Gå til innhold

Kompani Lauritzen 2024


Javel_da

Anbefalte innlegg

3 hours ago, Grüner said:

Skjønner at du aldri har sett på Kompani  Lauritzen og aldri har vært i militæret selv når spør sånne spørsmål og henger deg opp i sånne ting 🙄.

Takk for et totalt innholdsløst svar. Har du virkelig skjønt noe?

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

knooters skrev (9 timer siden):

Takk for et totalt innholdsløst svar. Har du virkelig skjønt noe?

Det er sånn sjargongen er i militæret. Det er ikke skolepedagogikk der.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Grüner said:

Det er sånn sjargongen er i militæret. Det er ikke skolepedagogikk der.

Gratulerer.

Jeg fikk forøvrig en kommentar fra noen som har vært i militæret noen år, og visstnok er det til dels "kødd" når det brukes muntlig. Opprinnelsen har noe med hvordan ting sorteres alfabetisk i ulike lister, og er egentlig ikke tenkt overført til muntlig språk. Så det er i realiteten mer en intern vits som plutselig blir fremstilt som noe blodseriøst.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17.11 skrev (20 timer siden):

Ja, det var fint å se henne briljere. Jeg heier veldig på Klouman.

Ingen grunn til å heie henne frem, kvinner har ingenting i militæret å gjøre.

Et militærinspirert underholdningsprosjekt som dette, det skal man ta for hva det er. At de setter folk (også menn) som ikke egner seg eller ville evnet å komme seg frem i militæret, at de setter ubrukelige individer i slike situasjoner, det er åpenbart for underholdningsverdien og for å vise hvor håpløse dem er.

Men er jo et konsept uten verdi dette, for annet enn å underholde seere. Stikker Klouman av med seieren, ja da bekrefter det bare hvor meningsløst det hele er. Men det skal jo sies, det hadde nok ikke blitt like underholdende, om de inviterte noen som faktisk dugde i konseptet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tvertimot skrev (1 time siden):

Ingen grunn til å heie henne frem, kvinner har ingenting i militæret å gjøre.

Et militærinspirert underholdningsprosjekt som dette, det skal man ta for hva det er. At de setter folk (også menn) som ikke egner seg eller ville evnet å komme seg frem i militæret, at de setter ubrukelige individer i slike situasjoner, det er åpenbart for underholdningsverdien og for å vise hvor håpløse dem er.

Men er jo et konsept uten verdi dette, for annet enn å underholde seere. Stikker Klouman av med seieren, ja da bekrefter det bare hvor meningsløst det hele er. Men det skal jo sies, det hadde nok ikke blitt like underholdende, om de inviterte noen som faktisk dugde i konseptet.

Målet er at deltakerne skal bli en bedre versjon av seg selv.  Med all den aktiviteten og så tøffe utfordringer, så vil de jo oppnå dette!  Ellers er det jo ment som et fint underholdningsprogram, og det synes jeg at det er.  Det er ingen grunn til at du blander inn dine negative meninger om kvinner i militæret.

  • Liker 5
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, tvertimot said:

Ingen grunn til å heie henne frem, kvinner har ingenting i militæret å gjøre.

Et militærinspirert underholdningsprosjekt som dette, det skal man ta for hva det er. At de setter folk (også menn) som ikke egner seg eller ville evnet å komme seg frem i militæret, at de setter ubrukelige individer i slike situasjoner, det er åpenbart for underholdningsverdien og for å vise hvor håpløse dem er.

Men er jo et konsept uten verdi dette, for annet enn å underholde seere. Stikker Klouman av med seieren, ja da bekrefter det bare hvor meningsløst det hele er. Men det skal jo sies, det hadde nok ikke blitt like underholdende, om de inviterte noen som faktisk dugde i konseptet.

Spar meg. Dette er så forutsigbart.

  • Liker 2
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns det litt komisk at man tydelig ser at Klouman sin karakter i Basic Bitch er basert på henne (selvfølgelig karikert). 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så synd. Likte Nora godt, og syns hun har motbevist hva mange tenker om influensere som er opptatt av mote, sminke, glitter og glam. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge som var i dimmekamp fortjente å gå videre. Synes det er bra at Djupvik gikk videre men også synd at Haukland gikk ut. Hun har virkelig fått vist en annen side av seg selv og jeg har endret litt mening om henne. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde null mening om Haukland før start, hadde bare hørt om Marius-flørten og den berømte posen. Ble ikke videre imponert etter dette heller. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I starten synes jeg Nora viste seg fra en voksen og jordnær side. Fikk dog aldri helt taket på henne, men hun klarte seg greit. Og bedre enn jeg trodde. Jeg hadde nok en del fordommer om henne på forhånd, så.

Gårsdagens episode synes jeg var pinlig for hennes del. Denne sjokolade-saken. Der hun henviste seg til småjentene utenfor porten pga en simpel sjokolade, og ble så fersket av befalet som måtte irettesette henne som at hun var et småbarn. Snakk om å ikke ha antennene på riktig plass når man lever under militært regime. Hun reagerte deretter også. Så stakkarslig pga denne sjokoladen. Hele greia burde alene føre til skikkelig oppstrekking under militært forhold iallfall. Likegreit at hun røk ut. Kommer ikke til å savne henne. 

Ellers var det nok sikkert gøy for gjengen med en dag med skyting og angrep. Og det funket for underholdnings del også. Er ikke om å gjøre at gjengen trigges og kollapses mest mulig.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at Nora lovte å Vippse disse småjentene uten å ha tilgang til mobil og Vipps, sier alt om henne. I tillegg brøt hun regel om å ikke ta kontakt med personer utenfor leiren. Det viser at hun har ingenting der å gjøre i mine øyne 

  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Keiko99 skrev (2 timer siden):

Det at Nora lovte å Vippse disse småjentene uten å ha tilgang til mobil og Vipps, sier alt om henne. I tillegg brøt hun regel om å ikke ta kontakt med personer utenfor leiren. Det viser at hun har ingenting der å gjøre i mine øyne 

Så at hun sa på snap i går,  at hun hadde vipset de to jentene 500 kr da hun kom hjem, fordi hun synes synd på dem . Synes faktisk Nora virker som en søt/empatisk jente jeg. ☺️

  • Liker 9
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forsvaret er gjennomtenkt, men enkelte nødvendigheter er dustete. 

F.eks det å hilse på bildet av kongen før du går inn i matsalen. Idiotisk! 

Sånn, det var bare det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hemoglobin skrev (16 minutter siden):

Forsvaret er gjennomtenkt, men enkelte nødvendigheter er dustete. 

F.eks det å hilse på bildet av kongen før du går inn i matsalen. Idiotisk! 

Sånn, det var bare det. 

Kongen er militærets høyeste leder. Å hilse på han er å vise respekt og minne en om hvorfor man er i militære

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sh999 skrev (3 timer siden):

Så at hun sa på snap i går,  at hun hadde vipset de to jentene 500 kr da hun kom hjem, fordi hun synes synd på dem . Synes faktisk Nora virker som en søt/empatisk jente jeg. ☺️

Ja, jeg syns også det.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå røyk hun jo uansett, men synes at hun kunne ha blitt straffet på et vis for denne hendelsen. De har klare retningslinjer å forholde seg til, og hun bare nærmest flirer det bort. Nå kan det jo hende at dette kunne ha ført til trekk i militært forhold dersom hun ikke røyk ut nå da 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Keiko99 skrev (12 timer siden):

Kongen er militærets høyeste leder. Å hilse på han er å vise respekt og minne en om hvorfor man er i militære

Du hilser ikke på kongen, du hilser på bildet av kongen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forbehold om hvorvidt dette har vært nevnt her før, det er jo en del år siden, men et tilbakeblikk fra Djupvik i semifinalen i Idol i 2005:

https://m.facebook.com/knutmariusdjupvik/videos/idol-2005her-er-jeg-16-år-gammel-hvor-vi-skulle-gå-fra-50-til-10-deltakere-i-ido/302811311176941/

Dommerne hadde en klar strategi den gangen, om å snakke opp de to i hver semifinale som de ville ha i finalen, og nedsnakke de fleste andre. Spesielt nå avdøde Tor Milde kunne dra det litt vel langt.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...