Tiger Jack Skrevet 9. februar #241 Del Skrevet 9. februar (endret) Jensen er jo en dyktig manipulator, og vet jo hva som skal til for å lure systemet. Jeg tipper han klarer å lure seg unna denne tekstmeldingen også. Jeg tror ikke en lik tekstmeling er nok til å endre denne saken. Det var fire psykiatere, én fastlege og én psykolog som i såfall ble lurt her. Jeg tror ikke Eirik Jensen blir å sone ett minutt mere. Det spesielle oppi dette er jo at om han hadde tilstått da han ble tatt i 2014 og latt seg arrestere og fengsles, så hadde han trolig vært ute nå. Han hadde fått et par års strafferabatt for tilståelse og samarbeid, og i Norge er man ute etter 2/3 soning. Cappelen ble jo løslatt i 2022. Endret 9. februar av Tiger Jack 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenfryden Skrevet 9. februar #242 Del Skrevet 9. februar Dolmøy29 skrev (På 7.2.2025 den 23.54): Han er en hardbarka kriminell. Hun dama hans er jo stokk dum. »har aldri skrevet de meldingene» »har skrevet meldinger, men bare som en kladd» »noen hacket seg inn på telefonen min» »noen må ha bøffa teleonen min» Er hun dum eller er dette en tekst fra Gartnerlosjen? Og ikke minst;» Jeg lyver ikke til familie og venner ass. Men politi og leger og sånn går greit «😳 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ravnen_238 Skrevet 9. februar #243 Del Skrevet 9. februar Janzypants skrev (20 timer siden): Så jeg spør igjen - hvor mye vekt burde ilegges de sakkyndige når det kommer til psykiatri? Du kan stille det samme spørsmålet om domstolen. Det samme skjer hele tiden der, hvor man i tingretten blir dømt for noe, men i lagmannsretten frikjent. Jeg tror dette handler mer om menneskelige feil, for vi er alle mennesker. Det er 100% umulig å ikke bli påvirket i jobben sin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AdonisFFM Skrevet 9. februar #244 Del Skrevet 9. februar Hverken psykiatri, Kirurgi, Kardiologi eller den saks skyld rettsmedisin er noen "presis" vitenskap. Summasjon av helhetlige vurderinger skjer hele tiden. Rettsvesenet som sådan er vel heller ikke det da JUSS jo ikke er basert på vitenskapelig metodikk i det hele tatt. Jeg tipper noen reversjering/regresjon av hans soningstilstand blir en veldig slitsom sak og i praksis umulig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Junijulia Skrevet 9. februar #245 Del Skrevet 9. februar (endret) Tiger Jack skrev (11 timer siden): Jensen er jo en dyktig manipulator, og vet jo hva som skal til for å lure systemet. Jeg tipper han klarer å lure seg unna denne tekstmeldingen også. Jeg tror ikke en lik tekstmeling er nok til å endre denne saken. Det var fire psykiatere, én fastlege og én psykolog som i såfall ble lurt her. Jeg tror ikke Eirik Jensen blir å sone ett minutt mere. Det spesielle oppi dette er jo at om han hadde tilstått da han ble tatt i 2014 og latt seg arrestere og fengsles, så hadde han trolig vært ute nå. Han hadde fått et par års strafferabatt for tilståelse og samarbeid, og i Norge er man ute etter 2/3 soning. Cappelen ble jo løslatt i 2022. Jeg er redd for det kommer til å gå prestisje i denne saken med tekstmeldingene. Det skal noe til for de fire psykiaterne, fastlegen og psykologen og innrømme at de har blitt lurt. Det går ut over profesjonen deres. Tror ikke Jensen kommer til å sone noe mer. Endret 9. februar av Junijulia 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 9. februar #246 Del Skrevet 9. februar Eirik Jensen skriver: Hei alle sammen. Som de fleste har fått med seg har det blåst kraftig rundt oss de siste dagene. Vi anser at det er nødvendig at vi kommer med litt mer informasjon om disse tingene. Først: Når det gjelder den famøse sms'en så er det viktig å presisere at den ikke er sendt til vedkommende som har bragt den til Vg. Den er stjålet fra Ragnas telefon, sannsynligvis allerede tidlig i 2023, sammen med flere andre sms og bilder. Ragnas telefon har ligget tilgjengelig for hun som står bak dette ved flere anledninger. Den samme personen startet sin " kampanje" mot meg ved å ringe sakkyndige psykiater i starten av november. Dette gjorde hun anonymt, med en bønn til psykiateren om at hen ikke måtte fortelle om opprigningen, for da hun" innringeren) til å få torpedoer på nakken". Da " fryktet hun for sitt liv". Hun sa videre i samtalen at " Ragna står bak alt - dette er et skuespill". Psykiateren valgte, profesjonell som hen er, å se bort fra henvendelsen. Vi skjønte med en gang hvem innringeren var... Det hører med til historien at hun etter dette fortsatte å ringe Ragna som om ingenting hadde skjedd. Ragna tok telefonen et par ganger før hun brøt kontakten. Da Ragna noen uker senere allikevel valgte å konfrontere henne med det hun hadde gjort, og spurte hvorfor hun hadde ringt til psykiateren hadde hun ikke noe annet svar på det enn at hun syntes Ragna " kastet bort masse tid på meg". Hele samtalen tok hun opp på lyd som hun senere leverte til Vg Det er der Ragna sier at hun kan "lyve til legene og politiet, men ikke til folk rundt seg, og at hun "ikke ønsker Eirik bak betongen igjen". Når hun da ikke lyktes med å få meg i fengsel igjen etter opprigningen til psykiateren tok hun det et skritt videre ved å kontakte Vg. Her har hun levert flere sms og bilder som hun håper kan få meg tilbake i fengsel igjen. Når det gjelder innholdet i sms'en så skjønner vi at dette manifesterer seg på en merkelig måte. For det første så er den gjengitt stykkvis og delt, og den er også ufullstendig. Dvs at sms'en ikke gjengis i sin helhet. Det er forskjellige grunner til det. En av dem handler om å skåne en annen person som ikke kan tale sin sak her. Da får det heller se merkelig ut. Dette er av høyst privat karakter. Vi har nå bestemt oss for å fortelle at det ikke er første gang hun prøver å ødelegge mennesker. Hun hadde et kortvarig forhold til en nå avdød advokat etter at hsn slutter i sitt virke. Det hun gjorde mot han er så infamt at det er vanskelig å sette ird på det. Hun tok flere titalls lydopptak av han, som hun så distribuerte ut til forskjellige folk. Vi mottok mange meldinger fra han hvor han uttrykte stor fortvilelse over dette. Så hun har faktisk bruk samme strategi som hun gjør mot meg nå. Vi velger å fortelle dette fordi det kanskje nyanserer bildet litt. Til sist: Takk for at dere støtter - det betyr mer enn noensinne! Eirik og Ragna 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AdonisFFM Skrevet 9. februar #247 Del Skrevet 9. februar Junijulia skrev (2 timer siden): Jeg er redd for det kommer til å gå prestisje i denne saken med tekstmeldingene. Det skal noe til for de fire psykiaterne, fastlegen og psykologen og innrømme at de har blitt lurt. Det går ut over prosesjonen deres. Tror ikke Jensen kommer til å sone noe mer. Utifra det jeg kjenner til om rettsystemet og spesielt rettspsykiatri vil jeg si at det er omtrent 100% utelukket at hans nåværende straffestatus blir endret. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Junijulia Skrevet 9. februar #248 Del Skrevet 9. februar (endret) Det som virkelig er tragisk i denne saken er at de ressurssterke klarer å unngå soning, mens de virkelig psykisk syke må sone. Endret 9. februar av Junijulia 9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ravnen_238 Skrevet 9. februar #249 Del Skrevet 9. februar Junijulia skrev (49 minutter siden): Det som virkelig er tragisk i denne saken er at de ressurssterke klarer å unngå soning, mens de virkelig psykisk syke må sone. Likhet for loven er en illusjon. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Janzypants Skrevet 9. februar #250 Del Skrevet 9. februar AdonisFFM skrev (6 timer siden): Hverken psykiatri, Kirurgi, Kardiologi eller den saks skyld rettsmedisin er noen "presis" vitenskap. Summasjon av helhetlige vurderinger skjer hele tiden. Rettsvesenet som sådan er vel heller ikke det da JUSS jo ikke er basert på vitenskapelig metodikk i det hele tatt. Jeg tipper noen reversjering/regresjon av hans soningstilstand blir en veldig slitsom sak og i praksis umulig. Muligens litt på siden, men jeg ble nysgjerrig på hvilken måte du mener at kirurgi eller kardiologi IKKE er noen "presis" vitenskap? 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Junijulia Skrevet 9. februar #251 Del Skrevet 9. februar Jeg lurer på, hvis noen kan svare. Hvis han blir syk av å sone i fengsel, altså sonings udyktig. Hvorfor blir det da ikke hjemmesoning med lenke? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 9. februar #252 Del Skrevet 9. februar Junijulia skrev (5 timer siden): Det som virkelig er tragisk i denne saken er at de ressurssterke klarer å unngå soning, mens de virkelig psykisk syke må sone. Det tragiske i denne saken er at man faktisk klarte å perversere rettsstaten til å dømfelle en person for å tekkes en fagpolitisk yrkesretning på tross av samfunnsøkonomiske behov. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 10. februar #253 Del Skrevet 10. februar Druid skrev (7 timer siden): Det tragiske i denne saken er at man faktisk klarte å perversere rettsstaten til å dømfelle en person for å tekkes en fagpolitisk yrkesretning på tross av samfunnsøkonomiske behov. Hvilken fagpolitisk yrkesretning? Og hvem er «man»? 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 10. februar #254 Del Skrevet 10. februar Hulderen skrev (44 minutter siden): Hvilken fagpolitisk yrkesretning? Og hvem er «man»? Der er folk innen politiet som ønsker en dreining fra et politi som er fokusert på forebygging til innsatts basert. Du vet, det som fungerer så bra i Sverige… I stedet for å patruljere, gå på skolebesøk og Erik Jensen sin metode for å knuse gjenger, ønsker de å rykke ut med gønnere når noe skjer: mer action , mindre folk og mindre bortkastet tid med drittunger. Erik Jensen sitt arbeid med gjeng kriminalitet er det eneste vi ser direkte gevinst av, så det var viktig å ødelegge. Det hjelper også på hvor mye våpen som blir brukt i de kriminelle nettverkene, så det er positivt for å tvinge fram bevæpning også. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AdonisFFM Skrevet 10. februar #255 Del Skrevet 10. februar Janzypants skrev (14 timer siden): Muligens litt på siden, men jeg ble nysgjerrig på hvilken måte du mener at kirurgi eller kardiologi IKKE er noen "presis" vitenskap? En presis vitenskap er jo nettopp det. Bevisbasert og ikke minst fundametal kunnskap. Disse to disiplinene er jo en utrolig bra summasjon av kunnskap, men det er jo et stort element av klinisk praksis som er dynamisk og utvikler seg hele tiden. Derimot innen disse feltene er det jo mye vitenskap. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eva-Lena Skrevet 8. mai #256 Del Skrevet 8. mai Nå er Eirik Jensen ute av fengsel, men med fotlenke. Han er varig soningsudyktig pga helsesituasjonen. Jippi sier jeg, men skulle gjerne likt å visst hva denne helsesituasjonen innebærer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bymus Skrevet 8. mai #257 Del Skrevet 8. mai En klok avgjørelse som jeg håper vil føre til at også andre som sliter psykisk med soning får slippe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linebruker Skrevet 8. mai #258 Del Skrevet 8. mai God nyhet, siden saken hans stinker skikkelig. https://www.dagbladet.no/bok/bevisene-ble-manipulert/82240605 Uansett sitter det alt for mange alvorlig psykisk syke i fengsel. Psykiatrien er jo bygd ned i mange år. Husk at noen slipper rett ut i samfunnet etter mange år i fengsel, uten noen form for oppfølgning. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pipaluk Skrevet 8. mai #259 Del Skrevet 8. mai Eva-Lena skrev (3 timer siden): Nå er Eirik Jensen ute av fengsel, men med fotlenke. Han er varig soningsudyktig pga helsesituasjonen. Jippi sier jeg, men skulle gjerne likt å visst hva denne helsesituasjonen innebærer. Hadde han ikke fotlenke den tiden han allerede har vært utenfor fengsel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Livetskjer Skrevet 8. mai #260 Del Skrevet 8. mai Nå håper han at han fikk fred til å jobbe med gjenopptakelse sin…. Så er det derfor han har fått lenkesoning? Her er det noe veldig rart!!! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå