Gå til innhold

Wit sin livsstilsendring for å nå målet

Wit

Anbefalte innlegg

Wit skrev (Akkurat nå):

Koselig å høre fra dere @Amatariel, @Janeidet og @Noldi :klem3:

At bunaden ville passe visste jeg egentlig og at den er litt stor visste jeg også. Det jeg IKKE tenkte på var at beltet var alt for stort 😂 Og å finne ut det 15 minutter før vi skulle dra til toget ga litt stress 😜

Jeg lover å bli litt mer aktiv igjen når jeg bare er ferdig med disse "annerledes" ukene. Det viktigste for meg er å holde meg stabilt i vekt, og ikke minst være fornøyd med det. Og det fungerer så langt.y

Nå skal jeg snart dra på hytta for å jobbe, så da får jeg i hvert fall forbrukt noen kalorier der 😂

God helg alle sammen 😎

Hvis det hjelper, så skal jeg ha på bunaden senere i dag. Jeg har ikke prøvd den enda, og jeg er egentlig ganske spent på om beltet mitt passer også🫣 er det for stort så tror jeg at jeg må finne nødløsning i en annen kjole. Veldig spent🫣 Er jo en seier i seg selv om den er for stor, så sånn sett blir jeg jo fornøyd, men likevel et stressmoment jeg har lyst til å unngå😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenkte det var greit å dokumentere at jeg ikke har tatt helt av i mai selv om ukene har vært fylt med mye som ikke gjør det enkelt å ta sunne valg. I tillegg har jeg ikke vært så flink som jeg normalt er og både spist og drukket mer enn jeg burde for å gå videre ned i vekt. MEN, det går ikke så galt altså ;) Tenkte jeg derfor måtte legge ut dagens tall (selv om det er torsdag) for i morgen tidlig drar jeg på jentetur 🎉

Her er tallene:

Opprinnelig oppstartsvekt - 112,9 kg

05.01.2024 - 91,1 kg, midjemål 90 cm (+2,2 kg, og -1 cm)
12.01.2024 - 89,6 kg (-1,5 kg) - her tror jeg faktisk vekta må ha gitt meg feil tall......
19.01.2024 - 90,5 kg, midjemål 89 cm (+0,9 kg) og -1 cm i midjemål
26.01.2024 - 90,4 kg (-0,1 kg)
02.02.2024 - 90,3 kg (-0,1 kg)
09.02.2024 - 89,0 kg (-1,3 kg)
16.02.2024 - 89,1 kg (+0,1 kg)
21.02.2024 - 88,9 kg (-0,2 kg)
01.03.2024 - 88,8 kg (-0,1 kg)
08.03.2024 - 88,3 kg, midjemål 88 cm  (-0,5 kg)
15.03.2024 - 88,3 kg (0,0 kg)
22.03.2024 - 88,0 kg (-0,3 kg)
05.04.2024 - 88,9 kg (+0,9 kg)
12.04.2024 - 88,9 kg (0,0 kg)
19.04.2024 - 88,5 kg 
(-0,4 kg)
26.04.2024 - 88,7 kg (+0,2 kg)
30.05.2024 - 88,0 kg (-0,7 kg)

Så nedgang i mai er jeg kjempefornøyd med 👌 Det viktigste for meg denne måneden var å IKKE se 9-tallet igjen først. Og det slapp jeg jo.

Endret av Wit
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt du er fornøyd med dette altså!! Vi har jo alle kjent på at mai ikke er en enkel måned, så dette er jo virkelig en bragd :D Kjempebra Wit! Så deilig å sjekke inn og se at det er ståa. Kanskje du også er på vei ut av 88-tallet snart??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow! Veldig bra jobba, @Wit :D Helt enig i at mai er en vanskelig måned generelt, og i år føler jeg av en eller annen grunn at det har vært verre en noen gang. Kanskje fordi været har minnet mer om juli. Jeg har uansett gått veldig i feriemodus når det gjelder kostholdet enkelte uker, og det gjør det enda vanskeligere å holde seg de dagene jeg faktisk har bestemt meg for å ta tak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk @Amatariel og @KaBom :klem3:

Dette året har mai vært fylt opp med turer, selskaper og andre ting som gjorde at jeg trodde følelsen med å gå på vekta ville bli sånn :vekt:

Heldigvis er det ikke så ille- som jeg trodde. Håper virkelig jeg snart er ute av 88-tallet også, men stresser ikke. Det var bare deilig å se at mai var en måned der vekta hadde gått ned selv om jeg faktisk ikke trodde den skulle det.

Det går jo mye saktere nå enn det gjorde de første 25 kiloene, men det er egentlig helt greit. Jeg holder på å normalisere litt mer og er ikke like streng på kostholdet hele tiden. Samtidig så er det jo et stykke igjen til målet, så jeg gir jo heller ikke opp ;) 

Og så vet jeg jo at juli helt sikkert blir en enda verre måned enn mai, for da har jeg ferie 😎🌞

Uansett, så må jeg jo bare tenke at det jeg har klart så langt er veldig bra, og så må det jo bare være positivt for hvert eneste kilo mer jeg klarer å gå ned. Uansett om det tar ett år eller to, så skal jeg nå mitt endelige mål 👊

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er godt jobbet å vedlikeholde når det er så mye som skjer utenom det vanlige. Er enig med alle om at mai har vært utfordrende. Heier på at du kommer deg under 88 nå :) God helg, og god tur!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært innom flere ganger og lest i dagboken din, men det er første gang jeg kommentererf. Ville bare si at du har gjort kjempebra jobb med reisen din! Det står virkelig respekt av å klare å reversere begynnende livsstilssykdommer og gå så mye ned i vekt som du har gjort! :blomst2:

Jeg holder også på med en livsstilsendring. Noe av grunnen er de livsstilssykdommene som går igjen i deler av familien.

12 hours ago, Wit said:

Det går jo mye saktere nå enn det gjorde de første 25 kiloene, men det er egentlig helt greit. Jeg holder på å normalisere litt mer og er ikke like streng på kostholdet hele tiden. Samtidig så er det jo et stykke igjen til målet, så jeg gir jo heller ikke opp ;) 

Og så vet jeg jo at juli helt sikkert blir en enda verre måned enn mai, for da har jeg ferie 😎🌞

Uansett, så må jeg jo bare tenke at det jeg har klart så langt er veldig bra, og så må det jo bare være positivt for hvert eneste kilo mer jeg klarer å gå ned. Uansett om det tar ett år eller to, så skal jeg nå mitt endelige mål 👊

Jeg tenker faktisk at det kan være helt nødvendig med forskjellige faser i vektreduksjon. Noen ganger tillater livet en mer strukturert hverdag og kosthold, og andre perioder behøver man mer slack og kjenne på mer hva som trenges for å beholde vekta der man er akkurat nå 😊

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Tusen takk for hyggelige tilbakemeldinger :klem3:

Ja, det vil alltid være forskjellige faser når man skal ned i vekt. For meg er jo ikke dette en slankekur men en livsstilsendring jeg skal leve med resten av livet. Derfor har det vært viktig å leve livet litt innimellom også og se at det faktisk er mulig å ikke gå opp igjen de kiloene jeg har slitt for å kvitte meg med.

Lykke til du også :klem3:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte av alle ting å få korona igjen forrige uke. Heldigvis ødela det ikke turen jeg var på, for jeg ble dårlig natta før jeg skulle dra hjem. Hjemturen gikk greit, men endte opp med 40 i feber en dag etter at jeg kom hjem og er utrolig tung i brystet. Har stort sett jobbet hele tiden, for det er så utrolig mye å gjøre (med unntak av den dagen med 40 i feber......). Så turer blir det ikke mye av før jeg klarer å puste når jeg går opp en bakke igjen.

Ellers så holder jeg meg fortsatt der jeg skal være når det gjelder vekta. Viktig å ikke gå opp nå før sommerferien starter. 

Planen nå er å holde meg forholdsvis stabil gjennom sommeren, og så ta et nytt skikkelig tak til høsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wit skrev (11 minutter siden):

Derfor har det vært viktig å leve livet litt innimellom også og se at det faktisk er mulig å ikke gå opp igjen de kiloene jeg har slitt for å kvitte meg med.

Akkurat dette ja! Så viktig og riktig :nikke: Ingen av oss skal ha nedgang for alltid, men det viktige er at den nedgangen som blir gjort faktisk forblir der, over litt tid. Små svingninger vil jo alltid skje, slik som ferie, jul, fest osv. men det er ikke der man legger fokuset for livsstilsendring.

Kjempekjedelig at du ble syk da! :trøst: 40 i feber er jo veldig ubehagelig når man er voksen. Men jammen godt at den koronaen ventet til du så og si var ferdig med reisen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk @Amatariel og @KaBom :klem3:

Jeg er ikke ofte her inne akkurat nå, for det har vært utrolig hektisk. Ingen uker har vært "normale" siden starten av mai, og jeg har utrolig mye å gjøre på jobb. Heldigvis er det under 2 uker til jeg har 4 uker ferie......

Og, det aller viktigste: 9-tallet først holder seg unna 😉 Det er jeg mest stolt av, for jeg har virkelig ikke klart å holde meg til kostplan og treningsplan denne siste måneden. Jeg gjør det jeg kan de dagene som er "normale" men har vært for mange av de "unormale" dagene. Det har vært reiser, seminar med jobb, feiringer og sykdom. Så ingen ting har vært normalt. Denne uka er første uke der det ikke er noe spesielt, og det er egentlig ganske deilig. Veldig mye å gjøre på jobb, men jeg klarer å holde meg til "planen" allikevel. Det eneste jeg ikke klarer er å trene. Er fortsatt kjempetung i brystet og hoster, så jeg tar det med ro frem til formen er fin igjen. Bare det å gå trapper er fortsatt litt tungt.

Skal prøve å huske og logge vekt på fredag, så er jeg liksom tilbake på sporet de siste ukene før ferien 😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Virker helt klart som du er over den kneika der ja, og at kroppen nå trives under 90! At "platået" kan være der en stund er jo kjempefint, det har så mye å si for det mentale at det ikke hele tiden vipper over 🤪

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ja. At det var litt opp visste jeg jo ;) Men jeg måtte jo bare ta den tunge veien til :vekt: idag.

Opprinnelig oppstartsvekt - 112,9 kg

05.01.2024 - 91,1 kg, midjemål 90 cm (+2,2 kg, og -1 cm)
12.01.2024 - 89,6 kg (-1,5 kg) - her tror jeg faktisk vekta må ha gitt meg feil tall......
19.01.2024 - 90,5 kg, midjemål 89 cm (+0,9 kg) og -1 cm i midjemål
26.01.2024 - 90,4 kg (-0,1 kg)
02.02.2024 - 90,3 kg (-0,1 kg)
09.02.2024 - 89,0 kg (-1,3 kg)
16.02.2024 - 89,1 kg (+0,1 kg)
21.02.2024 - 88,9 kg (-0,2 kg)
01.03.2024 - 88,8 kg (-0,1 kg)
08.03.2024 - 88,3 kg, midjemål 88 cm  (-0,5 kg)
15.03.2024 - 88,3 kg (0,0 kg)
22.03.2024 - 88,0 kg (-0,3 kg)
05.04.2024 - 88,9 kg (+0,9 kg)
12.04.2024 - 88,9 kg (0,0 kg)
19.04.2024 - 88,5 kg 
(-0,4 kg)
26.04.2024 - 88,7 kg (+0,2 kg)
30.05.2024 - 88,0 kg (-0,7 kg)
21.06.2024 - 89,4 kg (+1,4 kg)

MEN, trøsten er at 9-tallet ikke var først 😉

Nå har jeg litt over en uke igjen før ferien starter (starter 3. juli), så får ta et skikkelig tak nå så jeg har best mulig utgangspunkt før 4 uker ferie starter. Det har vært en periode som det har vært veldig vanskelig å holde seg på riktig spor siden starten av mai egentlig, men kanskje spesielt de siste ukene. I tillegg tror jeg kroppen min akkurat nå holder på litt vann etter noen uker med utskeielser........

Uansett, greit å logge hva utgangspunktet er nå etter disse ukene og før jeg starter ferie.

Ha en fin dag og helg alle sammen 😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro som deg at mye her er vann. Du vet jo hva som har skjedd de siste ukene. 
Men livet skjer, og vi må være med. Litt opp og ned er da normalt - så lenge ikke opp på vekta vedvarer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Tjukkis skrev (Akkurat nå):

Vil tro som deg at mye her er vann. Du vet jo hva som har skjedd de siste ukene. 
Men livet skjer, og vi må være med. Litt opp og ned er da normalt - så lenge ikke opp på vekta vedvarer

Takk :klem3:

Nei, opp på vekta vedvarer IKKE 😉 Men må prøve å få redusert litt før ferien, sånn at jeg "har litt å gå på". Egentlig har jeg stabilisert mye nå, så det er ingen krise.

Og det er jo ikke en slankekur jeg er på, men en livsstilsendring. Så da må jeg bare tenke at sånn er det. Det vil gå litt opp og ned selv om jeg ikke har nådd målet mitt.

Uansett, nå skal jeg ta det som det kommer fremover, og så blir det skikkelig skjerpings igjen til høsten 😎 For tilbake til der jeg startet skal jeg ALDRI!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wit skrev (På 21.6.2024 den 7.34):

Men må prøve å få redusert litt før ferien, sånn at jeg "har litt å gå på". Egentlig har jeg stabilisert mye nå, så det er ingen krise.

Nei du har vært (og er!) virkelig flink. Men skjønner tankene om å ha litt å gå på ja ;) Det gjør jo ofte ferietiden litt lettere om man ikke er veldig misfornøyd med utgangspunktet. Men dette er en vanskelig tid altså. Verre enn julen syns jeg! Til jul er det liksom "bare jul", mens nå har vi denne fest-og-ferie-mai som er før man har sommerferie :roll:
Men nå er det jo sånn at dette kommer hvert år, så det er rett og slett "bare" å lære seg å håndtere det. Bra vi er mange her inne så vi kan famle oss frem sammen 🤪

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Hei @Amatariel 🥰

Sommeren har vært fin. Falt litt "av lasset" og gikk litt opp, så orker rett og slett ikke oppdatere vekt her akkurat nå. MEN, jeg er på vei ned igjen, og kommer sterkere tilbake 😉

Har vært veldig mye å gjøre på jobb etter ferien, så det er ikke tid til så mye mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...