Gå til innhold

Eirik Jensen løslates videre.


Baktus

Anbefalte innlegg

Idag melder VG at soningsavbruddet til Eirik Jensen forlenges til juni 2024. Jeg syntes nå at kriminalomsorgen begynner å påføre Jensen like store belastningsskader og tortur som det domstolene drev med under saksbehandlingen mot han.. Jensen ble frikjent av Norges siste jury i hovedspørsmålet om skyld men domstolen tilsidesatte frifinnelsen etter en lang pause, i det man kan kalle et rettsdrama.

Jensen ble i 2022 innlagt på sykehus under soningen sin og ble erklært soningsudyktig etterpå og løslatt i 6 mnd.

Hvis nå kriminalomsorgen skal " kreve " at Jensen er alvorlig syk i 21 år så kan ikke det kalles annet enn tortur.. enten er man soningsudyktig når man kalles inn til soning eller soner en straff eller så er man det ikke. Er man det så må vedkommende løslates og behandles frisk den tiden det tar , hva angår dommen så er den utgjort som ikke soningsdyktig. Ethvert menneske må ha en rett til å bli frisk , man skal ikke kunne kreve at man skal være syk.

Dommen mot Eirik Jensen bør stå  ferdiggjort som soningsudyktig. 

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

pasientjournaler skal jo egentlig ikke henge på oppslagstavler da og  heller ikke skrives av hvermansen ...så la oss håpe at journalene er trygt forvart der de skal være.. det er heller ingen som har sagt noe annet enn helsetilstanden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

trioving skrev (4 timer siden):

Er det noen som vet hvordan han er syk? 

Jeg aner ikke hva slags årsak det kan være for å slippe sone. Han er såpass gammel og jeg mistenker uhelbredelig kreft. Jeg kan selvsagt ta feil.

At han sliter psykisk er nok ingen grunn for å slippe sone. Er nok mange i fengsel som sliter big time psykisk.At han kanskje er suicidal er heller ingen grunn da de kan overvåke han 24/7 for å forhindre selvmord.

Kan jo være andre årsaker også som feks hjerneblødning/hjerneslag og sterkt svekket av den grunn.

Det har jo ikke vært ett eneste bilde eller intervju med hverken Jensen eller dama hans siden han ble sluppet fri, iallefall ikke noe jeg har fått med meg.

Uansett så er det helt greit for meg at han slipper some. Jeg har støttet han hele veien.

Endret av Eva-Lena
Rettet skrivefeil
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er uansett ikke skyldig i det han er dømt for...han er blitt lurt. Noen måtte jo kastes under bussen, det ble han. Han visste for mye om andre i toppen, er lite miljø i Norge. Han var også en som var utenfor, kjørte sitt eget løp. Det likte ikke alle rundt han. Les boka om han :) 

  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenelarsen skrev (På 19.1.2024 den 21.07):

Han er uansett ikke skyldig i det han er dømt for...han er blitt lurt. Noen måtte jo kastes under bussen, det ble han. Han visste for mye om andre i toppen, er lite miljø i Norge. Han var også en som var utenfor, kjørte sitt eget løp. Det likte ikke alle rundt han. Les boka om han :) 

Om han er skyldig i alt han er tiltalt for skal jeg ikke spekulere i, men at han har gjort ting han ikke burde JA, men han er aldri i verden alene om det i etaten, det er flere sure epler der. Feks var han med å løse noen store saker etter 80-90 tallet? 

Men at han er blitt lurt tror jeg også, jeg sa før han fikk den endelige dommen at han sitter kanskje 5-7år han tar den for laget. Så slipper han ut av en eller annen grunn, er noe som ikke stemmer her 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Baktus skrev (På 19.1.2024 den 13.35):

Idag melder VG at soningsavbruddet til Eirik Jensen forlenges til juni 2024. Jeg syntes nå at kriminalomsorgen begynner å påføre Jensen like store belastningsskader og tortur som det domstolene drev med under saksbehandlingen mot han.. Jensen ble frikjent av Norges siste jury i hovedspørsmålet om skyld men domstolen tilsidesatte frifinnelsen etter en lang pause, i det man kan kalle et rettsdrama.

Jensen ble i 2022 innlagt på sykehus under soningen sin og ble erklært soningsudyktig etterpå og løslatt i 6 mnd.

Hvis nå kriminalomsorgen skal " kreve " at Jensen er alvorlig syk i 21 år så kan ikke det kalles annet enn tortur.. enten er man soningsudyktig når man kalles inn til soning eller soner en straff eller så er man det ikke. Er man det så må vedkommende løslates og behandles frisk den tiden det tar , hva angår dommen så er den utgjort som ikke soningsdyktig. Ethvert menneske må ha en rett til å bli frisk , man skal ikke kunne kreve at man skal være syk.

Dommen mot Eirik Jensen bør stå  ferdiggjort som soningsudyktig. 

Har man fått 21års fengsel så får man ikke gå fri, er man sjuk så havner man på sykehuset og slikt og når man er for frisk til å være der så er det tilbake i fengsel igjen, det er ikke 32 dager for fyllekjøring han sitter inne for. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eidetiker skrev (15 minutter siden):

Har man fått 21års fengsel så får man ikke gå fri, er man sjuk så havner man på sykehuset og slikt og når man er for frisk til å være der så er det tilbake i fengsel igjen, det er ikke 32 dager for fyllekjøring han sitter inne for. 

Han er soningsudyktig. å kreve soning av en soningsudyktig så går man fort over til tortur og brudd på menneskeverd, noe en straff ikke skal være.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baktus skrev (48 minutter siden):

Han er soningsudyktig. å kreve soning av en soningsudyktig så går man fort over til tortur og brudd på menneskeverd, noe en straff ikke skal være.

Så vist Breivik har for dårlig helse til å sitte inne slipper han ut da? 

Vet at Jensen er erklært soningsudyktig, men ligger han syk på sykehuset eller rusler han rundt i gata, det er litt det som er poenget, 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eidetiker skrev (Akkurat nå):

Så vist Breivik har for dårlig helse til å sitte inne slipper han ut da? 

Vet at Jensen er erklært soningsudyktig, men ligger han syk på sykehuset eller rusler han rundt i gata, det er litt det som er poenget, 

det er uhyre sjeldent at noen blir erklært soningsudyktig , det er ikke slik at man går inn til soning , ser seg rundt og sier at man ikke trives der..det er nok atskillelig strengere krav til å bli erklært soningsudyktig..og husk..det er ikke kriminalomsorgen sine egne meninger..det er helsevesenet som har kommet til konklusjonen. slik jeg har forstått det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flere faktorer som spiller inn, noen slipper feks ved traumatisk vond barndom. Mange dør under dom av sykdom og får ikke komme ut, men faktum er at han fikk lovens strengeste straff på 21år . Og da bør han helst være sengeliggende for å slippe unna det

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baktus skrev (1 time siden):

Han er soningsudyktig. å kreve soning av en soningsudyktig så går man fort over til tortur og brudd på menneskeverd, noe en straff ikke skal være.

Enig, dessuten var det cannabis som ingen noensinne har dødd av. Viktigere å holde Breivik i fengsel. Sånn med tanke på samfunnsikkerhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vel den strenge straffen for korrupsjon, ikke bare for dopsmugling.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eidetiker skrev (2 timer siden):

Har man fått 21års fengsel så får man ikke gå fri, er man sjuk så havner man på sykehuset og slikt og når man er for frisk til å være der så er det tilbake i fengsel igjen, det er ikke 32 dager for fyllekjøring han sitter inne for. 

Nemlig. Og det sitter relativt mange syke og psyke mennesker i fengsel - selvmord blant innsatte er ikke akkurat uvanlig. Så med praksisen som vises her er det relativt mange som burde vært erklært somingsudyktige og sluppet ut, gitt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baktus skrev (2 timer siden):

Han er soningsudyktig. å kreve soning av en soningsudyktig så går man fort over til tortur og brudd på menneskeverd, noe en straff ikke skal være.

Joda. Men soningsudyktig er noe han er , det er ingen som har sagt han er det permanent. Og jeg undres jo hvorfor akkurat han er soningsudyktig, når det er mennesker som lykkes med selvmordsforsøk etter flere forsøk, som man har konkludert med fint kan sitte inne, selv om det er åpenbart at de kommer til å ta sin død av det.  Har han utviklet demens eller uhelbredelig kreft? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...