AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #101 Del Skrevet 1. januar 2024 Slutt å gjør dette til nordpå- vs sørpådiskusjon! Jeg bor også sørpå, i en av dalene der og her er vi aldri værfast. Vi bruker tiden det tar med traktor og brøytebil og så kommer vi oss på jobb. Av og til bruker vi et par timer på morgenen så vi blir forsinket på jobb men vi kommer oss fram. En annen sak ; du kan godt si at du ikke kommer på jobb pga været men vær ikke så dum at du tror at arbeidsgiver skal betale for det. Hvordan hadde det blitt utnytta tror du? Anonymkode: 9292b...8dc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #102 Del Skrevet 1. januar 2024 Det gjenstår å se. Reiser fra østlandet til sørlandet og nå stoppet nettopp trafikken på E18. til dere som har «ta deg sammen og måk» instillingen. Skal man måke mange hundre meter/km? Dere vet det er plasser det faktisk ikke blir måkt fordi det ikke er en plass å flytte snøen. Fikk ikke måkt oppkjørselen selv og selv om det var avtalt en måking i dag skjer det ikke pga for mye trykk. Anonymkode: a19d0...3bd 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttery Skrevet 1. januar 2024 #103 Del Skrevet 1. januar 2024 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Jeg bor også i Oslo, i Sørkedalen. Jeg satser på at bussen kjører i morgen, men hvis ikke, klarer ikke jeg å kave meg 1 mil gjennom snøen til Røa t-banestasjon… 😣 Anonymkode: 9d429...123 Vi får krysse fingrene 😄 Her har de i alle fall fått brøytet nå, så hvis det ikke røyner på i løpet av natten, og at det i det hele tatt går noen busser i morgen, så skal dette gå bra 😄 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #104 Del Skrevet 1. januar 2024 Tja, får vurdere i morgen tidlig. Kom hjem fra juleferie i dag, og det var jævlig å kjøre, da har jeg fortsatt 45 min (når været ikke er som nå) med bil inn til jobb i Oslo i morgen tidlig. Jeg kan ha hjemmekontor, og med mindre kjøreforholdene er mye bedre, blir jeg nok hjemme. Ja, jeg kommer meg sikkert på jobb, men hvorfor skal de av oss som ikke må, lage mer kaos på veiene enn det som trengs? Anonymkode: 68041...7e9 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #105 Del Skrevet 1. januar 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Er det i Arendal? Jeg sier: Hold deg hjemme med god samvittighet, det skal jeg! Det er ikke mer snø på Østlandet enn Sørlandet. I Arendal hvor jeg bor er det satt krisestab. Veiene blir ikke brøytet, bussene kommer ikke fram. Vel, jeg har ikke tenkt å gå seks kilometer for å komme meg på jobb når kommunen har satt krisestab. Da sier jeg bare at jeg kommer meg ikke på jobb. Anonymkode: c5263...aa5 Har du barn på skole i arendal? Tror du det blir hjemmeskole de første dagene? Anonymkode: abfbe...ca4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #106 Del Skrevet 1. januar 2024 Herregud, ta deg sammen. Du har bein å gå med. Ta på deg truger om det skal være så vanskelig. Anonymkode: 16986...459 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #107 Del Skrevet 1. januar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Har du barn på skole i arendal? Tror du det blir hjemmeskole de første dagene? Anonymkode: abfbe...ca4 Ikke meg du siterer, men lærerne har gått beskjed om å forberede mulig hjemmeskole onsdag Anonymkode: 81d01...436 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #108 Del Skrevet 1. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ikke meg du siterer, men lærerne har gått beskjed om å forberede mulig hjemmeskole onsdag Anonymkode: 81d01...436 Ok, takk! Det burde de nesten bare gjøre resten av uka. Greit start for alle. Anonymkode: abfbe...ca4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #109 Del Skrevet 1. januar 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jobber i hjemmesykepleien og gjett hva, vi kommer alltid fram. Til noen adresser gjennom vassing i snø med høye kneløft fra veien. Jeg tar med gamasjer i bilen i morgen. Det heter ikke værfast, det heter lat. Anonymkode: d2a30...43d nå har jo kommunene på Sørlandet bedt de som kan ha hjemmekontor, nettopp for å avlaste veienettet, slik at hjemmesykepleien kan komme seg frem. Så jeg foreslår at du tørker av deg det selvgode gliset og hopper ned fra den høye hesten din asap, for det er faktisk ikke din fortjeneste alene. Anonymkode: 8f33c...94e 13 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #110 Del Skrevet 1. januar 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg bor og på Sørlandet har over 1 meter snø foran garasjeporten og skal på kveldsvakt i dag. Har ca 6,5 km til jobb. Hva gjør jeg? Jo jeg beregner god tid, tar på brodder og går i drittværet. Ingen grunn til ikke å komme på jobb på grunn av snøvær. Anonymkode: 078e9...b0d Har du ikke snøskuffe eller fres? Til å fjerne snøen foran garasjen altså. Anonymkode: 7415d...abe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #111 Del Skrevet 1. januar 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): nå har jo kommunene på Sørlandet bedt de som kan ha hjemmekontor, nettopp for å avlaste veienettet, slik at hjemmesykepleien kan komme seg frem. Så jeg foreslår at du tørker av deg det selvgode gliset og hopper ned fra den høye hesten din asap, for det er faktisk ikke din fortjeneste alene. Anonymkode: 8f33c...94e Ja, dem som kan ha hjemmekontor bør være hjemme. Det er selvsagt. Resten av oss møter på jobb. Anonymkode: d2a30...43d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cerruti Skrevet 1. januar 2024 #112 Del Skrevet 1. januar 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Ikke meg du siterer, men lærerne har gått beskjed om å forberede mulig hjemmeskole onsdag Anonymkode: 81d01...436 Fornuftig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
powerpuffen Skrevet 1. januar 2024 #113 Del Skrevet 1. januar 2024 Jaja mennsann! godt man har muligheten for hjemmekontor. Synes skikkelig synd i de som MÅ komme seg på jobb... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #114 Del Skrevet 1. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Innen i orgen er det rimelig sikkert at det er måkt såpass at noe går! Anonymkode: fd314...7d3 Her i Arendal er det ikke rimelig sikkert at det går. Nå skal snøen igjen øke intensiteten i natt og det er ventet opptil en meter til. Dette er jo ekstremsituasjon. Sist det var slik som dette var i februar 2007. Da måtte biler bli evakuert på e18. Det var også noe slikt som skjedde ifjor, men ikke i nærheten av det som var i 2007 og det som skjer må. Flere veier er stengt pga trær som har falt over. Sfo og barnehager er stengt imorgen og alle som kan jobbe hjemme skal holde seg hjemme. Anonymkode: 5c1ba...a5c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #115 Del Skrevet 1. januar 2024 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Det gjenstår å se. Reiser fra østlandet til sørlandet og nå stoppet nettopp trafikken på E18. til dere som har «ta deg sammen og måk» instillingen. Skal man måke mange hundre meter/km? Dere vet det er plasser det faktisk ikke blir måkt fordi det ikke er en plass å flytte snøen. Fikk ikke måkt oppkjørselen selv og selv om det var avtalt en måking i dag skjer det ikke pga for mye trykk. Anonymkode: a19d0...3bd Som arbeidsgiver ville jeg forventet at mine ansatte dro hjem tidsnok til å rekke jobben. Værfast på E18 når det er spådd en meter snø mange dessverre i forkant er ikke godkjent. I så fall måtte du fått fravær uten lønn. Hvorfor dro du ikke 30.12 eller i går? Du vet jo hvordan dette skulle gå, det er da vitterlig internett og værutsikt på Sørlandet også! Anonymkode: df2eb...cec 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #116 Del Skrevet 1. januar 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Her i Arendal er det ikke rimelig sikkert at det går. Nå skal snøen igjen øke intensiteten i natt og det er ventet opptil en meter til. Dette er jo ekstremsituasjon. Anonymkode: 5c1ba...a5c Ja. Virker som mange tror det bare er jålerier, men vi har altså oransje farevarsel og opptil to meter varslet snø på knappe tre døgn. AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Har du barn på skole i arendal? Tror du det blir hjemmeskole de første dagene? Anonymkode: abfbe...ca4 Jeg tror det er godt mulig skolene blir stengt onsdag i alle fall. Det bør de egentlig. Anonymkode: c5263...aa5 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #117 Del Skrevet 1. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Som arbeidsgiver ville jeg forventet at mine ansatte dro hjem tidsnok til å rekke jobben. Som arbeidsgiver har du faktisk ingenting du skulle ha sagt om dine ansattes fritid. De fleste skjønner jo at det er litt forskjell på å reise hjem 30.12 og 01.01, det er en dag imellom der som skal feires for mange… Ting skjer, du burde være litt rausere. Anonymkode: c5263...aa5 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussi84 Skrevet 1. januar 2024 #118 Del Skrevet 1. januar 2024 Mannen skal på jobb i morgen,men er usikker på om han får kommet seg dit. Går kun tog her, og ikke har vi bil. Toget har vi ikke sett i hele dag, og det skal gå to ganger i timen. Avstanden er for lang å gå, det tar 20-25 min å kjøre med bil. Taxi er brått en 1000 kr en vei, og ikke noe vi har råd til å ta tur/retur. Jeg er kanskje den heldige av oss i morgen, som må være hjemme uansett fordi det er planleggingsdag i bhg. Derimot skal jeg ut onsdag, så håper forholdene er bedre innen da. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #119 Del Skrevet 1. januar 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Som arbeidsgiver har du faktisk ingenting du skulle ha sagt om dine ansattes fritid. De fleste skjønner jo at det er litt forskjell på å reise hjem 30.12 og 01.01, det er en dag imellom der som skal feires for mange… Ting skjer, du burde være litt rausere. Anonymkode: c5263...aa5 Nei, ikke når det er varslet snøfall. Om det bare går fly på en mandag ville jeg forventet at du dro hjem mandagen før om du skal på jobb på mandagen, alternativt bruker en feriedag. Det er ingen som MÅ bli igjen på nyttårsaften om de vet de blir værfast i 1-2-3 arbeidsdager - da kan de i så fall bruke ferie eller fri uten lønn. Hvem skal ta vaktene deres? De som har ferie men ikke dro av gårde? Anonymkode: df2eb...cec 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #120 Del Skrevet 1. januar 2024 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Som arbeidsgiver har du faktisk ingenting du skulle ha sagt om dine ansattes fritid. De fleste skjønner jo at det er litt forskjell på å reise hjem 30.12 og 01.01, det er en dag imellom der som skal feires for mange… Ting skjer, du burde være litt rausere. Anonymkode: c5263...aa5 Å hvem tenker du skal gjøre jobben for den som ikke har tatt ansvar og reist hjem i tide? Du tenker kanskje også at arbeidstaker skal ha lønn for den/ de dagene hen er værfast? Anonymkode: d0dd1...058 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå