Druid Skrevet 18. juni 2024 #201 Skrevet 18. juni 2024 Gliffy skrev (3 timer siden): Hvis du går til legen og insisterer på at du har kjempevondt i ryggen og ikke klarer å gå på jobb, så får du jo en sykemelding. Tipper det ikke er spesielt vanskelig for Elden & co å finne 6 leger som kommer til den konklusjonen pasienten har bestemt seg for at han ønsker. Og det er nok Kriminalomsorgen klar over. Tipper det er litt sånn som når arbeidsgiver eller NAV bestrider sykemeldinger. Soningsudyktig, er noe helt annet enn å være sykemeldt på jobb. I praksis betyr det at du ikke kan ivareta en forsvarlig medisinsk behandling innen rammene av fengelssystemet, og jeg vil tro det er mennesker i fengsel som går på LAR. Og fikk du 6 ulike leger til å gi deg samme behandling, er du god. Siden mange påpeker at mange innsatte fremstår å ha psykiatriske diagnoser som åpner spørsmålet om soning faktisk har noen funksjon, er jeg villig til å sette spørsmål til kriminalomsorgens faglige vurderinger på et overordnet plan, men Erik Jensen fremstår egentlig ikke som en av de som passer profilen. Nutz skrev (8 timer siden): Hva mener du her? Er du enig i at han skal få gå fri eller ikke? Jeg vet ikke. Umiddelbart fremstår han ikke som en som er soningsudyktig, og samboers frykt bryr jeg meg ikke om. Men det er vanskelig å finne 6 ulike leger som vil skrive under på en så alvorlig diagnose. Det er litt yatzee. Jeg føler et ubehag knyttet til dommen mot Erik Jensen; det er altfor mye et styrt karakterdrap i den saken, alt for mye overordnet politikk. Det betyr ikke at jeg tror han er 100% uskyldig, bare at poenget med dommen ikke var å ta en korrupt politimann men å ugyldiggjøre tre tiår med effektiv kamp mot gjengkriminalitet. Det blir for fristende å se kampen mellom leger og kriminalomsorgen som en del av anke og gjenopptakelsessaken. 3
Eva-Lena Skrevet 19. juni 2024 #202 Skrevet 19. juni 2024 Er det noen som vet om Eirik er i fengsel igjen etter at han var på psykiatrisk? Jeg håper han aldri kommer i fengsel igjen.
Nutz Skrevet 20. juni 2024 #203 Skrevet 20. juni 2024 On 6/19/2024 at 9:04 AM, Eva-Lena said: Er det noen som vet om Eirik er i fengsel igjen etter at han var på psykiatrisk? Jeg håper han aldri kommer i fengsel igjen. Han er ute. Selv håper jeg han må sone. 2 2
Eva-Lena Skrevet 21. juni 2024 #204 Skrevet 21. juni 2024 Nutz skrev (10 timer siden): Han er ute. Selv håper jeg han må sone. Kjempefint at han er utenfor fengselet 👏👏👏 1 1
Gjest Bombasi Skrevet 21. juni 2024 #205 Skrevet 21. juni 2024 At den korrupte politimannen Eirik Jensen, som er dømt til hele 21 års fengsel, har blitt erklært soningudyktig og lever ute i det fri, irriterer meg grenseløst. Det er et hån mot straffen, rettsstaten, politietaten og andre innsatte. At han virkelig skal være så spesiell og at hans tilfelle er så unikt alvorlig har jeg ingen tillit til. Norske fengsler er full av soningsudyktige eller "soningsudyktige" innsatte, men de blir totalt oversett og låst inn.
Nutz Skrevet 21. juni 2024 #206 Skrevet 21. juni 2024 8 hours ago, Bombasi said: At den korrupte politimannen Eirik Jensen, som er dømt til hele 21 års fengsel, har blitt erklært soningudyktig og lever ute i det fri, irriterer meg grenseløst. Det er et hån mot straffen, rettsstaten, politietaten og andre innsatte. At han virkelig skal være så spesiell og at hans tilfelle er så unikt alvorlig har jeg ingen tillit til. Norske fengsler er full av soningsudyktige eller "soningsudyktige" innsatte, men de blir totalt oversett og låst inn. Signerer denne. 4
Gjest Luksusbia Skrevet 21. juni 2024 #207 Skrevet 21. juni 2024 Gliffy skrev (På 30.7.2023 den 22.55): Jasså.. en sykdom som ikke er psykisk men som gjør at han ikke kan værende fengselet men kan være i et vanlig hus.. jeg klarer ikke helt å se for meg hvilken sykdom det kan være. Folk er jo er jo I fengsel med kreft og alt mulig. Du veit hvorfor fengselsstraff fører til psykose og hjerte/ karsykdom?
Gjest Luksusbia Skrevet 21. juni 2024 #208 Skrevet 21. juni 2024 ludden skrev (På 31.7.2023 den 23.19): Du glemmer en ting oppi det hele, et av de viktigste momentene er om vedkommende som er fengslet sees på som en fare for allmenheten. En drapsdømt ustabil person kan selvsagt ikke slippes ut og må få behandlingen de trenger i fengslet. Behandlingen de insatte får i kriminalomsorgen fører ikke til færre fengselspsykoser, selvmord og generell dårligere helse. I over 200 år har myndighetene visst om hvor skadelig straff er. Dette er uten tvil en pensjonert politimann som har svin på skogen, men han utgjør ikke en umiddelbar risiko for samfunnet. Allmennpreventive hensyn, og tanken om at lovbrudd skal straffes hardt er veldig gamle motbeviste teorier. Jeg hadde håpet at psykiatrien og kriminalomsorgen kunne fått romslig nok økonomi til å skape ett miljø med fysiske aktiviteter/ turer og kreative sysler/ jobb. Man blir ikke snill av å være innelåst 23 timer i døgnet i 21 år
Purple_Pixiedust Skrevet 21. juni 2024 #209 Skrevet 21. juni 2024 Det er ikke bare Eirik Jensen som slipper fengsel pga psyken. Selv har jeg sluppet unna 1,5 års fengsel hvorpå 7 måneder ble trukket fra som strafferabatt dvd da 8 måneder fengsel, omgjort til samfunnsstraff pga psykisk syk. Klarte ikke jobbe mer enn 48 timer samfunnsstraff av de 250 timer jeg fikk. Resten ble avskrevet i behandling. Én dag innlagt teltes som én time samfunnsstraff. Min saksbehandler i KIF sa at jeg var for syk for samfunnsstraff og at det burde de kartlagt før jeg fikk dommen omgjort. Samtidig var jeg ifølge retten for syk for fengsel. Det ville blitt skytteltrafikk mellom fengsel og psykiatrisk. Og dette var før jeg ble diagnostisert med en psykoselidelse. Så var ikke pga psykose at jeg slapp så billig unna. Det var rett og slett at de var opptatt av at en syk person skulle bli ennå sykere. Hadde jeg måttet sitte i fengsel så vet jeg ikke om jeg hadde levd nå. Men det sier seg selv at når det er snakk om lengre dommer og mer alvorlige lovbrudd enn hva jeg hadde så må de jo sone. Da bør fengslene bli bedre rustet mtp å ivareta psykisk helse. Mer faglig personell. Tilbud om gruppeterapi og når oppholdet i fengsel er over for rusavhengige direkte overføring til rusbehandling som igjen kan hjelpe dem med praktiske ting som bolig, jobb, nav osv. Jeg mener Eirik Jenssen har fått for streng straff. Det virker som at de gjør et eksempel ut av han. Jeg tror at hans interesse i involveringen i dette narko-nettverket var et forsøk på å ta dem, men at han endte med å inkriminere seg selv i prosessen. Kanskje var han redd for å trekke seg ut og avsløre seg selv. Spør du meg hadde to år vært straff nok. Så kan de som forgriper seg på barn eller mishandler sine barn få de strenge straffene. Moten til Angelica fikk for eksempel bare tre år. En mye mye verre sak enn Eirik Jenssen etter min mening. Så jeg håper mannen slipper å gå tilbake til fengsel. Det er snakk om resten av livet hans. Om så kan han ha elektronisk fotlenke. 5 2
Kosemose Skrevet 27. juni 2024 #210 Skrevet 27. juni 2024 Luksusbia skrev (På 21.6.2024 den 23.24): Du veit hvorfor fengselsstraff fører til psykose og hjerte/ karsykdom? Nei, hvorfor? 1
Gjest Luksusbia Skrevet 27. juni 2024 #211 Skrevet 27. juni 2024 Kosemose skrev (1 time siden): Nei, hvorfor? Fordi innlåsing på celler gir ensomhet
Gjest Gliffy Skrevet 27. juni 2024 #212 Skrevet 27. juni 2024 1 hour ago, Luksusbia said: Fordi innlåsing på celler gir ensomhet Det er jo helt generelt, og ingen grunn til at Jensen skal få slippe å sone.
anonym 4545 Skrevet 6. februar 2025 #213 Skrevet 6. februar 2025 Ny vending i saken. https://www.vg.no/nyheter/i/kw1enA/samboer-om-eirik-jensens-sykdom-i-sms-et-skuespill 2 1
Nutz Skrevet 6. februar 2025 #214 Skrevet 6. februar 2025 anonym 4545 skrev (2 timer siden): Ny vending i saken. https://www.vg.no/nyheter/i/kw1enA/samboer-om-eirik-jensens-sykdom-i-sms-et-skuespill Endelig. Har vært helt åpenbart at dette bare var tull helt fra start. 8 2
enkefru Skrevet 6. februar 2025 #215 Skrevet 6. februar 2025 anonym 4545 skrev (3 timer siden): Ny vending i saken. https://www.vg.no/nyheter/i/kw1enA/samboer-om-eirik-jensens-sykdom-i-sms-et-skuespill What a surprise... NOT! 5 1
AdonisFFM Skrevet 6. februar 2025 #216 Skrevet 6. februar 2025 Fjugur skrev (18 minutter siden): What a surprise... NOT! Overasket over at det ikke har kommet før nå. VG har jo vært en av de fremste til å få fengslet EJ siden starten av. Det er vel ikke så rart, siden han utfordret systemet og alt sammensurriumet i Norsk rettsvesen. Nok en søppelartikkel fra AKersgata vil neppe holde til å prosedere en reversering av dette. Og "tekstmeldinger" er vel like holdbare som "bevis" etter at media har fått tilgang på dem som en vanlig MeToo prosess. Det som derimot ikke slutter å overaske meg er hvordan i all verden han fikk 21 års fengsel, mens barnemishandlere eller drapsmenn slipper med en brøkdel av dette, spesielt om de passer inn i en riktig profil. Ellers kjenner jeg en person fra barnsben av som satt i fengsel for en stor narko-dom som ble kuttet etter 1 år i fengsel av samme grunn. Jeg var faktisk involvert i saken. Dette er slett ikke uvanlig. Så lenge vi har rettssykiatri og visse helsekriterier å holde oss til er ikke dette noe spesielt. 8
Example Skrevet 6. februar 2025 #217 Skrevet 6. februar 2025 AdonisFFM skrev (35 minutter siden): Overasket over at det ikke har kommet før nå. VG har jo vært en av de fremste til å få fengslet EJ siden starten av. Det er vel ikke så rart, siden han utfordret systemet og alt sammensurriumet i Norsk rettsvesen. Nok en søppelartikkel fra AKersgata vil neppe holde til å prosedere en reversering av dette. Og "tekstmeldinger" er vel like holdbare som "bevis" etter at media har fått tilgang på dem som en vanlig MeToo prosess. Det som derimot ikke slutter å overaske meg er hvordan i all verden han fikk 21 års fengsel, mens barnemishandlere eller drapsmenn slipper med en brøkdel av dette, spesielt om de passer inn i en riktig profil. Ellers kjenner jeg en person fra barnsben av som satt i fengsel for en stor narko-dom som ble kuttet etter 1 år i fengsel av samme grunn. Jeg var faktisk involvert i saken. Dette er slett ikke uvanlig. Så lenge vi har rettssykiatri og visse helsekriterier å holde oss til er ikke dette noe spesielt. Nå trenger man vel ikke nødvendigvis bevis for at ham skal sone straffen sin. Han er dømt og har sluppet ut pga. angivelige helseproblemer. Hvis det da er oppspinn så må han nok sone igjen. Dette er jo opplysninger de som skal igjen skal vurdere om han er soningsdyktig må ta med i vurderingen. 2
AdonisFFM Skrevet 6. februar 2025 #218 Skrevet 6. februar 2025 Example skrev (3 timer siden): Nå trenger man vel ikke nødvendigvis bevis for at ham skal sone straffen sin. Han er dømt og har sluppet ut pga. angivelige helseproblemer. Hvis det da er oppspinn så må han nok sone igjen. Dette er jo opplysninger de som skal igjen skal vurdere om han er soningsdyktig må ta med i vurderingen. Å reversere en slik prosess skjer ikke veldig ofte med den informasjonen jeg har sett så langt.
Example Skrevet 6. februar 2025 #219 Skrevet 6. februar 2025 AdonisFFM skrev (1 time siden): Å reversere en slik prosess skjer ikke veldig ofte med den informasjonen jeg har sett så langt. https://www.vg.no/nyheter/i/kw1enA/samboer-om-eirik-jensens-sykdom-i-sms-et-skuespill Sitat Soningsavbruddet til Jensen har siden 2023 blitt forlenget flere ganger Men i mai i fjor besluttet Kriminalomsorgen at Jensen skulle tilbake for å begynne å sone igjen. Dagen etter ble Jensen igjen innlagt på sykehus. Hans advokat klaget på avgjørelsen, og utfallet av klagen er ennå ikke klart Jeg vil tro det er fare for at denne saken vil ødelegge for han nå. 2
O Rakel Skrevet 6. februar 2025 #220 Skrevet 6. februar 2025 Example skrev (2 timer siden): https://www.vg.no/nyheter/i/kw1enA/samboer-om-eirik-jensens-sykdom-i-sms-et-skuespill Jeg vil tro det er fare for at denne saken vil ødelegge for han nå. Selvsagt blir han deprimert av å sitte i fengsel med lang dom, men jeg har ingen tro på at meldingen var «stjålet». Idiotisk av samboer å skrive dette, når hun vil ha ham ut, men åpenbart at det hele er skuespill basert på melding og opptak. Har forøvrig liten tro på rettspsykiatere, de har gang på gang tatt feil. Og her har seks av dem funnet ut at han er syk, men så er det skuespill. 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå