Marcie Skrevet 10. januar 2024 #101 Del Skrevet 10. januar 2024 (endret) . Endret 1. januar av Marcie 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tunaen Skrevet 10. januar 2024 #102 Del Skrevet 10. januar 2024 Har all respekt for Moxnes ennå. På samme måte som alle som sliter psykisk eller folk med kroniske sykdommer f.eks. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Callisto83 Skrevet 11. januar 2024 #103 Del Skrevet 11. januar 2024 Isambard skrev (På 9.1.2024 den 20.50): Helt greit. Man skal tilgi sin neste. Man skal ikke være langsur. Hat synden, men elsk synderen. Der er jeg enig med Jesus. Det er vel forskjell på å tilgi sin neste, og å ønske vedkommende tilbake til politiske verv hvor han skal bestemme hva slags liv innbyggere i Norge får... En ansatt på f.eks Jysk hadde fått sparken hvis han eller hun stjal. Jeg vil helst ha politikere man kan ha tillit til. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 11. januar 2024 #104 Del Skrevet 11. januar 2024 Drizzt skrev (15 timer siden): Poenget er integritet, moral, verdier, hvem som er egnet å ha ansvar for lovene som gjelder alle. Moxnes disket seg selv på Gardermoen. Det som er det ekstremt problematiske i denne tankegangen, er at dette har absolutt ingenting med hvordan demokrati fungerer. Stortingsrepresentanter trenger hverken ha integritet, moral eller verdier: de trenger tillit fra sine velgere : punktum! Det jeg trenger fra mine representanter, er at de har mine verdier, og at de aldri fremstiller skjellsordet "moral" som pr def er drepen for alt som heter demokrati. Og jeg vurderer integritetsbrudd ut fra hva som er viktig for MEG i den posisjonen han har: Moxnes sine kleptomani tendenser er absolutt det minst interesante ankepunktet jeg har for hans integritet i stillingen. DE ER IKKE LEDERE ; DE ER REPRESENTANTER De skal reflektere sin velgermasse, og strengt tatt ser man Moxnes sin velgermasse, så er ikke Moxnes en dårlig representant. (Okay, jeg spisset den der.) Det er ikke politikerene som bestemmer lovene i Norge: det er folket : gjennom å velge mennesker som kommer med lovforslag og vedtak de ha fortalt de ønsker gjennomført, gjennom høringsarbeid, og gjennom politiske påvirkning : problemet med politiske vedtak du ikke liker, handler ikke om politikere og stortinget, det er han fyren ved siden av deg. SLUTT Å KREV ANSVARLIGE LEDERE!!!! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Sitron Skrevet 11. januar 2024 #105 Del Skrevet 11. januar 2024 10 hours ago, Callisto83 said: Det er vel forskjell på å tilgi sin neste, og å ønske vedkommende tilbake til politiske verv hvor han skal bestemme hva slags liv innbyggere i Norge får... En ansatt på f.eks Jysk hadde fått sparken hvis han eller hun stjal. Jeg vil helst ha politikere man kan ha tillit til. Om han stjal fra jobb ja, ikke for å stjele et annet sted. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 11. januar 2024 #106 Del Skrevet 11. januar 2024 (endret) Lucille skrev (21 timer siden): jeg synes det du beskriver der er en umoden måte å vekte disse situasjonene på, og er takknemlig for at lovgiverne våre har greidd å se større på det, slik at grunnloven beskytter demokratiet mot moralfundamentalister som ikke evner å skille viktig fra uviktig. Kunne du ikke forklart hva som er umodent i å kreve at de som bestemmer over alle oss skal ha sitt moralske kompass riktig innstilt? ''moralfundamentalister'' Er du anarkist? Endret 11. januar 2024 av Drizzt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marcie Skrevet 11. januar 2024 #107 Del Skrevet 11. januar 2024 (endret) . Endret 1. januar av Marcie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 11. januar 2024 #108 Del Skrevet 11. januar 2024 Lucille skrev (8 minutter siden): Det har jeg forklart. Du får prøve en gang til hvis det var vanskelig. Jeg ville bare dobbeltsjekke i tilfelle jeg misforsto, men nå er det klart at du ønsker personer med dårlig moral som lovgivere ut fra et anarkistisk ståsted. Vel, jeg er ikke anarkist, så da er det lite å diskutere videre. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nebel86 Skrevet 11. januar 2024 #109 Del Skrevet 11. januar 2024 Mannen og pr teamet hans er jo "geniale"... Gjør en flau tabbe. Legg deg flat. Gå på nytt i butikken og stjel noe så ubetydelig som ost, pass på å gjøre det åpenbart for å bli fersket. Gråt til mediene og si at du har et stort problem og at du skal jobbe med deg selv. Høst folkets empati, bli tilgitt og kom tilbake. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marcie Skrevet 11. januar 2024 #110 Del Skrevet 11. januar 2024 (endret) . Endret 1. januar av Marcie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tror og ser det Skrevet 11. januar 2024 #111 Del Skrevet 11. januar 2024 Jeg håper «syke» Moxnes stiller som kandidat igjen. Han får sine kick av å stjele så kan jo håpe han blir tatt for tyveri midt under neste valg. Færrest mulig mandater til hyklerske rødt er bra ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krokenguri Skrevet 12. januar 2024 #112 Del Skrevet 12. januar 2024 Callisto83 skrev (På 10.1.2024 den 14.33): Innrømmet han problemene sine før eller etter han ble tatt... For i starten prøvde han å bortforklare solbrille tyveriet med at han var stresset, helt til vi fikk se sannheten på overvåkningskameraet. Han burde gå av. Han kan være kleptoman med problemer et annet sted enn i politikken. Detcer da likegylfig. At han har stjålet i butikker, typ småting. Er intet annen enm småkriminell handling. Han går til behandling for det, han hsr tatt straffen for det. Sånn sett er jeg glad for at man kan fortsette i jobben sin selv om man har noe feil. Det ville blitt et dyrt Norge om alle sim stjal en sjokoade, må fratre sin stilling og ikke få jobb igjen. Derimot innsidehandel, juksing på reiseregninger ol, generelt tappe sin arbeidsplass eller utnytte til egen vinning for store summer. Bør intet annet straffes med fengsel , fordi en butikk ansatt som.stjeler fra sin bedrift for 100.000kr, havner også i fengsel. Og i norge syntes jeg ikke de5 skal være noen forskjell på hu i kassa og jørgen hattemaker. Det fører jo bare til mindre risiko og mindre straff for korrosjon og insidehandel osv. Og da vil jo flere gjøre det. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GrønnNellik68 Skrevet 12. januar 2024 #113 Del Skrevet 12. januar 2024 Rødstrupa skrev (På 9.1.2024 den 17.33): I morgen er han på plass i Stortinget for å gjenoppta vervet. Han eler ikke skam og innsikt. Tror han folk har noe særlig støtte, respekt for han lenger. Han har brukt opp tabbekvoten. Heia Moksnes han har vært ærlig om ting når det først ble oppdaga. Pluss at det er en sykdom. I motsetning til Ap og H gjengen som bare har drevet med snusk. De trenger litt god motstand i politikken .. Stå på Moksnes .. han er en kjempe politiker.🌺 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiuren Skrevet 12. januar 2024 #114 Del Skrevet 12. januar 2024 (endret) 8 hours ago, GrønnNellik68 said: Heia Moksnes han har vært ærlig om ting når det først ble oppdaga. Pluss at det er en sykdom. I motsetning til Ap og H gjengen som bare har drevet med snusk. De trenger litt god motstand i politikken .. Stå på Moksnes .. han er en kjempe politiker.🌺 Ærlig når det blei oppdaga???? Det var da en lengre periode med bortforklaringer, endrede bortforklaringer og tullprat når han hadde "fått" ett par nye solbriller.... Kjempepolitiker 🐀 Endret 12. januar 2024 av Tiuren 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Callisto83 Skrevet 12. januar 2024 #115 Del Skrevet 12. januar 2024 Tiuren skrev (9 minutter siden): Årlig når det blei oppdaga???? Det var da en lengre periode med bortforklaringer, endrede bortforklaringer og tullprat når han hadde "fått" ett par nye solbriller.... Kjempepolitiker 🐀 Enig. Jeg var en av dem som trodde på hans første forklaring, at det var et uhell fordi han var stresset. Det anså jeg som plausibelt. Men så ser man jo tydelig på overvåkningsvideoen at han er fullt klar over hva han gjør. Han løy! Så kommer selvsagt (bort)forklaringen om psykisk sykdom. For alle er jo det plutselig når de blir tatt. Hadde dette vært Sylvi Listhaug så hadde neppe noen rost henne, tilgitt henne, eller ønsket henne tilbake i politikken. Det er noe merkelig i et samfunn som synes dette er greit. Jeg vil ha politikere med integritet. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 12. januar 2024 #116 Del Skrevet 12. januar 2024 Druid skrev (På 11.1.2024 den 10.33): Det som er det ekstremt problematiske i denne tankegangen, er at dette har absolutt ingenting med hvordan demokrati fungerer. Stortingsrepresentanter trenger hverken ha integritet, moral eller verdier: de trenger tillit fra sine velgere : punktum! Det jeg trenger fra mine representanter, er at de har mine verdier, og at de aldri fremstiller skjellsordet "moral" som pr def er drepen for alt som heter demokrati. Og jeg vurderer integritetsbrudd ut fra hva som er viktig for MEG i den posisjonen han har: Moxnes sine kleptomani tendenser er absolutt det minst interesante ankepunktet jeg har for hans integritet i stillingen. DE ER IKKE LEDERE ; DE ER REPRESENTANTER De skal reflektere sin velgermasse, og strengt tatt ser man Moxnes sin velgermasse, så er ikke Moxnes en dårlig representant. (Okay, jeg spisset den der.) Det er ikke politikerene som bestemmer lovene i Norge: det er folket : gjennom å velge mennesker som kommer med lovforslag og vedtak de ha fortalt de ønsker gjennomført, gjennom høringsarbeid, og gjennom politiske påvirkning : problemet med politiske vedtak du ikke liker, handler ikke om politikere og stortinget, det er han fyren ved siden av deg. SLUTT Å KREV ANSVARLIGE LEDERE!!!! Men han ble valgt FØR velgerne fikk vite at han stjeler jevnlig. Så tilliten er gitt på feil premisser. Kriminelle må kunne sparkes fra tillitbaserte stillinger. Det er høyst udemokratisk å la ham fortsette i 2 år til. I USA avslørte de en politiker som fikk plass i Kongressen og det viste seg at han hadde forfalsket CV, hvor han har studert og jobbet og alt. Tror du han fikk fortsette bare fordi han var valgt inn? Nei, han mistet kongressplassen. De er ikke ''bare'' representanter'', men ledere - de er lovgivende makt som lager lover som gjelder ALLE i landet. Tankegangen at hvem som helst kan være det åpner for drapsmenn, voldtektsmenn, svindlere, capo di tutti capi, analfabeter og andre å innta stillingene. Med dette ansvaret følger det også krav om integritet, moral og i det minste lovlydighet. Dette er demokrati i praksis. Det er ikke folket som bestemmer lovene. Det er en gruppe mennesker som kan og blir valgt til å gjøre det på våre vegne på feil premisser. Vi har ikke direkte demokrati, vi har ikke folkeavstemninger, vi har en gjeng kjeltringer som lager lovene for oss alle. Så når det viser seg at man har valgt kriminelle, må det være mulig å sparke dem fra stillingen. Selvfølgelig er det fult mulig at folket vil velge kriminelle å lage lovene, men da må det være med åpne kort. Så slutt å gi kriminelle politikere frikort. Dette er udemokratisk. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GrønnNellik68 Skrevet 12. januar 2024 #117 Del Skrevet 12. januar 2024 Tiuren skrev (3 timer siden): Ærlig når det blei oppdaga???? Det var da en lengre periode med bortforklaringer, endrede bortforklaringer og tullprat når han hadde "fått" ett par nye solbriller.... Kjempepolitiker 🐀 Ja ikke verre enn resten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tutte Skrevet 12. januar 2024 #118 Del Skrevet 12. januar 2024 Kålrota skrev (På 9.1.2024 den 17.36): Jeg har respekt for ham, kanskje spesielt fordi han har innrømmet problemene sine. Er det noen grunn til at han ikke skal få en ny sjanse, som alle andre? Han har for eksempel betalt bøtene han ble ilagt. Hva annet skulle han gjort mener du, når han gang på gang har blitt tatt og det er klare bevis? Tror du han hadde innrømmet problemene sine hvis han ikke ble tatt? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tutte Skrevet 12. januar 2024 #119 Del Skrevet 12. januar 2024 Tenker på Moxnes når jeg ser denne?😄 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stina234 Skrevet 13. januar 2024 #120 Del Skrevet 13. januar 2024 Kålrota skrev (På 9.1.2024 den 17.36): Jeg har respekt for ham, kanskje spesielt fordi han har innrømmet problemene sine. Er det noen grunn til at han ikke skal få en ny sjanse, som alle andre? Han har for eksempel betalt bøtene han ble ilagt. Respekt? Nei, respektere en tyv og en løyner blir for drøyt. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå