Gå til innhold

Sindre Finnes har brukt tittelen siviløkonom, selv om han aldri tok eksamen.


anonym111111

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

At det står på høyre sin hjemmeside er ikke det samme som å lyve på seg noe på cv og i intervju. Han sier jo selv han selv pleier å kalle seg økonom, og det stemmer jo.

Han har jobbet samme sted i 26 år, så ikke sikkert han har løyet der altså. Du må jo også gjerne sende med eller vise frem eksamensbevis og det har han nok ikke skal du se. 

Anonymkode: 07cbc...630

Han visste at det sto feil tittel mange steder. Han gjorde ingenting å rette feilen. Så det er det samme egentlig.

Hvis noen omtaler meg som lege, så vil jeg reagere at det er feil, fordi jeg ikke er lege. Hvis jeg bare tier, så samtykker jeg.

  • Liker 11
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vurderer å starte Partiet De ærlige og redelige.

Endret av Asmodeus
  • Liker 11
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

At det står på høyre sin hjemmeside er ikke det samme som å lyve på seg noe på cv og i intervju. Han sier jo selv han selv pleier å kalle seg økonom, og det stemmer jo.

Han har jobbet samme sted i 26 år, så ikke sikkert han har løyet der altså. Du må jo også gjerne sende med eller vise frem eksamensbevis og det har han nok ikke skal du se. 

Anonymkode: 07cbc...630

Han sier også at han ved flere anledninger har presentert seg som siviløkonom, som er en beskyttet tittel. De aller fleste går derfor ut fra at han faktisk er siviløkonom, selv om han innimellom kaller seg økonom. En siviløkonom er også en økonom, men en økonom er ikke en siviløkonom, dersom nødvendig utdannelse mangler.

Hvorfor forsvarer du hans løgner?

Og Erna, som ved aksjehandlingen sa at hun ikke hadde grunn til å mistro ektemannen, lyver jo hun også. Hun har visst om denne løgnen om utdanningen, og hadde derfor god grunn til å tvile på sin ektemann.

 

Endret av anonym111111
  • Liker 18
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

anonym111111 skrev (15 timer siden):

Dette blir verre og verre. En ting er å jukse på eksamen, men Finnes har ikke engang TATT eksamen, og allikevel later han som om han har fullført graden.

Visste ikke Erna om dette heller? (ironi)

Og hvem stoler fortsatt på henne? 

Krfs Bollestad stoler åpenbart på Erna Solberg, der Bollestad i dag i en tale på Krfs landskonferanse fortalte at hun stolte fullt og helt på Solberg og avleverte så et skuespill som skulle vise hvor inderlig rørt hun var og hvor sterkt hun følte dette (hørte det på nrks nyhetssending nettopp).

To av de ti bud går som dette:

- du skal ære din far og din mor

- du skal ikke tale usant om din neste

 

Å ære din mor og far, det har ikke bare med den enkeltes mor eller far å gjøre, det har også med våre forfedre å gjøre. I åtte år som statsminister viste Solberg at hun ikke æret våre forfedre som kjempet for selvstendighet og som utarbeidet vår grunnlov - for hun valgte å ikke være habil i et utall antall saker gjennom åtte år, hun valgte å ikke sjekke det hun var pliktig til å sjekke for å avgjøre egen habilitet, hun trosset advarsler fra både journalister og spesialister i korrupsjonssaker og fortsatte å overse problemene med at hun ikke hadde oversikt eller kontroll på mannens aksjehandel. Hun unnlot å følge opp Stortingets pålegg i 7 år som statsminister. Og før siste valg viste hun forakt for landets demokratiske valgsystem og holdt tilbake opplysninger som mye mulig kunne ha påvirket valgresultatene. Alt dette har strafferammer på flere år i fengsel.

Så kan man bare spekulere hvorfor Krf velger å støtte en statsministerkandidat som så åpenbart hverken forteller sannheten eller har respekt for landets folkevalgte forsamling og demokrati?

(Men Bollestad har vist litt av hvert av holdninger selv, tidligere: https://www.irenehov.no/2020/05/familie-mistet-tre-barn-etter-a-ha-kritisert-kommunens-ordforer/

Sannhet er det svært mange år siden var Krfs hedersmerke... At partiet med Bollestad nå går inn for å få Solberg som statsminister og få tilbake Finnes i statsministerboligen, det er ikke overraskende i det hele tatt.

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, Drizzt said:

Han visste at det sto feil tittel mange steder. Han gjorde ingenting å rette feilen. Så det er det samme egentlig.

Hvis noen omtaler meg som lege, så vil jeg reagere at det er feil, fordi jeg ikke er lege. Hvis jeg bare tier, så samtykker jeg.

I tillegg så må de som omtaler Sindre som siviløkonom ha fått den informasjonen fra noen og det er vel ingen andre enn Sindre det kan ha kommet fra. Sindre har også innrømt at han flere ganger har sagt han er siviløkonom selv om han ikke er det.   Disse løgnene er også noe han har holdt på med i over 30 år. 

