Gå til innhold

Kompani Lauritzen 2024


Javel_da

Anbefalte innlegg

Har ikke noe i mot noen av de gjenværende, men liker nok Silset best og synes han fortjener en seier mest, etter å ha vært best totalt hele veien.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ctrl skrev (På 21.4.2024 den 12.28):

Silset er i en egen liga, men han fniser jo av alt. Artig å se på, men rart at han ikke blir korrigert på dette på MF. For det jo negativt å stå å flire korporal Maurstad i trynet ved avmelding når Maurstad faktisk prøver å gjøre det etter boka, selv om det sikkert føles artig ut for Silset gitt at det er Maurstad som gjør det. Disrespekt mot hierkarki er det iht militært regime. Skulle ønske Silset faktisk ble utfordret på dette. Det er stort sett det eneste å utfordre han på, så hvorfor ikke?

Veldig enig i dette, jeg fatter ikke at de ikke engang kommenterer det på MF? Folk har jo fått refs før for å være for useriøse. Jeg begynner i alle fall å bli veldig lei av å høre Silset flire/fnise til alt som har med militære rutiner/hierarki osv. å gjøre. Men han gjør det jo stort sett veldig bra på oppdrag (og er seriøs der), er en likandes fyr og det er jo ikke noe galt i å ha godt humør, så jeg synes absolutt han er en verdig vinner hvis det skulle bli han. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, Hofset er en av mine klare favoritter - rart hvor forskjellig man oppfatter ting 😊

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De må helt klart gjøre noe med konseptet. Det blir for forutsigbart og for flinke folk nå. Kjedelig, rett og slett. 
De burde starte med å la alle være med fram til berett, med poengsanking underveis, og eventuelt kamper a la dimmekamper der man kan hente ekstrapoeng. Og så må de endre på flere øvelser så folk ikke er så forberedt. Har man med alle «hele veien» får man også mer interessante program fordi ikke bare flinkisene er igjen. Og når personlig utvikling selges inn som formålet med programmet faller det litt gjennom når de som trenger det mest forsvinner først.

  • Liker 6
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler

Jeg blir mer og mer irritert av Lihaug! Han drives tydeligvis primært av ytre motivasjon. Nå er han særrete. Ærlig talt. 

 

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ninaen skrev (5 timer siden):

Og når personlig utvikling selges inn som formålet med programmet faller det litt gjennom når de som trenger det mest forsvinner først.

Veldig enig! Utrolig selvmotsigende at de legger vekt på egenutvikling, og at alle skal forbedre seg selv ut i fra sine individuelle utgangspunkt - men så sender de likevel hjem alle som ikke er «god nok» i forhold til resten av gruppa.

Og er så lei av at ALLE realitykonkurranser absolutt må sende hjem noen hver uke. Kan vi ikke for en gangs skyld få se alle utvikle seg fra dårlig til bedre/god iløpet av hele perioden?

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spoiler

Lihaug burde aldri fått berret. At han får høre fra de andre hvor «stort» det er av han å klare seg gjennom natta uten bål, blir jeg nesten irritert av. Han gjennomførte ikke oppgaven. Ga faen. Feigt av Dag Otto å gi han berret. Burde blitt sendt hjem. 
 

 

Endret av Mollebolle
..."av" (ord lagt til)
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mollebolle skrev (1 time siden):
  Skjul innhold

Lihaug burde aldri fått berret. At han får høre fra de andre hvor «stort» det er av han å klare seg gjennom natta uten bål, blir jeg nesten irritert. Han gjennomførte ikke oppgaven. Ga faen. Feigt av Dag Otto å gi han berret. Burde blitt sendt hjem. 
 

 

Spoiler

Enig! Det bekrefter bare det som er diskutert her. Konseptet vannes ut. Hadde det vært versjonen med de «vanlige» hadde han røket på huet og ræva ut

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler

Har jeg gått glipp av noe eller ble det ikke fallskjermhopping denne sesongen?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Babyface said:
  Reveal hidden contents

Har jeg gått glipp av noe eller ble det ikke fallskjermhopping denne sesongen?

 

Spoiler

Tror det har vært i finale-episodene etter at de har blitt kompanijegere.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ninaen skrev (14 timer siden):

De må helt klart gjøre noe med konseptet. Det blir for forutsigbart og for flinke folk nå. Kjedelig, rett og slett. 
De burde starte med å la alle være med fram til berett, med poengsanking underveis, og eventuelt kamper a la dimmekamper der man kan hente ekstrapoeng. Og så må de endre på flere øvelser så folk ikke er så forberedt. Har man med alle «hele veien» får man også mer interessante program fordi ikke bare flinkisene er igjen. Og når personlig utvikling selges inn som formålet med programmet faller det litt gjennom når de som trenger det mest forsvinner først.

Helt enig, har tenkt dette siden første eller andre sesong. Mange som har blitt kastet ut som det hadde vært interessant å se i øvelsene de har hatt i det siste. Hvordan ville Klouman ha taklet å bli tatt til fange, og bli «avhørt», f.eks? Hvordan hadde det gått med Glestad med sine «daddy issues»/manglende struktur, og videre han jeg ikke husker navnet på som klarte 0 armhevinger i første program? Dimmekamp er ikke spesielt interessant uansett.

Endret av Djækklåsst
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mollebolle skrev (14 timer siden):
  Skjul innhold

Tror det har vært i finale-episodene etter at de har blitt kompanijegere.

 

Aha, jeg trodde det var siste episode i går, men det stemmer nok det du skriver. 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isolert sett var det fint å se at Lihaug ble belønnet med beret for å i det hele tatt fullføre disse dagene, og særlig siden det handlet om viljestyrke. 

Men nå har vi over 2 episoder (onsdag og lørdag) sett poenggivende øvelser som Lihaug gjorde det aller dårligst i, uten at det fikk noe som helst betydning for han. Hva var vits med MF, lagkonkurranse i overlevelse og denne fangekonkurransen når poengene til syvende og sist ikke hadde noe som helst å si?

Vi har sett dette før. Alle som kommer igjennom nær siste uke får beret, blir jegere og går videre. Sånn sett den mest bortkastede uka å se på i kompaniet, for alt står og faller på om noen trekker seg eller ikke, der alt annet er irrelevant. 

Det er synd at alt skal være irrelevant når det er den mest innholdsrike uka å se på.

Jeg mener derfor at det å gjøre det dårligst i de poenggivende konkurransene før jeger-seremonien burde sørge for at vedkommende ikke fikk beret og måtte dra hjem. Og denne gang toppet den dårligste det med å ikke fullføre det han skulle: å få bål. Lihaug var med andre ord ikke bare dårligst poengmessig denne uken, men feilet siste natten på grunnleggende krav. 

Javisst var det godt gjort at Lihaug hadde viljestyrke nok til å komme seg igjennom, men han burde ikke fått beret okke som.

For øvrig er denne overlevelsen ute i skogen hyggelig i forhold til tropp 1 og 2. En natt ute i skogen i solide plussgrader og OK vær med bål, kvister og god stemning går det jo fint an å leve godt i, i forhold til en natt ute i snø og kuldegrader. 
Nesten som jeg ble sjalu på deltakerne i år. For de nettene i skogen så idyllisk ut. Og hvor mye viljestyrke for å fullføre hadde egentlig Lihaug, gitt at han koset seg ute i skogen? Han sa det jo selv at han hadde det koselig. Så skussmålene og belønningen han fikk for å overleve dette virker for meget.

Endret av Ctrl
  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ctrl skrev (17 timer siden):

Vi har sett dette før. Alle som kommer igjennom nær siste uke får beret, blir jegere og går videre. Sånn sett den mest bortkastede uka å se på i kompaniet, for alt står og faller på om noen trekker seg eller ikke, der alt annet er irrelevant. 

 

Nei, det stemmer ikke. Carina Dahl fikk ikke beret sist, selv om hun kom gjennom. Men hun gjorde det dårligere enn Lihaug siste natta før beret-seremonien og var veldig mye dårligere enn de fire som fikk, så det var enklere å forsvare.

Problemet med Lihaug er at han uansett har gjort det svært mye bedre enn Skjelbæk, som kun fikk beret fordi han var blant topp fire, siden så mange røk ut/trakk seg den sesongen. De skulle selsvagt gjort et «negativt unntak» og kun gitt beret til tre personer i den sesongen.

 

Endret av Djækklåsst
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne er jeg nok alene om å ha tenkt på, men stemmen til den maskerte kvinnen som grylte til soldatene da de ble tatt til fange i forrige uke, minner «mistenkelig» mye om stemmen til «gal kjerring på bussen» i denne legendariske videoen:

https://youtu.be/IE7KS9pGFok?si=3jdplGE_7RdMOyM1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djækklåsst skrev (12 timer siden):

Nei, det stemmer ikke. Carina Dahl fikk ikke beret sist, selv om hun kom gjennom. Men hun gjorde det dårligere enn Lihaug siste natta før beret-seremonien og var veldig mye dårligere enn de fire som fikk, så det var enklere å forsvare.

Problemet med Lihaug er at han uansett har gjort det svært mye bedre enn Skjelbæk, som kun fikk beret fordi han var blant topp fire, siden så mange røk ut/trakk seg den sesongen. De skulle selsvagt gjort et «negativt unntak» og kun gitt beret til tre personer i den sesongen.

 

Jeg sa ikke at det ikke hadde skjedd, men det sitter veldig langt inne å avvise noen i beret-seremonien. Det tilhører sjeldenheten at noen ikke får bereten. Er Carina unntaket?

Husker ikke helt, men tror Carina forsynte seg av kassa flere ganger på natta. Det avgjorde hennes skjebne. Hadde Lihaug gjort det samme så hadde han også blitt ekskludert. Ergo, hele uka er egentlig lagt opp til at enten trekker du deg eller så kommer du igjennom med bestått der du får bereten, på tross for at du er dårligst, hvor det skal mye til for å ikke få bereten. Det handler om å innfri minimumskrav.
Det burde være motsatt, altså at det skal mer til for å få bereten.

Lihaug har vært jevnt over middels eller god hele sesongen. Men akkurat siste uka var ikke hans uke. Han var også den eneste som gikk ned i karakter på MF. Og han forventet ikke bereten selv engang. Så, jeg vet ikke. Var mye goodwill i avgjørelsen med å gi Lihaug bereten. Såpass mye at det ble kunstig.

Men greit nok, han er med siste uken. Det kan bli bra. Selv om det ligger an til at Silset vinner hele greia.

Endret av Ctrl
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ctrl skrev (1 time siden):

Jeg sa ikke at det ikke hadde skjedd, men det sitter veldig langt inne å avvise noen i beret-seremonien. Det tilhører sjeldenheten at noen ikke får bereten. Er Carina unntaket?

Husker ikke helt, men tror Carina forsynte seg av kassa flere ganger på natta. Det avgjorde hennes skjebne. Hadde Lihaug gjort det samme så hadde han også blitt ekskludert. Ergo, hele uka er egentlig lagt opp til at enten trekker du deg eller så kommer du igjennom med bestått der du får bereten, på tross for at du er dårligst, hvor det skal mye til for å ikke få bereten. Det handler om å innfri minimumskrav.
Det burde være motsatt, altså at det skal mer til for å få bereten.

Lihaug har vært jevnt over middels eller god hele sesongen. Men akkurat siste uka var ikke hans uke. Han var også den eneste som gikk ned i karakter på MF. Og han forventet ikke bereten selv engang. Så, jeg vet ikke. Var mye goodwill i avgjørelsen med å gi Lihaug bereten. Såpass mye at det ble kunstig.

Men greit nok, han er med siste uken. Det kan bli bra. Selv om det ligger an til at Silset vinner hele greia.

Heier på Nordnes!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ninaen skrev (På 29.4.2024 den 21.19):

Heier på Nordnes!

Enig! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

...det blir leeeeenge til lørdag nå!!!
 

Spoiler

"Flyr ikke, flyr ikke!" for første gang i KL...

Håper alt gikk bra med Stinius! Så skummelt det må være, og det må være kjipt at når du først får hoppe i fallskjerm går mesteparten av opplevelsen i nødprosedyrer fremfor å få den kule opplevelsen. Spent på hvordan det gikk, men nesten litt glad det var Maurstad fremfor noen av de som har vært reddest... Off, tenk på Hofset liksom... Eller... hvem nå det var i en av de første sesongene som måtte ta en ekstra runde først (?)... Tipper Maurstad er en av de som må være best skikket til å gjennomføre en sånn nødprosedyre, men likevel kjipt at det skjedde og jeg hadde unnet han en problemfri ferd. Huff! Kan altså nesten ikke vente til neste episode...

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

dårligbrukernavn skrev (31 minutter siden):

...det blir leeeeenge til lørdag nå!!!
 

  Skjul innhold

"Flyr ikke, flyr ikke!" for første gang i KL...

Håper alt gikk bra med Stinius! Så skummelt det må være, og det må være kjipt at når du først får hoppe i fallskjerm går mesteparten av opplevelsen i nødprosedyrer fremfor å få den kule opplevelsen. Spent på hvordan det gikk, men nesten litt glad det var Maurstad fremfor noen av de som har vært reddest... Off, tenk på Hofset liksom... Eller... hvem nå det var i en av de første sesongene som måtte ta en ekstra runde først (?)... Tipper Maurstad er en av de som må være best skikket til å gjennomføre en sånn nødprosedyre, men likevel kjipt at det skjedde og jeg hadde unnet han en problemfri ferd. Huff! Kan altså nesten ikke vente til neste episode...

 

Enig. Skulle det først bli problemer er jeg "glad" det ble Maurstad. Tror han er best skikket av gjengen til å holde hodet kaldt. Egentlig glad Hofset ikke hoppet når han var så redd. Man kan jo gå i en real freeze når presset blir for stort. 

  • Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...