AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #121 Del Skrevet 1. januar 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg er værfast, og vurderer å si at jeg er syk i noen dager. Er på besøk og det er kommet nesten en meter snø. Hva med dere? Anonymkode: 135cc...ab1 Veiene blir brøytet. Så hvordan er du da værfast? Fordi du må måke rundt bilen? Anonymkode: 1bc58...726 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #122 Del Skrevet 1. januar 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hva, er dere nordlenninger? Alle sør for polarsirkelen skjønner at det kan være vanskelig å komme på jobb med en meter snø. Anonymkode: 8ef71...45f Polarsirkelen er ingen grense verken for hvor det er vanskelig å komme seg på jobb med en meter snø. En meter snø er en meter snø. At brøyteberedskapen er dårligere i de delene av landet som ikke er vant til mye snø, er en annen sak. Anonymkode: de596...713 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #123 Del Skrevet 1. januar 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Greit nok at du foretrekker å ikke ha hjemmekontor, men hvordan i all verden viser du "solidaritet" ved å reise på jobb? Anonymkode: f5d14...287 Ikke jeg som skrev det, men er i samme situasjon. Kan fint gjøre jobben hjemmefra, men hvordan kan jeg stille meg kritisk til ansatte som ikke planlegger godt nok (står opp en time tidligere slik at man får måkt og tar høyde for trafikk) om jeg ikke gjør det selv? Det er for å vise solidaritet og være «forbilde». Anonymkode: 4a851...4f2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #124 Del Skrevet 1. januar 2024 Jeg kommer meg ikke på jobb i morgen tidlig, kanskje utover dagen. Jeg har måket innkjørselen i timesvis i dag. Men gatene her har ikke vært brøytet på over et døgn. Det har snødd konstant. Ingen har en gang prøvd å kjøre i gaten, det går ikke rett og slett. Alle i gata har måket innkjørslene sine, men brøytingen lar vente på seg. Kun én nabo som jeg vet om har snøfreser, alle vi andre måker manuelt. God trening for armene i det minste. Så ikke kan vi kjøre, det går ikke busser, taxi kommer åpenbart ikke frem i 70 cm snø, togene er delvis innstilt. Jeg går ikke 4,5 km med snø til langt over knærne for å komme meg til toget. Anonymkode: 2bbe8...efa 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #125 Del Skrevet 1. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg kommer meg ikke på jobb i morgen tidlig, kanskje utover dagen. Jeg har måket innkjørselen i timesvis i dag. Men gatene her har ikke vært brøytet på over et døgn. Det har snødd konstant. Ingen har en gang prøvd å kjøre i gaten, det går ikke rett og slett. Alle i gata har måket innkjørslene sine, men brøytingen lar vente på seg. Kun én nabo som jeg vet om har snøfreser, alle vi andre måker manuelt. God trening for armene i det minste. Så ikke kan vi kjøre, det går ikke busser, taxi kommer åpenbart ikke frem i 70 cm snø, togene er delvis innstilt. Jeg går ikke 4,5 km med snø til langt over knærne for å komme meg til toget. Anonymkode: 2bbe8...efa Så lat du er, da! I følge denne tråden kan du bare ta på brodder (for det hjelper skikkelig i dyp snø....) Eller bare truger, for det har alle liggende. Eller hvorfor ikke ski? Eller så kan du ta taxi, de kan også kjøre i 70 cm snø, i følge enkelte i denne tråden. Det gjør de nemlig oppi nord... Anonymkode: 5a65d...4ae 7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #126 Del Skrevet 1. januar 2024 Så værmeldinga forrige uke om det skulle snø i tre dager så flytta bilen. De som har stirra ut vinduet i 72 timer og sett bilen snø inne får takke seg selv Anonymkode: bb835...dd4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #127 Del Skrevet 1. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Så lat du er, da! I følge denne tråden kan du bare ta på brodder (for det hjelper skikkelig i dyp snø....) Eller bare truger, for det har alle liggende. Eller hvorfor ikke ski? Eller så kan du ta taxi, de kan også kjøre i 70 cm snø, i følge enkelte i denne tråden. Det gjør de nemlig oppi nord... Anonymkode: 5a65d...4ae Ja ikke sant! Lett som en plett. Jeg har jo faktisk også en koffert som jeg må jo ha med ettersom jeg har vært på juleferie. Kan jo bare surfe på kofferten gjennom snøen. Jeg har bodd i et skikkelig snøhøl i Nord-Norge, og aldri opplevd slikt kaos som dette. Veiene var ferdig brøytet før jeg skulke på jobb, og jeg kunne bare traske fornøyd til bussen uansett hvor mye snø det hadde kommet i løpet av natten. Anonymkode: 