Det er ikke slik at det er 1 nyhetsartikkel som har omtalt Sindre som siviløkonom ved en feil og uten at Sindre har hatt noe ansvar for feilen.  Omtrent alle artiklene om Sindre de siste 30 årene har omtalt Sindre som siviløkonom fordi han selv har kalt seg siviløkonom. 

Endret av SVK
  • Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, Isambard said:

Ja, jeg synes det er utrolig hvor mye rot og snusk det er. 7 har måttet gå fra regjeringen på bare 2 år, og det er ikke fordi AP / SP er verre enn andre.

Jeg har en tendens til å forsvare disse politikerne rett og slett fordi det ikke blir noen igjen om man krever at de er litt ryddige. Høres ut som en vits, men tross alt er politikken de står for viktigst. Jeg synes skandalene tar helt overhånd, og er lei.

Tillit er også viktig.

Endret av SVK
  • Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

SVK skrev (1 time siden):

Tillit er også viktig.

Jeg ville verken ansatt Finnes eller stemt på ham.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kunne Erna rettet opp. ikke sikkert arbeidsgiver har sett på vitnemålet hans før ansettelse heller. Med kjente mennesker tar man gjerne det de sier for god fisk. Wara gikk av etter at dama hans løy, og han visste ikke engang om det. Hvorfor skal ikke Solberg? 

Jeg er sikker på at Jonas haddde gått om kona sa hun var lege og var ansatt i et helseforetak 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Majer skrev (8 timer siden):

Her kunne Erna rettet opp. ikke sikkert arbeidsgiver har sett på vitnemålet hans før ansettelse heller. Med kjente mennesker tar man gjerne det de sier for god fisk. Wara gikk av etter at dama hans løy, og han visste ikke engang om det. Hvorfor skal ikke Solberg? 

Jeg er sikker på at Jonas haddde gått om kona sa hun var lege og var ansatt i et helseforetak 

Solberg sitter ikke i regjering og har ingen post å gå av fra slik de andre du nevner hadde på det tidspunktet.

Hun er på stortinget og leder i Høyre. Det er velgerne og Høyre som bestemmer om de vil ha henne med i neste valg.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Majer skrev (10 timer siden):

Her kunne Erna rettet opp. ikke sikkert arbeidsgiver har sett på vitnemålet hans før ansettelse heller. Med kjente mennesker tar man gjerne det de sier for god fisk. Wara gikk av etter at dama hans løy, og han visste ikke engang om det. Hvorfor skal ikke Solberg? 

Jeg er sikker på at Jonas haddde gått om kona sa hun var lege og var ansatt i et helseforetak 

Han er et selvstendig menneske i en høy stilling. Hun bestemmer ikke over mannen sin. Jeg er bare forundret over at de fortsatt er sammen etter alt som har skjedd. Det må jeg si. Han klarte ikke å slutte å handle etter skandalen engang.....

Wara synes jeg synd på. DET var en ekte skandale. Det hun gjorde var kriminelt. Jeg har forsåvidt tillit for ham, men han måtte valgt bort dama for å bli i jobben.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isambard skrev (45 minutter siden):

Han er et selvstendig menneske i en høy stilling. Hun bestemmer ikke over mannen sin. Jeg er bare forundret over at de fortsatt er sammen etter alt som har skjedd. Det må jeg si. Han klarte ikke å slutte å handle etter skandalen engang.....

Wara synes jeg synd på. DET var en ekte skandale. Det hun gjorde var kriminelt. Jeg har forsåvidt tillit for ham, men han måtte valgt bort dama for å bli i jobben.

Men som leder av Høyre, tidligere og kanskje kommende statsminister, bør hun ikke lyve til folket. Under intervjuene rundt aksjehandlingen til mannen, sa hun at hun hadde INGEN grunn til å mistro han, selv om hun hadde visst om løgnene hans i flere tiår. 
Hun synes tydeligvis det er greit å både lyve til, og skjule ting for folket hun skal representere.

Endret av anonym111111
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

anonym111111 skrev (5 minutter siden):

Men som leder av Høyre, tidligere og kanskje kommende statsminister, bør hun ikke lyve til folket. Under intervjuene rundt aksjehandlingen til mannen, sa hun at hun hadde INGEN grunn til å mistro han, selv om hun hadde visst om løgnene hans i flere tiår. 
Hun synes tydeligvis det er greit å både lyve og skjule ting for folket hun skal representere.

Jeg synes det er mye viktigere å snakke sant om hvilken politikk man står for. Ikke vente med store skatteøkninger til rett etter valget. Ikke annonsere at man vil legge ned masse vgs tilbud rett etter valget, som i Trøndelag.

Man stemmer først og fremst på hvilken politikk man ønsker. Ting som har reell påvirkning for tusenvis av mennesker.

Derfor vil ektefellene til politikerne alltid være relativt uinteressante for meg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyheten om Sindres juksing rundt en tittel han ikke har ble ikke en stor sak i mediene. Den ble publisert som en liten notis og nevnt typ 10 sekunder på Dagsrevyen, og det har vært stille om det siden. 

Helt rart. 

Jeg synes dette er en grov type omdømmejuks som en som Finnes ikke skal slippe billig unna. Det har tross alt pågått i 2 tiår, og jukset har forplantet seg i "CV'en" hans, herav hvordan han blir presentert blant annet på regjeringen.no. 

Han i hans posisjon har GARANTERT høstet fordeler i livet med å bli titulert som siviløkonom når han ikke er det. 

  • Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bombasi skrev (4 minutter siden):

Nyheten om Sindres juksing rundt en tittel han ikke har ble ikke en stor sak i mediene. Den ble publisert som en liten notis og nevnt typ 10 sekunder på Dagsrevyen, og det har vært stille om det siden. 

Helt rart. 

Jeg synes dette er en grov type omdømmejuks som en som Finnes ikke skal slippe billig unna. Det har tross alt pågått i 2 tiår, og jukset har forplantet seg i "CV'en" hans, herav hvordan han blir presentert blant annet på regjeringen.no. 

Han i hans posisjon har GARANTERT høstet fordeler i livet med å bli titulert som siviløkonom når han ikke er det. 

Han er jo litt av en type, men tross alt er han "bare" gift med en partileder, og i motsetning til aksjehandlene hans, så påvirker ikke dette konas karriere i særlig grad. Så noen særlig større nyhetsverdi enn det vi har sett at det har fått, har det vel ikke. (For ordens skyld har jeg tidligere her inne skrevet at Erna burde gå av som Høyres partileder.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.1.2024 den 1.42):

Ikke jeg heller. Kommer heller ikke til å stemme på AP, vi kan ikke ha Tåkefyrsten i Statsministerstolen i enda en periode. 

Spørsmålet er, hvem i alle dager skal man stemme på? Uansett hva man stemmer så er det enten Erna eller Jonas som ender opp som statsminister :( 

Anonymkode: 3b57c...0f7

Nei hvis alle boikotter dem så mister de makten !!! Og det frykter de mest. Stem inn de partiene som ikke er inne på Stortinget

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isambard skrev (37 minutter siden):

Jeg synes det er mye viktigere å snakke sant om hvilken politikk man står for. Ikke vente med store skatteøkninger til rett etter valget. Ikke annonsere at man vil legge ned masse vgs tilbud rett etter valget, som i Trøndelag.

Man stemmer først og fremst på hvilken politikk man ønsker. Ting som har reell påvirkning for tusenvis av mennesker.

Derfor vil ektefellene til politikerne alltid være relativt uinteressante for meg. 

Men hvordan kan du stole på at en politiker snakker sant politisk, hvis han/hun lyver om så mye annet?

Det sier noe om henne, når hun lar hele Norge tro han er noe han ikke er. Hadde ikke du reagert, om din partner presenterte seg til andre som noe han/hun ikke er?

Vi ønsker ikke politikere som lyver, skjuler ting , og tar valg basert på personlig vinning. Da viser de selv at de ikke setter politikken og folket de skal representere høyest.

Endret av anonym111111
  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tro håp kjærlighet skrev (43 minutter siden):

Nei hvis alle boikotter dem så mister de makten !!! Og det frykter de aller mest. Tving dem til å endre politikken ved å Stemme inn alle de små partiene som ikke er inne på Stortinget

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.1.2024 den 1.42):

Ikke jeg heller. Kommer heller ikke til å stemme på AP, vi kan ikke ha Tåkefyrsten i Statsministerstolen i enda en periode. 

Spørsmålet er, hvem i alle dager skal man stemme på? Uansett hva man stemmer så er det enten Erna eller Jonas som ender opp som statsminister :( 

Anonymkode: 3b57c...0f7

Da må man velge det beste av to onder. Erna har bæsja på spaden, men tviler sterkt på at hun gjør det igjen etter alt oppstyret. Torvald Tåke holder jeg meg langt unna. Han er absolutt ingen leder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

anonym111111 skrev (56 minutter siden):

Men hvordan kan du stole på at en politiker snakker sant politisk, hvis han/hun lyver om så mye annet?

Det sier noe om henne, når hun lar hele Norge tro han er noe han ikke er. Hadde ikke du reagert, om din partner presenterte seg til andre som noe han/hun ikke er?

Vi ønsker ikke politikere som lyver, skjuler ting , og tar valg basert på personlig vinning. Da viser de selv at de ikke setter politikken og folket de skal representere høyest.

Kort sag:

Jeg ville ikke sparket en pålitelig og dyktig ansatt gjennom 8 år bare fordi hun hadde en ektemann som skrøyt på seg en grad i økonomi uten å ha levert oppgaven.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isambard skrev (2 timer siden):

Kort sag:

Jeg ville ikke sparket en pålitelig og dyktig ansatt gjennom 8 år bare fordi hun hadde en ektemann som skrøyt på seg en grad i økonomi uten å ha levert oppgaven.

Dette handler jo ikke om en vanlig ansatt. Det har stått på regjeringens hjemmeside, i utallige artikler på nett, i intervjuer og nasjonale aviser, at Solbergs mann er siviløkonom. Han har også presentert seg som det i perioden hun var statsminister.

Klart hun burde reagert på det, når hun visste at det ikke stemte. 

Endret av anonym111111
  • Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...