjon, ikke en hverdagslig politiaksjon. IDF har arrestert mange medlemmer av Hamas o.l., de gjør det i de tilfellene dette er mulig. Og hva med de israelske gislene og deres menneskerettigheter, noe ingen av propal har nevnt én eneste gang i.l.a. disse fire månedene? 9 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duraton Skrevet 7. februar 2024 #122 Del Skrevet 7. februar 2024 1 minutt siden, Bålkaffe said: Er det nok å være medlem av en terrorgruppe? Da er vi igjen tilbake på dette med å stole på myndigheter som stempler grupper som terrorister da og hvor den grensa skal gå. Hvor skal den gå? Hvilke myndigheter er det vi stoler såpass på at vi tar alt de sier for god fisk? Er det greit å gjøre det samme for en gruppe med bønder i Frankrike, for eks, som blir stempla som terrorister av franske myndigheter, fordi de demonstrerer? Eller en gruppe med lastebiler i Canada? Det er ingen som har benektet at dem var medlem i terror grupper. Filosofisk debatt om hvor definisjonen begynner og slutter får bli en egen tråd. 10 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bålkaffe Skrevet 7. februar 2024 #123 Del Skrevet 7. februar 2024 Ichiko skrev (Akkurat nå): Jeg stoler på Israel, du får gjøre som du vil. Stoler du på opplysninger fra helsemyndighetene i Gaza? Dette er krigssituasjon, ikke en hverdagslig politiaksjon. IDF har arrestert mange medlemmer av Hamas o.l., de gjør det i de tilfellene dette er mulig. Og hva med de israelske gislene og deres menneskerettigheter, noe ingen av propal har nevnt én eneste gang i.l.a. disse fire månedene? Jeg stoler ikke på noen av dem, så enkelt er det. Sannheten er det første som ryker i kriger. Jeg argumenterer for menneskerettigheter i denne tråden, oppfatter du det som at jeg mener at israelske gisler skal miste sine? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bålkaffe Skrevet 7. februar 2024 #124 Del Skrevet 7. februar 2024 Duraton skrev (3 minutter siden): Det er ingen som har benektet at dem var medlem i terror grupper. Filosofisk debatt om hvor definisjonen begynner og slutter får bli en egen tråd. Men det er der vi er nå, IDF kommer med påstander om noen de drepte på et sykehus, og jeg vil se bevisene. Inntil det skjer, tror jeg veldig lite på det som sies om hva de planla. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duraton Skrevet 7. februar 2024 #125 Del Skrevet 7. februar 2024 2 minutter siden, Bålkaffe said: Men det er der vi er nå, IDF kommer med påstander om noen de drepte på et sykehus, og jeg vil se bevisene. Inntil det skjer, tror jeg veldig lite på det som sies om hva de planla. Dem kan ha planlagt poker kveld. Det har ikke noe å si. Dem var medlemmer av terroristgrupper, så dem er ikke dekket av Genévekonvensjonene. 9 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ichiko Skrevet 7. februar 2024 #126 Del Skrevet 7. februar 2024 (endret) 2 hours ago, Bålkaffe said: Jeg stoler ikke på noen av dem, så enkelt er det. Sannheten er det første som ryker i kriger. Jeg argumenterer for menneskerettigheter i denne tråden, oppfatter du det som at jeg mener at israelske gisler skal miste sine? Så når både israelske myndigheter, Hamas og PIJ sier at de tre drepte var medlemmer av Hamas og PIJ - da er du ikke enig. Fordi du "vil ha bevis". Da undres jeg virkelig på hva slags bevis du krever. Jeg spurte om gislenes menneskerettigheter, og om hvorfor ingen propal nevner dem når de er så opptatt av rettighetene til terrorister. Endret 7. februar 2024 av Ichiko 10 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet 7. februar 2024 #127 Del Skrevet 7. februar 2024 Sirisiri10 skrev (7 minutter siden): BN sier at nå er ingen steder trygge i Gaza. Han sitter sikkert å gnir seg i hendene mens han sier det. Det blir helt grusomt når de nå går inn i Rafah. Nå må noen stoppe BN, den største terroristen av dem alle. Det blir nok stor internasjonal reaksjon når de nå går inn i Rafah. "Gjør alt for å beskytte de sivile" Bullshit! Er det mulig å være så blind, hvem tror på det enda? 🫤 Og hvor er angrepet på Hamas lederene i Qatar? BN gir mer og mer inntrykk av å kun mele sin egen kake i denne krigen. Han vet at den dagen krigen er over så må han selv møte i retten for en rekke alvorlige anklager, som ville kommet til retten hvis han ikke startet utslettingen av Gaza og fordrivelsen av palestinere. BN har tilsynelatende ikke gått etter lederne til Hamas, og da er heller ikke det som gjøres på Gaza troverdig når man ser på argumentet BN har brukt hele tiden, at Hamas må tilintetgjøres. Hamas vil ikke tilintetgjøres når han ikke går etter lederne. Tvert imot skaper han mer motstand mot Israel både fra sivile palestinere og fra resten av verden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amossa Skrevet 7. februar 2024 #128 Del Skrevet 7. februar 2024 Jeg er mektig stolt over at Norge står støtt i denne saken. Er også imponert over den jobben Espen Barth-Eide gjør som utenriksminister. Han er over alt, og stiller opp til intervjuer, og jeg liker hans direkthet. Dette sa han til VG om støtten til UNRWA til VG i dag: "At 12 UNRWA-ansatte anklages for å ha deltatt i Hamas-angrepet er sjokkerende, og det er helt uakseptabelt dersom det er riktig. Men Norge har ikke godtatt premisset om at hele UNRWA, og dermed befolkningen i Gaza, samt palestinske flyktninger i Jordan, Libanon og på Vestbredden, kollektivt skal straffes for det noen enkeltindivider skal ha gjort". 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bålkaffe Skrevet 7. februar 2024 #129 Del Skrevet 7. februar 2024 Duraton skrev (3 minutter siden): Dem kan ha planlagt poker kveld. Det har ikke noe å si. Dem var medlemmer av terroristgrupper, så dem er ikke dekket av Genévekonvensjonene. En pokerkveld er ikke definert som terrorisme, så joda, det betyr ganske mye om grunnlaget for hvorfor IDF gikk til angrep på de, faktisk stemmer. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bålkaffe Skrevet 7. februar 2024 #130 Del Skrevet 7. februar 2024 Ichiko skrev (2 minutter siden): Så når både israelske myndigheter, Hamas og PIJ sier at de tre var medlemmer av Hamas og PIJ - da er du ikke enig. Fordi du "vil ha bevis". Da undres jeg virkelig på hva slags bevis du krever. Jeg spurte om gislenes menneskerettigheter, og om hvorfor ingen propal nevner dem når de er så opptatt av rettighetene til terrorister. Jeg har aldri sagt noe om at de er medlemmer, jeg har sagt at jeg vil se bevis på at de lå på sykehuset og planla aksjoner, som er grunnlaget for at IDF gikk etter de. Jeg er for menneskerettigheter for alle, det tilsier jo at de også skal gjelde israelske gisler? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duraton Skrevet 7. februar 2024 #131 Del Skrevet 7. februar 2024 Just now, Bålkaffe said: En pokerkveld er ikke definert som terrorisme, så joda, det betyr ganske mye om grunnlaget for hvorfor IDF gikk til angrep på de, faktisk stemmer. Du misforstår. I det du blir med i en terroristgruppe, så er du en terrorist. Hjelper ikke at du ble medlem for 2 sekunder siden og ikke har gjort noe terror relatert. Du er per definisjon en terrorist og har forsaket dine rettigheter i henfør til Genévekonvensjonene. Så det at dem er terrorister, fører til at dem kan taes ut. Og det er irrelevant om dem planla å utføre terrorisme eller om dem har utført terrorisme. Dem var med i terrorgrupper, ergo, dem er terrorister, ergo, dem er ikke dekket av Genévekonvensjonene. 9 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ichiko Skrevet 7. februar 2024 #132 Del Skrevet 7. februar 2024 Just now, Bålkaffe said: Jeg har aldri sagt noe om at de er medlemmer, jeg har sagt at jeg vil se bevis på at de lå på sykehuset og planla aksjoner, som er grunnlaget for at IDF gikk etter de. Jeg er for menneskerettigheter for alle, det tilsier jo at de også skal gjelde israelske gisler? Alt du maser om ang. de tre drepte er blitt besvart, men det ser ut til at du ikke leser svarene. 9 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordy Skrevet 7. februar 2024 #133 Del Skrevet 7. februar 2024 (endret) Vi og Iran fortsetter å pøse på med penger til Ham** ehh.. mener selvsagt UNRWA som har lovet å ikke bruke de på terrorvirksomhet og som kjent er disse noen vi kan stole på, de garanterte jo at det ikke forekom terrorvirksomhet på sykehusene også... Ikke noe rart at nordmenn har rykte på seg for å være naive, dette postet han for en halvtime siden og jeg gremmes 😖 Endret 8. februar 2024 av Sciurus Fjernet slettet sitat og svar til dette. Sciurus, mod 8 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NakenPanda Skrevet 7. februar 2024 #134 Del Skrevet 7. februar 2024 Bålkaffe skrev (9 minutter siden): En pokerkveld er ikke definert som terrorisme, så joda, det betyr ganske mye om grunnlaget for hvorfor IDF gikk til angrep på de, faktisk stemmer. Terrorister som spiller poker eller sjakk er fremdeles terrorister så joda 11 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julebrunost Skrevet 7. februar 2024 #135 Del Skrevet 7. februar 2024 Bålkaffe skrev (21 minutter siden): Er det nok å være medlem av en terrorgruppe? Da er vi igjen tilbake på dette med å stole på myndigheter som stempler grupper som terrorister da og hvor den grensa skal gå. Hvor skal den gå? Hvilke myndigheter er det vi stoler såpass på at vi tar alt de sier for god fisk? Er det greit å gjøre det samme for en gruppe med bønder i Frankrike, for eks, som blir stempla som terrorister av franske myndigheter, fordi de demonstrerer? Eller en gruppe med lastebiler i Canada? Nå er jo denne krigen mello Israel og Hamas. Propal har vært enig