Gå til innhold

Kompani Lauritzen 2024


Javel_da

Anbefalte innlegg

MissStiles skrev (2 timer siden):

Det samme lurer jeg på. Vet han hva han sa ja til? Jeg trodde virkelig at han var tøffere enn dette. En liten stund fikk jeg vondt av han men når han klager så mye og gir opp uten å prøve, nei.. hvorfor være med på et program som dette? 

Penger.
Inntekten hans er å være med i ørten realityshows.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

knooters skrev (8 timer siden):

Spørsmålet er jo om det dere i realiteten kritiserer er mangel på den selvtilliten du får av å ha levd noen år ekstra.

"Ungdommen i dag, ass" har jo folk sagt i tusener av år. Det ble folk av kidsa, likevel.

Jeg kritiserer ikke mangelen på selvtillit, og heller ikke at han trakk seg.


Han gikk inn i Kompaniet med et klart og tydelig mål  ("jeg vil bli tøffere, bli mer Mann") men da det ble vanskelig var han ikke lenger interessert i å gjøre det som behøvdes for å nå det målet.  Greit nok, men det jeg kritiserer er at han ikke står for det valget, men legger skylden over på alle andre ("de (produksjonen) løy for meg", "det var ikke gøy", "vi fikk ikke tid til å være sosiale", "befalet var slemme" )

På ett tidspunkt på veien mot voksenlivet må man slutte å legge skylden/ansvaret for egne valg over på andre.

  • Liker 36
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatsumomo skrev (1 time siden):

Penger.
Inntekten hans er å være med i ørten realityshows.

Han uttalte også at han var bekymret over at tv2 ikke vil ha ham i flere realitys hvis han trakk seg. Antagelig derfor han ikke gikk ut porten nesten umiddelbart. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

knooters skrev (9 timer siden):

Spørsmålet er jo om det dere i realiteten kritiserer er mangel på den selvtilliten du får av å ha levd noen år ekstra.

"Ungdommen i dag, ass" har jo folk sagt i tusener av år. Det ble folk av kidsa, likevel.

Det er mange andre deltakere der på hans alder, og de prøver i alle fall. Det er ikke det at han er ung og mangler selvtillit som er problemet her, men at han gir seg når han kjenner ubehag. 

  • Liker 16
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste sluttintervju med både Ismail og Alex. Ismail var så stolt over alt han gjennomført, til tross for dårlig start, ingen klaging på noe. Alex klagde på alt og alt var alle andre sin feil. 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aleks høstet Gullruten 2023 som "årets kjendisdeltaker", men ender så opp som tidenes dårligste deltaker i Kompani Lauritzen rett etterpå. 

Han har jo ikke deltatt på noe. Ikke baklengsstup, ikke tårnhopp og trakk seg fra svømming før han hadde fått kroppen i vann. Nok engang som eneste deltaker. Det "besvimelsesanfallet" hans var vel et helt vanlig blodtrykksfall fordi han satt og reiste seg fort opp, men han gjorde det jo så dramatisk. Han var også den som hjalp minst med bæring av stokken, ung og sprek som han burde være. Tidvis sjanglet han som en full sjømann på dekk. Så bare pinlig ut. Jeg er ganske sikker på at den "lidelsen" han latet som skyldtes hans egne dårlige holdninger og hans kroniske nedpsyking av seg selv, der mye var et spill for galleriet. 

Synes det var helt glimrende at han trakk seg. Han hadde ikke viljen og lysten i seg. Han er den feigeste, dårligste og svakeste deltakeren som har vært på KL noensinne. Selv Tropp 1 og 2 deltakerne var mye friskere enn Aleks. For min del kan godt TV2 roe ned dyrkingen av han som personlighet til fordel for andre.

Det var trist at Glestad måtte dra hjem nå. Det bodde mye i henne for konseptet, og leverte egentlig greit. Bare ikke greit nok for poengene. Programmet mister nå en fin karakter som hadde hatt godt av å være med videre. Litt rart at de som har mest å vinne på være med er de første som ryker ut i et program som handler om personlig utvikling.

Ellers synes jeg at øvelse hurramegrundt er i overkant for vanlig mennesker. Nær et døgn med kontinuelig blodslit uten mat eller hvile. Skjønner at det er kjelleren deltakerne skal gå i, men å trigge deltakerne mot kollaps bør ikke være målet. Jeg er ganske sikker på at læringen oppnås på et mye tidligere punkt enn på toppen av fjellet, og ironisk nok kan det å pushe deltakerne for hardt være imot sin hensikt fordi det skaper negative assosiasjoner til å pushe grenser.

Det var da også skrekkelig å se Klouman oppleve kuldesjokk der hun mistet kontroll på seg selv. Synes det understreker uforsvarligheten i programmet. Men at Rotan klarte å gjennomføre svømmingen så nervøs som hun var, og etter å ha sett Kloumans anfall, var imponerende. 

Jeg har et ekstra øye til Rotan, Nordnes og Maurstad. Vet ikke hvorfor, men heier litt ekstra på disse tre. 

  • Liker 32
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alex er ikke mye mann nei. Damene i programmet er mye tøffere enn han. Han er en pingle med treningsstudiomuskler 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Ctrl said:

Ellers synes jeg at øvelse hurramegrundt er i overkant for vanlig mennesker. Nær et døgn med kontinuelig blodslit uten mat eller hvile. Skjønner at det er kjelleren deltakerne skal gå i, men å trigge deltakerne mot kollaps bør ikke være målet. Jeg er ganske sikker på at læringen oppnås på et mye tidligere punkt enn på toppen av fjellet, og ironisk nok kan det å pushe deltakerne for hardt være imot sin hensikt fordi det skaper negative assosiasjoner til å pushe grenser.

Som et lite sidespor: når jeg er ute og løper langtur med mål om å løpe fort og må grave dypt siste timen fordi beina blir dårlige, har jeg alltid en regel om at jeg skal ta meg en ROLIG tur på den samme strekningen asap etterpå så jeg slipper å assosiere strekningen med den følelsen av å være totalt tom :) Så ja, det er en helt reell ting at det "setter seg" mentalt når du har gravd dypt nok.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si at det er utrolig imponerende det de får til. Å klatre å gjennomføre Hurramegrundt er en stor prestasjon. Jeg hadde ikke klart det 

👏

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det virket som om Aleks egentlig hadde bestemt seg for å trekke seg allerede i første episode. Mulig at produksjonen har prøvd å godsnakke litt med han og fikk han til å bli lenger. Men da han skulle hoppe fra det tårnet f.eks så tror jeg rett og slett han lata som om han syns det var ekkelt å hoppe fordi han håpte på å bli sendt hjem.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

knooters skrev (17 timer siden):

Spørsmålet er jo om det dere i realiteten kritiserer er mangel på den selvtilliten du får av å ha levd noen år ekstra.

"Ungdommen i dag, ass" har jo folk sagt i tusener av år. Det ble folk av kidsa, likevel.

Hvor lenge er man ungdom, egentlig? Sæterstøl nærmer seg vel 30 snart. 

  • Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg som trodde GRU sto for Grusomt Rumpe Utslett 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sæterstøl er ikke vandt å bli stilt krav til, han har aldri vært i arbeidslivet heller. Det snakker han om på Farmen, at han kunne ha godt av å prøve arbeidslivet. Det hadde nok endret han mye mentalt.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tirben skrev (3 timer siden):

Hvor lenge er man ungdom, egentlig? Sæterstøl nærmer seg vel 30 snart. 

28 ja. Godt voksen. Mange er 28 og har 4 barn, jobb hus og bil. Han har kjæreste og en hest...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DelvisPresley skrev (23 timer siden):

Enig.

Syns fellesnevneren for de som klager og tåler lite, er influensere. De har vel stort sett tatt den enkleste veien hele livet. 

Hey! Alle vet vel at influensere jobber døgnet rundt og knapt har fri. Det er jo det de sier selv, alle sammen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctrl skrev (11 timer siden):

Aleks høstet Gullruten 2023 som "årets kjendisdeltaker", men ender så opp som tidenes dårligste deltaker i Kompani Lauritzen rett etterpå. 

Han har jo ikke deltatt på noe. Ikke baklengsstup, ikke tårnhopp og trakk seg fra svømming før han hadde fått kroppen i vann. Nok engang som eneste deltaker. Det "besvimelsesanfallet" hans var vel et helt vanlig blodtrykksfall fordi han satt og reiste seg fort opp, men han gjorde det jo så dramatisk. Han var også den som hjalp minst med bæring av stokken, ung og sprek som han burde være. Tidvis sjanglet han som en full sjømann på dekk. Så bare pinlig ut. Jeg er ganske sikker på at den "lidelsen" han latet som skyldtes hans egne dårlige holdninger og hans kroniske nedpsyking av seg selv, der mye var et spill for galleriet. 

Synes det var helt glimrende at han trakk seg. Han hadde ikke viljen og lysten i seg. Han er den feigeste, dårligste og svakeste deltakeren som har vært på KL noensinne. Selv Tropp 1 og 2 deltakerne var mye friskere enn Aleks. For min del kan godt TV2 roe ned dyrkingen av han som personlighet til fordel for andre.

Det var trist at Glestad måtte dra hjem nå. Det bodde mye i henne for konseptet, og leverte egentlig greit. Bare ikke greit nok for poengene. Programmet mister nå en fin karakter som hadde hatt godt av å være med videre. Litt rart at de som har mest å vinne på være med er de første som ryker ut i et program som handler om personlig utvikling.

Ellers synes jeg at øvelse hurramegrundt er i overkant for vanlig mennesker. Nær et døgn med kontinuelig blodslit uten mat eller hvile. Skjønner at det er kjelleren deltakerne skal gå i, men å trigge deltakerne mot kollaps bør ikke være målet. Jeg er ganske sikker på at læringen oppnås på et mye tidligere punkt enn på toppen av fjellet, og ironisk nok kan det å pushe deltakerne for hardt være imot sin hensikt fordi det skaper negative assosiasjoner til å pushe grenser.

Det var da også skrekkelig å se Klouman oppleve kuldesjokk der hun mistet kontroll på seg selv. Synes det understreker uforsvarligheten i programmet. Men at Rotan klarte å gjennomføre svømmingen så nervøs som hun var, og etter å ha sett Kloumans anfall, var imponerende. 

Jeg har et ekstra øye til Rotan, Nordnes og Maurstad. Vet ikke hvorfor, men heier litt ekstra på disse tre. 

100% enig! 👏 Jeg tenkte også at det der besvimelsesgreiene var spill for galleriet og kanskje  et håp om at befalet skulle tro at han var såpass dårlig at han måtte tas ut. Jeg mener, når Karin Klouman får fortsette etter å ha vært hypoterm, så tar de ikke ut Aleks pga (i verste fall) et blodtrykksfall 😅 Nei, treningssentermuskler ER noe annet enn å ha opparbeidet seg styrke gjennom hardt arbeid! 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Janzypants skrev (10 minutter siden):

100% enig! 👏 Jeg tenkte også at det der besvimelsesgreiene var spill for galleriet og kanskje  et håp om at befalet skulle tro at han var såpass dårlig at han måtte tas ut. Jeg mener, når Karin Klouman får fortsette etter å ha vært hypoterm, så tar de ikke ut Aleks pga (i verste fall) et blodtrykksfall 😅 Nei, treningssentermuskler ER noe annet enn å ha opparbeidet seg styrke gjennom hardt arbeid! 

Han har jo den fysiske styrken, men han gadd ikke å prøve. Det satt i hodet.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Keiko99 skrev (1 time siden):

28 ja. Godt voksen. Mange er 28 og har 4 barn, jobb hus og bil. Han har kjæreste og en hest...

I 2024 er det ikke mange som er 28 år som har 4 barn, jobb, hus og bil, nei. Folk i dag får ikke barn før de er nærmere 40 og hus er det heller ikke mange 28-åringer som har. Noen 28-åringer bor til og med fortsatt hjemme hos mor og far mens de studerer, så Alex har i alle fall kommet seg lenger enn det. Men han er dessverre et klassisk eksempel på generasjon z som har blitt curlet for hele barndommen og ungdommen og får sjokk når voksenlivet  kommer og de må begynne å ta ansvar og ordne opp selv 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grüner skrev (9 minutter siden):

I 2024 er det ikke mange som er 28 år som har 4 barn, jobb, hus og bil, nei. Folk i dag får ikke barn før de er nærmere 40 og hus er det heller ikke mange 28-åringer som har. Noen 28-åringer bor til og med fortsatt hjemme hos mor og far mens de studerer, så Alex har i alle fall kommet seg lenger enn det. Men han er dessverre et klassisk eksempel på generasjon z som har blitt curlet for hele barndommen og ungdommen og får sjokk når voksenlivet  kommer og de må begynne å ta ansvar og ordne opp selv 

Min datter på 21 jobber i tillegg til studie, og har nettopp kjøpt leilighet med kjæresten. Begge eier bil de har kjøpt selv. Nå var jeg sånn ufyselig mor 😂😂😂  

Men Aleks, han og Martine bor ikke i lag? Hvor bor han når han ikke er hos henne? Leier/eier han noe selv eller er det hos foreldrene? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctrl skrev (12 timer siden):

Aleks høstet Gullruten 2023 som "årets kjendisdeltaker", men ender så opp som tidenes dårligste deltaker i Kompani Lauritzen rett etterpå. 

Han har jo ikke deltatt på noe. Ikke baklengsstup, ikke tårnhopp og trakk seg fra svømming før han hadde fått kroppen i vann. Nok engang som eneste deltaker. Det "besvimelsesanfallet" hans var vel et helt vanlig blodtrykksfall fordi han satt og reiste seg fort opp, men han gjorde det jo så dramatisk. Han var også den som hjalp minst med bæring av stokken, ung og sprek som han burde være. Tidvis sjanglet han som en full sjømann på dekk. Så bare pinlig ut. Jeg er ganske sikker på at den "lidelsen" han latet som skyldtes hans egne dårlige holdninger og hans kroniske nedpsyking av seg selv, der mye var et spill for galleriet. 

Synes det var helt glimrende at han trakk seg. Han hadde ikke viljen og lysten i seg. Han er den feigeste, dårligste og svakeste deltakeren som har vært på KL noensinne. Selv Tropp 1 og 2 deltakerne var mye friskere enn Aleks. For min del kan godt TV2 roe ned dyrkingen av han som personlighet til fordel for andre.

Det var trist at Glestad måtte dra hjem nå. Det bodde mye i henne for konseptet, og leverte egentlig greit. Bare ikke greit nok for poengene. Programmet mister nå en fin karakter som hadde hatt godt av å være med videre. Litt rart at de som har mest å vinne på være med er de første som ryker ut i et program som handler om personlig utvikling.

Ellers synes jeg at øvelse hurramegrundt er i overkant for vanlig mennesker. Nær et døgn med kontinuelig blodslit uten mat eller hvile. Skjønner at det er kjelleren deltakerne skal gå i, men å trigge deltakerne mot kollaps bør ikke være målet. Jeg er ganske sikker på at læringen oppnås på et mye tidligere punkt enn på toppen av fjellet, og ironisk nok kan det å pushe deltakerne for hardt være imot sin hensikt fordi det skaper negative assosiasjoner til å pushe grenser.

Det var da også skrekkelig å se Klouman oppleve kuldesjokk der hun mistet kontroll på seg selv. Synes det understreker uforsvarligheten i programmet. Men at Rotan klarte å gjennomføre svømmingen så nervøs som hun var, og etter å ha sett Kloumans anfall, var imponerende. 

Jeg har et ekstra øye til Rotan, Nordnes og Maurstad. Vet ikke hvorfor, men heier litt ekstra på disse tre. 

Enig . Syns ikke det er underholdende lenger . Å trigge noen til kollaps var skremmende å se på. Tenker at dette blir siste sesongen . 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...