AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #81 Del Skrevet 1. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Man er ikke værfast om man ikke gidder å måke frem bilen/måke gårdsplass. Det er ikke saken her. Anonymkode: c5263...aa5 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #82 Del Skrevet 1. januar 2024 Trubadur skrev (3 timer siden): Nå kom det ut melding fra hjemmetjenesten her at de har utsatt og avlyst besøk pga vær. Er kollegaene dine late,mener du? Været gjør at all transport tar lenger tid, dermed må oppdrag som ikke må utføres i dag vente. Er det vanskelig å forstå? Vi er da på jobb! Må man på jobb, kommer man seg på jobb. Anonymkode: d2a30...43d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #83 Del Skrevet 1. januar 2024 Du er ikke værfast pga 1 m snø. Seriøst. #beboerlangtsørforpolarsirkelen Anonymkode: 491a4...412 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #84 Del Skrevet 1. januar 2024 Problemet er jo at sør og østlandet ikke har beredskapen i orden, og kaoset er komplett når de har to brøytebiler og budsjettet er det ikke satt av en krone for det var ikke snø i fjor. Så man kan fint bli værfast på sør og østlandet med 50cm snø Vi var ute å kjørte en snøfull dag, kjørte da til innlandet fylke, og der kjørte det to og to brøyter biler i bredden, jeg så enormt mange som var ute å brøytet. Så kom du til oslo og viken, veiene var helt grusomme og var ikke en brøytebil på mil etter mil. Her jeg bor brøyter de motorveien med en bil, de legger altså igjen en kant midt i veien, kommer det 5-10 cm så brøyter de ikke, de salter så de blir sånn herlig sørpete vei. Problemet er beredskapen og budsjetter. Har vært innesnødd selv, min gårdsplass var fin, men veiene på feltet hadde 50 cm med snø. Var så mye snø at traktoren sklei ut og måtte ha hjelp. Vi kom oss ikke ut på over ett døgn. Så det er ikke ts som er lat, det er politikerene som tenker at her skinner sola, det snør aldri. Anonymkode: e2126...7d6 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #85 Del Skrevet 1. januar 2024 Trubadur skrev (3 timer siden): Nå kom det ut melding fra hjemmetjenesten her at de har utsatt og avlyst besøk pga vær. Er kollegaene dine late,mener du? Ser nå at Røde Kors bistår hjemmesykepleien med snøskuterhjelp i blant annet Arendal. Vil ikke kalle de ansatte for late da, men når fremkommeligheten er så dårlig som den er på Sørlandet nå må de prioritere hva som er viktig. Vet hjemmesykepleien her jeg bor tidligere har tatt i bruk truger for å komme frem til pasienter. Anonymkode: 078e9...b0d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #86 Del Skrevet 1. januar 2024 Nuttery skrev (5 timer siden): Jeg er litt stresset. Bor i Oslo, jobber som sykepleier, så har ikke mulighet for hjemmekontor. Det er snakk om at Ruter skal kansellere alle busser pga føret, og jeg må være på jobb 07:30 i morgen. Føret på både fortau og vei her jeg bor er veldig sleipt, det er ikke brøytet. I tillegg har jeg langt til jobb; på sommerstid kan jeg gå fra meg til jobb på ca 1,5t i rask gange. Jeg bor også i Oslo, i Sørkedalen. Jeg satser på at bussen kjører i morgen, men hvis ikke, klarer ikke jeg å kave meg 1 mil gjennom snøen til Røa t-banestasjon… 😣 Anonymkode: 9d429...123 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #87 Del Skrevet 1. januar 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg spurte om dere var værfaste, ikke om hva jeg sier til arbeidsgiver. Så svar på spørsmålet eller fuck off. Ingen kommer ut med bil her, og kommunen har rådet til å holde seg hjemme. Anonymkode: 135cc...ab1 Så sjarmernde du er og ber folk om å fucke off. Anonymkode: ef627...093 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #88 Del Skrevet 1. januar 2024 Jeg er ikke værfast, men bilen min er det, mer eller mindre, så jeg tar buss i morgen. Jeg har ikke overskudd til å både grave den frem og få bort brøytekanten som er høyere enn meg innen jeg må kjøre til jobb i morgen tidlig. Jeg har vært fullstendig værfast én gang, og da hadde jeg sånn «flaks» at jeg var på jobb. Kollegaen som skulle avløse meg, kom seg ikke på jobb, men jeg kom meg ikke hjem heller. Anonymkode: 3a302...1eb 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #89 Del Skrevet 1. januar 2024 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Alt mannskap (også ekstramannskap) er kalt ut til dette snøfallet (si meg, følger du ike med på nyhetene? Dette har vært varslet og de er forberedt - så forberedt en kan være) og det er også varslet mer snø på sørlandet enn på østlandet. Anonymkode: fd314...7d3 Sorry at du ikke tok ironien... Et lite tips til neste gang, les svaret som er sitert også, så blir det lettere å se sammenhengen... Dette er uttalelser folk har kommet med i tråden, på lik linje med ta bussen og ta taxi. Jeg lurer jo på hvordan det står til med intelligensen til folk som hevder slike ting. Anonymkode: 5a65d...4ae 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #90 Del Skrevet 1. januar 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): I dag er det helligdag, noe som betyr at det er vanskeligere enn vanlig å kalle inn ekstra mannskaper. I morgen er det hverdag igjen. Men som sagt, hjemmeykepleien og nødetater kommer frem. Det kan ta lenger tid, men de kommer fram. Og folk kommer seg på jobb, de må bare bereje mer tid. Anonymkode: d2a30...43d For brøyte mannskap er det ikke noe som hetter helligdag. Gubben har nå vært borte siden fredag pga snø. Han har nesten ikke sovet kun 2 til 3 timer . Guttungen har nå drevet på i 24 timer og får en til å overta nå og ska da sove litt før han ska på igjen. Har faktisk feiret jul uten gubben årsak han har vært i Oslo på brøyting, og vist at i pausen fra kl 17 til 21 ville han uansett kun sittet i bilen for å komme hjem til middag for så dra tilbake, og dermed valgt å bli igjen på brakka å heller få de timene med søvn. Og når han har vakt fra oktober til 10 april var brøyting som gjaldt uavhengig røde dager Anonymkode: 72d5d...e9a 4 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #91 Del Skrevet 1. januar 2024 Det folk nordpå ikke forstår er at brøyteberedskapen sørpå er ikke-eksisterende i forhold til slik den er i nord. Jeg er nordlending som har flyttet sørover, og opplever enorm forskjell på ressurser som settes av til brøyting i nord og sør. Nordpå går brøytebilene hele døgnet, og da takler folk at det kommer masse snø. Her i sør har kommunene en tendens til å vente så lenge som mulig med å brøyte, de bare sitter og venter på at det skal «gå over» ved at snøen til slutt regner vekk. Noe den jo ofte gjør. Av den grunn er det satt av lite penger til brøyting i budsjettene. Så ler nordlendingene av søringer som ikke takler litt snø og kaller et lett snøfall for «snøkaos». Ja, det blir kaos NÅR DET IKKE BRØYTES. Anonymkode: 51d87...92a 16 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 1. januar 2024 #92 Del Skrevet 1. januar 2024 (endret) AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Bor i nord, og har aldri vært værfast i hele mitt lange liv. Men klart, hvis veier er stengt pga skred, fly kansellert osv, så kommer man seg ikke på jobb. Man er ikke værfast om man ikke gidder å måke frem bilen/måke gårdsplass. Og er det snakk om noen km, så kan man gå. Anonymkode: 6d865...066 Du har tydelig vis ikke kjørt på Østlandet i rushtrafikk før. Selv vanlig regnvær medfører dårligere kjøreforhold som igjen skaper mer kø. Det har ikke noe med at vi på Østlandet ikke kan kjøre på vinterføre. Slikt vær som er nå skaper imidlertid dårlige kjøreforhold, og det skaper lange køer når mange mennesker er ute på veiene samtidig. Endret 1. januar 2024 av Brunello 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #93 Del Skrevet 1. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det folk nordpå ikke forstår er at brøyteberedskapen sørpå er ikke-eksisterende i forhold til slik den er i nord. Jeg er nordlending som har flyttet sørover, og opplever enorm forskjell på ressurser som settes av til brøyting i nord og sør. Nordpå går brøytebilene hele døgnet, og da takler folk at det kommer masse snø. Her i sør har kommunene en tendens til å vente så lenge som mulig med å brøyte, de bare sitter og venter på at det skal «gå over» ved at snøen til slutt regner vekk. Noe den jo ofte gjør. Av den grunn er det satt av lite penger til brøyting i budsjettene. Så ler nordlendingene av søringer som ikke takler litt snø og kaller et lett snøfall for «snøkaos». Ja, det blir kaos NÅR DET IKKE BRØYTES. Anonymkode: 51d87...92a Enig her, folk nordpå kan jo prøve å kjøre en vanlig bil i 1 meter snø. Siden det "ikke er noe problem", og man kan fint komme seg på jobb. Anonymkode: 65d26...d1d 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #94 Del Skrevet 1. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Enig her, folk nordpå kan jo prøve å kjøre en vanlig bil i 1 meter snø. Siden det "ikke er noe problem", og man kan fint komme seg på jobb. Anonymkode: 65d26...d1d Ja, og hvis bilen din setter seg fast kan du jo bare bestille en taxi. For den kommer seg frem i 1 meter snø... Eller bussen. Særlig de nye el-bussene, for de har fantastisk fremkommelighet. (dette er ironi) Anonymkode: 5a65d...4ae 11 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #95 Del Skrevet 1. januar 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ja, man kan være værfast fordi man ikke kommer hjem fra ferie. Ikke fordi det ligger snø foran garasjen. Det er snakk om max en meter i døgnet, det greier man fint å ta unna på egen tomt og brøytemannskapene greier fint å holde veiene åpne. Anonymkode: d2a30...43d Tror du alle bor supersentralt? Du tror vel ikke at ts sitter innesnødd med 1 meter snø i en liten innkjørsel, fungerende kollektivtransport rett borti gata og kaller seg værfast? Du må oftere ut på landet 😅 Anonymkode: 3f809...628 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cerruti Skrevet 1. januar 2024 #96 Del Skrevet 1. januar 2024 Det er nettopp slike holdninger som ødelegger for de som virkelig er syke. Jeg hadde kvidd meg skikkelig for å være hjemme om jeg var syk når været er slikt - og det tydeligvis er noen som velger å bli hjemme. Dere som ikke drar på jobb pga været og lyver på dere sykdom, husk at noen må jobbe for dere - både deres vakt og også bidra til å betale sykepengene deres. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #97 Del Skrevet 1. januar 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg er værfast, og vurderer å si at jeg er syk i noen dager. Er på besøk og det er kommet nesten en meter snø. Hva med dere? Anonymkode: 135cc...ab1 I wish, men akk nei. Her er det ikke antydning til glatt Anonymkode: 4a77e...b4c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #98 Del Skrevet 1. januar 2024 Brunello skrev (6 minutter siden): Du har tydelig vis ikke kjørt på Østlandet i rushtrafikk før. Selv vanlig regnvær medfører dårligere kjøreforhold som igjen skaper mer kø. Det har ikke noe med at vi på Østlandet ikke kan kjøre på vinterføre. Slikt vær som er nå skaper imidlertid dårlige kjøreforhold, og det skaper lange køer når mange mennesker er ute på veiene samtidig. Jo, det har jeg. Har bodd 10 år i Oslo. Skjedde aldri at jeg ikke kom meg på jobb pga været. Kanskje en halvtime forsinket noen ganger. Men TS sier vel ikke at hun er i Oslo? Anonymkode: 6d865...066 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #99 Del Skrevet 1. januar 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg bor og på Sørlandet har over 1 meter snø foran garasjeporten og skal på kveldsvakt i dag. Har ca 6,5 km til jobb. Hva gjør jeg? Jo jeg beregner god tid, tar på brodder og går i drittværet. Ingen grunn til ikke å komme på jobb på grunn av snøvær. Anonymkode: 078e9...b0d Det er jo helt supert at du kan! Fra der jeg bor så jobber samboeren 20 min unna og jeg 30 min unna med bil. Veier uten fortau. Skulle vi ha gått hele natten på veier som nesten ikke går å kjøre på? 😅 Snakker om at folk tror at alle bor sentralt og har maks noen km til jobb. Det går dessuten heller ikke noe kollektivtransport i retning våre jobber. Ikke noen av våre jobber og vi reiser i hver vår retning. Nå må folk forstå at det er veldig ulike forhold for folk, med hvordan de bor, hva slags veier de må kjøre på (her blir hovedveiene prioritert), muligheter for kollektivtransport, avstand til jobb osv. Jeg tror faktisk nærmeste taxisentral er ca 30 min unna oss. Men de har jo ikke biler som kommer frem noe mer enn folks egne biler. Vi er ikke værfast, men jeg blir helt oppgitt over svarene her. Er virkelig folk så korttenkte eller vil dere bare lage en diskusjon? *Krysser fingrene for det siste*. Anonymkode: 3f809...628 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #100 Del Skrevet 1. januar 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jo, det har jeg. Har bodd 10 år i Oslo. Skjedde aldri at jeg ikke kom meg på jobb pga været. Kanskje en halvtime forsinket noen ganger. Men TS sier vel ikke at hun er i Oslo? Anonymkode: 6d865...066 Du har aldri vært mer enn en halvtime forsinket i Oslo??? Herregud, hele byen stopper bare en lastebil brenner på Bryn... Jeg er en halvtime forsinket stadig vekk, det holder med et skikkelig regnskyll. Tør ikke tenke på hva en meter snø (på en gang) hadde ført til her. Tror TS befinner seg på Sørlandet, som får veldig mye mer snø enn Oslo. Og har langt færre ressurser å fjerne den med. Anonymkode: 5a65d...4ae 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå