Gå til innhold

Noen andre som er værfaste og ikke kommer seg på jobb i morra?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Dereklarerfint å måke vekk en meter snø! Dessuten finnes det sikkert noen privatpersoner i nærheten som driver med brøyting!

Anonymkode: e667e...878

Klarerdudetogså?

Anonymkode: ffcae...a7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 hour ago, AnonymBruker said:

Bare latskap… ta taxi eller buss. Kommer du forsinka så melder du om det

Anonymkode: 3f618...c2e

Hva når det ikke går taxi eller buss pga været?

Anonymkode: 36929...268

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Bor i Drammen, er masse snø. Bilen er trolig innesnødd. Men hey, jeg får bare måke den ut om det ikke har blitt måka.

Og hey, worst case må jeg faktisk gå og ta eventuelt kollektivtransport. Så nei. Jeg er ikke værfast. Jeg tar ansvar og kommer meg på fysisk på jobb.

Jeg er en av de som har ett yrke der jeg kan ta hjemmekontor, men benytter meg aldri av det. Jeg vil møte opp fysisk, se mine kollegaer og vise solidaritet for de som faktisk ikke kan ta hjemmekontor.

Anonymkode: 5ba70...977

Hey! Hey!

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg spurte om dere var værfaste, ikke om hva jeg sier til arbeidsgiver.

Så svar på spørsmålet eller fuck off.

Ingen kommer ut med bil her, og kommunen har rådet til å holde seg hjemme.

Anonymkode: 135cc...ab1

Kommer du deg ikke ut med bilen så får du gå til bussen.

Anonymkode: 26230...13f

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg spurte om dere var værfaste, ikke om hva jeg sier til arbeidsgiver.

Så svar på spørsmålet eller fuck off.

Ingen kommer ut med bil her, og kommunen har rådet til å holde seg hjemme.

Anonymkode: 135cc...ab1

Så hyggelig du er da, på den første dagen i det nye året 😄 Ble ikke feiringen i går som planlagt? 😂

Endret av Mardina
  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir så oppgitt av noen av svarene her. Ta buss!! Ta taxi!! Gå!! Svøm i snøen da vel!!! 

hva er det dere ikke forstår?? Veiene er ikke måka. Busser, taxi, biler står.. tror dere fortauene er måka??????  I alle dager..

Anonymkode: 81d01...436

  • Liker 17
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er det i Arendal? Jeg sier: Hold deg hjemme med god samvittighet, det skal jeg! 

Det er ikke mer snø på Østlandet enn Sørlandet. 

I Arendal hvor jeg bor er det satt krisestab. Veiene blir ikke brøytet, bussene kommer ikke fram. 

Vel, jeg har ikke tenkt å gå seks kilometer for å komme meg på jobb når kommunen har satt krisestab. Da sier jeg bare at jeg kommer meg ikke på jobb. 

Anonymkode: c5263...aa5

Det er forskjell på å si ifra om at man ikke kommer seg på jobb, og det å si at man er «syk noen dager», slik ts vurderer.

Anonymkode: 4532a...4d1

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Blir så oppgitt av noen av svarene her. Ta buss!! Ta taxi!! Gå!! Svøm i snøen da vel!!! 

hva er det dere ikke forstår?? Veiene er ikke måka. Busser, taxi, biler står.. tror dere fortauene er måka??????  I alle dager..

Anonymkode: 81d01...436

Innen i orgen er det rimelig sikkert at det er måkt såpass at noe går! 

Anonymkode: fd314...7d3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan tenke meg at de som skal på jobb idag jobber i helsevesenet eller andre samfunnsnyttige yrker. Å de må selvsagt komme seg på jobb på en eller annen måte. Norge er jo ikke nestrengt. Hvem skal ellers ta seg av de oppgavene som MÅ gjøres? Man kan jo ikke pause pasienter til været bedrer seg. 

Anonymkode: d0dd1...058

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Innen i orgen er det rimelig sikkert at det er måkt såpass at noe går! 

Anonymkode: fd314...7d3

Innen i *morgen

Anonymkode: fd314...7d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faen så mange tafatte og hjelpesløse folk det er 🤦🏻‍♀️

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvorfor skal du ljuge og si at du er syk? Kan du ikke si at du er værfast?

Anonymkode: 4c92c...bd6

Det er vel fordi man har krav på lønn ved sykdom. Er man værfast, må en ta seg fri uten lønn eller bruke ferie/ avspasering. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Blir så oppgitt av noen av svarene her. Ta buss!! Ta taxi!! Gå!! Svøm i snøen da vel!!! 

hva er det dere ikke forstår?? Veiene er ikke måka. Busser, taxi, biler står.. tror dere fortauene er måka??????  I alle dager..

Anonymkode: 81d01...436

Ikke glem at det er mer snø på Østlandet enn på Sørlandet, brøytemannskaper jobber ikke helligdager og folk tar på brodder for å vasse i en meter snø... Tror egentlig ikke disse menneskene har opplevd ekstremvær, de vet ikke hva de snakker om. 

Jeg fikk akkurat melding om at hjemmesykepleien ikke ser til min gamle far i dag pga utfordringene med været, så det er nok jævlig late sykepleiere her også! De kunne jo bare tatt på seg truger, for det er noe alle har liggende... Eller ski.

Anonymkode: 5a65d...4ae

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ikke glem at det er mer snø på Østlandet enn på Sørlandet,

Anonymkode: 5a65d...4ae

Du mener sikkert motsatt. 

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Det er forskjell på å si ifra om at man ikke kommer seg på jobb, og det å si at man er «syk noen dager», slik ts vurderer.

Anonymkode: 4532a...4d1

Joda, men jeg ser hvorfor. Det er faktisk ikke mulig å komme seg på jobb akkurat nå, men en kjip arbeidsgiver kan likevel kreve det. Selv fikk jeg nettopp melding om at min jobb holder stengt i morgen og onsdag 👍🏻

Anonymkode: c5263...aa5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hold deg hjemme hvis det ikke er forsvarlig å dra ut. Brøyte, samt hjelpemannskap som brann og ambulanse, trenger ikke flere mennesker ute på veiene som potensielt kan komme til å trenge hjelp. Men vær ærlig med arbeidsgiver om grunnen. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Screenshot_20240101_174028_Google.jpg

Anonymkode: c714e...d8b

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi dropper å reise fysisk på jobb i morgen. Det beste for alle ved veldig dårlig vær, er vel å gjøre som under covid; at de som MÅ på jobb får ferdes på veiene. Hvis ansatte i helsevesen, politi, brannvesen, brøytetjenester og lignende får veiene for seg selv blir det mindre kø og større sannsynlighet for at de kommer seg på jobb. Så kan de som kan ha hjemmekontor holde seg hjemme. Bedre det enn at folk sitter fast i uendelige bilkøer eller dør i bilulykker fordi brøytemannskapene, ambulansearbeidere og akuttleger ikke kommer seg på jobb.

Det er viktigere at tante Trine på 80 år får de livsviktige medisinene sine av hjemmesykepleieren enn at Pål på 35 år sitter to timer i kø for å sitte på datamaskinen på jobb heller enn hjemme.


Det finnes faktisk ting som er viktigere enn at økonomer, ingeniører, samfunnsvitere eller it-arbeidere med hjemmekontorløsninger kommer seg fysisk på jobb! 

Anonymkode: c5ed3...29d

  • Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ikke glem at det er mer snø på Østlandet enn på Sørlandet, brøytemannskaper jobber ikke helligdager og folk tar på brodder for å vasse i en meter snø... Tror egentlig ikke disse menneskene har opplevd ekstremvær, de vet ikke hva de snakker om. 

Anonymkode: 5a65d...4ae

Alt mannskap (også ekstramannskap) er kalt ut til dette snøfallet (si meg, følger du ike med på nyhetene? Dette har vært varslet og de er forberedt - så forberedt en kan være) og det er også varslet mer snø på sørlandet enn på østlandet. 

Anonymkode: fd314...7d3

  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å bestille mat med levering fra Oda.. kommer de inn kommer du ut...

Anonymkode: 2b006...06e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor i nord, og har aldri vært værfast i hele mitt lange liv. Men klart, hvis veier er stengt pga skred, fly kansellert osv, så kommer man seg ikke på jobb. Man er ikke værfast om man ikke gidder å måke frem bilen/måke gårdsplass. Og er det snakk om noen km, så kan man gå.

Anonymkode: 6d865...066

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Du mener sikkert motsatt. 

Joda, men jeg ser hvorfor. Det er faktisk ikke mulig å komme seg på jobb akkurat nå, men en kjip arbeidsgiver kan likevel kreve det. Selv fikk jeg nettopp melding om at min jobb holder stengt i morgen og onsdag 👍🏻

Anonymkode: c5263...aa5

Tja, om det er mulig kommer jo helt an på hvor arbeidsplassen er. Det er fullt mulig å gå noen kilometer, men jeg hadde hatt problemer med å komme meg til min arbeidsplass til fots, da den er 29 kilometer fra hjemmet mitt.

Anonymkode: 4532a...4d1

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...