Spitzy Skrevet 4. juni 2024 #181 Skrevet 4. juni 2024 Nutz skrev (På 1.6.2024 den 13.26): Han vil ikke inn igjen og det er forståelig, men det vil jo ingen. Han sitter isolert fra de andre og har hatt et helt år fri, hvem tror han at han er? Innlagt på sykehus fordi han ikke vil i fengsel? Kom igjen. Ok
Nutz Skrevet 4. juni 2024 #182 Skrevet 4. juni 2024 6 hours ago, Spitzy said: Ok Du syntes det er rettferdig at han skal slippe mens alle andre må sone?
Orly Skrevet 4. juni 2024 #184 Skrevet 4. juni 2024 Nutz skrev (På 1.6.2024 den 13.26): Han vil ikke inn igjen og det er forståelig, men det vil jo ingen. Han sitter isolert fra de andre og har hatt et helt år fri, hvem tror han at han er? Innlagt på sykehus fordi han ikke vil i fengsel? Kom igjen. Han er syk , det er det da ingen tvil om 5
Nutz Skrevet 5. juni 2024 #186 Skrevet 5. juni 2024 8 hours ago, Capazitet said: Kan han ha trua med sjølvmord? Ja det er det man leser mellom linjene etter samboerens uttalelse. 3
Spitzy Skrevet 5. juni 2024 #187 Skrevet 5. juni 2024 Nutz skrev (14 timer siden): Du syntes det er rettferdig at han skal slippe mens alle andre må sone? Veldig merkelig spørsmål. Jeg soner ikke . Gjør du? Jeg er ikke overbevist om at han er skyldig, det var heller ikke jurien, så han har vel allerede blitt behandlet urettferdig. La oss si at han er skyldig, vel de klarte jo og få han dømt til slutt, da må vi vurdere om han rettferdig er soningsdyktig, da må jeg se på i sykejournaler jeg ikke har tilgang til så det overlater jeg til andre. Når du postet så diffust i går uten noe sammenheng eller link og jeg ikke fant noe nytt på nyhetene lurte jeg på hva du ville . Hvis det du ville var og spørre om det er rettferdig at han ikke soner imens alle andre gjør det , blir svaret at selv har jeg ikke sonet en dag i hele mitt liv, men hvis du er soningsdyktig og kriminell synes jeg det er rettferdig at du og de du sitter inne med soner selvom jensen slipper grunnet sykdom. 3 1
Spitzy Skrevet 5. juni 2024 #188 Skrevet 5. juni 2024 Capazitet skrev (11 timer siden): Kan han ha trua med sjølvmord? Det har han jo gjort i intervju også. Ikke direkte truet , men sånn realistisk. Hva er fremtidsplanen? . Han er en gammel mann som som sannsynligvis skal sitte resten av livet i fengsel ( i følge dommen ) og må være isolert fordi han tross alt har gjort den jobben han har gjort. Så, what to do? Er det noe og leve videre for? Det intervjuet jeg leste er flere år gammelt, jeg finner ikke noe nytt . Noen som har link/ kilde?
Nutz Skrevet 5. juni 2024 #189 Skrevet 5. juni 2024 https://www.nettavisen.no/nyheter/eirik-jensen-ankommer-ringerike-psykiatriske-sykehus-sammen-med-samboeren-derfor-er-han-innlagt/s/5-95-1836106 Forrige helg var han observert på skopping med kjæresten, det er ikke riktig. Det er mange som har det vanskelig i fengsel, men de har ikke penger til advokater som kan jobbe på så iherdig som Eirik sine. Her går en dømt mann ute i det fri fordi han ikke VIL sitte i fengsel. Jeg har ikke ord. 3 2
Pipaluk Skrevet 9. juni 2024 #190 Skrevet 9. juni 2024 Hva vil det innebære å ikke være soningsdyktig?
Anonym75o Skrevet 9. juni 2024 #191 Skrevet 9. juni 2024 Boetica skrev (På 13.3.2023 den 12.26): Så merkelig! Lurer på hva årsaken er, mere spesifikt. Taushetsplikt
Nutz Skrevet 17. juni 2024 #192 Skrevet 17. juni 2024 Jeg har nå sett tv2 serien om Oslo Fengsel. På to episoder er det to selvmordsforsøk. Det er også en hel avdeling med innsatte som egentlig skulle vært på psykiatrisk. Truer de med selvmord slik som Eirik, blir de satt på glattcelle. Eirik får gå fri. HVORFOR?! Hvorfor får han spesialbehandling? 2 7
densatt Skrevet 18. juni 2024 #193 Skrevet 18. juni 2024 De fleste har en form for sykdom (og kanskje psykisk) i norske fengsler. Man slipper ikke de ut bare pga det. Innelåst skal kriminelle være uansett. Men om det er riktig at syke skal være i fengsel er en annen sak. Men i fengsel skal han. Var det ikke 20 år han fikk. Han vet vel å manipulere systemet. Han er jo tross alt en sleip mann. 1
Gjest Gliffy Skrevet 18. juni 2024 #194 Skrevet 18. juni 2024 Vi ligner mer og mer på USA, der de med penger og ressurser får bedre rettsvern, bedre helsehjelp og fordeler over alt. Nitrist utvikling. Fengsel er jo stappfullt av fanger med psykisk sykdom, men det er bare Jensen (eller kanskje andre med Elden & co i ryggen) som får komme ut på grunn av det.