i at Hamas må tas. Hamas tas, og da starter du denne meningsløse diskusjonen? Du overser glatt hva som svares utfyllende på av flere her. Og du kommer bare med nei, det stemmer ikke, og når motparten prøver å forstå hva du mener beskylder du dem for å komme med stråmenn. (Forøvrig et altfor mye brukt begrep i denne tråden). Hva ønsker du å få ut av det? 6 1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duraton Skrevet 7. februar 2024 #136 Del Skrevet 7. februar 2024 15 minutter siden, Bålkaffe said: Jeg har aldri sagt noe om at de er medlemmer, jeg har sagt at jeg vil se bevis på at de lå på sykehuset og planla aksjoner, som er grunnlaget for at IDF gikk etter de. Jeg er for menneskerettigheter for alle, det tilsier jo at de også skal gjelde israelske gisler? Israel hadde full rett til å ta dem ut. Hvis dem i tillegg drev og planla terroraksjoner, så er det dobbelt hurra, terror avverget, hvis det ikke stemte, så er det fortsatt hurra, terrorister har blitt fjernet. 10 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ichiko Skrevet 7. februar 2024 #137 Del Skrevet 7. februar 2024 1 hour ago, jordy said: (...) Vi og Iran fortsetter å pøse på med penger til Ham** ehh.. mener selvsagt UNRWA som har lovet å ikke bruke de på terrorvirksomhet og som kjent er disse noen vi kan stole på, de garanterte jo at det ikke forekom terrorvirksomhet på sykehusene også... Ikke noe rart at nordmenn har rykte på seg for å være naive, dette postet han for en halvtime siden og jeg gremmes 😖 Takk for at du tar diskusjonen tilbake til trådens tema. Hadde denne utenriksministeren overført penger til noen fungerende humanitær organisasjon skulle jeg ikke sagt noe på det, men han insisterer på å sende pengene til UNRWA av alle - og med dét i praksis demonstrere for hele verden at Norge støtter Hamas. Enten det er hensikten eller ei, så er det faktisk slik det fremstår på den internasjonale scenen. Er det noen blant våre myndigheter som evner å tenke på hva slags konsekvenser dette kan få for Norge internasjonalt? 8 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 7. februar 2024 #138 Del Skrevet 7. februar 2024 Bålkaffe skrev (2 timer siden): Angående det siste der, da er vi tilbake på det å skulle stole på hva en eller annen etteretning påstår om andre, uten å ha konkrete bevis for det. Angående svaret jeg er ute, så er altså svaret "menneske" og jeg lurer på om det finnes noen anerkjente lover som sier at man skal henrette mennesker uten at det har vært en anerkjent og legitim rettsak mot dem i ett rettsystem. For det er her vi lander helt til slutt på dette her, skal vi oppheve menneskerettighetene for mennesker som blir utpekt som terrorister av myndighetene? Men ser du virkelig ikke at hvis Israel gikk inn i uniform ville mange faktisk uskyldige mennesker trolig blitt drept? Hvorfor er du så opptatt av rettighetene til beviselig terrorister? Deres egne organisasjoner sier de var deres folk. Hvorfor er disse drapene så ille, når alternativet var å risikere mange sivile liv eller å vente på et terrorangrep? 12 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sirisiri10 Skrevet 7. februar 2024 #139 Del Skrevet 7. februar 2024 Frisk Frosk skrev (1 time siden): BN gir mer og mer inntrykk av å kun mele sin egen kake i denne krigen. Han vet at den dagen krigen er over så må han selv møte i retten for en rekke alvorlige anklager, som ville kommet til retten hvis han ikke startet utslettingen av Gaza og fordrivelsen av palestinere. BN har tilsynelatende ikke gått etter lederne til Hamas, og da er heller ikke det som gjøres på Gaza troverdig når man ser på argumentet BN har brukt hele tiden, at Hamas må tilintetgjøres. Hamas vil ikke tilintetgjøres når han ikke går etter lederne. Tvert imot skaper han mer motstand mot Israel både fra sivile palestinere og fra resten av verden. Det er det som gjør BN så skummel. Hvor langt vil han gå? Hvor langt klarer han å gå før noen stopper han? Litt og litt dytter han grensen. Hører selv ikke på Israels allierte, USA. Ikke bare har det fatale konsekvenser for palestinerne, men også israelere. Noen fred er vel lengre unna enn noen sinne. Kan ikke forstå at enkelte støtter dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 7. februar 2024 #140 Del Skrevet 7. februar 2024 Sirisiri10 skrev (Akkurat nå): Det er det som gjør BN så skummel. Hvor langt vil han gå? Hvor langt klarer han å gå før noen stopper han? Litt og litt dytter han grensen. Hører selv ikke på Israels allierte, USA. Ikke bare har det fatale konsekvenser for palestinerne, men også israelere. Noen fred er vel lengre unna enn noen sinne. Kan ikke forstå at enkelte støtter dette. Tror ikke det er noen her inne som støtter Netanyahu, ikke som jeg har sett ihvertfall 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå