Gå til innhold

Kompani Lauritzen 2024


Javel_da

Anbefalte innlegg

Linazer skrev (1 time siden):

Det er bare så trist at Nora, i egenskap av å være influencer har skapt et inntrykk utad i offentligheten av å være "dum", tander, kul og utrolig selvopptatt.  Så ser man litt mer av den "virkelige" Nora,  og hun gir et så innmari mer positivt inntrykk. Ei grepa jente som tør ta i et tak,  som ikke er redd for å vise følelser og som gjerne går uten sminke.

Jeg fatter virkelig ikke hva som skal være så fantastisk flott med å være kjent som influencer når alt man gjør er å vise frem et falskt ytre.  Så ufattelig slitsomt det må være i lengden..!

Noras resultater i evnetesten samsvarte i det minste med det man hadde forventet på forhånd, samme med Aleksander. Men ellers har Nora åpenbart mer guts enn i hvert fall han har, selv om han for så vidt sto bra på i den siste lagkonkurransen. Men er det ikke slik at Aleksander har flyskrekk? Det er nok noe med høyder og annet som kan virke skremmende som virker å være spesielt vanskelig for ham. Med tanke på at målet er å hoppe i fallskjerm, så er kanskje ikke dette det rette konseptet for ham.

Ellers får vi se om det nok en gang blir slik at de som har bruk for å være der lenger er de som blir kastet ut først.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bingo Bongo skrev (12 timer siden):

Jeg skjønner ikke de som er så fan av Hedvig. Flott utseende, men null personlighet.

Den kvinnelige versjonen av "mannebaby" (eksisterer begrepet "kvinnebaby"? 🤭 )

Har vært mest fjas og fnis så langt, men tror hun kan komme til å overraske etter hvert. 

Er som flere her imponert over Nora, som viser nye sider av seg selv, og Karin Klouman som hoppet selv om hun hadde helt panikk. Fikk vondt av Aleks, men måtte le litt av ham og. "Eg e en pussy" 😂

Endret av Amnesia
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bingo Bongo skrev (12 timer siden):

Jeg skjønner ikke de som er så fan av Hedvig. Flott utseende, men null personlighet.

Den kvinnelige versjonen av "mannebaby" (eksisterer begrepet "kvinnebaby"? 🤭 )

Sjarm og smil er vel en del av personligheten?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djækklåsst skrev (1 time siden):

Noras resultater i evnetesten samsvarte i det minste med det man hadde forventet på forhånd, samme med Aleksander. Men ellers har Nora åpenbart mer guts enn i hvert fall han har, selv om han for så vidt sto bra på i den siste lagkonkurransen. Men er det ikke slik at Aleksander har flyskrekk? Det er nok noe med høyder og annet som kan virke skremmende som virker å være spesielt vanskelig for ham. Med tanke på at målet er å hoppe i fallskjerm, så er kanskje ikke dette det rette konseptet for ham.

Ellers får vi se om det nok en gang blir slik at de som har bruk for å være der lenger er de som blir kastet ut først.

Jeg håper at Aleks ryker først. Fordi dette er kun jobb for han ( en jobb han tydeligvis ikke hadde helt forstått hva innebar.)  Han har deltagelse i reality-programmer som sin inntektskilde. Han uttalte til media at den eneste grunnen til han ikke stakk av/trakk seg fra dette programmet var at da var han redd for at tv2 ville dumpe ham med tanke på fremtidige reality-serier. 
Ismail derimot- håper jeg klarer seg en stund til!! Egentlig skulle jeg ønske ingen røk ut- at det var samme konsept som ikke kjendis-versjonen. Det er utviklingen til deltagerne som er det mest artige og spennende å følge med på. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DelvisPresley skrev (3 timer siden):

Sjarm og smil er vel en del av personligheten?

Sjarm er absolutt en del av personligheten,  og akkurat det synes jeg Hedvig mangler.

Pen å se på, men null substans. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DelvisPresley skrev (På 7.3.2024 den 21.29):

Vel, litt eye-candy må man jo også ha med🤩

 

DelvisPresley skrev (På 7.3.2024 den 21.31):

Skulle gjerne tatt denne evnetesten selv. Klarte iallefall alle som ble vist i sendingen. Latterlig mye enkle spørsmål. Når man ikke kan hva som skjedde 9.april 1940 er det ikke håp😂

Tja, godt hun er pen å se på da iallefall... 

Den kvinnedagen er det bare å avskaffe med en gang, trengs ikke lengre det nå som kvinner anses som subjekter 🙄

DelvisPresley skrev (11 timer siden):

Sjarm og smil er vel en del av personligheten?

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må bare heie på Ismael, han gjør så godt han kan stakkars. Ingenting å si på viljen, han må bare lære å få kroppen med seg og det tenker jeg kommer hvis han får lov til å bli værende.

Og Stinius, wow!

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duff skrev (8 timer siden):

Jeg må bare heie på Ismael, han gjør så godt han kan stakkars. Ingenting å si på viljen, han må bare lære å få kroppen med seg og det tenker jeg kommer hvis han får lov til å bli værende.

Og Stinius, wow!

 Stinius er like skjønn (og flink) som sin mer kjente bror.

Endret av FruRosa
Tastetull
  • Liker 17
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ValarMorghulis skrev (På 11.1.2024 den 15.09):

Oi, her var det mange ukjente for meg. 4 av 14 jeg vet hvem er 😅 

Her var det 4 jeg ikke visste helt hvem er. To av de igjen vet jeg at jeg har sett men ikke hvor og hvem de er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctrl skrev (22 timer siden):

Aleks skuffer. Han var den eneste som ikke gjennomførte baklengsstup, og ble den eneste som ikke hoppet i tårnet. Jeg trodde det skulle være en fandenivoldsk holdning i han, men istedenfor er han visst full av dårlige unnskyldninger for det meste. Han hoppet ikke fordi han mislikte "sug i magen". Altså, kom igjen da. Og det er rart han ikke klarer å ta innover seg større perspektiv. Hva det å hoppe gjør positivt med han. Og at han ikke hopper - som eneste deltaker nok engang - gjør negativt med han. Når selv Karin Klouman som var totalt livredd og i panikk klarte å hoppe, så bør også Aleks ha det i seg.

Det uthevede forklarte en del for meg. 
Som deg syntes jeg det var rart at han ikke forstår at det vil få positive konsekvenser hvis han utfordrer seg selv, men jeg tror ikke han har erfart det før.  Jeg tror han aldri har opplevd den typen mestring før.

Nå kjenner jeg ikke ham eller familien hans, men jeg blir ikke overrasket om det viser seg at han har blitt overbeskyttet og bortskjemt, i den betydning at han alltid har sluppet å gjøre ting han ikke ville gjøre, i oppveksten og som ung voksen.

Vi så jo alle personlighetsforandringen som kom da de fikk en oppgave han likte, der han var trygg, og der han slapp å utfordre seg selv!  Da tok han initiativ, da var han tøff og "med".

 

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper Aleks ikke går ut før han faktisk får noen positive erfaringer. 

  • Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemor_Meg skrev (2 timer siden):

Nå kjenner jeg ikke ham eller familien hans, men jeg blir ikke overrasket om det viser seg at han har blitt overbeskyttet og bortskjemt, i den betydning at han alltid har sluppet å gjøre ting han ikke ville gjøre, i oppveksten og som ung voksen.

Faren hans er i hvert fall mekaniker og skal være en skikkelig arbeidskar, kjenner noen som jobber med ham. Aleksander kommenterte litt på dette i Farmen, at han ikke fikk slippe til, men bare ble stående å se på når faren arbeidet med noe hjemme. Vet ikke noe mer enn dette.

Endret av Djækklåsst
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djækklåsst skrev (18 minutter siden):

Faren hans er i hvert fall mekaniker og skal være en skikkelig arbeidskar, kjenner noen som jobber med ham. Aleksander kommenterte litt på dette i Farmen, at han ikke fikk slippe til, men bare ble stående å se på når faren arbeidet med noe hjemme. Vet ikke noe mer enn dette.

Slikt gjør jo ofte at man som barn og ungdom resignerer etterhvert, at de lar være å ta initiativ til å prøve seg på ting de ikke kan/er trygge på. 
Og hvis han i tillegg har sluppet å gjøre ting han ikke ville, har det nok blitt veldig komfortabelt å la være å gjøre ting han ikke har lyst til å gjøre, og da har han gått glipp av mange mestringsopplevelser. 
 

Når det er sagt, dette er bare noen tanker jeg har gjort meg etter siste episode.  Jeg innrømmer at tankene mine er farget av egne erfaringer, og behøver ikke ha noe med hjemmesituasjonen å gjøre i det hele tatt. 
 

Egen erfaring lagt i spoiler:

Spoiler

Jeg har selv et voksent barn som er akkurat lik Aleks i utrygge situasjoner. Han har vi måttet utfordre på dette gjennom hele oppveksten for at han skulle oppleve mestring på områder der han ikke var trygg.
Han er ikke en pyse/pingle av den grunn, han behøver bare litt mer tid og oppfølging/oppmuntring (ikke press) enn de fleste andre. 

 

  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 3/10/2024 at 10:52 AM, Linazer said:

Det er bare så trist at Nora, i egenskap av å være influencer har skapt et inntrykk utad i offentligheten av å være "dum", tander, kul og utrolig selvopptatt.  Så ser man litt mer av den "virkelige" Nora,  og hun gir et så innmari mer positivt inntrykk. Ei grepa jente som tør ta i et tak,  som ikke er redd for å vise følelser og som gjerne går uten sminke.

Jeg fatter virkelig ikke hva som skal være så fantastisk flott med å være kjent som influencer når alt man gjør er å vise frem et falskt ytre.  Så ufattelig slitsomt det må være i lengden..!

Er vel derfor hun tyr til dop som blir smuglet inn gjennom trafikking av barn da.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk vi svaret på den evnetesten? Jeg må si at jeg håper i det lengste at det er klippingen som gjør at de virker helt ute alle sammen. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Kålrota said:

Fikk vi svaret på den evnetesten? Jeg må si at jeg håper i det lengste at det er klippingen som gjør at de virker helt ute alle sammen. 

Vi fikk se resultatene fra evnetesten. Knut Marius på toppen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

FruRosa skrev (7 timer siden):

 Stinius er like skjønn (og flink) som sin mer kjente bror.

Har inntrykk av at de Maurstad-brødrene lykkes godt i ALT de gjør 😅

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste grunnen til at jeg ser på dette programmet er fenriken 😏

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irja skrev (3 timer siden):

Eneste grunnen til at jeg ser på dette programmet er fenriken 😏

Det er ikke SÅ gøy med han lengre😋

Jeg ser for øvrig ingen annen vinner enn Mikkel Bratt Silset i år. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DelvisPresley skrev (1 time siden):

Det er ikke SÅ gøy med han lengre😋

Jeg ser for øvrig ingen annen vinner enn Mikkel Bratt Silset i år. 

Nei, det er ikke gøy. Synes han er skikkelig hot. Kunne godt ha tenkt meg litt tilsnakk selv 😌

Ja, helt klart. Pekte han ut som vinner med én gang.

Endret av Irja
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...