Nutz Skrevet 18. juni 2024 #195 Skrevet 18. juni 2024 Hvordan er det med økonomi nå som han ikke soner? Jeg regner med at han ikke kan jobbe. Får han støtte fra nav? Pensjon? Hvor får han penger fra? 1
Druid Skrevet 18. juni 2024 #196 Skrevet 18. juni 2024 Nutz skrev (24 minutter siden): Hvordan er det med økonomi nå som han ikke soner? Jeg regner med at han ikke kan jobbe. Får han støtte fra nav? Pensjon? Hvor får han penger fra? Han har i alle fall rett på pensjon. Han har vel vært pensjonist en stund. Capazitet skrev (På 5.6.2024 den 0.50): Kan han ha trua med sjølvmord? Det i seg selv gjør deg ikke soningsudyktig. Det er en utfordring at man ikke får mer informasjon om bevegrunnen til at han har sluppet ut, og gitt han er diagnostert av 6 ulike leger som soningsudyktig, så er det interesant å se kompen mellom kriminalomsorgen og Advokatene. 2
Nutz Skrevet 18. juni 2024 #197 Skrevet 18. juni 2024 56 minutter siden, Druid said: Han har i alle fall rett på pensjon. Han har vel vært pensjonist en stund. Det i seg selv gjør deg ikke soningsudyktig. Det er en utfordring at man ikke får mer informasjon om bevegrunnen til at han har sluppet ut, og gitt han er diagnostert av 6 ulike leger som soningsudyktig, så er det interesant å se kompen mellom kriminalomsorgen og Advokatene. I følge samboer er han ute pga den fysiske og psykiske påkjennelse det var å få beskjed om at han måtte inn igjen. Sånn har vel alle som må i fengsel det. 3
Druid Skrevet 18. juni 2024 #198 Skrevet 18. juni 2024 Nutz skrev (51 minutter siden): I følge samboer er han ute pga den fysiske og psykiske påkjennelse det var å få beskjed om at han måtte inn igjen. Sånn har vel alle som må i fengsel det. Vel, det er jo selvfølgelig en forståelse av situasjonen, men i mine øyner, er ikke det veldig interesant. Dette er ikke egenmeldingsdager : noen, og dette tilfellet ganske mange, har lagt sin faglige troverdighet på bordet i saken, og sånn sett er det mer interesant at Kriminalomsorgen ignorerer dem.
Nutz Skrevet 18. juni 2024 #199 Skrevet 18. juni 2024 1 hour ago, Druid said: Vel, det er jo selvfølgelig en forståelse av situasjonen, men i mine øyner, er ikke det veldig interesant. Dette er ikke egenmeldingsdager : noen, og dette tilfellet ganske mange, har lagt sin faglige troverdighet på bordet i saken, og sånn sett er det mer interesant at Kriminalomsorgen ignorerer dem. Hva mener du her? Er du enig i at han skal få gå fri eller ikke? 1
Gjest Gliffy Skrevet 18. juni 2024 #200 Skrevet 18. juni 2024 7 hours ago, Druid said: Han har i alle fall rett på pensjon. Han har vel vært pensjonist en stund. Det i seg selv gjør deg ikke soningsudyktig. Det er en utfordring at man ikke får mer informasjon om bevegrunnen til at han har sluppet ut, og gitt han er diagnostert av 6 ulike leger som soningsudyktig, så er det interesant å se kompen mellom kriminalomsorgen og Advokatene. Hvis du går til legen og insisterer på at du har kjempevondt i ryggen og ikke klarer å gå på jobb, så får du jo en sykemelding. Tipper det ikke er spesielt vanskelig for Elden & co å finne 6 leger som kommer til den konklusjonen pasienten har bestemt seg for at han ønsker. Og det er nok Kriminalomsorgen klar over. Tipper det er litt sånn som når arbeidsgiver eller NAV bestrider sykemeldinger.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå