Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Eva-Lena skrev (22 timer siden):

Nå er Eirik Jensen ute av fengsel, men med fotlenke. Han er varig soningsudyktig pga helsesituasjonen.

Jippi sier jeg, men skulle gjerne likt å visst hva denne helsesituasjonen innebærer. 

Ser ingen grunn til å juble over dette da det setter en skummel presidens som kan føre til at farlige, psykisk syke får slippe fengsel.

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Socketlicker skrev (3 timer siden):

Ser ingen grunn til å juble over dette da det setter en skummel presidens som kan føre til at farlige, psykisk syke får slippe fengsel.

Stor forskjell på psykisk syke som voldtar, mishandler og dreper enn å sitte inne for import av hasj. Slipper liksom ikke ut ABB eller Trailermannen fordi de sliter psykisk.

Nå skal det sies at jeg ikke har noen tru på at Eirik var med på importen på hverken den ene eller andre måten.

• Liker 1
Skrevet
Hulderen skrev (4 timer siden):

Hvor begrensende er fotlenka? Kan han bare være i huset sitt, eller kan han benytte hele nærområdet? Det er stor forskjell på det.

Jeg kjenner ei som fikk fotlenke pga fyllekjøring. Hun fikk koordinater hun kunne bevege seg fritt til og fra.

Hun kunne feks reise 4 mil med buss for å komme til og fra jobb. Besøke slekt og venner på angitte steder. Ville hun feks reise andre steder måtte hun høre med kriminalomsorgen og evt få det godkjent. 

Om hun hadde brutt disse koordinatene ville kriminalomsorgen blitt varslet. 

• Liker 2
Gjest Maia70
Skrevet

Jeg har ikke satt meg inn i denne saken, men jeg må si jeg er glad for at han er ute uansett grunn. Og grunnen til at jeg er glad for det er at jeg "føler" at det er andre i denne saken som er mer skyldige enn han, og som han har tatt støyten for, folk høyere oppe. Stemmer det?

Skrevet
Eva-Lena skrev (57 minutter siden):

Stor forskjell på psykisk syke som voldtar, mishandler og dreper enn å sitte inne for import av hasj. Slipper liksom ikke ut ABB eller Trailermannen fordi de sliter psykisk.

Nå skal det sies at jeg ikke har noen tru på at Eirik var med på importen på hverken den ene eller andre måten.

Hasj skader og ødelegger mange liv hvert år, det er ingen grunn til at de ansvarlige for å forgifte nordmenn skal få slippe ut igjen. 

• Liker 1
Skrevet
Livetskjer skrev (18 timer siden):

Nå håper han at han fikk fred til å jobbe med gjenopptakelse sin…. Så er det derfor han har fått lenkesoning? Her er det noe veldig rart!!!

Ser frå utsida kan det virke som loven ikkje er lik for alle.

• Liker 2
Skrevet
Maia70 skrev (2 timer siden):

Jeg har ikke satt meg inn i denne saken, men jeg må si jeg er glad for at han er ute uansett grunn. Og grunnen til at jeg er glad for det er at jeg "føler" at det er andre i denne saken som er mer skyldige enn han, og som han har tatt støyten for, folk høyere oppe. Stemmer det?

En ting jeg har tenkt hele veien er at det sitter andre skyldige i politiet - gjerne høyere opp som du nevner. 

Kan det være at Eirik Jensen har truet med å fortelle hele sannheten og blottlegge de involverte? Derfor får han sone utenfor fengsel mot at han holder tyst? 

Håper på gjenopptagelse og at de riktige personene blir buret inne. For at det er fler i bildet betviles ikke fra min side.

• Liker 3
Skrevet
Socketlicker skrev (2 timer siden):

Hasj skader og ødelegger mange liv hvert år, det er ingen grunn til at de ansvarlige for å forgifte nordmenn skal få slippe ut igjen. 

De som skades av hasj velger dette selv. De vet hva de går til.

Skrevet
Eva-Lena skrev (9 minutter siden):

De som skades av hasj velger dette selv. De vet hva de går til.

Derfor skal de ansvarlige langerne få gå fri mener du?

Skrevet
Eva-Lena skrev (7 timer siden):

En ting jeg har tenkt hele veien er at det sitter andre skyldige i politiet - gjerne høyere opp som du nevner. 

Kan det være at Eirik Jensen har truet med å fortelle hele sannheten og blottlegge de involverte? Derfor får han sone utenfor fengsel mot at han holder tyst? 

Håper på gjenopptagelse og at de riktige personene blir buret inne. For at det er fler i bildet betviles ikke fra min side.

Ville ikke overrasket meg om Jenssen sitter på noe info som er "pinlig" for noen høyere oppe i systemet, enten det gjelder denne saken eller noe annet.

At han slipper ut så tidlig er spesielt..

• Liker 3
  • 4 måneder senere...
Skrevet (endret)

Eirik Jensen nekter å bruke fotlenken han skulle sone med

Eirik Jensen (65) er dømt til 21 års fengsel. I mai i år ble det bestemt at han får sone hjemme med fotlenke. Den har ikke vært i bruk.

https://www.aftenposten.no/norge/i/JbjaM4/eirik-jensen-nekter-aa-bruke-fotlenken-han-skal-sone-med

I følge Jensen er det umulig for han av helsemessige årsaker å bruke fotlenke. 

Endret av SVK
  • Nyttig 1
Gjest Hakkespett1
Skrevet
SVK skrev (2 minutter siden):

Eirik Jensen (65) er dømt til 21 års fengsel. I mai i år ble det bestemt at han får sone hjemme med fotlenke. Den har ikke vært i bruk.

https://www.aftenposten.no/norge/i/JbjaM4/eirik-jensen-nekter-aa-bruke-fotlenken-han-skal-sone-med

Hva slags sykdommer gjør at det ikke er mulig å sone med fotlenke? 

Skrevet
SVK skrev (4 minutter siden):

Nekte å bruke fotlenke? Hvordan kan han nekte det? Hvis han klipper av fotlenka, så får de bare putte ham inn igjen i en celle! Det er jo helt vanvittig, skal alle med idømt fotlenke få bestemme selv om de vil bruke den?

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Hakkespett1 skrev (20 minutter siden):

Hva slags sykdommer gjør at det ikke er mulig å sone med fotlenke? 

Det lurer jeg også på. Det står ikke i artikkelen hva slags sykdom det er snakk om. 

Det har også vært tvil om han faktisk er for syk for å sone eller om det kun er et skuespill. Det er snakk om psykisk sykdom og samboeren sa i en sms at det var skuespill. 

Hulderen skrev (16 minutter siden):

Nekte å bruke fotlenke? Hvordan kan han nekte det? Hvis han klipper av fotlenka, så får de bare putte ham inn igjen i en celle! Det er jo helt vanvittig, skal alle med idømt fotlenke få bestemme selv om de vil bruke den?

Enig med deg.  Om det å sone var frivillig så hadde hele straffesystemet falt sammen. 

Endret av SVK
  • Liker 6
Skrevet

Diagnosen sies å være "Reaktiv paranoid psykose" og det er veldig bra at alvorlig syke slipper å sone i fengsel. Og å bruke fotlenke dersom det trigger sykdommen.
Men sameboren sendte SMS der hun skrev at Jensens sykdom bare var skuespill. Hvordan henger dette sammen?

• Liker 1
Skrevet

Han burde jo ikke vært ute blant folk om han virkelig er så alvorlig psykisk syk. Merkelig hele greia.

Skrevet
Spaces skrev (1 time siden):

Diagnosen sies å være "Reaktiv paranoid psykose" og det er veldig bra at alvorlig syke slipper å sone i fengsel. Og å bruke fotlenke dersom det trigger sykdommen.
Men sameboren sendte SMS der hun skrev at Jensens sykdom bare var skuespill. Hvordan henger dette sammen?

Nei, den sms'en fra samboeren var ikke mye åpen for tolkning. Så da faker han da. Er du eventuelt overrasket?

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg mener at narkotika burde vært lovlig fordi mennesker skal få bestemme over egen kropp. Det er uetisk av en stat å bruke vold til å forhindre denne helt grunnleggende gudsgitte rettigheten.

Derfor er Eirik Jensen en frihetsforkjemper. En som står opp for rettferdighet. En slags narkosmuglingens Greta Thunberg, om du vil. 🤭

Endret av Stonegiant
Skrevet

Han ble plutselig så psykisk syk at han ikke kunne sone straffen sin?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...