Gå til innhold

Noen andre som er værfaste og ikke kommer seg på jobb i morra?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Værfast pga 1 meter snø? 

Kom deg ut og måk. Regner med at arbeidsgiveren din gjennomskuer skulk.

Bor på østlandet og her er det mer snø. Måkt i 3 timer I dag og det snør ennå.

Anonymkode: 7e5a7...49c

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jobber i hjemmesykepleien og gjett hva, vi kommer alltid fram. Til noen adresser gjennom vassing i snø med høye kneløft fra veien. Jeg tar med gamasjer i bilen i morgen.

Det heter ikke værfast, det heter lat.

Anonymkode: d2a30...43d

Nuja, det er fullt mulig å bli værfast. Fly kanselleres, ingen biler kommer frem fordi brøytemannskapene ikke klarer å holde unna og nå ser jeg Ruter vurderer å kansellere alle busser. Ikke alle bor i nærheten av kollektivtrafikk som går

Anonymkode: a79c2...b1e

  • Liker 15
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du opplyste i HI at du vurderer å si til arbeidsgiver at du er syk og spør i samme innlegg om hva vi andre mener. Da må du tåle og høre at det er bedre å være ærlig.

Anonymkode: a79c2...b1e

Har ikke spurt om andres mening om hva jeg skal si til arbeidsgiver, kun om andre er værfaste. Lær deg på lese. Fint nyttårsforsett for 2024.

Anonymkode: 135cc...ab1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jobber i hjemmesykepleien og gjett hva, vi kommer alltid fram. Til noen adresser gjennom vassing i snø med høye kneløft fra veien. Jeg tar med gamasjer i bilen i morgen.

Det heter ikke værfast, det heter lat.

Anonymkode: d2a30...43d

Det er ikke alltid det handler om å være lat. Jeg kom meg ikke på jobb når samboer var stuck i trafikken med bilen og bussene ikke gikk pga været.

Men mistenker at det kanskje kan gjelde TS siden han/hun vil si sykdom i stedet for værfast til arbeisgiver.

Anonymkode: 36929...268

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nuja, det er fullt mulig å bli værfast. Fly kanselleres, ingen biler kommer frem fordi brøytemannskapene ikke klarer å holde unna og nå ser jeg Ruter vurderer å kansellere alle busser. Ikke alle bor i nærheten av kollektivtrafikk som går

Anonymkode: a79c2...b1e

Ja, man kan være værfast fordi man ikke kommer hjem fra ferie. Ikke fordi det ligger snø foran garasjen.

Det er snakk om max en meter i døgnet, det greier man fint å ta unna på egen tomt og brøytemannskapene greier fint å holde veiene åpne.

Anonymkode: d2a30...43d

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har ikke spurt om andres mening om hva jeg skal si til arbeidsgiver, kun om andre er værfaste. Lær deg på lese. Fint nyttårsforsett for 2024.

Anonymkode: 135cc...ab1

Er du værfast fordi du er på besøk hos noen og valgte å ikke reise hjem før snøen som var meldt i god tid kom? 

Anonymkode: 00268...47f

  • Liker 6
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, man kan være værfast fordi man ikke kommer hjem fra ferie. Ikke fordi det ligger snø foran garasjen.

Det er snakk om max en meter i døgnet, det greier man fint å ta unna på egen tomt og brøytemannskapene greier fint å holde veiene åpne.

Anonymkode: d2a30...43d

Her klarer ikke brøytemannskapet å holde veiene åpne i dag, mange veier er stengt og kommunen anbefaler alle å bli hjemme og ikke bruke bil. Så i dag er det mulig å ikke komme seg på jobb her, men det betyr ikke at vi ikke kommer oss på jobb i morgen. Da har kanskje brøytemannskapet rukket å få situasjonen under kontroll.

Anonymkode: 00268...47f

  • Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bussene innstilt blir jeg hjemme. Jeg vasser ikke en mil i snø for å komme meg på jobb. Kall meg gjerne lat... 

  • Liker 14
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har ikke spurt om andres mening om hva jeg skal si til arbeidsgiver, kun om andre er værfaste. Lær deg på lese. Fint nyttårsforsett for 2024.

Anonymkode: 135cc...ab1

Jeg kan lese. Hvorfor velger du å skrive at du vurderer å melde deg syk hvis det er fullstendig irrelevant. Du må forvente å få kommentarer på det du velger å skrive om. Jeg kan gi deg to nyttårsforsetter i retur: 1) ikke lyv for arbeidsgiver og 2) stå opp på riktig fot en gang i blandt

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, man kan være værfast fordi man ikke kommer hjem fra ferie. Ikke fordi det ligger snø foran garasjen.

Det er snakk om max en meter i døgnet, det greier man fint å ta unna på egen tomt og brøytemannskapene greier fint å holde veiene åpne.

Anonymkode: d2a30...43d

De sier på nyhetene at brøytemannskapene ikke klarer å holde unna og at det anbefales å være hjemme

Anonymkode: a79c2...b1e

  • Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg er ikke værfast.

Og ts virker ikke som en drømmeansatt, akkurat.

Anonymkode: 4532a...4d1

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Her klarer ikke brøytemannskapet å holde veiene åpne i dag, mange veier er stengt og kommunen anbefaler alle å bli hjemme og ikke bruke bil. Så i dag er det mulig å ikke komme seg på jobb her, men det betyr ikke at vi ikke kommer oss på jobb i morgen. Da har kanskje brøytemannskapet rukket å få situasjonen under kontroll.

Anonymkode: 00268...47f

I dag er det helligdag, noe som betyr at det er vanskeligere enn vanlig å kalle inn ekstra mannskaper. I morgen er det hverdag igjen.

Men som sagt, hjemmeykepleien og nødetater kommer frem. Det kan ta lenger tid, men de kommer fram. Og folk kommer seg på jobb, de må bare bereje mer tid.

Anonymkode: d2a30...43d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt stresset. Bor i Oslo, jobber som sykepleier, så har ikke mulighet for hjemmekontor. Det er snakk om at Ruter skal kansellere alle busser pga føret, og jeg må være på jobb 07:30 i morgen. Føret på både fortau og vei her jeg bor er veldig sleipt, det er ikke brøytet. I tillegg har jeg langt til jobb; på sommerstid kan jeg gå fra meg til jobb på ca 1,5t i rask gange.

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men jeg var værfast for noen år siden. Da ble det anbefalt å la bilen stå, og samtidig ble all kollektivtrafikken innstilt. Arbeidsgiver hadde full forståelse for at mange ikke kom seg til jobb. 

Men jeg får inntrykk av at du egentlig ikke er værfast siden du har tenkt å lyve til arbeidsgiveren?

Anonymkode: 30d7a...137

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

I dag er det helligdag, noe som betyr at det er vanskeligere enn vanlig å kalle inn ekstra mannskaper. I morgen er det hverdag igjen.

Men som sagt, hjemmeykepleien og nødetater kommer frem. Det kan ta lenger tid, men de kommer fram. Og folk kommer seg på jobb, de må bare bereje mer tid.

Anonymkode: d2a30...43d

De har kalt inn alt av mannskap i dag, så helligdag er ikke problemet. Det er mengden snø og mengden trær over vei. I gata jeg bor er det 50 cm snø, da klarer ikke bilen min å kjøre. Bussen kommer heller ikke frem da. Jeg har 75 km til jobb så er avhengig av bil eller buss for å komme meg til jobb.
 

Jeg skriver at jeg regner med å klare å komme meg på jobb i morgen, jeg er ikke TS som forsøker å spekulere i å være hjemme pga været. Jeg har og mulighet for hjemmekontor, så jobben min får jeg gjort uansett om veien blir brøytet eller ikke. Men det må være lov å ikke klare å få ut bilen når det ikke er brøytet, og lov til å skrive at det gjør det vanskeligere å komme seg på jobb.

Anonymkode: 00268...47f

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

I dag er det helligdag, noe som betyr at det er vanskeligere enn vanlig å kalle inn ekstra mannskaper. I morgen er det hverdag igjen.

Men som sagt, hjemmeykepleien og nødetater kommer frem. Det kan ta lenger tid, men de kommer fram. Og folk kommer seg på jobb, de må bare bereje mer tid.

Anonymkode: d2a30...43d

Bullshit! Det ble kalt inn ekstra mannskap over «hele fjøla» i går… det var i alle nyhetene. Ingenting uventet eller overraskende med dette været. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det ikke bedre å være ærlig da? Eller tenker du at du får lønn som syk, men ikke som værfast? 

Anonymkode: d0dd1...058

Har man fravær fra jobb som ikke er sykdomsrelatert (seg selv eller barn under 12 år) så er det trekk i lønn som gjelder, mener jeg å huske

Anonymkode: 2e018...5d3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lang arbeidsvei? Bruk truger eller gå på ski

Anonymkode: b3b3c...988

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har man fravær fra jobb som ikke er sykdomsrelatert (seg selv eller barn under 12 år) så er det trekk i lønn som gjelder, mener jeg å huske

Anonymkode: 2e018...5d3

Eller feriedager/avspasering

Anonymkode: 00268...47f

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Eller feriedager/avspasering

Anonymkode: 00268...47f

Ja, det tenkte jeg ikke på. Men må ikke dette egentlig avtales i forkant?

Anonymkode: 2e018...5d3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, det tenkte jeg ikke på. Men må ikke dette egentlig avtales i forkant?

Anonymkode: 2e018...5d3

Jo egentlig, men arbeidsgivere kan være fleksible på det når det er denne type problemer. Min arbeidsgiver er hvertfall det.

Anonymkode: 00268...47f

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...