Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dette var vel ikke akkurat noen bombe. Jensen har fått en forskjellsbehandling  jeg vil tro det er veldig få innsatte forunt. Det jeg reager på er hvor mye advokaten er involvert i dette. Jeg trodde deres rolle var å representere klienten juridisk, dette virker for meg å ikke ha noe med juss å gjøre på noen måte. Det forbauser selvfølgelig ikke at det er Elden AS som representerer Jensen..

• Liker 3
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tipper kriminalomsorgen nå får en haug av søknader om soningsavbrudd på grunn av reaktiv paranoid psykose. Reaktiv er viktig her, for psykosen utløses bare i fengsel. Utenfor fengsel fungerer de helt fint. Symptomene som må være tilstedet er ikke verre enn at en gjennomsnittelig intelligent person klarer å "fake" dette uten større problemer.

Like saker skal behandles likt.

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

På den andre side. Kanskje dette kan aksellerere ny tankegang rundt fengsling som korrigerende metodikk. Det er ikke bare konseptet med Halden fengsel som er banebrytende. Å rehabilitere eller rett og slett finne bedre løsninger for kriminalitet og reaksjoner til dette er noe som ville gitt bred uttelling i hvordan en håndterer mennesker i det 21. århundre. 

• Liker 1
Skrevet

Dette har jeg mistenkt fra dag 1.

• Liker 5
Skrevet

Ingen overraskelse. Kan ikke fatte at han har fått så mye støtte. Han er tydelig en kriminell og en skikkelig lurendreier.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Det var tåkete  SMS ‘er som felte ham i første omgang. Veldig spesielt at nye SMS’er er det kanskje det som skal felle ham igjen. Skulle tro at noen burde ha lært til nå at slikt kan komme på avveie…

• Liker 2
Skrevet
Zenhouse skrev (1 time siden):

Det var tåkete  SMS ‘er som felte ham i første omgang. Veldig spesielt at nye SMS’er er det kanskje det som skal felle ham igjen. Skulle tro at noen burde ha lært til nå at slikt kan komme på avveie…

Det var vel mer en noen SMSer som førte til dom, men ja helt enig at hvis du bygger livet ditt på løgn, så er det vesentlig at du holder kortene tett til brystet.. men nå virker ikke Jensen og Ragna være de skarpeste knivene i skuffen da .

• Liker 7
Skrevet
K.B. skrev (5 timer siden):

Det var vel mer en noen SMSer som førte til dom, men ja helt enig at hvis du bygger livet ditt på løgn, så er det vesentlig at du holder kortene tett til brystet.. men nå virker ikke Jensen og Ragna være de skarpeste knivene i skuffen da .

Helt enig! Hun virker mildt sagt litt kort. Avsløre seg selv på den måten er jo fullstendig idiotisk. 

• Liker 2
Skrevet (endret)

Det ironiske er jo at Eirik Jensen har fremholdt sin uskyld og sagt at han er en ærlig mann osv i forbindelse med saken mot ham. Dette som kommer frem nå underbygger jo bare at han har skrupler nok til å lure politi og kriminalomsorg - ja hele samfunnet. Ufattelig! 

Endret av Djerv2020
  • Liker 3
Skrevet

Tror jeg må høre podcasten igjen. Ble ikke helt klok da , men prøver igjen 

Skrevet
Rosa Dartle skrev (8 timer siden):

Ingen overraskelse. Kan ikke fatte at han har fått så mye støtte. Han er tydelig en kriminell og en skikkelig lurendreier.

Han er en hardbarka kriminell. Hun dama hans er jo stokk dum.

»har aldri skrevet de meldingene»

»har skrevet meldinger, men bare som en kladd»

»noen hacket seg inn på telefonen min»

»noen må ha bøffa teleonen min»

Er hun dum eller er dette en tekst fra Gartnerlosjen?

• Liker 6
Skrevet
Djerv2020 skrev (36 minutter siden):

Helt enig! Hun virker mildt sagt litt kort. Avsløre seg selv på den måten er jo fullstendig idiotisk. 

Har du sett "kunsten" hennes, hvis det er et bilde inn i sinnet hennes, ja da er det ikke mye der...
Ragnas Instagram
Jeg får psykiske problemer vibber..

• Liker 3
Skrevet
K.B. skrev (9 timer siden):

Har du sett "kunsten" hennes, hvis det er et bilde inn i sinnet hennes, ja da er det ikke mye der...
Ragnas Instagram
Jeg får psykiske problemer vibber..

Hun er flink til å male, da! Maleriene av Gunnhild Stordalen og Erik Jensen er veldig gode!

Skrevet
AdonisFFM skrev (På 6.2.2025 den 17.08):

Overasket over at det ikke har kommet før nå. VG har jo vært en av de fremste til å få fengslet EJ siden starten av. Det er vel ikke så rart, siden han utfordret systemet og alt sammensurriumet i Norsk rettsvesen.

Nok en søppelartikkel fra AKersgata vil neppe holde til å prosedere en reversering av dette. Og "tekstmeldinger" er vel like holdbare som "bevis" etter at media har fått tilgang på dem som en vanlig MeToo prosess. 

Det som derimot ikke slutter å overaske meg er hvordan i all verden han fikk 21 års fengsel, mens barnemishandlere eller drapsmenn slipper med en brøkdel av dette, spesielt om de passer inn i en riktig profil. 

Ellers kjenner jeg en person fra barnsben av som satt i fengsel for en stor narko-dom som ble kuttet etter 1 år i fengsel av samme grunn. Jeg var faktisk involvert i saken. Dette er slett ikke uvanlig. Så lenge vi har rettssykiatri og visse helsekriterier å holde oss til er ikke dette noe spesielt. 

Økonomisk kriminalitet er mer alvorlig enn du forstår. Det vil ikke si at mishandling er noe mindre alvorlig. Begge deler mener jeg bør straffes hardt, spesielt når det begås for 2. gang. Alle kan gjøre feil en gang, hvis det du har gjort ikke er veldig alvorlig, men da har du brukt opp mulighetene og skjer det igjen så bør du dømmes til livstid. Forebygging er nøkkelen, men da må denne Woke naiviteten som spiller på følelser vekk fra samfunnet vårt. I Amerika har de forstått det.

• Liker 1
Skrevet
Hulderen skrev (4 timer siden):

Hun er flink til å male, da! Maleriene av Gunnhild Stordalen og Erik Jensen er veldig gode!

Veldig gode? Jeg forstår at kunst er subjektivt, men nei de er ikke veldig gode, dette er "elg i solnedgang" kvalitet. Det er så camp å kitsch at det rett og slett er flaut, spesielt bildet av den kriminelle politimannen..

• Liker 3
Skrevet
O Rakel skrev (På 7.2.2025 den 0.33):

Selvsagt blir han deprimert av å sitte i fengsel med lang dom, men jeg har ingen tro på at meldingen var «stjålet». Idiotisk av samboer å skrive dette, når hun vil ha ham ut, men åpenbart at det hele er skuespill basert på melding og opptak.

Har forøvrig liten tro på rettspsykiatere, de har gang på gang tatt feil. Og her har seks av dem funnet ut at han er syk, men så er det skuespill. 

Jeg lurer litt på hvordan man fremdeles kan legge så stor vekt på rettspsykiaternes vurdering når psykiatri ikke er noen eksakt vitenskap. Nå har det vært flere saker hvor de rettspsykiatriske sakkyndige har kommet til forskjellige konklusjoner.

Jeg husker at Anders Behring Breivik først ble erklært utilregnelig av rettspsykiaterne Synne Sørheim og Torgeir Husby, mens Terje Tørrisen og Agnar Aspaas kom til en annen konklusjon. Det eneste de var enige i (iflg denne artikkelen) var at Breivik ikke var psykisk utviklingshemmet eller bevisstløs (😳) da han gjennomførte terrorhandlingene. 

Jeg klarer ikke å forstå hvordan to sakkyndige kan komme til konklusjonen om at Breivik var psykotisk under terrorhandlingene, mens to andre sakkyndige kommer til motsatt konklusjon. Da virker det jo litt som bingo på meg...  Hvor mye kan man faktisk legge vekt på når det kommer til dette?

Synne Sørheim var også utnevnt som sakkyndig under Zaniar Matapour sin rettsak, og også der hadde hun en annen konklusjon enn de to andre rettsoppnevnte sakkyndige. Sørheim argumenterte for at Matapour hadde lidd mer eller mindre av psykose siden 1998, samt at han led av kronisk paranoid schizofreni. https://www.nrk.no/nyheter/matapour-med-nytt-utspill-mot-sakkyndige-synne-sorheim-1.16869296 

De to andre rettsoppnevnte sakkyndige mente derimot at Matapour IKKE var psykotisk da han angrep Pride i Oslo 25.juni 2022, men at han lider av dyssosial og paranoid personlighetsforstyrrelse. 

Jeg syns det er så ekstremt rart at de kan komme til så vidt forskjellige konklusjoner om én og samme person. Jeg bet meg nemlig merke i at Synne Sørheim sin rapport ble sett bort i fra for andre gang. (Breivik var 1.gang og Matapour var 2.gang)

Så jeg spør igjen - hvor mye vekt burde ilegges de sakkyndige når det kommer til psykiatri? 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Janzypants skrev (2 timer siden):

Jeg lurer litt på hvordan man fremdeles kan legge så stor vekt på rettspsykiaternes vurdering når psykiatri ikke er noen eksakt vitenskap. Nå har det vært flere saker hvor de rettspsykiatriske sakkyndige har kommet til forskjellige konklusjoner.

Jeg husker at Anders Behring Breivik først ble erklært utilregnelig av rettspsykiaterne Synne Sørheim og Torgeir Husby, mens Terje Tørrisen og Agnar Aspaas kom til en annen konklusjon. Det eneste de var enige i (iflg denne artikkelen) var at Breivik ikke var psykisk utviklingshemmet eller bevisstløs (😳) da han gjennomførte terrorhandlingene. 

Jeg klarer ikke å forstå hvordan to sakkyndige kan komme til konklusjonen om at Breivik var psykotisk under terrorhandlingene, mens to andre sakkyndige kommer til motsatt konklusjon. Da virker det jo litt som bingo på meg...  Hvor mye kan man faktisk legge vekt på når det kommer til dette?

Synne Sørheim var også utnevnt som sakkyndig under Zaniar Matapour sin rettsak, og også der hadde hun en annen konklusjon enn de to andre rettsoppnevnte sakkyndige. Sørheim argumenterte for at Matapour hadde lidd mer eller mindre av psykose siden 1998, samt at han led av kronisk paranoid schizofreni. https://www.nrk.no/nyheter/matapour-med-nytt-utspill-mot-sakkyndige-synne-sorheim-1.16869296 

De to andre rettsoppnevnte sakkyndige mente derimot at Matapour IKKE var psykotisk da han angrep Pride i Oslo 25.juni 2022, men at han lider av dyssosial og paranoid personlighetsforstyrrelse. 

Jeg syns det er så ekstremt rart at de kan komme til så vidt forskjellige konklusjoner om én og samme person. Jeg bet meg nemlig merke i at Synne Sørheim sin rapport ble sett bort i fra for andre gang. (Breivik var 1.gang og Matapour var 2.gang)

Så jeg spør igjen - hvor mye vekt burde ilegges de sakkyndige når det kommer til psykiatri? 

Enig. 

Og psykiateren Langfeldt som nærmest «garanterte» for at en pedofil overgriper ikke lenger utgjorde noen trussel, som førte til at overgriperen ble samboer med uvitende kvinne med mindreårig datter - som så ble utsatt for overgrep. 

• Liker 7
Skrevet

Eirik Jensen er ikke mye syk. At noen har latt seg lure av han når de vet han er en lystløgner er helt ufattelig.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Dette er systemet vårt i aksjon. Dess mer press man legger på å få en vurdering fra psykiatere og psykologer, dess mer tullball blir det. Spesielt her i Norge. Vi har ikke gode nok folk når de klarer å sykeligjøre en manipulator som Eirik Jensen.

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...