Frisk Frosk Skrevet 15. april 2024 #821 Del Skrevet 15. april 2024 Bombasi skrev (17 timer siden): Det blir det neste. At Kjerkol kjører saken til anke gjennom advokat, på tross for at hun beviselig bevisst har jukset, fordi annulleringen ikke inneholdt noe nytt - og kun derfor. Det er kanskje det mest arrogante en politiker noensinne har gjort, isåfall. Hun overgår selv Erna da. Men Kjerkol kommer ikke til å vinne fram. Det går ikke an. Har man jukset så har man det. At hun ikke ble tatt sist skal ikke frikjenne henne nå. Man skal aldri vinne fram med å jukse. Ikke vanlige studenter, og ikke henne. Hun er ikke så spesiell som hun tror hun er. Enig med deg i alt, bortsett fra det med Erna Solberg. Ingen slår henne når det kommer til arroganse. Åtte år som inhabil statsminister, og et av hennes argument for at saken ikke burde etterforskes var at det var altfor mange saker (tusenvis!) å gå gjennom for å vurdere hennes habilitet i hver sak. Og det fungerte jo - Økokrim valgte å ikke åpne offisiell etterforskning... Erna Solberg har forøvrig også visst om at hennes mann ikke har hatt den beskyttede tittelen/utdanningen, som han bar ring for å gi inntrykk av at han hadde. En ring han forøvrig passet på å bruke i mange offentlige sammenhenger, bl.a. da Obama var i Norge. Til og med på regjeringens egne sider stod det opplyst - i Solbergs bio - at han hadde denne beskyttede tittelen han aldri har hatt. Jeg vet ikke om noen i Norge i dag som slår Solberg og co. Sammenlignet med Solberg og co blir Kjerkol bare for småfisk å regne, uansett hvor ille det hun har gjort også er. 14 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet 15. april 2024 #822 Del Skrevet 15. april 2024 Frisk Frosk skrev (2 timer siden): Enig med deg i alt, bortsett fra det med Erna Solberg. Ingen slår henne når det kommer til arroganse. Åtte år som inhabil statsminister, og et av hennes argument for at saken ikke burde etterforskes var at det var altfor mange saker (tusenvis!) å gå gjennom for å vurdere hennes habilitet i hver sak. Og det fungerte jo - Økokrim valgte å ikke åpne offisiell etterforskning... Erna Solberg har forøvrig også visst om at hennes mann ikke har hatt den beskyttede tittelen/utdanningen, som han bar ring for å gi inntrykk av at han hadde. En ring han forøvrig passet på å bruke i mange offentlige sammenhenger, bl.a. da Obama var i Norge. Til og med på regjeringens egne sider stod det opplyst - i Solbergs bio - at han hadde denne beskyttede tittelen han aldri har hatt. Jeg vet ikke om noen i Norge i dag som slår Solberg og co. Sammenlignet med Solberg og co blir Kjerkol bare for småfisk å regne, uansett hvor ille det hun har gjort også er. Du har selvfølgelig helt rett. Ble bare revet med av arrogansen til Kjerkol, som på sin måte virker helt utømmelig, men Kjerkol blir bare en spurv i forhold til mor Erna og måten Erna opptrådde i sin tid. Solberg er selve symbolet over hvor dårlig stilt det står til på tinget, og hvordan makt utnyttes både i vervet og i kampen om vervet. 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet 16. april 2024 #823 Del Skrevet 16. april 2024 Bombasi skrev (På 15.4.2024 den 19.26): Du har selvfølgelig helt rett. Ble bare revet med av arrogansen til Kjerkol, som på sin måte virker helt utømmelig, men Kjerkol blir bare en spurv i forhold til mor Erna og måten Erna opptrådde i sin tid. Solberg er selve symbolet over hvor dårlig stilt det står til på tinget, og hvordan makt utnyttes både i vervet og i kampen om vervet. Erna Solberg er ansvarlig for den største politiske skandalen siden sist verdenskrig, skal litt til for å slå den... Men ja, med alle disse politikerne som synes å mene at det skal gjelde ett sett med lover og regler for dem, og ett helt annet sett lover og regler for hvermannsen, det kan man bli temmelig frustrert over. Det tar liksom ikke slutt, den ene politikerskandalen avløser den neste. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet 20. april 2024 #824 Del Skrevet 20. april 2024 Se der ja. Det blir det neste. Kameraderi i system. Alle skal få, uansett hva de går igjennom og hvordan de håndterer det. Og tillit er det ikke så nøye med! https://www.dagbladet.no/nyheter/hoyaktuell-for-toppverv/81293142 Kjerkol høyaktuell som leder for energi- og miljøkomitèen på Stortinget. Jeg gir meg over. Det finnes tydeligvis ikke andre mennesker i dette landet. Hun går iallfall forbi noen som fortjener vervet mye mer enn henne. Hvis hun havner der da, men det ser slik ut siden selv blåblokka sier at hun skal inn dit. Jeg gir opp. 8 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sweetheaven Skrevet 20. april 2024 #825 Del Skrevet 20. april 2024 Bombasi skrev (4 minutter siden): Se der ja. Det blir det neste. Kameraderi i system. Alle skal få, uansett hva de går igjennom og hvordan de håndterer det. Og tillit er det ikke så nøye med! https://www.dagbladet.no/nyheter/hoyaktuell-for-toppverv/81293142 Kjerkol høyaktuell som leder for energi- og miljøkomitèen på Stortinget. Jeg gir meg over. Det finnes tydeligvis ikke andre mennesker i dette landet. Hun går iallfall forbi noen som fortjener vervet mye mer enn henne. Hvis hun havner der da, men det ser slik ut siden selv blåblokka sier at hun skal inn dit. Jeg gir opp. Det er dessverre slik at tillitsbrudd og manglende dømmekraft belønnes med forfremmelse i politikken og internt på Løvebakken. Når en politiker som har mistet tilliten hos folket og hos Statsministeren blir belønnet med toppverv på Stortinget, så er det en direkte fornærmelse mot velgernes forventninger. Men når man lar sterke krefter i partiet bestemme. Greit å vite. Man trenger vel ikke tillit for å ha lederstilling i energi- og miljøkomiteen. 2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Clover Skrevet 21. april 2024 #826 Del Skrevet 21. april 2024 Majer skrev (På 12.4.2024 den 12.39): Akkurat det Vi vet fremdeles ikke om Kjerkhol har jukset. Vi vet at en av de to studentene har jukset, men man sjekker ikke om ordene til medstudenten er hentet ordrett fra kilder eller ikke. Vi vet også at hun er skoleflink basert på tidligere karakterer Jeg har aldri sjekket om medstudent har skrevet ordrett av kilder. Hvem gjør det? Kan umulig tro det er vanlig I en hovedoppgave som master har man jo ansvaret i fellesskap. Selvfølgelig er det mye å skulle dobbeltsjekke samarbeidspartneren, men det ville jeg gjort om jeg skulle skrevet master sammen med noen nå ja. Men, jeg skrev min alene, kommer ikke til å ta fler, og ville heller ikke levert en hovedoppgave med partner. Man kan samarbeide om mye, men sånt…? Forstår ikke at de skal ha det systemet. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gliffy Skrevet 21. april 2024 #827 Del Skrevet 21. april 2024 Just now, Clover said: I en hovedoppgave som master har man jo ansvaret i fellesskap. Selvfølgelig er det mye å skulle dobbeltsjekke samarbeidspartneren, men det ville jeg gjort om jeg skulle skrevet master sammen med noen nå ja. Men, jeg skrev min alene, kommer ikke til å ta fler, og ville heller ikke levert en hovedoppgave med partner. Man kan samarbeide om mye, men sånt…? Forstår ikke at de skal ha det systemet. Det er vel fordi det er mye billigere for utdanningsinstitusjonene. Det blir stadig mer gruppearbeider også, hvor de sterkere elevene må sope med seg de som ikke gjør noen innsats. Supert for universitetet, de bruker de sterkere studentene som hjelpelærere for de svakere, og de får mange færre oppgaver å rette. Ikke så kult for studentene, særlig ikke de som er flittige og må dekke over for de som ikke gjør noen innsats for å få bestått på gruppeoppgaven. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Clover Skrevet 21. april 2024 #828 Del Skrevet 21. april 2024 Bombasi skrev (23 timer siden): Se der ja. Det blir det neste. Kameraderi i system. Alle skal få, uansett hva de går igjennom og hvordan de håndterer det. Og tillit er det ikke så nøye med! https://www.dagbladet.no/nyheter/hoyaktuell-for-toppverv/81293142 Kjerkol høyaktuell som leder for energi- og miljøkomitèen på Stortinget. Jeg gir meg over. Det finnes tydeligvis ikke andre mennesker i dette landet. Hun går iallfall forbi noen som fortjener vervet mye mer enn henne. Hvis hun havner der da, men det ser slik ut siden selv blåblokka sier at hun skal inn dit. Jeg gir opp. Huff. Det må være mulig å finne alternativ til å vippe vekk disse ved valget. I USA er det ikke så mange muligheter, men her er det iallfall mulig å velge noe annet for å velge vekk det verste. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Clover Skrevet 21. april 2024 #829 Del Skrevet 21. april 2024 Gliffy skrev (2 minutter siden): Det er vel fordi det er mye billigere for utdanningsinstitusjonene. Det blir stadig mer gruppearbeider også, hvor de sterkere elevene må sope med seg de som ikke gjør noen innsats. Supert for universitetet, de bruker de sterkere studentene som hjelpelærere for de svakere, og de får mange færre oppgaver å rette. Ikke så kult for studentene, særlig ikke de som er flittige og må dekke over for de som ikke gjør noen innsats for å få bestått på gruppeoppgaven. Mhm. Studier på salg ja. Alt er på vei nedover. Norge selger seg ut, sykehusene er blakke, regler fungerer ikke, gangstas paradise, flere fattige og større forskjell på folk. Kanskje mer likt USA på flere måter. Er ikke sikkert vi kan stole på noen av de andre partiene eller politikerne heller da. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sfr Skrevet 23. april 2024 #830 Del Skrevet 23. april 2024 10 dager senere ... https://www.vg.no/nyheter/i/4Bj2aq/dette-er-kjerkols-nye-rolle De fornekter seg ikke.. Men hvordan i alle dager er dette greit? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
velociraptor Skrevet 24. april 2024 #831 Del Skrevet 24. april 2024 Sfr skrev (10 timer siden): 10 dager senere ... https://www.vg.no/nyheter/i/4Bj2aq/dette-er-kjerkols-nye-rolle De fornekter seg ikke.. Men hvordan i alle dager er dette greit? det er så provoserende at jeg blir stum 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minimymlen Skrevet 2. mai 2024 #832 Del Skrevet 2. mai 2024 Pinlig hele greia! Hvem er det som betaler for advokattimene til Kjerkol i denne saken? 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet 2. mai 2024 #833 Del Skrevet 2. mai 2024 Det spiller for så vidt ingen rolle, men rent etisk er det jo forskjell på å jukse fordi man er dårlig og å jukse fordi man regner med å ikke bli oppdaget. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mwanafunzi Skrevet 2. mai 2024 #834 Del Skrevet 2. mai 2024 Kålrota skrev (19 minutter siden): Det spiller for så vidt ingen rolle, men rent etisk er det jo forskjell på å jukse fordi man er dårlig og å jukse fordi man regner med å ikke bli oppdaget. Jeg synes det mest interessante i denne saken er om universiteter og høyskoler skal kunne ombestemme seg når det gjelder allerede tildelte grader, og i så fall hvor lang frist skal de ha på det. Oppgaven er jo vurdert og fikk til og med en god karakter, men plutselig skal den annulleres? Hvordan vil dette påvirke andre masterstudenter som skal avgjøre om de ønsker at egne oppgaver skal få bli publisert, og forskning generelt? Greit nok at pressen plutselig «oppdager» at masteroppgaven hennes bærer preg av plagiat, men hvorfor var det akkurat hennes oppgave de sjekket? Sjekket de alle? Tviler på at de har tid til det. Jeg synes hele denne saken lukter, og at en samlet presse dilter etter og ikke stiller kritiske spørsmål til denne prosessen er urovekkende. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 2. mai 2024 #835 Del Skrevet 2. mai 2024 Kålrota skrev (24 minutter siden): Det spiller for så vidt ingen rolle, men rent etisk er det jo forskjell på å jukse fordi man er dårlig og å jukse fordi man regner med å ikke bli oppdaget. Å plagiere i et slikt omfang Kjerkol har gjort uten å skjønne hva man faktisk gjør seg skyldig i er nesten verre enn å gjøre det med forsett - i hvert fall mht dømmekraft og refleksjonsnivå. Jeg kan fremdeles ikke fatte at det ikke finnes noen bedre enn henne og hennes like til de høyeste tillitsvervene i norsk politikk, både mht intelligens og moral. 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minimymlen Skrevet 2. mai 2024 #836 Del Skrevet 2. mai 2024 Aricia skrev (5 minutter siden): Å plagiere i et slikt omfang Kjerkol har gjort uten å skjønne hva man faktisk gjør seg skyldig i er nesten verre enn å gjøre det med forsett - i hvert fall mht dømmekraft og refleksjonsnivå. Jeg kan fremdeles ikke fatte at det ikke finnes noen bedre enn henne og hennes like til de høyeste tillitsvervene i norsk politikk, både mht intelligens og moral. Amen! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet 2. mai 2024 #837 Del Skrevet 2. mai 2024 Aricia skrev (33 minutter siden): Å plagiere i et slikt omfang Kjerkol har gjort uten å skjønne hva man faktisk gjør seg skyldig i er nesten verre enn å gjøre det med forsett - i hvert fall mht dømmekraft og refleksjonsnivå. Jeg kan fremdeles ikke fatte at det ikke finnes noen bedre enn henne og hennes like til de høyeste tillitsvervene i norsk politikk, både mht intelligens og moral. Det er jeg hjertens enig i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gliffy Skrevet 2. mai 2024 #838 Del Skrevet 2. mai 2024 2 hours ago, Mwanafunzi said: Jeg synes det mest interessante i denne saken er om universiteter og høyskoler skal kunne ombestemme seg når det gjelder allerede tildelte grader, og i så fall hvor lang frist skal de ha på det. Oppgaven er jo vurdert og fikk til og med en god karakter, men plutselig skal den annulleres? Hvordan vil dette påvirke andre masterstudenter som skal avgjøre om de ønsker at egne oppgaver skal få bli publisert, og forskning generelt? Greit nok at pressen plutselig «oppdager» at masteroppgaven hennes bærer preg av plagiat, men hvorfor var det akkurat hennes oppgave de sjekket? Sjekket de alle? Tviler på at de har tid til det. Jeg synes hele denne saken lukter, og at en samlet presse dilter etter og ikke stiller kritiske spørsmål til denne prosessen er urovekkende. Det har jo dukket opp nye opplysninger, og da er det vanlig at man vurderer saken på nytt. Det er ikke at den plutselig skal annulleres helt ut av det blå. Det har kommet fram opplysninger som tilsier at hun ikke skulle ha hatt graden i utgangspunktet og da skal den selvfølgelig trekkes tilbake, uansett hvor lang tid det har gått. Det kan jo ikke være sånn at hvis man har jukset så er det bare å holde det skjult lenge nok så får man lov til å beholde graden uansett. Hvis man har plagiert, eller fått noen andre til å skrive oppgaven for seg, eller det er andre ting som tilsier at man aldri skulle hatt noen grad, så oppfyller man jo ikke kriteriene som kvalifiserer til den graden. At man har sluppet unna med det i noen år endrer ikke på det, man er jo fortsatt ikke kvalifisert. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mwanafunzi Skrevet 2. mai 2024 #839 Del Skrevet 2. mai 2024 Gliffy skrev (1 time siden): Det har jo dukket opp nye opplysninger, og da er det vanlig at man vurderer saken på nytt. Hvilke nye opplysninger er det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gliffy Skrevet 2. mai 2024 #840 Del Skrevet 2. mai 2024 13 minutter siden, Mwanafunzi said: Hvilke nye opplysninger er det? Plagiat som ikke var avdekket i den første plagiatkontrollen ved innlevering. Da hun leverte fant de 19% plagiat, da saken ble behandlet i nemd hadde de funnet 43%. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå