Gå til innhold

Moxnes kommer tilbake!


Rødstrupa

Anbefalte innlegg

Rødstrupa skrev (1 time siden):

Vet det, synes han burde trekke seg, det var det jeg mente. Søke avskjed.

En kan ikke bli sagt opp, eller trekke seg som stortingsrepresentant. De har fått en kontrakt av velgerne på 4 år. 

  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Topsi skrev (1 time siden):

Ja det er jobben hans, vil du heller betale sykepenger til ham og lønn til vara?

Han får ikke sykepenger, og det er ingen vara.

( Han har ikke jobb, men et verv, så han får ikke betalt for deltagelse men eksistens og derfor kan han heller ikke erstattes… eller fjernes)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klassiker dette. Gjemme seg bort etter en tabbe for en stakket stund, for så å komme stille som en mus tilbake..

Dette har nær blitt en politikers privilegie. Hvis derimot tabben er intern i de politiske forhold er det verre.

Men er tabben utført utenfor partiets dør blir det ofte grei skuring har jeg inntrykk av. Solbriller/tyveri, antasting og skusling med økonomi. Snart ikke en eneste politiker igjen på huset som ikke har en møkkete sak på cvén

Endret av PITTY
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kålrota skrev (2 timer siden):

Jeg har respekt for ham, kanskje spesielt fordi han har innrømmet problemene sine. Er det noen grunn til at han ikke skal få en ny sjanse, som alle andre? Han har for eksempel betalt bøtene han ble ilagt. 

Han "innrømmet" problemene sine etter at alle visste om dem alt. Før det prøvde han å lyve og dekke over, og skjule.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trubadur skrev (4 minutter siden):

Jeg leste såvidt det der. Ved fravær av lengre varighet, stod det også. 
 

 

det var vel ikke akkurat det det sto. 

Det sto at i noen få, helt spesielle tilfeller kunne det gis lang permisjon, og så kom internasjonale verv som eksempel på situasjoner der det er av større interesse for landet at en representant får permisjon, enn at h*n oppfyller plikten til å fylle vervet. 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lucille skrev (2 minutter siden):

det var vel ikke akkurat det det sto. 

Det sto at i noen få, helt spesielle tilfeller kunne det gis lang permisjon, og så kom internasjonale verv som eksempel på situasjoner der det er av større interesse for landet at en representant får permisjon, enn at h*n oppfyller plikten til å fylle vervet. 

Det står det på Wikipedia med ref til Stortingets forretningsorden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raphael

Jeg bruker briller og er av øvre middelklasse, så historisk sett blir det livsfarlig for meg om slike som Moxnes skulle komme til makten. Men når det er sagt er dette solbrille- og mattyveriet bare småtteri i forhold til all korrupsjonen som foregår på Stortinget, i regjeringen og i byråkratiet. 

Endret av Raphael
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt greit. Man skal tilgi sin neste. Man skal ikke være langsur. Hat synden, men elsk synderen.

Der er jeg enig med Jesus.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiuren skrev (3 timer siden):

Så du har ingen problem med å overlate ditt barn til en pedofilidømt svømmetrener, så lenge hxn har sonet ferdig... 

Det er vel ganske drøyt å sammenlige. Tror ikke den ansatte i butikkene han har stjålet i eller varene han har stjålet vil få traumer etter det

  • Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rødt er på en måte det ypperste kleptomani satt i system. Da er det nærmest selvfølgelig at en erfaren kleptoman har ledelsen. Alt blir som før. Ikke noe å skamme seg over. Kleptomani er vedtatt i partiprogrammet, han har alle bak seg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1000x skrev (9 minutter siden):

Rødt er på en måte det ypperste kleptomani satt i system. Da er det nærmest selvfølgelig at en erfaren kleptoman har ledelsen. Alt blir som før. Ikke noe å skamme seg over. Kleptomani er vedtatt i partiprogrammet, han har alle bak seg.

Ypperste kleptomani satt i system er det vel Europabevegelsen på Stortinget som står for.

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel strengt tatt mange av de innvalgte på Stortinget som har gjort verre ting, så sånn sett får Moxnes egentlig urettferdig mye tyn.

Nevner som eksempel skattesnusk, pendlerboligsvindel, og om omgang med prostituerte. Og dette er bare blant det som har kommet frem. Så tenker med gru på alt det vi IKKE vet.

Så tenker Moxnes kan trygt gå inn på Stortinget med rak rygg, i det minste har han ryggrad nok til å ikke være urettmessig sykmeldt.

  • Liker 10
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 hour ago, anonymx74 said:

Det er vel ganske drøyt å sammenlige. Tror ikke den ansatte i butikkene han har stjålet i eller varene han har stjålet vil få traumer etter det

Håper ikke du trodde jeg likestilte simpelt tyveri med pedofile overgrep, eller en tyv med en overgriper, det ville vært helt blåst av meg. Det var en spissformulering for å sjekke om "ferdig sonet og oppgjort" egentlig er noe man mener. Eller om det bare gjelder dem man liker. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moxynez skal stjele tiden til alle de andre politikerene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apis skrev (1 time siden):

Ypperste kleptomani satt i system er det vel Europabevegelsen på Stortinget som står for.

Tøv, Europabevegelsen driver ikke med slikt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går vel noen uker så blir det avslørt falske reiseregninger eller begår han nye tyverier. En sånn dårlig karakter driver garantert med masse snusk hele tiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...