Gå til innhold

Noen andre som er værfaste og ikke kommer seg på jobb i morra?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

32 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er en av de som har ett yrke der jeg kan ta hjemmekontor, men benytter meg aldri av det. Jeg vil møte opp fysisk, se mine kollegaer og vise solidaritet for de som faktisk ikke kan ta hjemmekontor.

Anonymkode: 5ba70...977

Greit nok at du foretrekker å ikke ha hjemmekontor, men hvordan i all verden viser du "solidaritet" ved å reise på jobb? 

Anonymkode: f5d14...287

  • Liker 15
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er litt tidlig å si i dag at du kommer til å være værfast i morgen. Mye kan skje i løpet av dagen og natta. Jeg bor på sørlandet, men vet jo ikke nå hvordan situasjonen blir i morgen.

Selv om de sier at man ikke bør kjøre nå, så gjelder jo ikke det nødvendigvis i morgen.

Anonymkode: 5ed79...b88

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor og på Sørlandet har over 1 meter snø foran garasjeporten og skal på kveldsvakt i dag. Har ca 6,5 km til jobb. Hva gjør jeg? Jo jeg beregner god tid, tar på brodder og går i drittværet. Ingen grunn til ikke å komme på jobb på grunn av snøvær. 

Anonymkode: 078e9...b0d

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollegaen min gadd ikke måke ut bilen og ville ikke komme.på.jobb....🤣

Anonymkode: fb586...ce5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er værfast, og vurderer å si at jeg er syk i noen dager. Er på besøk og det er kommet nesten en meter snø.

Hva med dere?

Anonymkode: 135cc...ab1

Håper du mister jobben!!! 

Anonymkode: f21df...5c5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Jeg spurte om dere var værfaste, ikke om hva jeg sier til arbeidsgiver.

Så svar på spørsmålet eller fuck off.

Ingen kommer ut med bil her, og kommunen har rådet til å holde seg hjemme.

Anonymkode: 135cc...ab1

Du er jo mere sur og gretten og lyst på mere juleferie enn du er værfast. 
En gir beskjed om at en venter til at veiene er brøyta og kommer så snart det er mulig. 
Har en lav arbeidsmoral så melder en seg syk 🙈

Anonymkode: 88deb...71e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er værfast og faktisk syk også. Ble brått syk i natt. Jeg har ikke sjans til å klare å måke ut noe bil i dag. Blir en kombinasjon med litt jobb hjemmefra/sykedag i morgen.  

Anonymkode: 6c688...e6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 2 ganger vært værfast. Begge ganger pga. store snøskred. Har gitt beskjed til jobben om at jeg var værfast og fått innvilget permisjon m/lønn. 
Å lyve og si at jeg er syk gjør jeg aldri. Det er ikke greit å lyve 

Anonymkode: 4e3ab...884

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Håper du mister jobben!!! 

Anonymkode: f21df...5c5

Det er helt innafor å være værfast så man ikke kommer på jobb, men å lyve å si at man er syk er ikke greit. Det gjøres kun for å få lønn i fraværet. 

Man kan faktisk få lønn når man er værfast. Jeg fikk det en gang da vi var innestengt pga flom, men jeg var ærlig mot arbeidsgiver og sa grunnen til at jeg ikke kom meg på jobb.

Anonymkode: d0dd1...058

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg spurte om dere var værfaste, ikke om hva jeg sier til arbeidsgiver.

Så svar på spørsmålet eller fuck off.

Ingen kommer ut med bil her, og kommunen har rådet til å holde seg hjemme.

Anonymkode: 135cc...ab1

Er det i Arendal? Jeg sier: Hold deg hjemme med god samvittighet, det skal jeg! 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Værfast pga 1 meter snø? 

Kom deg ut og måk. Regner med at arbeidsgiveren din gjennomskuer skulk.

Bor på østlandet og her er det mer snø. Måkt i 3 timer I dag og det snør ennå.

Anonymkode: 7e5a7...49c

Det er ikke mer snø på Østlandet enn Sørlandet. 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, man kan være værfast fordi man ikke kommer hjem fra ferie. Ikke fordi det ligger snø foran garasjen.

Det er snakk om max en meter i døgnet, det greier man fint å ta unna på egen tomt og brøytemannskapene greier fint å holde veiene åpne.

Anonymkode: d2a30...43d

I Arendal hvor jeg bor er det satt krisestab. Veiene blir ikke brøytet, bussene kommer ikke fram. 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg bor og på Sørlandet har over 1 meter snø foran garasjeporten og skal på kveldsvakt i dag. Har ca 6,5 km til jobb. Hva gjør jeg? Jo jeg beregner god tid, tar på brodder og går i drittværet. Ingen grunn til ikke å komme på jobb på grunn av snøvær. 

Anonymkode: 078e9...b0d

Vel, jeg har ikke tenkt å gå seks kilometer for å komme meg på jobb når kommunen har satt krisestab. Da sier jeg bare at jeg kommer meg ikke på jobb. 

Anonymkode: c5263...aa5

  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

 

Vel, jeg har ikke tenkt å gå seks kilometer for å komme meg på jobb når kommunen har satt krisestab. Da sier jeg bare at jeg kommer meg ikke på jobb. 

Anonymkode: c5263...aa5

Kommunen har ikke satt krisestemning for at man ikke kan gå utendørs. Kan man komme seg på jobb gjør man det.

Anonymkode: 00268...47f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kommunen har ikke satt krisestemning for at man ikke kan gå utendørs. Kan man komme seg på jobb gjør man det.

Anonymkode: 00268...47f

Sitat fra Agderposten:

«Arendal har satt kriseledelse: – Hold dere hjemme

Ordfører i Arendal, Robert C. Nordli, er helt tydelig i sin oppfordring om å holde seg hjemme den første dagen i 2024. Arendal, Tvedestrand og Risør har satt krisestab, mens Grimstad avventer foreløpig.»

Anonymkode: c5263...aa5

  • Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer du ikke å komme deg UT på ett døgn lissom? 

Anonymkode: 2b006...06e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Sitat fra Agderposten:

«Arendal har satt kriseledelse: – Hold dere hjemme

Ordfører i Arendal, Robert C. Nordli, er helt tydelig i sin oppfordring om å holde seg hjemme den første dagen i 2024. Arendal, Tvedestrand og Risør har satt krisestab, mens Grimstad avventer foreløpig.»

Anonymkode: c5263...aa5

Ja. Jeg vet det. Jeg bor og på Sørlandet. Her er det forsvarlig å gå 6 km. Jeg ville ikke kjørt. Det betyr at om jeg hadde hatt 6km til jobb kunne jeg kommet meg til jobb om jeg gikk til fots. Det er lov å ta en individuell vurdering av lokale forhold.

Anonymkode: 00268...47f

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja. Jeg vet det. Jeg bor og på Sørlandet. Her er det forsvarlig å gå 6 km. Jeg ville ikke kjørt. Det betyr at om jeg hadde hatt 6km til jobb kunne jeg kommet meg til jobb om jeg gikk til fots. Det er lov å ta en individuell vurdering av lokale forhold.

Anonymkode: 00268...47f

Ok, du om det. Jeg mener det vil være uforsvarlig av meg å gå seks kilometer i dette været så jeg har tenkt å holde meg hjemme. 

Anonymkode: c5263...aa5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jobber i hjemmesykepleien og gjett hva, vi kommer alltid fram. Til noen adresser gjennom vassing i snø med høye kneløft fra veien. Jeg tar med gamasjer i bilen i morgen.

Det heter ikke værfast, det heter lat.

Anonymkode: d2a30...43d

Nå kom det ut melding fra hjemmetjenesten her at de har utsatt og avlyst besøk pga vær. 

Er kollegaene dine late,mener du? 

  • Liker 13
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ok, du om det. Jeg mener det vil være uforsvarlig av meg å gå seks kilometer i dette været så jeg har tenkt å holde meg hjemme. 

Anonymkode: c5263...aa5

Det står du helt fritt til. Det er lov å være uenig. 

Anonymkode: 00268...47f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Nuttery said:

Jeg er litt stresset. Bor i Oslo, jobber som sykepleier, så har ikke mulighet for hjemmekontor. Det er snakk om at Ruter skal kansellere alle busser pga føret, og jeg må være på jobb 07:30 i morgen. Føret på både fortau og vei her jeg bor er veldig sleipt, det er ikke brøytet. I tillegg har jeg langt til jobb; på sommerstid kan jeg gå fra meg til jobb på ca 1,5t i rask gange.

Taxi da vet du. 

Anonymkode: dfc51...126

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har ikke spurt om andres mening om hva jeg skal si til arbeidsgiver, kun om andre er værfaste. Lær deg på lese. Fint nyttårsforsett for 2024.

Anonymkode: 135cc...ab1

Så hvorfor skrive et innlegg på det da? 

Anonymkode: 3f618...c2e

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare latskap… ta taxi eller buss. Kommer du forsinka så melder du om det

Anonymkode: 3f618...c2e

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...