2bbe8...efa 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #128 Del Skrevet 1. januar 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ja ikke sant! Lett som en plett. Jeg har jo faktisk også en koffert som jeg må jo ha med ettersom jeg har vært på juleferie. Kan jo bare surfe på kofferten gjennom snøen. Jeg har bodd i et skikkelig snøhøl i Nord-Norge, og aldri opplevd slikt kaos som dette. Veiene var ferdig brøytet før jeg skulke på jobb, og jeg kunne bare traske fornøyd til bussen uansett hvor mye snø det hadde kommet i løpet av natten. Anonymkode: 2bbe8...efa Da jeg bodde i nord gikk brøytebilene hele natten. Husker jeg av og til våknet på nettene av lyden fra de store brøytebilene som jobbet seg gjennom gatene. På morgenen var alt ferdig brøytet og null problem å komme seg på jobb, selv om det hadde kommet masse snø ila natten. Når bor jeg langs kysten i sør og her er det ELENDIG brøyting. Helt krise å komme seg på jobb om det snør gjennom natten. Anonymkode: 51d87...92a 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #129 Del Skrevet 1. januar 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Da jeg bodde i nord gikk brøytebilene hele natten. Husker jeg av og til våknet på nettene av lyden fra de store brøytebilene som jobbet seg gjennom gatene. På morgenen var alt ferdig brøytet og null problem å komme seg på jobb, selv om det hadde kommet masse snø ila natten. Når bor jeg langs kysten i sør og her er det ELENDIG brøyting. Helt krise å komme seg på jobb om det snør gjennom natten. Anonymkode: 51d87...92a Noe av problemet er sikkert at de tar på seg for mange oppdrag. Tar seg betalt for å være bakvakt på 10 000 eiendommer/kunder,sjanser på null vinter og tjener rått, når snøen kommer er det ikke sjans i havet til å ta unna mer en kanskje 50 eiendommer Alle glemmer snøen som falt ifjor og kjører på med samme greine Anonymkode: bb835...dd4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #130 Del Skrevet 1. januar 2024 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Når bor jeg langs kysten i sør og her er det ELENDIG brøyting. Helt krise å komme seg på jobb om det snør gjennom natten. Enig i den! De legger også fra seg tung, tettpakket snø i oppkjørsler og trapper, noe jeg synes er veldig unødvendig. Jeg kommer fra ei lita innlandsbygd og der hadde det ALDRI skjedd. Hva skjedde med å ta hensyn, liksom? Jeg ba brøytesjåføren pent om han kunne skru av snøen den halve meteren forbi porten min, men det kunne han ikke 🙄 Han må legge snøen akkurat der, selv om det på andre siden av veien er bare grøft. I området her er det mange eldre og uføre som ikke kommer seg ut lenger, og en del av grunnen er faktisk at brøytesjåførene tetter igjen innkjørsel og port med snø som de ikke har sjans til å klare å håndtere 😡 Anonymkode: c5263...aa5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #131 Del Skrevet 1. januar 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Noe av problemet er sikkert at de tar på seg for mange oppdrag. Vel, jeg tror hovedproblemet er inkompetanse. På plass nummer to et ønske fra kommunen om å spare penger. Og de brøyter mye penere og bedre der folka med penger bor, i alle fall her i Arendal. Anonymkode: c5263...aa5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #132 Del Skrevet 1. januar 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Enig i den! De legger også fra seg tung, tettpakket snø i oppkjørsler og trapper, noe jeg synes er veldig unødvendig. Jeg kommer fra ei lita innlandsbygd og der hadde det ALDRI skjedd. Hva skjedde med å ta hensyn, liksom? Jeg ba brøytesjåføren pent om han kunne skru av snøen den halve meteren forbi porten min, men det kunne han ikke 🙄 Han må legge snøen akkurat der, selv om det på andre siden av veien er bare grøft. I området her er det mange eldre og uføre som ikke kommer seg ut lenger, og en del av grunnen er faktisk at brøytesjåførene tetter igjen innkjørsel og port med snø som de ikke har sjans til å klare å håndtere 😡 Anonymkode: c5263...aa5 Det er sant, det husker jeg nå! I nord-Norge der jeg bodde (i snøhølet), slo de av freseren eller byttet side når de kjørte forbi innkjørsler. Dette har jeg ikke opplevd her i sør. Her må jeg måke en tettpakket brøytekant på en meter når de har brøytet. Anonymkode: 2bbe8...efa 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #133 Del Skrevet 1. januar 2024 11 hours ago, AnonymBruker said: Hvorfor skal du ljuge og si at du er syk? Kan du ikke si at du er værfast? Anonymkode: 4c92c...bd6 Tror nok personen tenker de får da lønn. Anonymkode: 5a92e...8c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #134 Del Skrevet 1. januar 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det er sant, det husker jeg nå! I nord-Norge der jeg bodde (i snøhølet), slo de av freseren eller byttet side når de kjørte forbi innkjørsler. Dette har jeg ikke opplevd her i sør. Her må jeg måke en tettpakket brøytekant på en meter når de har brøytet. Anonymkode: 2bbe8...efa I tett befolkede områder er ikke det mulig… slik det er nå, må fremkommeligheten på veiene prioriteres og de rekker knapt rundt før de må starte runden på nytt, så det blir en utopi å tro de kan la vær utenfor din innkjørsel. Anonymkode: fd314...7d3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #135 Del Skrevet 1. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): I tett befolkede områder er ikke det mulig… slik det er nå, må fremkommeligheten på veiene prioriteres og de rekker knapt rundt før de må starte runden på nytt, så det blir en utopi å tro de kan la vær utenfor din innkjørsel. Anonymkode: fd314...7d3 Det er ikke bare nå i ekstremsnøen de gjør det, men alltid. Jeg har bodd mange steder i Norge og det er bare her sør de gjør det på den måten. Anonymkode: c5263...aa5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #136 Del Skrevet 1. januar 2024 Jeg drar vanligvis på jobb ca 05:15, og har 63 kilometer til jobb. Kunne sikkert stått opp klokka to i natt for å begynne jobben med å måke, og kanskje, eller kanskje ikke, komme opp den lille bakken til veien med bilen. Dette er en liten enveiskjørt gate, som antageligvis ikke er prioritert så tidlig på morgenen i dette været. Så jeg har avklart med arbeidsgiver at jeg tar en fridag i morgen. Ikke mulighet for hjemmekontor, men kunne bli hjemme likevel, alt tatt i betraktning. Uten lønn, selvsagt! Anonymkode: 530c2...1b6 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #137 Del Skrevet 1. januar 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg spurte om dere var værfaste, ikke om hva jeg sier til arbeidsgiver. Så svar på spørsmålet eller fuck off. Ingen kommer ut med bil her, og kommunen har rådet til å holde seg hjemme. Anonymkode: 135cc...ab1 Fuck off ja.. du er vel ikke gammel skrotten? Været har vært meldt om i lang tid nå. Så dette hadde du kunnet visst å dratt hjem litt før. Anonymkode: de9c2...ba9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #138 Del Skrevet 1. januar 2024 En meter snø på kort tid på sørlandet? Det fårn' si, det er vel ikke så vanlig. Få høre mer da! Har folk normalt skyvebrett og snøfresere eller blir det rett og slett litt kaotisk? Hva er normal snødybde i januar? Er det mulig å le høyt av all snøen, omfavne den og lage en kul akebakke, snølykter og snøfigurer i hagen eller har dere nok med å holde rømningsveier frie?😅 Jeg spør av ren nysgjerrighet. Hilsen fra by nordpå der folk flest bruker snøfreseren oftere enn gressklipperen. (For ordens skyld så blir det litt kaotisk her også hvis det kommer en meter snø på et døgn, og vi har veldig mange brøytebiler.) Anonymkode: e9849...fec 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #139 Del Skrevet 1. januar 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): En meter snø på kort tid på sørlandet? Det fårn' si, det er vel ikke så vanlig. Få høre mer da! Har folk normalt skyvebrett og snøfresere eller blir det rett og slett litt kaotisk? Hva er normal snødybde i januar? Er det mulig å le høyt av all snøen, omfavne den og lage en kul akebakke, snølykter og snøfigurer i hagen eller har dere nok med å holde rømningsveier frie?😅 Jeg spør av ren nysgjerrighet. Hilsen fra by nordpå der folk flest bruker snøfreseren oftere enn gressklipperen. (For ordens skyld så blir det litt kaotisk her også hvis det kommer en meter snø på et døgn, og vi har veldig mange brøytebiler.) Anonymkode: e9849...fec Det har ikke vært et slik snøvær siden 2007 her nede. Så januar er ofte snøfrie. Eller få cm. Men nå er jammen meg jobb avlyst imorra, så da fikk jeg det som jeg ville. Anonymkode: 135cc...ab1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fighter83 Skrevet 1. januar 2024 #140 Del Skrevet 1. januar 2024 (endret) Er så sinnsykt glad jeg har barna mine denne uken. De har planleggingsdag på skole og Sfo i morgen så dette er stengt. Hadde tatt meg fri for å henge med dem for leeenge siden 👏 er så sinnsykt lettet over at jeg kan kose meg hjemme hele morgendagen💓 Endret 1. januar 2024 av Fighter83 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå