AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #201 Skrevet 20. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ganske lenge. Å si man har psykiske lidelser fordi barn er enormt kresent i perioder. Jeg håper virkelig du ikke jobber med barn. Anonymkode: 98207...0c1 Å sulte seg til døde om man ikke får sjokoladepålegg er faktisk alvorlig psykiatri. AnonymBruker skrev (1 time siden): Men du hadde ikke fått lagt inn sonde på barnet ditt, for legene vil helst at de spiser selv om det så er nugatti Vi fikk beskjed av legen å dra på mc donalds, kjør på med is, pommes frites burger hva som helst; spiser hun ikke da så måtte vi komme rett tilbake for å få sonde. Så du skjønner helsevesenet er ikke enig med deg at det er bedre at de sultes enn å ikke spise noe Anonymkode: a0223...c97 Mener du at du ikke tror det er mulig å få kjøpt en sonde på apoteket eller på internett? Leger har generelt ikke særlig bra kosthold selv, ei heller kan de nødvendigvis spesielt mye om kosthold eller ernæring. Bare å komme på tanken å foreslå at noen skal ta et sultende barn til MacDonalds 🤢 Det sier vel mest om hva den legen selv anser som godt å spise 😵💫 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Så vil jeg bare legge til at inntil du har et barn som har sultet seg så mye at de som 6 åring sover 18-20 timer i døgnet, er så slapp at barnet må løftes på do. Så ber jeg deg hver så snill slutt å tro du har løsningen og at legene vil støtte deg i at sonde er bedre enn pommes frites eller nugatti! Du aner ikke hvordan det er å være foreldre til et slikt barn, og dette er rett og slett respektløst å hele tatt nevne sonde som bedre alternativ! Hvordan tror du det er for et barn å få en slange ned nesa og inn i magen? En drøm?! Anonymkode: a0223...c97 Jeg aner ikke hvordan det er å være foreldre til et slikt barn, men jeg vet hvordan det er å jobbe med barn med anorexia, og jeg fatter ikke hva slags helsepersonell du har vært borti som sender er alvorlig sykt barn som er døden nær, hjem for å dra på MacDonalds i tilfelle mat derfra tilfeldigvis var den ene tingen akkurat dette barnet vil spise for å ikke dø, tross at barnet aldri har smakt det før og det finnes en million andre matretter man like gjerne kunne prøvd som tilfeldigvis kunne vist seg å være det eneste ene. Anonymkode: 15361...461 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #202 Skrevet 20. januar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Å sulte seg til døde om man ikke får sjokoladepålegg er faktisk alvorlig psykiatri. Mener du at du ikke tror det er mulig å få kjøpt en sonde på apoteket eller på internett? Leger har generelt ikke særlig bra kosthold selv, ei heller kan de nødvendigvis spesielt mye om kosthold eller ernæring. Bare å komme på tanken å foreslå at noen skal ta et sultende barn til MacDonalds 🤢 Det sier vel mest om hva den legen selv anser som godt å spise 😵💫 Jeg aner ikke hvordan det er å være foreldre til et slikt barn, men jeg vet hvordan det er å jobbe med barn med anorexia, og jeg fatter ikke hva slags helsepersonell du har vært borti som sender er alvorlig sykt barn som er døden nær, hjem for å dra på MacDonalds i tilfelle mat derfra tilfeldigvis var den ene tingen akkurat dette barnet vil spise for å ikke dø, tross at barnet aldri har smakt det før og det finnes en million andre matretter man like gjerne kunne prøvd som tilfeldigvis kunne vist seg å være det eneste ene. Anonymkode: 15361...461 Jeg håper virkelig ikke du jobber med spiseforstyrrelser , dette er hårreisende og du burde faktisk ikke uttale deg for dette emne for det vet du ingenting om. Så altså du hadde lagt inn sonde selv på ditt eget barn og tvangsfore barnet!! Jeg blir sjokkert og håper du faktisk ikke har barn, og jo legen visste akkurat hva hun snakket om, den oppfølgingen vi har fått har vært enorm og jeg er veldig glad for at de ikke påfører barnet traumer pga mat som kunne ødelagt barnet spisevaner resten av livet. Du aner ikke hvordan skade du påfører med slike holdninger som dette. Anonymkode: a0223...c97
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #203 Skrevet 20. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg håper virkelig ikke du jobber med spiseforstyrrelser , dette er hårreisende og du burde faktisk ikke uttale deg for dette emne for det vet du ingenting om. Så altså du hadde lagt inn sonde selv på ditt eget barn og tvangsfore barnet!! Jeg blir sjokkert og håper du faktisk ikke har barn, og jo legen visste akkurat hva hun snakket om, den oppfølgingen vi har fått har vært enorm og jeg er veldig glad for at de ikke påfører barnet traumer pga mat som kunne ødelagt barnet spisevaner resten av livet. Du aner ikke hvordan skade du påfører med slike holdninger som dette. Anonymkode: a0223...c97 Mens jeg er sjokkert over en lege som foreslår MacDonalds ut av det blå for et barn med spisevegring. Aldeles sjokkert. Med mindre du på forhånd hadde fortalt legen at barnet ditt var glad i sånn mat da… Anonymkode: 15361...461 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #204 Skrevet 20. januar 2024 Selv om denne moren kanskje er litt spesiell (med tanke på at hun sender med liste over mat som barnet spiser når det skal på besøk hos andre), så er det ikke slik at det nødvendigvis er foreldrenes feil at barna er kresne. Mitt barn smaker gjerne på nye matvarer og spiser masse forskjellig, mens mine søster barn foretrekker typisk barnevennlig mat, og det er masse de ikke liker. Men likevel er det ikke store forskjellene på hva vi serverer til middag. Så syns innlegget ditt er skivebom ts, særlig med tanke på hvor opplyst det er rundt kresne barn. Det er bare å google forskningsartikler, så finner du masse informasjon rundt det. Men det er kanskje bedre å fremstå ignorant og dømmende ovenfor andre foreldre? Og, det at barnet spiser annen type mat hos deg enn hjemme, er også ganske normalt. Det betyr ikke at barnet ville spist det samme hjemme om moren hadde servert det. Jobbet noen år i barnehage, og så ofte barna spise matvarer der som foreldrene fortalte at de aldri ville spist hjemme. Det handler om at de ser andre barn spise det, og da kan de spise det selv i den situasjonen. Anonymkode: 38f92...238
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #205 Skrevet 20. januar 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Mens jeg er sjokkert over en lege som foreslår MacDonalds ut av det blå for et barn med spisevegring. Aldeles sjokkert. Med mindre du på forhånd hadde fortalt legen at barnet ditt var glad i sånn mat da… Anonymkode: 15361...461 Man hører selvsagt på hva en lege anbefaler, fremfor en helt vilkårlig og uvitende person på KG. Men skal det ikke mer til for å gjøre deg sjokkert, så bør du kanskje begynne å skaffe deg mer informasjon om spiseforstyrrelser før du uttaler deg om det. Anonymkode: 38f92...238
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #206 Skrevet 21. januar 2024 Maleficenta skrev (2 timer siden): Du hadde ikke et bedre argument nei. Kanskje du burde lære deg å lage spiselig mat heller Skjerp deg nettroll Anonymkode: f2ae7...a90 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #207 Skrevet 21. januar 2024 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Jeg håper virkelig ikke du jobber med spiseforstyrrelser , dette er hårreisende og du burde faktisk ikke uttale deg for dette emne for det vet du ingenting om. Så altså du hadde lagt inn sonde selv på ditt eget barn og tvangsfore barnet!! Jeg blir sjokkert og håper du faktisk ikke har barn, og jo legen visste akkurat hva hun snakket om, den oppfølgingen vi har fått har vært enorm og jeg er veldig glad for at de ikke påfører barnet traumer pga mat som kunne ødelagt barnet spisevaner resten av livet. Du aner ikke hvordan skade du påfører med slike holdninger som dette. Anonymkode: a0223...c97 🙏 Anonymkode: f2ae7...a90
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #208 Skrevet 21. januar 2024 Arkana skrev (På 19.1.2024 den 8.27): Jeg blir litt oppgitt av slike innlegg, hvor man automatisk går ut fra at alt er foreldrenes skyld. Mange barn er faktisk kresne, skikkelig kresne, på tross av all den gode, varierte og hjemmelagede maten barnet har blitt servert siden det var baby. Ingen foreldre ønsker eller legger til rette for at barna deres skal leve på pølser og Toro tomatsuppe. Det er ingenting som er så irriterende som når foreldre med barn som er enkle (enten det er i matveien, med skolearbeid, med søvn eller annet) skal komme med "gode råd" som om de har funnet løsningen og andre bare ikke har skjønt det. Det er tydelig at dette er noe du ikke har peiling på og da kan du godt holde deg for god til å synse om andre foreldre og hva de evt har gjort galt. Takk, veldig riktig. En av mine er kresen. Og spiser rett og slett ikke. Jeg vil jo fortsette å lage ulik mat fra bunnen, men samtidig må jeg få i barnet mitt mat. Det er ikke nødvendigvis sånn at barnet spiser bare det blir sultent nok. Jo, putter kanskje i seg et par brødskiver, men det stopper der. Anonymkode: c4257...006
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #209 Skrevet 21. januar 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Mens jeg er sjokkert over en lege som foreslår MacDonalds ut av det blå for et barn med spisevegring. Aldeles sjokkert. Med mindre du på forhånd hadde fortalt legen at barnet ditt var glad i sånn mat da… Anonymkode: 15361...461 Det er som regel bedre at de spiser noe enn at de ikke spiser i det hele tatt. Min spyttet ut alt av fast føde, og ja jeg hadde prøvd alt. Han spyttet ut alle sorter grøt, potetmos, most gulrot, avokado, brød dyppet i morsmelk, alt. Helsestasjonen foreslo syltetøy og sjokopålegg. Jeg var eitrande sta, som mange i tråden, og nektet lenge å gi noe usunt. Mitt barn skulle lære seg å spise hjemmelaget babymat og brød med sunt pålegg. Så det så. Jeg måttte likevel gi etter og nugatti viste seg å være redningen for å få ham til å spise brød. Når han først skjønte at brødbiter ikke er skummelt, så var han åpen for å prøve mye annet pålegg også. Nå er han andreklassing, spiser det meste av pålegg og middagsmat, og liker ikke en gang nugatti lenger. Det er ikke noe vi har i hus. Det er ikke alltid det lønner seg å holde på prinsippene. Anonymkode: f54b5...f9f
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #210 Skrevet 21. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er som regel bedre at de spiser noe enn at de ikke spiser i det hele tatt. Min spyttet ut alt av fast føde, og ja jeg hadde prøvd alt. Han spyttet ut alle sorter grøt, potetmos, most gulrot, avokado, brød dyppet i morsmelk, alt. Helsestasjonen foreslo syltetøy og sjokopålegg. Jeg var eitrande sta, som mange i tråden, og nektet lenge å gi noe usunt. Mitt barn skulle lære seg å spise hjemmelaget babymat og brød med sunt pålegg. Så det så. Jeg måttte likevel gi etter og nugatti viste seg å være redningen for å få ham til å spise brød. Når han først skjønte at brødbiter ikke er skummelt, så var han åpen for å prøve mye annet pålegg også. Nå er han andreklassing, spiser det meste av pålegg og middagsmat, og liker ikke en gang nugatti lenger. Det er ikke noe vi har i hus. Det er ikke alltid det lønner seg å holde på prinsippene. Anonymkode: f54b5...f9f Så ikke trenger man å gi grøt, og ikke er det et problem å bare la de finne ut av maten i eget tempo. Her startet vi med fast føde ved 6 mnd, lever, kraft, beinmarg, hjerte, nyrer, brisler, kjøtt og eggeplommer. Han spiste kanskje 1-3 ts av dette om dagen. Etterhvert innførte vi grønnsaker for variasjon, men fokuserte på animalsk mat som er mer næringsrikt og lettere å fordøye. Korn fikk han ikke før han var 2. Han var veldig lite interessert i mat fram til han var omtrent et år, så jeg bare ammet på etterspørsel og han vokste og trivdes. Fra 1-3 kunne vi få i ham 2-3 bittesmå måltider om dagen. Han var 3 før han begynte å be om mat istedet for pupp, og selvavente som femåring. At han ikke brydde seg videre om fast føde var ikke noe problem fordi jeg 1) ammet, og 2) vi fokuserte på næring og kvalitet over kvantitet. Heller 10g gressforet lever enn 3 brødskiver med prim anyday. Og droppet tullegreier som brød og grøt som ikke har noe verdi for en så liten kropp. Nå er han 11 og spiser alt, er aldri syk og er i bedre form enn de fleste av sine jevnaldrende. Han har ADHD forøvrig, så "spisevegringen" kom nok av det. Anonymkode: 05464...eaf 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #211 Skrevet 21. januar 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Så ikke trenger man å gi grøt, og ikke er det et problem å bare la de finne ut av maten i eget tempo. Her startet vi med fast føde ved 6 mnd, lever, kraft, beinmarg, hjerte, nyrer, brisler, kjøtt og eggeplommer. Han spiste kanskje 1-3 ts av dette om dagen. Etterhvert innførte vi grønnsaker for variasjon, men fokuserte på animalsk mat som er mer næringsrikt og lettere å fordøye. Korn fikk han ikke før han var 2. Han var veldig lite interessert i mat fram til han var omtrent et år, så jeg bare ammet på etterspørsel og han vokste og trivdes. Fra 1-3 kunne vi få i ham 2-3 bittesmå måltider om dagen. Han var 3 før han begynte å be om mat istedet for pupp, og selvavente som femåring. At han ikke brydde seg videre om fast føde var ikke noe problem fordi jeg 1) ammet, og 2) vi fokuserte på næring og kvalitet over kvantitet. Heller 10g gressforet lever enn 3 brødskiver med prim anyday. Og droppet tullegreier som brød og grøt som ikke har noe verdi for en så liten kropp. Nå er han 11 og spiser alt, er aldri syk og er i bedre form enn de fleste av sine jevnaldrende. Han har ADHD forøvrig, så "spisevegringen" kom nok av det. Anonymkode: 05464...eaf Vil også føye til at vi spiser max 5% ultraprosessert mat her i huset, litt skinkepålegg, noen ganger juice, og kanskje en is på sommeren. Barna våre har knapt smakt det, og de liker det ikke noe videre. Det gjør ikke jeg heller etter å ha spist råvarebasert i 15 år. Det smaker kunstig og ekkelt. Vi kan, men vi vil ikke. Anonymkode: 05464...eaf 1
Maleficenta Skrevet 21. januar 2024 #212 Skrevet 21. januar 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Det er som regel bedre at de spiser noe enn at de ikke spiser i det hele tatt. Min spyttet ut alt av fast føde, og ja jeg hadde prøvd alt. Han spyttet ut alle sorter grøt, potetmos, most gulrot, avokado, brød dyppet i morsmelk, alt. Helsestasjonen foreslo syltetøy og sjokopålegg. Jeg var eitrande sta, som mange i tråden, og nektet lenge å gi noe usunt. Mitt barn skulle lære seg å spise hjemmelaget babymat og brød med sunt pålegg. Så det så. Jeg måttte likevel gi etter og nugatti viste seg å være redningen for å få ham til å spise brød. Når han først skjønte at brødbiter ikke er skummelt, så var han åpen for å prøve mye annet pålegg også. Nå er han andreklassing, spiser det meste av pålegg og middagsmat, og liker ikke en gang nugatti lenger. Det er ikke noe vi har i hus. Det er ikke alltid det lønner seg å holde på prinsippene. Anonymkode: f54b5...f9f Du kunne lager hjemmelagd syltetøy
Maleficenta Skrevet 21. januar 2024 #213 Skrevet 21. januar 2024 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Skjerp deg nettroll Anonymkode: f2ae7...a90 Du svarte meg bitchy da svarer jeg bitchy tilbake 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #214 Skrevet 21. januar 2024 Maleficenta skrev (5 minutter siden): Du svarte meg bitchy da svarer jeg bitchy tilbake 🤦🏻♀️ Anonymkode: f2ae7...a90
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå